EJL-ITP met Chey's Special Delivery

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

EJL-ITP met Chey's Special Delivery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-16 11:16

Hoi Bokkers,

Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik het gelukkigste meisje ever werd!!

Special werd van mij <3

Voor de mensen die haar nog niet kennen:

Naam: Chey's Special Delivery A.K.A Special
Ras: Half Quarter eigenlijk 3/4
Leeftijd: 9
Favo bezigheid: Eten!

We begonnen met een kale rug :=
Afbeelding
Het zadel wilde ik niet overnemen van de vorige eigenaar want die paste niet goed. En rond kerst/oud en nieuw was het niet mogelijk om zadels te passen. We zijn dus tijdelijk zonder zadel er op een springzadel door het leven gegaan :P

In Februari waren we al fanatiek aan het rijden. (Special werd helaas vrij weinig gereden buiten mijn 3 bijrijd dagen om. Dus was erg dik en had geen conditie)
Afbeelding

En op 12 Februarie werd mn meisje.....
Afbeelding
Jaaaaaaa 9!!

We begonnen ook een band op te bouwen. We hadden al wel een klik, maar ik merkte toch echt dat ze sinds de koop heel erg naar me toe getrokken is.
Afbeelding

Afbeelding

Ja, toen kwamen de problemen om de hoek zetten :(
Gelukkig niet onoverkombaar, want ze zat giga vast, was scheef en dr balans was ver te zoeken.
Ze begon in protest te komen, hoofd de lucht in. En toen bedacht Marlon ook nog dat we wel van de sporen af konden.

Afbeelding

Helaas is Special niet meer in de bak te rijden zonder sporen. Ze weigert dienst als het te moeilijk word. Als ik sporen om heb kan ik alles af op kuitdruk maar als ze sporen aan de kant liggen maakt ze hier direct misbruik van.
Dit heeft voor een hele boel frustratie geleid.

Ik heb wel besloten om buiten zonder sporen te rijden, omdat dit met Endurance verboden is.

Gelukkig was Marlies er altijd om weer mooie foto's van ons te maken :P
Afbeelding

In Mei zijn we gaan lessen bij Alice! *\%/*
Ze heeft ons in een korte tijd giga ver laten komen. Ik had weer een paard die happy in dr lijf zat en in combinatie met de osteopaat was ze ook weer lekker los. (ze heeft ruim 2 weken stil gestaan na dr behandeling, zo vast zat ze)
Wat een verschil e :):)
Afbeelding

Zo hebben we ook in de zomer mijn angst voor springen overwonnen!! (ik ben 2x in korte tijd gevallen "met" het paard)
Afbeelding

In Juli werd mijn 1ste endurance wedstrijd een feit!! *\%/*
Met Marlies als groom gingen we op pad en heb ik een mooie laatste plek behaald met toch nog 2 winstpunten. We hadden het mega naar ons zin en hebben hem top uitgelopen. Beter kan haast niet.
Afbeelding

Omdat ik de smaak te pakken had deed ik 2 weken hierna nog een wedstrijd, dit ging al een stuk beter.
Afbeelding

Helaas komt aan alle pret vaak toch een einde en Special kreeg giga mok.
Afbeelding

We zijn vanaf begin Augustus al bezig om dit onder controle te krijgen. Ze heeft een ruime 2 maanden helemaal op rust gestaan omdat ze stok en stok kreupel liep door de mok.

We hebben dierenarts bezoek na dierenarts bezoek gehad, en we mochten gaan wassen, wassen, wassen en nog eens wassen.
Gelukkig sloeg de antibiotica aan en konden we na ruim 2 maanden eindelijk weer gaan opbouwen. Tenminste, dat dacht ik.

Weer een dik been, weer dun, weer dik en weer dun.
Tranen hebben er gevloeid want ik wist me echt geen raad meer. We hebben dr been ingepakt met betadine en toen zijn de korsten zo goed als helemaal verdwenen.

Nu zijn we alweer een ruime maand aan het opbouwen. Dr voet is nog steeds niet genezen, maar hij word ook niet zo dik meer.

