Fitbit wie doet er mee ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
viphorse

Berichten: 1504
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-16 06:57

Hallo bokkers,

Sinds gister ben ik de trotse eigenaar van de Fitbit alta. Ik heb hem gekocht om mijn stappen te tellen en mij te stimuleren dat als ik een dag weinig doe ik toch gemotiveerd wordt.

Ik zie dat je er veel meer mee kunt maar zover ben ik nog niet. Zijn er mensen die de fitbit ook hebben en vrienden in de ljist willen zodat je elkaar kunt stimuleren met bewegen en helpen met de extra functies ;)

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed


lovelys
Berichten: 1090
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 13:51

Hoi, Ik heb een fitbit charge 2. Via facebook is er een Nederlandse pagina met elke week een challenge (workweek challenge). Erg leuk en stimulerend.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:07

Yep! Stuur me maar een pb voor m'n e-mail adres :)

viphorse

Berichten: 1504
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-16 18:39

lovelys schreef:
Hoi, Ik heb een fitbit charge 2. Via facebook is er een Nederlandse pagina met elke week een challenge (workweek challenge). Erg leuk en stimulerend.



Doe je met ons mee ?

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:36

De fitbit charge 2 staat hier op mijn wishlist. Kan niet wachten tot ik hem kan kopen. Lees in ieder geval even mee!

x_Elise

Berichten: 1999
Geregistreerd: 23-03-06

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:45

Ik heb er sinds deze week ook een te leen. Ik ben benieuwd wat dit voor mij gaat opleveren!

Flirt (Westenwind x Sonique) Z1 + 3 <3
Ruigh (Fürst Dior x Westenwind) <3

Odiso (Contango) Z1+6 *verkocht*

Anoniem

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:42

Ik heb er ook eentje en doe graag mee met challenges! Altijd goed voor de motivatie :))

viphorse

Berichten: 1504
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-16 07:25

Emmaa_ schreef:
Ik heb er ook eentje en doe graag mee met challenges! Altijd goed voor de motivatie :))


Ik stuur je een pb met mijn mail adres dan kun je mij toevoegen.

Ik heb er lang over getwijfeld maar en er blij mee. Schrik er wel van hoe slecht ik slaap maar dat is bekend.
Iemand ervaring met het invoeren van wat je op een dag eet ?

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 08:26

Eten heb ik altijd apart bijgehouden.

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 09:02

Charge 2 vind ik zooo mooi <3
Maar heb net een nieuwe charge gekregen (bij de vorige liet het bandje los, dus ik kreeg een nieuwe).

Ik wil ook wel meedoen met de Challenges!
Ik hebben fitbit nu een jaar en het geeft me enorm veel inzicht in wat ik beweeg, maar ook hoe effectief mijn trainingen zijn. Inmiddels draag ik m alleen tijdens trainingen of op dagen dat ik extra beweging nodig heb, zoals in het weekend

Vetra................ In loving memory
Urban............... In loving memory

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 09:05

viphorse schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik heb er ook eentje en doe graag mee met challenges! Altijd goed voor de motivatie :))


Ik stuur je een pb met mijn mail adres dan kun je mij toevoegen.

Ik heb er lang over getwijfeld maar en er blij mee. Schrik er wel van hoe slecht ik slaap maar dat is bekend.
Iemand ervaring met het invoeren van wat je op een dag eet ?

Ik heb hem gekoppeld staan aan myfitnesspall. Die heeft een aardig complete database.
Alleen ik heb een vast voedingsschema, dus heeft het weinig nut, tenzij ik daarvan afwijk.

Vetra................ In loving memory
Urban............... In loving memory

Anoniem

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 11:27

Ik mag van mezelf de Charge 2 kopen als ik ben afgevallen _O- Zou ook zomaar kunnen dat m'n bandje dan niet meer past dus komt helemaal mooi uit. Vind de 2 inderdaad echt prachtig, heb nu de normale. Maar vind dat ze wel meer mooie modellen hebben hoor, het iets meer uitgebreidere spreekt me wel echt aan maar ik vind het feit dat je kan zwemmen met de Charge 2 wel echt een gigantische plus.

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:59

Grappig, ik kocht m'n fitbit juíst om me te helpen afvallen :D Het hielp mij om meer en effectiever te bewegen. Nu, 20 kilo later, gebruik ik de fitbit minder vaak en dus alleen tijdens het sporten of 'luie' dagen.

Go for it now zou ik zeggen :D
Oh wacht, je hebt er al 1. Sorry, had je eerste reactie niet gezien

Vetra................ In loving memory
Urban............... In loving memory

Tieneke

Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:03

Ik heb nu de Zip, de zowat eenvoudigste denk ik. Vooral omdat mijn man op zijn werk samen met alle andere collega's eentje gratis kreeg, en hij had zelf de Charge al :+

Ik vind het, ook met heel beperkte mogelijkheden, een heel handig dingetje. En vrij accuraat ook.

Ben nu ook met een algemenere niet-gerelateerde lifestyle app bezig en de combinatie van de twee motiveert me wel.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:50

Lins_Vetra schreef:
Grappig, ik kocht m'n fitbit juíst om me te helpen afvallen :D Het hielp mij om meer en effectiever te bewegen. Nu, 20 kilo later, gebruik ik de fitbit minder vaak en dus alleen tijdens het sporten of 'luie' dagen.

Go for it now zou ik zeggen :D
Oh wacht, je hebt er al 1. Sorry, had je eerste reactie niet gezien

Haha maakt niet uit hoor! Ik gebruik hem ook voornamelijk om af te vallen, maar heb bewust gekozen voor het grotere polsbandje. Zit nu al op 3 gaatjes strakker dan voorheen en nog 3 en dan is hij straks te groot voor mijn pols. Vandaar mag ik van mezelf dus als ik mijn eerste doel heb behaald (25 kilo) een nieuwe kopen. Dan kan ik daarmee de puntjes op de i gaan zetten en vooral bezig met gericht trainen.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:59

Ik twijfel of ik de fitbit charge 2 ga kopen. Maar ik vraag me af hoe nauwkeurig zoiets is :o

Anoniem

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:05

Ligt eraan waar je hem voor wilt gebruiken. In mijn stappen is hij zeker nauwkeurig, ik draag hem niet om mijn dominante arm en hij registreert het echt alleen als ik loop (of als ik hele specifieke bewegingen maak met mijn arm maar dat moet ik echt expres doen). Dingen als eten doe ik met rechts en dat pakt hij dus ook niet.

Hartslag neem ik met een korreltje zout, maar ik vind het wel prettig om te kunnen bepalen of hij hoog of laag is. Ik sport niet hartslagnauwkeurig dus het maakt voor mij niet heel erg veel uit, maar het is handig om het af en toe even te kunnen checken. Daar moet ik wel bij zeggen dat hij in rust aardig overeen komt met wat ik zelf meet.

Verder vind ik, als slechte slaper, de module waarin hij controleert hoe je slaapt heeeel erg fijn. Ik kan precies zien wanneer ik wakker ben geweest en hoe lang ik diep heb geslapen, maar het fijnste vind ik dat ik kan checken of ik vaak rusteloos ben geweest. Dat sla ik namelijk niet op waardoor ik het de volgende ochtend niet meer weet, maar ik word soms ongelofelijk moe wakker en vind het dan fijn om even te kunnen naslaan of ik gewoon druilerig ben of dat ik eigenlijk slecht geslapen heb.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:42

Emmaa_: ik zou hem dan met name voor het calorieverbruik willen gebruiken. Zowel overdag als tijdens het sportief wandelen, paardrijden en het gewone wandelen en fietsen.
Ik moet sowieso eerst even sparen, maar het gaat mij dus met name om het overzicht wat calorieverbruik betreft.
Ik vraag mij dus ook af, of ik er wel een met ingebouwde hartslagmeter nodig heb, aangezien het calorieverbruik wordt berekend aan de hand van lengte en gewicht, niet aan de hand van de hartslagmeter..
Maar volgens mij zit ik niet helemaal in het goede topic :o, volgens mij ging dit meer om challenges en dergelijke :)

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:47

Je voert dat soort gegevens in. Wat mij betreft is het kcal verbruik heel erg accuraat. Ook bij mijn cliënten zie ik dat het allemaal prima klopt.

Dreamy

Berichten: 24062
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:02

Ik ben vanaf morgen eigenaar van een fitbit charger 2 volgensmij.. :o

viphorse

Berichten: 1504
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-16 19:04

Hoe zien jullie wat je mag binnenkrijgen aan kcl ? Ik zie bij de charge alleen mijn verbruikte kcl .
Het stimuleerd mij wel tot bewegen. Nu doe ik dat al best veel maar net als een dag als vandaag dat echt alles tegen zit vind ik het toch leuk dat ik de 10000 stappen heb gehaald.

Ik zal myfitnispal een downloaden

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:21

Dat scheelt dan ook al in prijs, als ik geen hartslag sensor nodig heb *D.
Als ik er één heb, meld ik mij hier weer! :)
Eerst even sparen! O:)

lovelys
Berichten: 1090
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:52

Ik zou natuurlijk willen meedoen ;)

Stuur mij maar een pb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:27

ItsMe2 schreef:
Emmaa_: ik zou hem dan met name voor het calorieverbruik willen gebruiken. Zowel overdag als tijdens het sportief wandelen, paardrijden en het gewone wandelen en fietsen.
Ik moet sowieso eerst even sparen, maar het gaat mij dus met name om het overzicht wat calorieverbruik betreft.
Ik vraag mij dus ook af, of ik er wel een met ingebouwde hartslagmeter nodig heb, aangezien het calorieverbruik wordt berekend aan de hand van lengte en gewicht, niet aan de hand van de hartslagmeter..
Maar volgens mij zit ik niet helemaal in het goede topic :o, volgens mij ging dit meer om challenges en dergelijke :)

Hij berekent je kcal verbruik ook in verhouding met je hartslag. Tenminste, op dagen dat ik sport (dat pikt hij automatisch op of ik druk het knopje even in zodat hij ook gaat timen) is mijn verbruik aanzienlijk hoger dan als ik niet sport. Wat dat betreft wordt het verbruik van kcal dus wel nauwkeuriger gemeten als je er eentje hebt met een hartslagmeter.

De enige zonder hartslagmeter is volgens mij die kleine die je aan je broekrand moet vastmaken, en omdat die bepaalde dingen als slaap ook niet kan tracken zou ik daar persoonlijk niet voor gaan. Een tweedehands Charge HR (gewoon de eerste versie) kan je voor een paar tientjes wel op de kop tikken.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:34

De fitbit charge is nu voor €69.95 bij coolblue. Dus dat is ook nog wel te doen. Ik zag er ook al een aantal in de prijsklasse van €150+.
Thnx voor jullie hulp!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annika__, Anoukjuuuhh, IMAY1990, Imhrien, leenleen11, mignonne2403, pyrrhus, Suliko, Tazzey, Valentinotje en 34 bezoekers