Ervaringen met Hummer Volume Kruiwagens.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Ervaringen met Hummer Volume Kruiwagens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-16 10:18

Wij zijn van plan om een Hummer volume kruiwagen van 350 of 500 liter aan te schaffen. Vooral om veel hooi mee te kunnen nemen. En in de zomer gemaaid gras op te halen.
We zijn benieuwd naar de ervaringen met deze kruiwagens. De kruiwagens zijn in verhouding goedkoper dan de traditionele groene polyester kruiwagens van 160 liter. Deze zijn kleiner maar heb het idee dat deze ook beter en steviger van kwaliteit zijn.
Wie heeft er al ervaringen met de grote zwarte kantelbare voluwe kruiwagens ? Hoe bevallen ze en hoe degelijk zijn ze? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.


kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 10:32


#snotterzegt

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Ervaringen met Hummer Volume Kruiwagens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-16 10:53

Bedankt voor je reactie. Ik ga er dan maar weinig volume op vooruit bij mijn 160 liter wagens omdat deze 255 is , vandaar dat ik naar 350 en 500 had gekeken. Het kantelen heb ikniet zozeer nodig voor het hooi want dat pak ik er uit en er in , maar dat hebben alle grotere kruiwagens.

petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Ervaringen met Hummer Volume Kruiwagens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:00


There is beauty in everything, even the things that scare us.

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:12

Rizette schreef:
Bedankt voor je reactie. Ik ga er dan maar weinig volume op vooruit bij mijn 160 liter wagens omdat deze 255 is , vandaar dat ik naar 350 en 500 had gekeken. Het kantelen heb ikniet zozeer nodig voor het hooi want dat pak ik er uit en er in , maar dat hebben alle grotere kruiwagens.


Ik weet niet hoeveel liter die van ons is. Er gaat aanzienlijk meer in dan in een normale kruiwagen gaat.

#snotterzegt

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-16 11:50

petitparis schreef:
Hier ervaring met volgende kruiwagens

https://prijsbest.nl/Image/13799333_s-a ... wagens.jpg
https://www.nedlandic.nl/593-thickboxne ... -500-l.jpg

beide gaan erg lang mee (weet er die al meer dan 10j in gebruik zijn), die uit de eerste link is het "lichtst" in gewicht. Veel makkelijker in gebruik dan zo'n 160L kruiwagen. Vind deze persoonlijk vrij zwaar in gebruik en zeker bij stal uitmesten veel moeilijker te legen, dan deze met een kantelsysteem.
Ik vind ze wel hun geld waard.

Bedankt voor je informatie. IK had inderdaad de groene ook gezien, deze was veel duurder maar leek me ook wat degelijker dan de Hummer. Maar jij hebt ze dus beide in gebruik, Wat ik me afvraag met het kantelen met mest ( dat was ik nog niet van plan) maar nu duw ik als het waren mijn kruiwagen van 160 liter de mestbult in en gooi hem dan op ,dan ligt de mest er aardig bovenop aansluitend. Lukt dat ook wel zo goed met een kantelkruiwagen? Dat moet je naar mijn idee meer in de mest staan of kan dat gewoon van de kant waar je ook duwt? Maar dan moet de bak wel helemaal vrij zijn toch?De zwarte leken me ook lichter en makkelijker in gebruik maar zijn dus ook wel degelijk als ze 10 jaar meegaan. Ik las op Bokt ook ergens een bericht dat ze krom trokken maar daar stond geen foto bij dus ik heb geen idee of dat dezelfde zijn.

petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Ervaringen met Hummer Volume Kruiwagens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:15

het kantelsysteem bedien je vanaf de positie dat je duwt en het terug kantelen van de bak vergt wel even oefening. De meeste die er voor het eerst mee werken kunnen hem uitkiepen, maar moeten er dan gaan naast staan om hem terug te kantelen :+
Hoe je hem laadt, maakt ook dat hij zijn eigen gewicht grotendeels draagt op de wielen of dat je veel in je handen hebt bij het duwen. eveneens hoe snel/makkelijk hij kantelt, wordt mede bapaald door het laden (veel gewicht voor/op/achter de as vd wielen)

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Ervaringen met Hummer Volume Kruiwagens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-16 13:10

In eerste instantie zoek ik de kruiwagen voor het hooi dus hoef ik nooit te kantelen. De grootste maat kan niet door de staldeur dus vind ik denk ik niet handig om te mesten. Maar wat ik echt belangrijk vind is of ze een beetje degelijk zijn en als ze 10 jaar mee gaan dan kun je toch zeggen van wel. Ik vind de 160 liter groene kruiwagens ook supersterk. Die gaan zo maar 30 jaar en langer mee.

petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Ervaringen met Hummer Volume Kruiwagens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:18

de maat die wij hebben past door ene staldeur. En qua duruzaamheid... Ik ben nog niet langer op de stalling dan 10j, maar volgens mij zijn er 2 die veel ouder zijn dan 10jen intensief gebruikt worden (dagelijks +/- 25 grote stallen per kruiwagen). Deze zijn hier en daar al wel wat opgelapt/hersteld.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Ervaringen met Hummer Volume Kruiwagens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-16 13:22

Ja dat zegt wel wat! Bedankt voor je informatie.

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-16 13:23

petitparis schreef:
de maat die wij hebben past door ene staldeur. En qua duruzaamheid... Ik ben nog niet langer op de stalling dan 10j, maar volgens mij zijn er 2 die veel ouder zijn dan 10jen intensief gebruikt worden (dagelijks +/- 25 grote stallen per kruiwagen). Deze zijn hier en daar al wel wat opgelapt/hersteld.

De 350 liter en de 500 liter hummer zijn beiden 1.02 cm breed en die passen niet door onze staldeur. Maar voor het hooi geven vind ik dat niet erg maar voor het mesten vind ik het niet handig.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Ervaringen met Hummer Volume Kruiwagens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 18:59

ik heb enkele weken terug een grote Hummer gekocht voor het mesten, aanzienlijk minder kruiwagens mest maar echt LOODZWAAR. Maar hij bevalt goed.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, TinkerTreas, YandexBot en 31 bezoekers