2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-16 12:29

Hallo allemaal 
De eerste vier maanden van het jaar stond Fabian nog lekker in de opfok in de buurt van mijn ouders (Amsterdam), toen ik had bedacht dat ik hem toch graag dichterbij zou willen hebben.

Afbeelding

Zo gezegd, zo gedaan en eind mei kon ik terecht bij een opfok in Friesland. Op 14 mei werd ik gebeld dat Fabian een trap had gehad ongeveer een half uurtje nadat ze voor het eerst weer naar de wei waren gegaan. Hij had hier een nare wond aan overgehouden maar met goed schoonmaken zou het wel goedkomen. Een dag later werd ik nogmaals gebeld dat de wond er toch lelijker uitzag dan aanvankelijk gedacht, dus hij is uit de wei gehaald en heeft antibiotica en pijnstilling gehad.

Jullie raden het al, de wond bleef pussen, was diep tot aan de spier, het been (rechtsachter, net onder de knie) bleef dik en Fabian zelf werd steeds magerder. Er gingen bijna twee weken voorbij (elke dag kwam de dierenarts langs) met zware antibiotica, zowel oraal als iv, waarna de dierenarts zei of we kunnen het nog even afwachten of we kunnen een foto maken. Waarbij ik gelijk zei, nou maak maar een foto. Eind mei kreeg ik de uitslag: een los botfragment, net onder zijn knie. Gelijk heb ik toen dierenkliniek Emmeloord gebeld en maandag 30 mei heb ik hem daarheen gebracht.

Afbeelding

Er volgde een klinisch onderzoek, röntgenfoto’s en een echo van het been. Er bleek niet maar één los fragment te zijn, maar wel een stuk of 10. Conclusie: hij moet geopereerd worden :’( . Gelijk gevraagd of hij dan ook niet gecastreerd kon worden als hij toch lag, want hij was klophengst en dat kon!
De operatie was goed gegaan en hij stond weer op zijn benen, wat een opluchting! Twee weken heeft hij nog op de kliniek gestaan omdat het toch een pussende wond was en ze de genezing goed in de gaten wilde houden.


Afbeelding


Na de kliniek heb ik hem gelijk naar Friesland gebracht, maar hij moest nog 6 weken boxrust hebben, dus de opfok werd hem niet. Gelukkig had de staleigenaar ook nog een pensionstal, dus daar heb ik hem heen gebracht.


Afbeelding


Zoals ik al zei, 6 weken boxrust volgde en dat deed hij echt super! Na die 6 weken weer naar Emmeloord gegaan voor controle en daar was het dusdanig goed dat ik nu twee maanden met hem dagelijks opbouwend van 5 tot 20 minuten met hem aan de hand mocht stappen. Ook dit ging super, hoewel meneer aan het eind van de twee maanden toch wel steeds explosiever werd, maar dat valt hem niet te verwijten!

Afbeelding


Na die twee maanden weer naar de kliniek geweest en toen mocht hij eindelijk weer naar buiten! Wel op een individueel mini-stukje wat steeds uitgebreid mocht worden, maargoed wat was is blij en opgelucht, ik had eindelijk mijn paard weer terug!


Afbeelding

24 November hadden we de laatste controle en daar is hij helemaal gezond verklaard!

Inmiddels heeft hij zijn eerste osteopathische behandeling gehad (omdat ik wel verwacht had dat hij hier wat aan over hadden gehouden) en heb ik hem verhuisd naar een plekje waar hij weer met andere paardjes naar buiten kan, want dat verdient hij

Afbeelding

Sorry voor het lange verhaal, en dank voor het lezen :D


Liannetje86
Berichten: 783
Geregistreerd: 14-08-09

Re: 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 12:32

Wat fijn dat het allemaal weer goed gekomen is! En echt een leuk paardje :)

Weg hier - Pas hier niet tussen.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Re: 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 12:35

Wat een ellende allemaal! Gelukkig is hij weer hersteld! Wat een knap dier :-)

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 12:42

De knapste Fabiebaby <3 Wat een jaar was dit... Ben zo blij voor jullie dat hij weer zo goed is opgeknapt! Op naar nog vele mooie jaren :+:

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:00

Fabian is zo knap! <3

Jullie hebben een zwaar jaar achter de rug! Op naar een rooskleurig 2017 :)F

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie


Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Re: 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:06

Gelukkig is hij weer helemaal gezond verklaard! Nu kan het genieten samen ook beginnen, en die laatste foto is prachtig wat word hij toch knap!

