Beetje vreemd....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Beetje vreemd....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-16 09:32

Beetje vreemd hoor....is er een topic over nep of echte kerstbomen dat al vier jaar loopt, en elk jaar rond kerst weer gebruikt wordt, gaat het op slot omdat er een nieuw topic met het zelfde onderwerp geopend wordt.
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat dat andersom werkte.
Of heeft dat stiekem toch te maken met het kleurtje van TS van het nieuwe topic?

Zomereczeem?
Equi-Protecta paardenlotion geeft verlichting!
http://www.equiprotecta.nl/dealeroverzicht


Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Re: Beetje vreemd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:06

Misschien een vergissing

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:50

Vast een nieuwe (Kerst)traditie :D .

koeien op de weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:54

Omdat het nieuwere topic het meest gebruikt werd en het andere topic een jaar geleden voor het laatste gebruikt was? Zal er heus niks mee te maken hebben, denk eerder dat het gewoon gaat om het topic dat op dat moment het meeste gebruikt wordt.

Echt, ze doen het niet om jou dwars te zitten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37209
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Beetje vreemd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:55

Ppg was me vanmorgen ook opgevallen en ook ik was er verbaasd over. Topic loopt al heel lang en is een leuke om zo te lezen wat gebruikelijk is en dan opeens ploep dicht. Jammer eigenlijk.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Berdien

Berichten: 64499
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Beetje vreemd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:00

Als een slotje (of een andere handeling van een moderator) niet duidelijk is of je hebt er nog vragen over, kun je het beste de mod in kwestie een PB sturen. Op FZ is het namelijk niet de bedoeling op specifieke topics te bespreken. De kleur van een TS staat los van het wel of niet sluiten van een topic.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:01

Anoniem schreef:
Omdat het nieuwere topic het meest gebruikt werd en het andere topic een jaar geleden voor het laatste gebruikt was? Zal er heus niks mee te maken hebben, denk eerder dat het gewoon gaat om het topic dat op dat moment het meeste gebruikt wordt.

Echt, ze doen het niet om jou dwars te zitten.


Meestal krijgt de ts van het nieuwe topic dan te horen dat er al een topic is met dit onderwerp, en om daar dan verder te gaan (om dubbele topics te voorkomen uiteraard).
Dat het oude topic dicht gaat en de nieuwe open blijft gebeurt niet zo vaak.

Heb zelf het topic niet gezien, maar je vragen erbij stellen mag altijd natuurlijk :)

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Muronia

Berichten: 19489
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:02

Ik zie dat dit gaat over mijn topic volgens mij? Ik was me er niet van bewust dat er een oud topic was over dit onderwerp. Ik heb gewoon bij PF gekeken of daar al een topic was met betrekking tot mijn vraag en die zag ik niet staan. Daarom heb ik een nieuw topic geopend. Ik ga ervan uit dat aangezien dit topic actief is en het oude niet meer (weer omhoog gehaald vermoed ik?), dat het mijne open is gebleven en het oude topic is gesloten. Wellicht kan de moderator die de handeling heeft verricht het even toelichten aangezien ik (logischerwijs) niet modereer in mijn eigen topic.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37209
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:04

Omhoog gehaald zoals ieder jaar vlak voor de feestdagen. De rest van het jaar heb je het niet over kerstbomen. :+

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Re: Beetje vreemd....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-16 11:28

Laat ik voorop stellen dat het niet een groot probleem is hoor....maar het bevreemde me wel ten zeerste

Zomereczeem?
Equi-Protecta paardenlotion geeft verlichting!
http://www.equiprotecta.nl/dealeroverzicht

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:37

Ik vermoed dat het ook samenhangt met het tijdelijke forum PF. Op het moment dat dat opgedoekt wordt, dan moeten de topics ergens heen verplaatst worden en dan gaan ze naar LZP. Wordt het forum PF het jaar daarna weer opnieuw aangemaakt, dan zie je helaas de oudere topics daar niet meer staan want die staan nog op LZP geparkeerd. Als er dan een nieuw topic geopend wordt, dan lijkt dat in eerste instantie geen dubbeltopic omdat er niets soortgelijks op PF staat en dan kan een nieuw topic zomaar een aantal pagina's hebben terwijl er ook nog ergens een oud topic op LZP zwerft.

Zullen we afspreken dat als er dit jaar topics zijn waarvan de TS graag wil dat ze meegenomen worden naar volgend jaar, dat er dan even een seintje gegeven wordt aan de mods van PF zodat we daar een aantekening van kunnen maken en ze volgend jaar bij het aanmaken van PF weer terug kunnen verhuizen van LZP naar PF? Een andere oplossing weet ik ook zo snel niet, maar denk dat dit wel iets werkbaars is?

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Re: Beetje vreemd....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-16 12:06

Lijkt me een prima oplossing.

Zomereczeem?
Equi-Protecta paardenlotion geeft verlichting!
http://www.equiprotecta.nl/dealeroverzicht

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Re: Beetje vreemd....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-16 12:08

Oh ja... Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren in goede gezondheid.

