Kosten onderhoud trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Kosten onderhoud trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-16 08:58

Nu mijn pony het allemaal goed doet na het beleren en inrijden komt de tijd dat ik wel wat meer met hem wil dan altijd maar rondjes door hetzelfde bos rijden.
Weekendje weg, een keer een crossles, een rondje door een ander bos, een enjoy the ride, endurance wedstrijdje...

En tja, dan is elke keer een trailer huren ook een smak geld, dus ik ben aan het rondkijken naar een eigen 1,5 paardstrailer, tweedehands, want nieuw laat het budget niet toe.

Dat ik goed op moet letten op de staat van de vloer en de zijwanden en kwaliteit van de banden, etc, dat snap ik.
Wil hem desnoods laten keuren op een onafhankelijk adres.

Maar dan heb ik een trailer en dan?

Wat voor onderhoud moet ik rekening mee houden?
De trailer zou buiten komen te staan en vermoedelijk 1-2 X per maand gebruikt gaan worden.

Heb een handige man, een vriendin met handige vriend en ervaring in het zelf klussen aan trailers (hebben bij hun trailer oa zelf de bodem vervangen) dus veel van het onderhoud zou waarschijnlijk in eigen beheer worden uitgevoerd, maar dan zit je nog met materiaal kosten natuurlijk.
Hoe vaak ben je bij een trailer aan nieuwe banden toe? En wat kost dat ongeveer, 4 nieuwe trailerbanden?

Wil graag een beetje dingen op een rijtje zetten, voor ik daadwerkelijk overga tot aankoop, zodat ik weet wat me ook in de toekomst ongeveer te wachten staat.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Kosten onderhoud trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 09:32

Banden kosten ongeveer 100€ per stuk.Het grootste gevaar zit in de droogtescheurtjes.
Zorg dus dat je trailer niet in de zon staat en ook belangrijk: niet in de buurt vd mesthoop.
Als je zo weinig met je trailer rijdt dan is het belangrijk vooral je remmen in de gaten te houden.
Het is echt rendabel om hem ergens binnen te zetten.
Mijn trailer heeft me qua onderhoud ff een hoop geld gekost.
Toen ik hem kocht 4 nieuwe banden, nieuwe zijwand en alle remmen vervangen.
Het jaar er op bleek ook de smeervloer los te laten en heb ik er een nieuwe bodem in laten zetten.
Half jaar later was de verlichting weer niet goed, compleet nieuwe bedrading laten trekken.
De mijne staat binnen, buiten durf ik niet aan.Ik ben zelf niet handig.

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 09:38

Als je een beetje leuk kunt l*llen, heb je voor 5k een nieuwe trailer, inkl opties en van een goed merk. Weijer, Henra, dat soort spul.

Advies voor trailerbanden is 5 a 6 jaar en een setje kost 200 - 300 euro wanneer je geen honkie-tonkie-zooi onder je trailer wil hebben. Voor de rest loop je af en toe eens met de vetspuit rond de trailer, controleer je speling op de wiellagers en kijk je of alles nog werkt zoals het hoort. Bij twijfel gooi je de trailer een keer op de remmenbank, maar als je dat eens per twee jaar doet of zo, is dat ruim voldoende.

Belangrijk dingetje om te besparen op onderhoud: zet 'm binnen! En gooi een zeil over de wielen om veroudering door direkt zonlicht te voorkomen (indien nodig).

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-16 09:48

Goed l*llen en onderhandelen is dus niet aan mij besteed :n

Tweedehands Henra of Weijer wordt ook genoeg aangeboden, dus daar zit ik nu tussen te speuren naar iets wat in m'n straatje past.
Ik snap bv niet waarom je een donker dak op je trailer zou willen?
Ik wil graag een lichtgekleurde trailer, of tenminste toch een lichtgekleurde kap.

Binnenzetten is op mijn stal sowieso geen optie.
Heeft iemand ervaring met hoe caravan stallingen omgaan met paardentrailers?
Die moeten er toch gemiddeld vaker uit dan een caravan.
En wat ben je dan bv per jaar kwijt aan stallingskosten?

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

EllyC

Berichten: 8115
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kosten onderhoud trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 10:14

Ik zou zelf niet meer zo gauw voor een tweedehands gaan of het moet echt een hele nieuwe tweedehands zijn.
Vaak heb je er toch aanzienlijke kosten aan binnen een aantal jaar.

Stallingskosten zijn vaak tussen de 10 en 25 euro bij de stal zelf. Caravanstalling lijkt mij niet handig of moet echt om de hoek zijn. Bij de meeste gaat het dan per m1 en afhankelijk van regio ben je dan zeker 300+ kwijt.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Rooompie

Berichten: 432
Geregistreerd: 29-11-08
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 10:46

Wat een prijzen zeg! Wij hebben inmiddels al onze 2de trailer. Bij ons staat ie gewoon buiten voor de deur. Net zoals de vorige 1,5 paards trailer, nu een houten 2 paard trailer. Moet om de 2 jaar likje verf hebben.

Verder doet hij al jaren prima zijn werk. Geen good looking wedstrijdtrailer, maar dat hoeft voor mij ook niet. Zolang hij maar degelijk, veilig en functioneel is.