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:16

Pfoe wat een verhaal! En wat een dappere pony zeg! Hopelijk meer geluk voor jullie in 2017, al gaan jullie 2016 wel gezond uit - dat is al een goed begin *\o/*

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:28

Dat is flink balen.. gelukkig is alles goed gekomen!
Ik wens jullie veel geluk toe voor de komende jaren. Prachtig paardje heb je ! <3

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Sophie83
Berichten: 31
Geregistreerd: 26-01-13

Re: 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:42

Wat een goed eind en wat een geweldig leuk paard!!!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:56

Aaaah... Je mooie paardje... Wat zag hij er zielig uit :(
Hij is mooi opgeknapt hoor! Ziet er heel goed uit! Veel plezier nog met hem!

Fleur ❤️

Shinedown

Berichten: 1013
Geregistreerd: 19-03-09

Re: 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:13

Super fijn dat het weer helemaal is goed gekomen! En wat is hij mooi getekend <3 . Hoe oud is hij nu en wat zijn je plannen met hem? :)

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-16 14:31

Dank jullie wel voor de lieve reacties <3 Hij is nu 2,5 en ik laat hem nog lekker een jaar uitgroeien, beetje met hem wandelen etc. Voor later wil ik kijken hoe ver ik met hem in de dressuur kom, maar voornamelijk lekker buiten genieten, wellicht in de vorm van endurance. Wil ook nog wel proeven van Working Equitation als hij daar klaar voor is!

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:36

Wat een leukerd!!! <3 <3 <3 Wat sneu dat zo'n jong ding dan zoveel ellende heeft, gelukkig gaat het nu weer goed en kan hij weer fijn buiten met vriendjes zijn :D

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:56

Flinke tegenvaller dan zeg! Dat verwacht je toch ook niet bij een trap, dat het dan gelijk zo goed mis is! Fijn dat jullie goed op weg zijn met de revalidatie.

Superleuk paard heb je! Echte een knapperd :)

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-16 15:17

Jaaa super sneu natuurlijk! Keerzijde is wel dat ie veel sneller herstelde doordat ie zo jong is en dat je geen 'rij'-tijd heb misgelopen omdat hij toch nog zo jong was. Aan de andere kant gun je hem niets liever gewoon kuddgenootjes

wapitie

Berichten: 202
Geregistreerd: 26-08-14
Woonplaats: in Dromenland...

Re: 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:50

Mooi dier! Gelukkig gaat het nu weer goed met hem, je hebt goede zorg geboden! Mijn paard had als veulen ook een trap gehad van een ander. Ze heeft toen haar juk gebroken. Het traanbuisje aan die kant is beschadigd en ze heeft dus een permanent traan oogje. Dat is gelukkig het enige dat ze er aan over gehouden heeft. Het litteken van jou paard blijft misschien altijd zichtbaar, hopelijk is dat het enige dat hij er aan overhoud?

Flux

Berichten: 2488
Geregistreerd: 10-06-05

Re: 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:54

Knapste Fabsie! <3

Knap dier is het ook. Zo lief ook op stal tijdens zijn boxrust. En dat terwijl hij eigenlijk super graag de pootjes wilde strekken. Lief jong ding.

Wat fijn ook dat hij nu weer met andere paardenvriendjes op de wei mag. Waar staat ie nu? :D

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-16 16:04

Flux ik app je even.

Bedankt wapitie voor het compliment! Gelukkig dat bij jou alleen een traanoogje over gehouden is. Fabian heeft ook alleen een litteken. Volgend jaar voordat ik begin met beleren ga ik nog ter controle naar Emmeloord en ga ik ook weer bij de osteo langs, ik wil alles zo goed mogelijk voor hem doen!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:08

Poeh, daar ben je mooi druk mee geweest dit jaar zeg. Maar wat een leukertje, mooie kleur en lief koppie ook!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-16 21:24

Dank je wel :)

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:32

Hij is geweldig! Veel geluk in 2017! <3

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

Sneeuwmaan

Berichten: 908
Geregistreerd: 25-09-07
Woonplaats: Loppersum

Re: 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:34

Knapperd!! Op naar een top jaar!!

Toos onderschriftloos

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-16 21:56

Jaaaa ik heb superveel zin in 2017, snel dit jaar (op paardengebied dan :P ) achter ons laten!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers