Bultjes/uitslag op hand, wat kan ik eraan doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Bultjes/uitslag op hand, wat kan ik eraan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 11:33

Ja, ik weet het Bokt is geen dokter, maar voor nu zit ik op stage en ga ik kapot van de jeuk :+

Het begon gister, ook op stage, 1 bultje op mijn hand dat jeukte. Dacht eigenlijk dat het een verdwaald pukkeltje was, dus verder niet naar omgekeken, niet aan gedacht en geen last meer van gehad.

Gisteravond lag ik in bed, en een jeuk dat ik had op mijn hand! Allemaal bultjes.
Zover ik weet ben ik nergens allergisch voor, nooit een allergische reactie ergens op gehad.
Ik weet alleen dat ik niet tegen rubber/plastic om mijn pols kan (vroeger een leuk horloge van dit materiaal gehad en kreeg enorme uitslag en juik hiervan).

Thuis is niets veranderd, al denk ik niet dat daar het probleem zou liggen aangezien het eerste bultje op mijn stage tevoorschijn kwam.
Op stage is sinds vorige week kerst versiering, maar wanneer het hieraan zou liggen had ik hier vorige week al last van moeten hebben gok ik zo, en dit was niet het geval.

Heeft iemand de gouden tip tegen de jeuk? En mocht het langer aanhouden dan ga ik zeker even langs de HA om er naar te laten kijken :)

Misschien niet makkelijk te zien, maar geloof dat het wel zichtbaar is haha.
Afbeelding

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Bultjes/uitslag op hand, wat kan ik eraan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:43

Ja, dat komt bekend voor! Heb t ook heel regelmatig, maar geen idee waar het vandaan komt. Huisarts zei dat het waarschijnlijk een contact allergie is. We dachten eerst dat het kwam als ik chips uit de zak at, in plaats van in een bakje. :+
Sinds ik dat niet meer doe is het wel minder geworden, maar niet weg.

Ben benieuwd of het andere ook bekend voorkomt.

Ik smeer er trouwens Nestosyl op of menthol zalf oid, dat haalt de jeuk stuk weg.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 14:13

Het gekke is dat ik me echt niks kan bedenken wat ik heb aangeraakt of wat dan ook, wat ik nog nooit heb aangeraakt haha.
Het was er ineens. Nu is het weer rustig, nog wel bultjes maar geen jeuk ofzo..

Probeer er dan ook vanaf te blijven want er zit er hier een die alle bultjes probeert uit te knijpen of weg te halen en dat moet ik natuurlijk juist niet doen.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Bultjes/uitslag op hand, wat kan ik eraan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:04

Schoonmaakmiddelen gebruikt?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bultjes/uitslag op hand, wat kan ik eraan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 16:24

Nee ook niet.
Wel van het weekeind om het huis schoon te maken voor de visite, maar lijkt me niet dat ik daar gister pas last van zou krijgen ipv zondag ochtend

Flits__

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:28

Ik heb het ook regelmatig. Maar bij mij komt het door chocolade, helaas. Ook nooit las gehad van allergie daarvoor, is zomaar op komen zetten. Heb het nooit laten onderzoeken hoor, maar als ik chocolade eet krijg ik bultjes en jeuk. -O- Kan dus best zijn dat je een allergie hebt ontwikkeld voor iets wat je regelmatig hebt gebruikt.

Als de jeuk heel erg is koel ik het vaak met water of ijs. En zoveel mogelijk vanaf blijven, hoe moeilijk het soms ook is :') .

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bultjes/uitslag op hand, wat kan ik eraan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 16:37

Ik ben echt een chocola eter :j
Heel slecht, ik weet het, maar een boterham met hagelslag zit er altijd wel bij. Tussendoor een stukje hier of stukje daar...
En dat terwijl ik zou willen afvallen :=
Ga dat zeker eens in de gaten houden! :j

Maaiike94

Berichten: 1101
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Bultjes/uitslag op hand, wat kan ik eraan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:30

Toevallig hand crème gebruikt? Ik krijg als ik erg droge handen heb zulke bultjes door handcrème (zelfs bij anti-allergie crème).

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Bultjes/uitslag op hand, wat kan ik eraan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:33

Lijkt mij een contact allergie.

Toevallig hedera (klimop) aangeraakt?