Een jaar vol onbeschrijfelijke trots

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Een jaar vol onbeschrijfelijke trots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 02:08

Wat leuk dat je kijkt naar mijn jaar overzicht!

Weer een ongelofelijk geweldig jaar met mijn 2 geweldige paarden! *\%/*

En wat ben ik daar toch ongelofelijk dankbaar voor! <3
Want ons vorige jaar (2015) verliep niet zo soepel, in dat jaar was mijn merrie (hillie) een maand lang spierbevangen en kwamen we erachter dat ze Lyme had, en werd mijn grote vriend gossa geopereerd aan fikse ocd en patella fixatie in zijn linker knie -O-

Dat had z'n effect tot aan begin 2016, inmiddels heb ik met beide paarden al zo veel bereikt en ik wil graag mijn jaar met jullie delen! :o

December
In dec maakte ik veel stapritjes over de weg met m'n paarden, want gossa weigerde te lopen onder het zadel, en ik was heel erg bang dat er ondanks de operatie toch iets mis zou zijn,

Zo nu en dan had hij ineens een opleving en dan liep hij geweldig!

Zo sleepte we in dec ons laatste lintje binnen in het jaar 2015 in de klasse B :):)

Afbeelding


Januari
Omdat gossa nog steeds niet wilde lopen, regelmatig eten liet liggen, veel sliep en ik bang was dat er iets mis was gingen we in januari terug naar de kliniek om Hem door te laten lichten, gelukkig was alles goed, maar hij miste kracht en vertrouwen in zijn eigen lijf en we kregen suplementen mee voor de spieren en het advies om interval training te gaan doen, maar langzaam opbouwen vanuit het longeren

Gelukkig had ik hillie nog en die starte 14 januari haar aller eerste officiƫle wedstrijd,
oke we hadden slechte punten :') maar omdat ze soms zo lastig is, was ik toch super trots! <3

Afbeelding

Februari
Eindelijk begon gossa eind januari begin februari onwijs op te knappen en we pakte stiekem weer een wedstrijdje mee wat resulteerde in een 3e en 2e plaats wat was ik voorzichtig trots :j ( nog steeds bang voor een terugval oid)

Ook heb ik toen eind feb een topic geopend op bokt, want mijn grote vriend begon weer heerlijk te lopen ohz, en dat ongelofelijke gevoel wilde ik maar al te graag delen *-:)

Afbeelding

Maart
In maart heb ik voor het eerst black foto's geprobeerd bij m'n eigen paarden! Kon nog mooier maar was best tevreden met het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

En in deze maand was ik met gossa voor het eerst L1 gestart met 180 en 182 punten


April,

In april hebben we eigenlijk lekker gerelaxt met de paarden, beetje rondjes naar buiten en ontspannen, en oa vrijspringen :)

Afbeelding

Mei

In mei was ons aller eerste echte outdoor seizoen wat nogal vaak leide tot verkeerd rijden enz, we zijn toen 1 keer gestart die maand want gossa was steeds wisselend kreupel dus we deden het rustig aan,

Ook mochten de paarden weer voor het eerst op de wei

Afbeelding

Juni

In juni knapte gossa duidelijk weer op en begon weer fijn te lopen

En mocht hillie weer voor het eerst sinds 4 maanden mee op wedstrijd! En wat deed ze het goed! Meteen een winstpuntje binnen :Y)

Afbeelding

Juli
In juli kon onze geluk niet op! Hillie mocht weer mee op concours en meteen een grote! Zeeland outdoor,
Wat waren we zenuwachtig maar wat had ze het goed gedaan! 195 punten en een 3e plaats, wat was ik trots *\%/*

Afbeelding

Ook gingen we deze maand op vakantie voor een maand, en uiteraard gingen de paarden mee

Afbeelding

Augustus
In augustus deden we voor het eerst mee aan een koudbloeden wedstrijd op de vakantie! En wat was dat leuk! Beide paarden waren mee en in 1 dag waren we 6 winst :wow: rijker en met gossa een 1ste en 2e plaats in de L1 en met hillie een 3e plaats in de B, wat hebben we genoten! <3

Afbeelding

Een week later starte we in noord-Sleen, en reden we weer leuke punten! Gossa 2e en 1ste geworden met 204 en 186 punten
En hillie was toen weer eens in een gestoorde bui dus lag er de eerste proef bijna af, maar in de 2e proef liep ze weer top naar de 196 punten! Ons geluk kon niet op! *\o/*

Afbeelding

Ook waren we in deze maand voor het eerst L2 gestart met gossa en L1 met hillie, en meteen al winst! Wat gingen we snel *D

September

In september zijn we lekker door gaan trainen en hebben we af en toe een wedstrijdje mee gepakt!

Afbeelding

Oktober

In oktober ree ik met gossa een clinic bij Pauline van nispen, wat was dat tof om te doen! En ongelofelijk leerzaam! :)

Afbeelding

Eind okt hebben we de L2 fantastisch afgesloten met 199 en 202 punten en waren we M1 start gerechtigd. *\%/*

Afbeelding

November

5 november ree ik mijn M1 debuut met gossa!

Onwijs veel zenuwen en ook erg veel foutjes maar toch 181 punten, dus ik was dik te vreden :))

Afbeelding

December

En dan nu dec, daar is nog niet zo veel
In gebeurd, behalve dan vooral veel genieten van m'n paardjes!

En gisteren zijn we weer op wedstrijd geweest en beide paarden weer een puntje erbij! Dus super blij!! :o

Ik heb onwijs van ons jaar genoten, ik had begin van het jaar nooit durven dromen dat ik met gossa M1+2 zou zijn aan het einde van het jaar!

Ik kijk vol trots terug op mijn knappe paardjes dit jaar! <3

Ik hoop dat jullie toch ook een beetje mee hebben genoten

En hopelijk tot volgend jaar :wave:

Anoniem

Re: Een jaar vol onbeschrijfelijke trots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 11:23

Wat een mooi overzicht! Gefeliciteerd met de resultaten. Op naar meer!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Een jaar vol onbeschrijfelijke trots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 12:02

Mooi overzichtje.
Op de foto in Maart, die blackfoto's vind ik totaal niet tegenvallen.
Is dit overigens zo'n Rambo hoofdstel? Werkt dit nou echt? :oo

Nonnetje18
Berichten: 269
Geregistreerd: 07-08-11
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Een jaar vol onbeschrijfelijke trots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 12:29

Ben trots op jullie <3

Shinedown

Berichten: 1013
Geregistreerd: 19-03-09

Re: Een jaar vol onbeschrijfelijke trots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 12:48

Leuk jaaroverzicht! Mooie paarden heb je <3

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Een jaar vol onbeschrijfelijke trots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 13:09

WoW bedankt allemaal <3

Stamper, dat is inderdaad een Rambo hoofdstel! Ik merk zeker verschil! Rustigere aanleuning

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: Een jaar vol onbeschrijfelijke trots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:36

Leuk jaaroverzicht en wat zijn jullie gegroeid.

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Een jaar vol onbeschrijfelijke trots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 19:17

Dankjewel <3

Estherr__1

Berichten: 1046
Geregistreerd: 03-12-12
Woonplaats: Klaaswaal

Re: Een jaar vol onbeschrijfelijke trots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:46

Leuk jaaroverzicht! Mooie paarden, mag je trost op zijn!

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Een jaar vol onbeschrijfelijke trots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 10:20

Dankjewel, ben ook heel blij met ze <3

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Een jaar vol onbeschrijfelijke trots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:24

Prachtige paarden!

Krijg bij de foto's alleen wel het gevoel dat je neusriem enorm strak zit. Daarbij lijk je ook wat streng te zijn in je hand, waardoor het allemaal erg strak lijkt. Klopt dat?

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Een jaar vol onbeschrijfelijke trots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:24

Dat was precies wat mij ook opviel Rindin

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 12:39

Bedankt voor jullie reacties!

Als ik de foto's zelf zo bekijkt valt het me op dat het idd zo lijkt! Alleen ik heb m'n neusriemen juist altijd best los omdat ze dan veel fijner lopen en meer loslaten! :j kan er altijd wel een aantal vingers tussen steken :j

Streng in m'n hand klopt helaas wel, daar werk ik hard aan om goed m'n handen voor te houden en echt naar de mond toe te rijden! Helaas soms in bepaalde situaties zoals wedstrijden vergeet ik dat nog wel eens -O- maar ik probeer er hard aan te werken :j

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Een jaar vol onbeschrijfelijke trots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:21

Dan zal je wat strenge hand het beeld van de strakke neusriem wel veroorzaken. Goed dat je je ervan bewust bent en dat je eraan werkt :)

Sara_Lexie

Berichten: 46
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Een jaar vol onbeschrijfelijke trots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:56

Wat een prachtige paarden <3

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:26

Wow wat een knap stel! <3

tumtummie
Berichten: 1486
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Een jaar vol onbeschrijfelijke trots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:16

Wat een prachtige paarden! En wat een grote sprongen heb jij dit jaar gemaakt. Veel plezier met ze in 2017!

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Een jaar vol onbeschrijfelijke trots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 18:30

Bedankt allemaal <3