We kochten hem voor 1750,- als tweedehands trailer, alles was er toen net aan vernieuwd (Zijwanden, bodem remmen)

Hij is dus hout, staat niet overdekt buiten. Hebben de trailer al zeker 5 jaar en wordt paar keer per week gebruikt.

Mijn vader is handig, dat scheelt. We hebben de onderste randen waar het meeste regen tegenaan loopt aan de zijkant eens moeten vervangen, en een set nieuwe banden. Ook een keer heeft mn pa de verlichting vervangen .
Kosten in 5 jaar tijd totaal 750,- euro voor wekelijks gebruik.

Dat voor een 2de hands simpele trailer.. waren met een nieuwe bij lange na niet goedkoper uitgeweest!

Ter dekking: Djamal Bahir, goedgekeurde & geprimeerde zwarte hengst

Pension/herplaatsing/vakantieopvang voor konijnen & cavia's Den Haag // Gedragsproblemen, inrijden of trailerprobleem? pb voor info!
zie http://www.knabbeltuintje.nl

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:12

EllyC schreef:
Ik zou zelf niet meer zo gauw voor een tweedehands gaan of het moet echt een hele nieuwe tweedehands zijn.
Vaak heb je er toch aanzienlijke kosten aan binnen een aantal jaar.

Stallingskosten zijn vaak tussen de 10 en 25 euro bij de stal zelf. Caravanstalling lijkt mij niet handig of moet echt om de hoek zijn. Bij de meeste gaat het dan per m1 en afhankelijk van regio ben je dan zeker 300+ kwijt.

Ik betaal voor mijn caravannetje (ter grootte van een trailer) 200 euro per jaar, onder dak gestald. Ik heb ook nog een auto ergens in een stalling staan voor 150 per jaar, ook onder dak.
Beetje afhankelijk van waar je zit, zijn er genoeg stallingen te vinden, tegen hele acceptabele prijzen.

En anders koop je gewoon een loods :j Heb je voor 35k 24m2 loods, met 3,5mtr inrijhoogte.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Kosten onderhoud trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:47

_O- koop 'gewoon' een loods.... past niet in mn tuin! :D

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: Kosten onderhoud trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:15

Mijn houten trailer staat al 5 jaar buiten in weer en wind. Trailer is nu 9 jaar oud en heeft in de eerste 4 jaar altijd binnen gestaan. Hij gaat jaarlijks voor onderhoud weg en er mankeert nooit wat aan, behalve dan de gebruikelijke slijtage dingetjes, Ik ben voor onderhoud nog nooit meer dan €175,- kwijt geweest, en die €175,- was doordat er iets versleten was wat vervangen moest worden. Zelfs de banden zijn nog nooit vervangen en deze hou ik goed in de gaten op droogtescheuren. Banden worden vervangen op advies van degene die de trailer onderhoud of als ik ze zelf niet meer vertrouw.

Al met al gemiddeld over 5 jaar nog geen €150,- per jaar voor een houten trailer die altijd buiten staat.

Luna Bashirah

DAWRA; Let's go and ride... our greatest pride! Dé vereniging voor jou en je westernarabier of partbred met minimaal 50% Arabisch bloed.

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:16

cissy schreef:
_O- koop 'gewoon' een loods.... past niet in mn tuin! :D

Bij mij ook niet, daarom staat ie elders :D

Maar enig zoekwerk op internet levert simpele, doeltreffende oplossingen om je trailer onder dak te stallen zonder al te veel heisa.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Jelle_Steur

Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Steenbergen NB

Re: Kosten onderhoud trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:38

De meeste van onze "paardentrailerklanten" laten om de 2 jaar de trailer onderhouden. Wij voeren dan de bovag onderhoudsbeurt uit en de trailer wordt dan gecontroleerd op de onderstaande punten. Los van de banden zijn er nog een hoop andere punten die aandacht nodig hebben en soms ergere kosten kunnen voorkomen. Een bovag onderhoudsbeurt kost ca. 150,- ex. btw en onderdelen (richtprijs)

Afbeelding

Afbeelding

BOVAG keurmeester bij Steur Aanhangwagens: http://www.steur-aanhangwagens.nl
Voor professioneel onderhoud, reparatie, (aankoop)keuring & verhuur van paardentrailers
Facebook pagina: http://www.facebook.com/SteurAanhangwagens

Eb01
Berichten: 298
Geregistreerd: 18-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:51

Ik schrok van de kosten van mijn Bovag keuring. Vorige trailer 20 jaar gehad,elk jaar laten nakijken en zonder de 'grote' dingen (banden, 1x nieuwe bodem) nooit meer dan 100 Euro kwijt. Nu een trailer bij een Bovag dealer gekocht (met keuring) en na een jaar weer laten nakijken: 270 Euro :oo : nieuwe remkabel, 1 rubber/elastiek van zeiltje vervangen en wat nieuwe schroeven. Eens maar nooit meer. Ik ga weer terug naar mijn oude, vertouwde niet-bovag trailerhandelaar....

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:57

Doe ik ook hoor, het scheelt een hoop geld en niet bij de bovag aangesloten betekend niet automatisch "niet goed" of "geen service". Als je een vertrouwd adres hebt (mijne heeft zelf paarden en wil graag dat je veilig met je paarden de weg op kunt) is dat toch prima.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers