Keuze tussen 2 carriers, ICA vlucht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Keuze tussen 2 carriers, ICA vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-16 18:14

Hi!

Ik zit met mezelf even in conclaaf en ik kom er even niet zo goed uit :')

Komende oktober vlieg ik naar Tokyo voor 4 weken. Nu wil ik graag op tijd boeken en hoewel ik liever met de KLM vlieg, heb ik helaas geen KLM centen en ben ik nu dus aan het kijken naar de overige maatschappijen. De vluchtprijzen zitten rond die tijd redelijk scherp, 530 euro is het gemiddelde en daar blijf ik ook graag op zitten. Nu kwam ik zelf op SAS (Scandinavian Airlines) en BA (British Airways) uit. Mijn vorige vlucht naar Tokyo was met SAS en hier was ik best tevreden over, maar nu liggen SAS en BA zo dicht bij elkaar in mijn vergelijking dat ik het even niet meer weet :Y)

SAS:
543 euro
1 stuks bagage + 1 stuks handbagage (extra gewicht/koffer kost extra)
Vliegt met een A340
Tussenstop: Copenhagen
Stoelindeling: 2-4-2
Extra beenruimte bijboeken: 70 +/- euro


BA:
527 euro
2 stuks bagage + 1 stuks handbagage (extra gewicht/koffer kost extra)
Vliegt met een 777
Tussenstop: London Heathrow
Stoelindeling: 3-3-3
Extra beenruimte bijboeken: 70+/- euro

Het ding waar ik dus over twijfel is de beenruimte. Ik ben 1.78 en in de A340 van SAS zat ik best prima. Nu heb ik zelf helaas een 777 nog niet van binnen gezien, echter weet ik dat de 787 Dreamliner best krap is van binnen in de Economy Class, en dit maakt mij een klein beetje zorgen. Vier uurtjes lastig zitten vind ik geen punt, maar 12 uur is toch best onhandig :+ En daarnaast vlieg ik alleen, nu is dat bij SAS als je aan de linker or rechter kant zit niet zo'n punt, maar ik zit toch liever niet zo snel tussen twee onbekende in :+

Wat zouden jullie kiezen? Ik heb niet echt een voorkeur op dit moment, maar dat er 2 stuks bagage mee mag is wel een plus voor mij persoonlijk. Ik ga voor 4 weken, dus ik zal behoorlijk wat spullen meenemen op de terugreis. Maar bij SAS kan ik een koffer bijboeken voor 35 euro.

Help :+


Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:00

Wat is je overstaptijd op beide vliegvelden? Dat zou ik ook meenemen in de overweging voor een keuze.

Wat zijn de vliegtijden heen en terug?

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Keuze tussen 2 carriers, ICA vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:24

Ik zou idd kijken naar vluchttijden en overstaptijden.

Als ik moest kiezen ging ik denk ik via Kopenhagen.

Op lange afstanden is de beenruimte doorgaans wel prima. NIet zo opgepropt als bij Ryan Air oid.

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Keuze tussen 2 carriers, ICA vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-16 11:13

Er zit bijna geen verschil in de vliegtijden, misschien 30 minuten maar dat vind ik verwaarloosbaar :)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Keuze tussen 2 carriers, ICA vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:17

Dus tijdstippen van vertrek hetzelfde en overstaptijd ook hetzelfde?

Overstap via Kopenhagen is over het algemeen makkelijker, is een kleiner vliegveld. In London heb ik eens met een overstaptijd van twee uur nét het vliegtuig gehaald.

kally
Berichten: 5243
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Keuze tussen 2 carriers, ICA vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:21

Je kunt toch de beenruimte opzoeken van de twee maatschappijen en dit vergelijken op Seatguru?
Daar kun je beide toestellen vergelijken vd twee maatschappijen op beenruimte!
Of bedoel je dit niet...

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

Needje

Berichten: 19199
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:58

SAS heeft een 3 cm grotere pitch als BA. Dus ik dénk dat je bij SAS betere beenruimte hebt.
(pitch is de afstand tussen de stoelen, dus niet de beenruimte zelf)

http://www.wtc.nl/over-ons/beenruimte

Overigens heeft KLM ook 79 cm (net als BA) en heb ik gemerkt dat ik in een 747-combi minder ruimte heb als een 777-200 waar het tafeltje anders geplaatst is.