Er staat een afspraak gepland bij een holistisch dierenarts om eens te bekijken wat er van binnen allemaal aan de hand is. Het moet toch een keer over gaan zou je denken.

Wassen is btw haast niet meer te doen, na bijna 4 maanden wassen en korsten krabben is ze het zat!!! -:(-
Gelukkig mag ik er nog wel aanzitten met een harde borstel, dus daarmee wassen we nu.

In November zijn we nog wezen koeien stoeien bij Wendy van Osch.
Ik heb mijn E rijbewijs gehaald en we hebben een super gave dag gehad!!

Afbeelding

Afbeelding

En een filmpje van 1 ronde koe splitsen
https://youtu.be/SlFgrvpTzdY

Oja, dit was de dag erna, wilde alleen ff benen strekken met dr, maar... Naja kijk zelf maar.
https://youtu.be/_RiHNKsNJns

Zo zijn we nu in het heden beland :j Special is nu alweer 1 jaar in mijn bezit en ik geniet nog elke dag met volle teugen van dr <3

(uitvergroten??)
Afbeelding

En dit is onze nieuwste uitdaging :) Misschien iets voor de endurance _/-\o_
Afbeelding

Tnx voor het lezen, en laat je een leuke reactie achter??

(Foto's zijn mede mogelijk gemaakt voor Marlies Trap Fotografie)

Voor de volgers,
Dit zijn Spec dr topic's :)

10.[ITP] My Special Delivery in Herfstkleuren!
9.[TEN-ITP] Mijn eerste Klasse 1 met Special is een feit!!
8.[WN-ITP] Les van Alice, vastgelegd voor Bellatrix!! TROTS op Spec!!
7.[ITP] Met Special op de hei!! Foto's van Bellatrix <3
6.[ITP] De camera van Bellatrix heeft Spec weer gevonden!!
5.[ITP] My Special Delivery has finally arrived!! 2015!
4.[RIJ-ITP] Prachtige dierendag: eerste buitenrit met dinnetje!
3.[WN-ITP] Zonder zadel op Chey's Special Delivery
2.[ITP] Een half jaar Special!!
1.[ITP] Na lang onzeker, toch ITP met Special!!

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101657
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: EJL-ITP met Chey's Special Delivery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 11:20

Wat een mooi jaarverslag! :+:

Jullie zijn zo gegroeid samen, ben super trots op jullie!
We gaan nog mooie dingen doen in de toekomst want ik ben er natuurlijk bij. :D

Op naar de sale eind december, gaan we weer lekker shoppen. :))

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: EJL-ITP met Chey's Special Delivery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 13:57

Mooi jaarverslag! Ik vind haar erg mooi om te zien en je hebt haar lekker aan het lopen. Hopelijk is de mok snel helemaal weg :(:) Hier goede ervaringen met Holistische dierenarts+mok :j

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: EJL-ITP met Chey's Special Delivery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 14:00

Knappe special!
Leuk Marlon! Ze is echt wel heel erg afgevallen! Ziet er veel beter uit zo!

En vraag je nou serieus of je die foto moet uitvergroten? :P het antwoord is natuurlijk ja

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-16 22:38

Tnx Liesje!!!
Jaa we gaan nog heel veel beleven samen. En dat doen we natuurlijk met jou erbij <3

Ik hoop het ook BrittS
De Mok is op het moment weer vrij erg. Maar ze loopt er niet kreupel op.
Ben heel benieuwd naar de holistisch dierenarts!!

Tnx Emma!!!
Ze is idd heel veel dunner :)
Haha, dan moet ik het misschien maar eens gaan doen :)

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: EJL-ITP met Chey's Special Delivery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:21

Heel mooi verslag, wat hebben jullie leuke en afwisselende dingen gedaan in 2016! Ben erg benieuwd wat 2017 jullie brengt! En laat Marlies maar lekker veel foto's maken, want van Special krijg ik niet snel genoeg, en ben ook vast niet de enige! ;)

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-16 23:08

Ntlie_ schreef:
Heel mooi verslag, wat hebben jullie leuke en afwisselende dingen gedaan in 2016! Ben erg benieuwd wat 2017 jullie brengt! En laat Marlies maar lekker veel foto's maken, want van Special krijg ik niet snel genoeg, en ben ook vast niet de enige! ;)


