overzicht kwijt sidepull, helppp!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tijger
Berichten: 1443
Geregistreerd: 30-04-04

overzicht kwijt sidepull, helppp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 21:41

Hallo allemaal,

Ik zit eraan te denken een sidepull aan te schaffen (paard reageerd daar goed op).
Nu zie ik alleen door de bomen het bos niet meer. Ik heb al heel veel gelezenen ook hier op bokt maar toch vind ik daar mijn antwoord niet tussen.

Ik zoek een sidepull met de volgende eisen:
- westernstijl
- geen rawhide (word losser als het nat word/paard zweet)
- niet mega duur

Nu zat ik zelf te denken aan de barefoot amber maar kan daar niet echt ervaringen over vinden en ze zijn alleen maar te bestellen via internet dus kan niet voelen maar hoe is de neusriem? Zit daar ijzer in?
Of de fra shango maar hoor dat de kwaliteit daarvan minder is

Of of of aaaah ik weet het niet meer, wie kan mij verder helpen?!

Induna

Berichten: 702
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:56

Iets vinden in western stijl is bijzonder lastig..
Ik heb de fra shango gehad, kwaliteit is wel oké maar vond de pasvorm niet heel fijn.
De sidepull amber ken ik ook, persoonlijk vond ik dat touw op de neus niet ideaal (haartjes kunnen erdoor toch iets beschadigen), maar op te lossen dmv een bontje. In beide zit geen ijzer.

Bij kramer ruitersport is ook wel een fraaie sidepull te krijgen (geheel van leer en zacht onderlegd), maar deze valt wel vrij ruim..

Ik gebruik nu zelf eentje van barefoot, foei lelijk maar mijn pony reageert er goed op. Heb er voor de mooi maar een western frontriem aan vast gezet.. (tot ik wat anders fraais gevonden heb..)

tijger
Berichten: 1443
Geregistreerd: 30-04-04

Re: overzicht kwijt sidepull, helppp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 23:11

Bedankt voor je reactie!

Goed om te weten over de shango! Oke dus dan eventueel een bondje.
Oke ja dat kan natuurlijk ook, zelf western maken. Belangrijkste is inderdaad dat het paard goed resgeerd

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:12


ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:15

Ik lees even mee hoor,wil voor mijn pony ook graag zoiets hebben.
Ben me al wat aan het orienteren, en die in de link van equiplay staat lijkt me wel fijn.

tijger
Berichten: 1443
Geregistreerd: 30-04-04

Re: overzicht kwijt sidepull, helppp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 23:19

Die is inderdaad ook mooi ja maar hoe is de ervaring ermee? De rawhide is dat door en door? Dat kan toch soepel worden als het nat word (zweet/regen)
En hoe is de site qua bestellen?
Barefoot is ongeveer de zelfde prijs

hetty007

Berichten: 519
Geregistreerd: 12-12-07
Woonplaats: Op de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:20

Toevallig heb ik de amber vorig jaar gekocht en het bevalt zeer goed. Alleen de haarklosjes aan de zijkant heb ik vaster gezet. Want deze kwamen steeds in het oog van het paard. Er zit geen ijzer in en het materiaal is erg soepel
Laatst bijgewerkt door hetty007 op 13-12-16 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:20

Ik heb de barefoot Amber, fijn kwalitatief spul en geen ijzer in de neusriem.

tijger
Berichten: 1443
Geregistreerd: 30-04-04

Re: overzicht kwijt sidepull, helppp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 23:27

Oke goed om te horen! Ook geen geschuur op de neus door de neusriem?

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:29

Ik had voor mijn oude merrie ook de Amber. Prima hoofdstel, neusriem vond ik bij langdurig gebruik wel wat hard worden door zweet e.d. Heb dan ook een bontje om te neusriem gedaan, anders kreeg ze toch vrij snel ruwe plekjes.

Eerst reden we zo:
Afbeelding

En later dus zo:
Afbeelding

tijger
Berichten: 1443
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 23:55

Hij is wel erg mooi! Fijn dat hij jou ook zo goed beviel en goede oplossing als hij uiteindelijk te hard word ook evengoed nog mooi. Hmm neig nu toch wel naar de amber

Qua maat valt hij normaal?

tijger
Berichten: 1443
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 00:22

Ik hou je even in mijn achterhoofd! :)

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 00:37

Mijn ene paard heeft de fra shango en de andere de fra Pardoes dacht ik dat het was maar dat weet ik niet zeker.

Beide hoofdstellen bevallen erg goed. Ik heb de shango nu ruim een half jaar en wekelijks z'n 3/4 keer in gebruik voor zowel bakwerk als buitenritten. Hoofdstel ziet er nog erg netjes uit en het leer voelt soepel aan.