Zomereczeem?
Equi-Protecta paardenlotion geeft verlichting!
http://www.equiprotecta.nl/dealeroverzicht

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:08

Oke, dan spreken we dat bij deze af! :)

[edit] Dank je wel hoor! Ik zal aan je denken als ik straks mijn eerste stukje taart naar binnen ga schuiven :D [/edit]

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Ibbel

Berichten: 49057
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:11

Oscar schreef:
Een andere oplossing weet ik ook zo snel niet, maar denk dat dit wel iets werkbaars is?


Nieuwe topic en oude samenvoegen en op die manier met het oude topic verder gaan is te ingewikkeld?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Beetje vreemd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:13

Dit heb ik opgeschreven om dat inderdaad te gaan doen zodra PF opgedoekt wordt. Ik zal dan het topic van Papagroom en van Murosch gaan combineren zodat het volgend jaar als 1 topic verder kan :)

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Muronia

Berichten: 19489
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Beetje vreemd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:22

Fijn dat het is opgelost!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:04

Oscar schreef:
Zullen we afspreken dat als er dit jaar topics zijn waarvan de TS graag wil dat ze meegenomen worden naar volgend jaar, dat er dan even een seintje gegeven wordt aan de mods van PF zodat we daar een aantekening van kunnen maken en ze volgend jaar bij het aanmaken van PF weer terug kunnen verhuizen van LZP naar PF? Een andere oplossing weet ik ook zo snel niet, maar denk dat dit wel iets werkbaars is?

Lijkt me dat met dit soort algemenere topics ook andere gebruikers dat seintje mogen geven en dat niet enkel aan de TS voorbehouden is? Zo'n topic is dan immers van 'iedereen' en niet alleen van de TS.


Kunnen de topics niet nu al samengevoegd worden trouwens? Ik heb er geen verstand van qua techniek maar zie niet zo goed waarom het pas volgend jaar samengevoegd kan?

koeien op de weg...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Beetje vreemd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 16:21

Inderdaad, geldt voor alle topics waarvan de TS (dus niet alleen de TS van dit topic op FZ maar ook evt. andere topics) dat graag zou willen. Geen probleem :)

Nu samenvoegen is niet handig, want dan verdwijnt het nieuwste deel uit de actieve onderwerpen, gebruikers die al gereageerd hebben raken het topic dan kwijt. Papagroom heeft ook aangegeven dat het gelukkig niet zo'n halszaak is, dus dan doe ik het na de feestdagen allemaal samenvoegen en dan komt het volgend jaar als 1 geheel weer terug.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:22

Oscar schreef:
Inderdaad, geldt voor alle topics waarvan de TS (dus niet alleen de TS van dit topic op FZ maar ook evt. andere topics) dat graag zou willen. Geen probleem :)

Nu samenvoegen is niet handig, want dan verdwijnt het nieuwste deel uit de actieve onderwerpen, gebruikers die al gereageerd hebben raken het topic dan kwijt. Papagroom heeft ook aangegeven dat het gelukkig niet zo'n halszaak is, dus dan doe ik het na de feestdagen allemaal samenvoegen en dan komt het volgend jaar als 1 geheel weer terug.

Ik denk dat we elkaar niet begrijpen. Ik bedoel dat als ikzelf een topic aangemaakt heb wat nogal algemeen doorloopt, dat iedere andere gebruiker toch ook gewoon kan vragen of dat topic het volgende jaar weer op PF geplaatst kan worden, dat dat niet alleen aan mij als TS voorbehouden is.

En er valt inderdaad wat voor te zeggen om het volgend jaar pas samen te voegen :) .

koeien op de weg...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Beetje vreemd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:26

Jawel, volgens mij begrijpen we elkaar prima :j
Als iemand anders (dus jij, of ik, of de buurvrouw) een topic op PF heeft lopen dat voor volgend jaar ook nog interessant kan zijn, dan mag dat ook gerust aangegeven worden. Dan nemen we dat ook mee voor volgend jaar. Ik zal in elk geval een lijstje maken zodat we dat volgend jaar boven water kunnen toveren. Nu staat het topic van Papagroom er op, maar dat mogen ook gerust meer topics zijn :)

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23406
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Beetje vreemd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:28

Volgens mij begrijpen jullie elkaar helemaal niet.
Ze bedoeld dat als zij een topic start of ik dan ook mag vragen of haar topic volgend jaar weer terug mag.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Beetje vreemd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:30

Oh zo! Zo had ik het inderdaad niet begrepen.
Als het een leuk topic is dat meerwaarde heeft voor PF (en waarvan het niet leuker/handiger is om opnieuw te beginnen) dan mag dat gerust hoor :)

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:30

Polly schreef:
Volgens mij begrijpen jullie elkaar helemaal niet.
Ze bedoeld dat als zij een topic start of ik dan ook mag vragen of haar topic volgend jaar weer terug mag.

Ja dat! Ik haal uit de post van Oscar niet dat hij dat ook bedoelt, maar ik kan het mis hebben :7 .

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:31

Oscar schreef:
Oh zo! Zo had ik het inderdaad niet begrepen.
Als het een leuk topic is dat meerwaarde heeft voor PF (en waarvan het niet leuker/handiger is om opnieuw te beginnen) dan mag dat gerust hoor :)

Ja zo :D . Mooi.

koeien op de weg...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers