Belminuten verbruikt zonder te bellen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Belminuten verbruikt zonder te bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-16 12:16

Helleu!

Even een vraag namens mijn tante, aangezien zij nu met een aardig dilemma zit.
Zij heeft een factuur ontvangen waarin stond dat zij ruim 700 minuten gebeld zou hebben met een afgeschermd nummer. Zij kon de eerste paar cijfers van het afgeschermde nummer in haar factuur lezen. Wanneer zij dit in typte op haar telefoon kwam er niks omhoog qua bekend nummer.
Tevens waren deze telefoontjes enkel in de factuur te zien. In de logbestanden stonden geen telefoontjes geregistreerd (en volgens de factuur zou er soms wel 6x op een dag gebeld zijn)
Er gingen ook ineens smsjes van de telefoon af. Niet dat er smsjes werden verstuurd, maar volgens de gegevens wel.
Nadat zij hier gisteravond lang mee bezig is geweest, waren de smsjes ineens weer aangevuld.

Nu kan de provider niks voor haar doen zeggen ze. Dit omdat het nummer waar naar werd ''gebeld'' is afgeschermd. Nu zit zij met een dikke 200 euro bovenop de gewone rekening, voor dingen die niet gebruikt worden door haar.
Iemand nog tips wat ze kan doen? -O-

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!


Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Belminuten verbruikt zonder te bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:26

Ik reageer straks even, telefoon is bijna leeg, mijn schoonmoeder had hetzelfde. Heeft wel haar geld (deels) terug gekregen na veel zeuren.
Ik denk dat ze per ongeluk lid geworden is van een sms dienst oid.

                live together die alone

xx_denise_xx

Berichten: 673
Geregistreerd: 28-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:31

kijk eens op payinfo.nl

Daar voer je haar telefoonnummer in (dan krijgt ze een smsje met een code), de code voer je in bij payinfo.
Hierna kun je zien of ze een abonnement heeft op betaalde diensten en zo ja, kun je deze gelijk blokkeren.

Cayo Clarin JL
Aragorn

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Belminuten verbruikt zonder te bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-16 12:33

Top, dat geef ik meteen even door!

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Belminuten verbruikt zonder te bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:37

Is ze toevallig gebeld door een buitenlands nummer het afgelopen jaar?

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:43

Aha nog iemand dus met spookrekeningen. Ik ben al ruim 6 weken aan het worstelen om het te laten stoppen. Mijn telefoon belt op de een of andere manier spontaan naar een duur betaalnummer. Blokkering aanzetten bij kpn of niet maakt ook niets uit. Belt als ik thuis ben of als ik er niet eens ben. Het is begonnen nadat ik overgestapt ben naar kpn compleet met bellen via mijn experia box ipv vaste telefoon.

Uitermate kostbare "grap" vorige maand rekening van net geen 400 euro deze maand staat de teller al op 450 euro. -O- |( . Vanmorgen lang met kpn aan de lijn gehangen. Heb wachtwoord van mijn kpn gewijzigd vanmorgen. Zij vermoeden een hack op de experia box, gekke is er wordt alleen gebeld tussen 12 en 15 smiddags. :? Alleen gisteravond bijna een uur terwijl ik film zat te kijken.

Ik word morgen of maandag gebeld door de technische dienst en ze gaan kijken of deel van kosten terug gedraaid kunnen worden. Ik baal werkelijk door iets vaags bijna 1000 euro aan belkosten die ik niet gemaakt heb. -:(-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AM_KL, denisesilver, LouLouB, MariskadeJ, Mizsz_Kitty, xxCYNNxx en 85 bezoekers