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-16 16:21

Needje schreef:
SAS heeft een 3 cm grotere pitch als BA. Dus ik dénk dat je bij SAS betere beenruimte hebt.
(pitch is de afstand tussen de stoelen, dus niet de beenruimte zelf)

http://www.wtc.nl/over-ons/beenruimte

Overigens heeft KLM ook 79 cm (net als BA) en heb ik gemerkt dat ik in een 747-combi minder ruimte heb als een 777-200 waar het tafeltje anders geplaatst is.



747-400 vind ik heeeerlijke kisten maar ik vind ze vrij 'krap' ogen en voor je gevoel ook best klein. Dus ik weet niet of dat heel fijn is, daarbij is KLM helaas wat boven budget :)

Needje

Berichten: 19199
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Keuze tussen 2 carriers, ICA vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:34

Ik heb meerdere keren zo'n 11 uur gevlogen met de 747.
Ik ben 1.72 en vind ze vrij krap. Maar dat komt ook omdat het tafeltje en opbergruimte ongunstig op de stoel voor je geplaatst is. Overigens raak ik de stoel voor me nog niet hoor. Maar als de stoel voor je naar achter gaat merk je het zeker wel.
Dat was bij de 777 die ik een keer had dus anders en daardoor had ik echt meer beenruimte.

De 747 gaat er helaas uit bij KLM.

Needje

Berichten: 19199
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Keuze tussen 2 carriers, ICA vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:39

Weet niet welke datum je vliegt. Maar bv 2 okt heen en 30 terug kan je ook met Lufthansa. Die heeft grote pitch.
Afbeelding

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Keuze tussen 2 carriers, ICA vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-16 20:44

Ik vlieg zelf liever niet met Lufthansa :) De keuze gaat voor nu echt tussen SAS en BA, maar ik ben maar met 1 carrier bekend dus zodoende dat ik wat hulp vraag, haha :)

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:48

Lufthansa is echt wel een fijne maatschappij hoor.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-16 20:55

Cowgirl schreef:
Lufthansa is echt wel een fijne maatschappij hoor.



Dat zal, daarom zullen er ook genoeg passagiers mee vliegen :)

janouk
Blogger

Berichten: 17849
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Keuze tussen 2 carriers, ICA vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:59

Mijn zoon heeft BA gevlogen dit jaar naar Tokyo met zijn 3 vrienden, allemaal tussen 1,90 en 2 meter. Prima vlucht en prima ruimte. Dus aanrader.
Wel kijken naar welke luchthaven je vliegt. De ene luchthaven is een stuk dichterbij het centrum

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keuze tussen 2 carriers, ICA vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:11

Afhankelijk van hoe lang de overstap is, zou mijn voorkeur wel uitgaan naar een overstap op Kopenhagen. Heathrow staat toch wel bekend om de vele forse vertragingen... Als je dan je overstap mist of je baggage mist de overstap ben je ook niet blij


TROY (2019) & LAYS (2014)

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-16 22:20

janouk schreef:
Mijn zoon heeft BA gevlogen dit jaar naar Tokyo met zijn 3 vrienden, allemaal tussen 1,90 en 2 meter. Prima vlucht en prima ruimte. Dus aanrader.
Wel kijken naar welke luchthaven je vliegt. De ene luchthaven is een stuk dichterbij het centrum


Ben ik bekend mee :) Ik vind persoonlijk zowel Narita als Haneda prima, ik weet van allebei hoe of wat verder. (Niet de eerste keer)

Goed om te horen dat BA beviel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:15

Wij gaan met Lufthansa :j je moet wel opletten of je geen codeshare boekt, want dan heb je problemen met boeken extra beenruimte. wij vliegen heen naar Tokyo met een codeshare en kunnen dus geen extra beenruimte boeken (vlucht van ANA uitgevoerd door LH), Terug is het wel een LH vlucht en kon het wel. Ik wil dus op het vliegveld als het lukt meer beenruimte regelen want dat is wel zo fijn als je vliegt met baby. :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Olikea en 74 bezoekers