4 jaar met mijn meisje..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

4 jaar met mijn meisje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 23:34

Hallo,

Komende April heb ik Kyara al 4 jaar en om het jaar af te sluiten binnenkort heb ik dit topic geopend. Kyara is bij mij gekomen in April 2013 nadat ze 4 a 5 jaar bij manege de woelige stal in Ede heeft gestaan. Ze is 15 jaar oud.

Afbeelding
De eerste dag dat ze bij mij was, na zoveel jaar wachten was het onwerkelijk dat ze van mij was. :)


Afbeelding
In augustus 2013 hadden we onze eerste fotoshoot, erg geslaagde foto's vindt ik. Het was helaas wel heel erg warm die dag maar dat mocht de pret niet drukken.

In januari 2014 kregen we een nieuw zadel, een massimo trail waar ik tot de dag van vandaag ontzettend blij mee ben. Goede kwaliteit en zit als een huis.
In 2014 kreeg ik ook zelf een spiegelreflex camera gekregen en ben ik zelf bezig gegaan met foto's te maken.

Afbeelding
Daar kwam deze foto uit. :)

We zijn veel naar buiten geweest want de stal waar we toen stonden grensde aan het bos.

Kyara heeft 1 zomer seizoen op de wei gestaan met een graasmasker omdat ze op het punt stond hoefbevangen te worden, gelukkig hebben we dit kunnen voorkomen.
Afbeelding
Ze zag er erg mooi uit haha :')

Afbeelding
Dit is van de winter van 2014, ze was 1 van de weinige die buiten stond in dit weer. Helaas waren de de uren in de winter periode te weinig.. namelijk maar 1,5 uur per dag.

Afbeelding
Herstkiekje :)

Afbeelding
De zomerperiode kwam er weer aan en Kyara heeft met haar vriendin Dusty op de wei gestaan, dit ging redelijk goed. Ik was toen langzaam aan het denken om naar een andere stalling te gaan wegens omstandigheden.

Afbeelding
Op 1 maart 2016 zijn wij na bijna 3 jaar op dezelfde stalling gestaan te hebben verhuisd naar de groene vallei in Kerkrade waar ze een buitenstalling kreeg en zelf in de winter de halve dag buiten staat. Mijn paardje voelde zich duidelijk beter op der plek op deze stalling. Op de vorige stalling was er vaak hooi weg, kreeg ze bijna geen stro in der stal en moest ik alles zelf doen. Op deze stalling wordt ze buiten gezet, binnen gehaald, veel hooi gevoerd en is het schoner. Kyara heeft op valentijnsdag koliek gehad en de vorige staleigenaar heeft mij toen niks laten weten en heeft der met koliek laten staan. De dierenarts was geweest en heeft der een ontspanner gegeven en in 2 uur was ze gelukkig weer beter.

Afbeelding
In haar mooie buitenstalling. :D

Afbeelding
Weer zelf aan de slag gegaan met de foto camera, erg blij met het eindresultaat. ^^ Heb van deze serieus nog meer foto's maar vond deze de mooiste..

Afbeelding
Samen met Beauty, de fjord bij ons op stal die als manege paard dient. Zo zie je maar weer eens wat verschillend fjorden kunnen zijn.

Afbeelding
Vorige maand had mijn bijrijder haar eerste wedstrijd met Kyara, ze waren geslaagd voor de proef.

Afbeelding
En dit is een foto van deze week, zonder zadel genieten van het mooie maar koude weer met een mooi uitzicht. :)

Bedankt voor het kijken! :)

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Re: 4 jaar met mijn meisje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:52

Wat een heerlijk gevoel he, als ze eindelijk van jou is! Geniet maar van haar! Mooi paard heb je :)

Geerr

Berichten: 109
Geregistreerd: 28-03-14
Woonplaats: goedereede

Re: 4 jaar met mijn meisje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:58

Wat een leuk paard! En een leuk overzicht :)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 4 jaar met mijn meisje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:07

Omdat het hier om een serie foto's over een bepaalde periode gaat, verplaats ik het topic naar EJL-ITP.

Shinedown

Berichten: 1013
Geregistreerd: 19-03-09

Re: 4 jaar met mijn meisje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:47

Wat een leuke fjord! Fijn dat je haar van de manege hebt kunnen kopen, was het daar al je lievelingspony? :D

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Re: 4 jaar met mijn meisje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:19

Mooi beestje!

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 22:41

Shinedown schreef:
Wat een leuke fjord! Fijn dat je haar van de manege hebt kunnen kopen, was het daar al je lievelingspony? :D


Dankjewel. :)

Nee haha, ze was van de manege maar ik kom zelf uit zuid limburg, heb daar nooit gereden. Ik heb namelijk 14 jaar gewacht op een eigen paardje en na heel veel jaren werd die droom werkelijkheid. :)

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: 4 jaar met mijn meisje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 08:58

Leuk paardje, wel behoorlijk overgewicht gekregen in al die jaren zie ik. Wel mee uitkijken hoor.

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: 4 jaar met mijn meisje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 09:19

wat een leuke fjord! heel veel plezier nog met haar

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, Belgiƫ

Re: 4 jaar met mijn meisje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 09:44

Leuk overzicht. En wat zijn die fjorden toch hemels e <3

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: 4 jaar met mijn meisje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:20

Wat een ontzettend leuke fjord heb je. :j
Mooi overzicht en leuke foto's!

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: 4 jaar met mijn meisje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:19

Mooi jaar en gelukkig een betere stal nu veel geluk in 2017 {:)

youaremystar

Berichten: 489
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Potjewold

Re: 4 jaar met mijn meisje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:32

Wat een droppie! <3

Weet je toevallig wie haar ouders zijn? Ze lijkt sprekend op mijn fjordebol.