[FOTO] nenah DM photography 2016 (paarden)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

[FOTO] nenah DM photography 2016 (paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-16 02:03

Dag bokkers! Aangezien ik hoogstwaarschijnlijk geen paarden meer ga fotograferen de komende tijd dacht ik om
maar eens een jaaroverzicht te maken van mijn fotografie! Dit jaar kwam jammer genoeg heel laat op gang :=
Ik kreeg mijn eerste model pas in juni voor mijn lens. En dat was mijn bijrijdpaard Idefixe. Dus niet eens een
echte fotoshoot haha! Dat het mijn laatste jaar middelbare school was had er ook wel mee te maken uiteraard.



December/januari

Een van de laatste fotoshoots van 'de paarden uit de buurt' .. Ze staan er nu al een hele tijd niet meer en ik heb
het gevoel dat ze niet meer terug komen. Ik vond het echt prachtig om te doen. Wanneer het mooi licht was kon
ik er zomaar even heen gaan en ze wisten mij elke keer te verbazen! Helaas is dit hoofdstuk definitief afgesloten
want ik woon nu ook helemaal ergens anders. Ik wou dat ik weer zo'n plekje kon vinden..

Afbeelding


In het najaar van 2015 had ik de lusitano (Figo) van LiesbethDW op foto gezet. Daardoor kreeg ik een nieuwe
opdracht binnen. Ik moest bij deze fotoshoot niet alleen de paarden op foto zetten, maar ook hoe ze aan de slag
ging met de paarden. Dit was dus gelijk wat nieuws! Die ochtend hadden we ook echt heel veel geluk met het
licht.. al was dat licht er maar 10 minuten, ik ben toch nog steeds enorm tevreden met die ene foto! (rechts)


Afbeelding



Juni :')


Dit was dus mijn bijrijdpaardje Idefixe. We hebben haar toen laten lopen op een weide dat ze niet gewend is.
Wat dus haar show gehalte omhoog haalde :D

KLIK

In tussentijd was ik erg druk met stormjagen! Er waren in juni een aantal hele serieuze settings. Maar eind juni
heb ik echt een droomshoot gehad :P Ik ben (en ik denk bijna iedere fotograaf :+) echt weg van het Iberische
paard.. en ik heb toen 2 prachtige lusitano's op foto mogen zetten! Gogo en Diamante :) Ik wil zo graag terug :):)
Het was een heel egaal bewolkte maar klare dag, vandaar dat ik ze met een witte achtergrond heb bewerkt.

Afbeelding

Afbeelding


Juli

De maand juli is begonnen met een fotoshoot van knappe Jones <3 Echt een heeeel voorbeeldig paard als het
aankomt op poseren. Ik heb het nog nooit zo gemakkelijk gehad! Ik wou nog eens blackfoto's maken en toen
stond meneer met alleen een strotouwtje om zijn nek muisstil tot dat ik klaar was. Prachtig om te zien :')

Afbeelding

Afbeelding

Midden juli had ik nog een fotoshoot op de planning staan van 4 paarden. Die verliep iets minder goed helaas..
Het was echt snikheet en na een tijdje hadden de mensen niet echt zin meer en dat merk ik ook aan de foto's
uiteraard.. van de eerste twee paarden heb ik voldoende foto's kunnen nemen maar van de laatste twee duidelijk
veel minder. Sinds die fotoshoot heb ik mijn aantal van 20-25 beelden verminderd naar 10-15 := Omdat elke
fotoshoot anders is en het soms echt niet mogelijk is om aan 20 goede beelden te geraken. En oja.. bij dat warme
weer waren het niet alleen de mensen die het beu werden na een tijd, maar ook de paarden := Al bij al heb ik wel
prachtige modellen voor mijn lens gehad!

Afbeelding

Afbeelding
Ik krijg terug zin in zomer :')

Eigenlijk kwam deze fotoshoot eerder maar ik heb daar even overgekeken. In juli heb ik ook nog twee dames
op foto gezet, in totaal ook weer 4 paarden. De eerste foto ben ik zelf heel tevreden over! Dat is zowat de stijl
waar ik naartoe wil als ik mens+paard op foto moet zetten. Niet te cliché..

Afbeelding

KLIK

Eigenlijk is het tot nu toe al een heel divers jaar geweest! Ik heb ook voor het eerst miniatuurpaardjes op foto
gezet. Dit was anders, maar wel heel leuk om eens te doen. En knapperds dat het zijn..

Afbeelding

En dit was echt het liefste veulen dat ik ooit al heb 'ontmoet' ! <3

Afbeelding

En net voor ik vertrok naar Amerika heb ik een shoot gedaan van 6 paarden dacht ik. De belangrijkste paarden
op een manege. Paard alleen, paard met baasje, paard opgezadeld (blackphoto + weide). En dan soms nog eens
met verschillende personen, kortom, het was een hele klus :+ en niet bepaald mijn ding. Ik fotografeer toch
liever de paarden op zich in vrijheid zonder tuig.

In Amerika heb ik niet veel paarden op foto gezet, buiten de jaarlijkse rodeo in Alabama. Ik zet even een linkje
neer want ik heb niet zoveel foto's meer over := [EV-ITP] Rodeo in Foley, Alabama (USA)


September

Net terug van de reis en 4 september moest ik een hele dag aan de slag. Op dezelfde manege maar voor 10
verschillende klanten ongeveer, dus weer maar eens doen wat ik niet zo graag doe, mens+paard fotograferen.
Hier miste ik wel de kunst om goed contact te leggen met de klanten zodat ze op hun gemak kunnen zijn..
want sommige kinderen wisten echt geen houding aan te nemen :P

Afbeelding

5 september had ik weer een hele andere fotoshoot waar ik wel weer de paardjes alleen op foto mocht zetten :D
Ikke blij dus haha. De omgeving was ook heel dankbaar! Ook weer 4 paarden.

Afbeelding

Gewoon heerlijk om die band tussen hen zo te zien :)

KLIK

Afbeelding


Oktober

En dan de laatste fotoshoot van 2016.. mens en paard :') nouja, ondertussen zie ik het ook echt als een uitdaging!

Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Ik vind het vooral zo jammer dat het wat laat op gang is gekomen..
Hopelijk kan ik in 2017 wat vroeger aan de slag met het fotograferen van paarden :) maar dat gaat denk ik
iets moeilijker zijn nu aangezien ik een opleiding fotografie doe en dat waarschijnlijk helemaal niet mijn
onderwerp zal zijn ;) Hoewel ik voor mijn autonoom werk heel graag een concept rond paarden wil uitwerken..
Alleen is dat nogal moeilijk als ik puur het paard wil fotograferen, ideeën zijn dus altijd welkom :D

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude


Fem

Berichten: 12504
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: [FOTO] nenah DM photography 2016 (paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 09:51

Je maakt echt geweldige foto's!
Maar ik zal niet ontkennen dat ik heel erg benieuwd ben wat het komende jaar gaat brengen nu je je niet meer zoveel bezig zal houden met paardenfotografie.

Ik heb zelf al een jaar geleden de stap gemaakt van paarden naar portret/allround (i.c.m. met mijn opleiding)...
Ik blijf je volgen! :D

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [FOTO] nenah DM photography 2016 (paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 12:25

Je pikt jouw foto's er zo uit, mooi gedaan Nenah veel plezier volgend jaar. :)

Selina

Berichten: 14261
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [FOTO] nenah DM photography 2016 (paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:58

Vind jouw foto's altijd zo mooi <3

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:24

Jou sfeer in de foto's vind ik echt prachtig! Zou bijna zeggen dat ik het jammer vind dat je minder paarden gaat fotograferen!

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [FOTO] nenah DM photography 2016 (paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:13

Mooi hoor !! En veel succes volgend jaar +:)+

Don't take anything for granted

Zosamaja

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Omgeving Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:23

Mooie foto's zeg! Ik moet ook zeggen dat ik vooral gecharmeerd ben door het eerste plaatje. Dat paard lijkt namelijk ook erg veel op het mijne :)


nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-16 14:57

Ik heb nergens gezegd dat ik minder paarden ga fotograferen! beter nog, ik hoop mijn autonoom werk rond paarden te doen :j dan moet ik minstens 2x per week paarden gaan fotograferen ;)

Bedankt iedereen !!

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: [FOTO] nenah DM photography 2016 (paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:27

Ik vind de sfeer in je foto's altijd heel bijzonder!

Van je paardenfoto's vind ik sommige foto's heel erg sterk, en anderen veel minder. Ik vind het bij sommige foto's lijken alsof je een groothoek hebt gebruikt, waardoor het paard een beetje uit verhouding word getrokken en een groot hoofd krijgt. Zoals bij de grote foto van Juli. Verder heel tof!



nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-16 15:47

Marit schreef:
Ik vind de sfeer in je foto's altijd heel bijzonder!

Van je paardenfoto's vind ik sommige foto's heel erg sterk, en anderen veel minder. Ik vind het bij sommige foto's lijken alsof je een groothoek hebt gebruikt, waardoor het paard een beetje uit verhouding word getrokken en een groot hoofd krijgt. Zoals bij de grote foto van Juli. Verder heel tof!

Dankjewel!
En die van Jones inderdaad, ben ik mij van bewust. Niet mijn beste foto :P

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:16

Ohhh die eerste schimmel <3

mzara

Berichten: 871
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [FOTO] nenah DM photography 2016 (paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:05

Hele gave fotos! mooi kwaliteit en kleuren! :D

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: [FOTO] nenah DM photography 2016 (paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:23

Hele gave platen zeg! <3

Twee zielen - Éen gedachte. Klik! *-:)
© Mijn hobby zit tussen mijn benen!

Feeling down? Saddle up! Two legs move our body, four legs move our soul
"Before you ask "What type of person could work at a slaughterhouse?", ask yourself what type of person keeps them employed."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sting, Temeraire en 38 bezoekers