Ik hoop dat we nog veel nieuwe dingen gaan doen :) Tnx!!! Leuk om te horen dat je mee geniet :D

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: EJL-ITP met Chey's Special Delivery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:25

Hey Marlon! Wat een leuke foto's en ook leuk om te zien het verhaal achter het gezicht! Wat jammer dat ze zulke erge mok heeft. Wat heb je allemaal al geprobeert? Manny heeft ook wel eens hele erge mok gehad en het enige wat toen hielp was juist niet wassen en hydrocortiderm smeren.

Du blir løyst frå banda som bind deg
Du er løyst frå banda som batt deg

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-16 10:56

Tnx Minimus!!

Ik ben begonnen met Sudocreme smerebn dat is vaak het eerste wat ik doe bij korstjes en dan is het zo weer weg. Dit keer werkte het averechts Helaas :(

Na 2 a 3 weken begon het echt uit de klauwen te lopen en hebben we de DA ingeschakeld. (Een ander paard op stal had er ook erge last van)

Antibiotica, pijnstillers en ontstekingsremmers erin ging al een stuk beter. Zwelling nam af en we moesten dagelijks gaan wassen met betadine en daarna behandelen met mokcreme waar antibiotica in verwerkt zat.

Het was bijna weg :) maar toen sloeg het weer om ( lees al ruim 2 maanden aan het wassen en paard is er helemaal klaar mee. Al op drie benen vastgebonden maar op 2 benen kon ze het ook makkelijk af)

Terug naar de DA en in laten pakken in de vetaderm volgensmij. Dat was afgezakt dus hielp ook niet. Toen wilde ze dr op de praktijk hebben 5 dagen en dr maar elke keer platspuiten als ze dr been moesten behandelen. No way!! Dan doe ik het zelf wel. Dus alles gekocht om zelf met betadine te gaan inpakken maar dan hielp nog niet voldoende. Er kwamen steeds meer korsten en ik had steeds een paard die boos op me was.

(De korsten moeten er kost wat kost vanaf van de DA)

Nu (ong 4 maanden later) smeer ik het in met uierzalf, dan blijven de korsten zacht. Ik mag er sinds kort wel aanzitten met een borstel dus dan was ik het eerst met zeep en daarna met betadine. Mega goed afdrogen en weer uierzalf erop.

Volgende week dinsdag gaan we naar de holistisch dierenarts dus ik ben heel erg benieuwd wat die gaat vertellen.

Ben de wanhoop wel een beetje naarbij.

Maargoed dit waren onze fases. Ik ben een beetje huiverig over hydrocortiderm omdat dit ook al weer een corticosteroïden middel is en dat was die mokzalf ook. En dr huisje is nu al zo dun.

Eerst maar eens de Holistisch DA afwachten.

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?

Alenthe05

Berichten: 1093
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: EJL-ITP met Chey's Special Delivery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:04

Leuk verslag van een mooi jaar!

Wat ik me afvraag of het wel mok is. Mijn oude merrie had het ook heel erg maar bleek ook andere beestjes te hebben oa in de manenkam ed. Ik heb dr toen 2x gewassen met sebacyl en de mokplekken(wat we dachten dat het mok was) ook. Daarna alleen de plekken ingesmeerd met wat verzachtende calendulan creme en het was weg. Beterschap

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: EJL-ITP met Chey's Special Delivery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:32

Dat is dus waar Manny en ik nu tegenaan lopen.. Zijn het wel mijten haha. Ook ik ben benieuwd naar de holistische dierenarts :j

Du blir løyst frå banda som bind deg
Du er løyst frå banda som batt deg

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-16 17:56

Alenthe05 schreef:
Leuk verslag van een mooi jaar!

Wat ik me afvraag of het wel mok is. Mijn oude merrie had het ook heel erg maar bleek ook andere beestjes te hebben oa in de manenkam ed. Ik heb dr toen 2x gewassen met sebacyl en de mokplekken(wat we dachten dat het mok was) ook. Daarna alleen de plekken ingesmeerd met wat verzachtende calendulan creme en het was weg. Beterschap


Ook van die grote plekken met vieze dikke korsten?

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-16 17:56

Minimus schreef:
Dat is dus waar Manny en ik nu tegenaan lopen.. Zijn het wel mijten haha. Ook ik ben benieuwd naar de holistische dierenarts :j


Ik zal dinsdag even laten weten wat de holistisch dierenarts heeft gezegd.

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?

Alenthe05

Berichten: 1093
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: EJL-ITP met Chey's Special Delivery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 09:58

Ja ze had 2 witte voeten en dat was een grote etterige plek. Knapte elke x open.

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-16 10:25

Alenthe05 schreef:
Ja ze had 2 witte voeten en dat was een grote etterige plek. Knapte elke x open.


Bij Spec komt er geen etter en pus bij te pas gelukkig. Het geneest ook van binnenuit, dus de korsten rand word steeds groter.

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?

Floortje2002

Berichten: 486
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 09:56

Wat een leuk topic!

Die mok....wat een ellende. Je zal al wel genoeg tips hebben gekregen misschien maar ik zal je mijn ervaring met Vetramil zalf vertellen. Die van mij had ook mok. Van de arts moest ik het wassen met betaling scrup, korstjes hierbij zoveel mogelijk verwijderen en dan droog deppen met een keukenrol. Vervolgens Vetramil erop smeren. Dagelijks met keukenpapier het zand en losse korstjes eraf wrijven, zo droog mogelijk houden en dan weer Vetramil erop. Na twee weken was het weg. Het was wel veel minder erg dan bij die van jou maar misschien heb je hier iets aan. Als je Vetramil besteld doe het dan online dat is goedkoper dan bij de dierenarts ;)

Hopelijk komt ze er helemaal vanaf!

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-16 10:23

Floortje2002 schreef:
Wat een leuk topic!

Die mok....wat een ellende. Je zal al wel genoeg tips hebben gekregen misschien maar ik zal je mijn ervaring met Vetramil zalf vertellen. Die van mij had ook mok. Van de arts moest ik het wassen met betaling scrup, korstjes hierbij zoveel mogelijk verwijderen en dan droog deppen met een keukenrol. Vervolgens Vetramil erop smeren. Dagelijks met keukenpapier het zand en losse korstjes eraf wrijven, zo droog mogelijk houden en dan weer Vetramil erop. Na twee weken was het weg. Het was wel veel minder erg dan bij die van jou maar misschien heb je hier iets aan. Als je Vetramil besteld doe het dan online dat is goedkoper dan bij de dierenarts ;)

Hopelijk komt ze er helemaal vanaf!


Tnx, dat is dan ook nog een optie.
En ik zal vanmiddag wel ff een foto maken hoe het er nu uitziet.

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?


MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-16 14:38

Gelukkig ziet dr voetje er al een stuk beter uit. Er vielen vandaag onwijs veel korsten af. Daardoor ging het wel weer bloeden Helaas.

Maar zie hier dr voetje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?

Floortje2002

Berichten: 486
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Hier

Re: EJL-ITP met Chey's Special Delivery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:04

Wow heftig! Maar het ziet er wel schoon uit. Persoonlijk zou ik die Vetramil eens proberen dat heelt super goed de wonden en werkt ook antibacterieel. Succes hopelijk is ze er snel vanaf!

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-16 23:26

Vandaag naar de holistisch dierenarts geweest.

Ze heeft een schimmeltje in dr darmen en dr nieren hebben het zwaar met de toxines.

Ze loopt natuurlijk al een tijdje met dit voetje en daardoor zit ze in een vicieuze cirkel.

Ze krijgen druppels voor mn maag en immuunsysteem.

Verder krijgt ze veel te veel suikers binnen waar een schimmel juist van houd.

Ze gaat van brok naar muesli. Geen slobber, appels, wortels en brood voorlopig meer.

Over een maand weer een checkup. En na weer een maand gaan we terug om dr weer te laten checken net als vandaag.

We gaan het meemaken of het werkt. Hoop het wel en heb al veel goede verhalen gehoord. :)

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CharlieVM en 38 bezoekers