De andere is wel wat soepeler maar die is ook al langer in gebruik. Ben zelf erg te spreken over beide hoofdstellen :)


Afbeelding

tijger
Berichten: 1443
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 12:01

Bedankt voor het delen van je ervaring :)

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: overzicht kwijt sidepull, helppp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:13


_00_0
Berichten: 3262
Geregistreerd: 01-12-07

Re: overzicht kwijt sidepull, helppp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:29

Ik heb de barefoot amber en de fra pardoes.
De fra pardoes vindt mijn pony fijner, al laat inmiddels wel wat stiksel los ( na 3 jaar gebruik).
De barefoot amber vind ik mooier en de neusriem vind ik heel fijn. De mijne zweet niet hard op zijn neus dus dat hij hard wordt heb ik nog niet gehad.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:01

tijger schreef:
Hij is wel erg mooi! Fijn dat hij jou ook zo goed beviel en goede oplossing als hij uiteindelijk te hard word ook evengoed nog mooi. Hmm neig nu toch wel naar de amber

Qua maat valt hij normaal?


Ik heb dacht ik een full/standaard gekocht voor mijn KWPN van 1,70m, en die valt wel vrij ruim (alles moest op het laatste of een-na-laatste gaatje) Weet niet hoe groot jouw pony/paard is, maar houd daar dan wel rekening mee met de maat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:03

Pelryo schreef:
Ik heb de barefoot amber en de fra pardoes.
De fra pardoes vindt mijn pony fijner, al laat inmiddels wel wat stiksel los ( na 3 jaar gebruik).
De barefoot amber vind ik mooier en de neusriem vind ik heel fijn. De mijne zweet niet hard op zijn neus dus dat hij hard wordt heb ik nog niet gehad.


In dit topic ook wel wat problemen qua stiksels etc met de FRA ([HAR] Bitloos rijden (kruislings systeem) gevaarlijk?!!). Zelf heb ik ook al zoiets gehoord van een namaak-micklem waarbij een onderdeel afbrak op buitenrit.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:05


melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:10

Ik rijd al 4 jaar met de amber barefoot en ben er nog steeds heel blij mee. Hij zit keurig, de neusriem is niet heel 'scherp' (nooit plekjes gezien of het idee gehad dat ze er last van heeft)en hij ziet er nog steeds top uit terwijl ik eigenlijk nooit invet..

Afbeelding

De flosjes moet ik inderdaad ook regelmatig recht trekken omdat ze naar voren schieten, maar daar kun je altijd nog zelfs iets vast maken of ze er helemaal afhalen.

Jintexx

Berichten: 464
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Re: overzicht kwijt sidepull, helppp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:52

http://www.equiplay.eu/equiplay2013/bit ... stijl.html

Ik heb dit hoofdstel nu ongeveer 3 kwart jaar. Het bevalt mij zeer goed ook de kwaliteit is top. Ik heb zelf een bontje van br over de neusriem zitten omdat ik het idee had dat deze iets kantelde.
Ik heb op mijn fries maat Full, maar heb hier een aantal gaatjes bij moeten maken omdat deze te groot was voor mijn paard.

Stuur evt een pb als je een vraag hebt dan kan ik je betere foto's sturen(ben geen held met uploaden).

tijger
Berichten: 1443
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 00:12

Mystery; bedankt voor de tip!! Daar staan ook wel erg mooie tussen inderdaad!

Pelryo; na drie jaar stiksels los hmm oke ja is niet heel lang maar ook niet erg snel ofzo. Oke dat klinkt wel erg goed over de amber!

Tingu; goed om te weten. Arabierenhoofdje, normaal cob dus word hopen dan.

Nikkidekerf; ja dat zijn altijd dingen waar ik dan bang voor ben dat het ineens los schiet en dat moment komt nooit uit....

Superassie; daar staan ook weer hele mooie

Melody; Dank je! Hoe zit het bij jou qua maat?

Jintex; daar had ik inderdaad ook naar gekeken maar twijfel een beetje. Zal je pb sturen

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 00:26

tijger schreef:
Melody; Dank je! Hoe zit het bij jou qua maat?



Ik heb maat 1 (pony-cob) en dat zit bij haar super, ze is een D pony met een vrij klein hoofd maar ze zijn ruim verstelbaar dus dat gaat prima.
De neusriem blijft ook altijd netjes op zijn plek. Alleen die lusjes die de frontriem op zijn plaats houden zakken bij mij wel vaak wat af, dat moet ik wel eens rechttrekken.

tijger
Berichten: 1443
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 13:21

Hey oke Dank je! Dan zal die van mij het vast ook passen :)

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-12-11

Re: overzicht kwijt sidepull, helppp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:27