Fandi mijn verzorgpaard sinds 1 jaar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Fandi mijn verzorgpaard sinds 1 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 00:06

hallo iedereen,

een paar bokkers kunnen zich zeker nog herrinneren aan mijn topic: paard verkocht en pony weggegeven, wat nu?

ik was erg boos.. verdrietig.. ik had het niet begrepen waarom ik mijn liefde aan de kant moet zetten.. maar als je de dierenarts niet meer kan betalen moet je keuzes maken.

mijn paard heeft een topplek, deze meid is super voor mijn jongen :)
ik vermoed dat mijn kleine pony niet meer leeft, hij stond er niet meer. hij had problemen met zijn voetjes en was vreselijk dik..
pony heb ik ook gratis weggegeven, hij had zijn eindplaatsje gevonden. alle buren houden van hem en betalen hem mee.

Nu heb ik bijna een jaar (feb.) een verzorgpaard. geloof me, ik vond het echt niet leuk dat ik nu geen eigen paard meer had. ik moestte erg wennen aan het idee dat het paard van iemand anders is..

maar ik ben echt verliefd op dit paard!

Dit is Fandango, wij noemen hem Fandi. nu 6 jaar, een ruin. komt uit spanje, is een PRE.
geweldig beest, geweldig karakter!

hij is tot zijn 4de levensjaar hengst geweest, dt kan ik merken dat hij mij graag vastpakt.. iemand een idee om dit er uit te krijgen? bijten doet hij niet meer zo erg sinds hij zijn bal heeft gekregen van mij :)


Afbeelding


ik kon hem roepen in de wei, en hij is gekomen :)


Afbeelding


Eerste keer rijden, ik was echt bloednerveus..
maar hij was zo braaf!

Afbeelding


wel had ik gemerkt dat hij erg graag wegschiet, zodra je gaat draven gaat hij nog harder.. en harder.. mijn eerste doel was dan ook ontspanning, in stap en draf. veel figuren gereden en overgangen.

ook hebben we lekker veel gewandeld, het bos is naast de stal. ik was zo met hem een uur weg :)


Afbeelding


tussendoor moest ik hem pesesten met mijn zelfgemaakte oornetje, ik had hem niet zo perfect om zijn oren gedaan maar verder past het hem perfect.


Afbeelding


ook onze eerste buitenrit was een feit! op deze foto had ik al een aantal keren buiten gereden, weg
en de vliegen in het bos heb ik met vliegendeken gereden.


Afbeelding


een over enthausiaste Fandi, resulteert een volle galop als je hem roept. ik had nog net snel mijn tel. uit mijn broekzak kunnen nemen om een draffoto te maken :')


Afbeelding


Wij longeren veel met hem, wisselend van bodenwerk tot rijden. iedere keer iets anders. ik vind het leuk om met het paard te werken maar rijden staat niet op nummer 1 bij mij. ik sta gerust een week lang alleen te poetsen XD

Fandi speelt erg graag met zijn bal, ik heb hem een bal gegeven omdat hij me altijd heeft gebeten.. sinds hij zijn bal heeft kan hij daar in bijten en mee spelen. laat hij mij tenminste maar in rust :)


Afbeelding

en onze rijfoto: een vriendin was met haar man bij mij op bezoek, ze heeft erg mooie fotos gemaakt!

ik ben geen persoon dat goed rijden kan, ik heb mijn fouten. deze foto is een momentopname geweest. hij had zich verslikt en ging hoesten, het ziet er uit dat ik nu in zijn mond trek.. maar ik liet juist de teugels los om hem vrijheid te geven om dat lastige strotje uit te laten hoesten.


Afbeelding


en de laatste foto, omdat ik zo gek ben op dit beestje :)


Afbeelding

Anoniem

Re: Fandi mijn verzorgpaard sinds 1 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 00:36

Ik heb hier een shet staan die soms durft happen en een hengstveulen. Mijn veulen heb ik de eerste 2 weken dat hij hier was gewoon met mijn vinger een tikje tegen zijn snoet gegeven, terwijl ik "nee, niet bijten" zei. Bij hem moet ik nu gewoon mijn wijsvinger opsteken en nee zeggen, en hij houdt zijn manieren. Bij mijn shet helpt dat trukje vaak niet, stopt hij niet met bijten, loop ik van hem weg en hou ik hem uit mijn buurt. Meestal is dat voor hem ook voldoende, helpt het nog niet, loop ik gewoon de wei uit.

Knap paard trouwens.

MelissaYM
Berichten: 508
Geregistreerd: 18-08-12

Re: Fandi mijn verzorgpaard sinds 1 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:34

Wat een leuk dier! Heel veel plezier samen

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Fandi mijn verzorgpaard sinds 1 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 16:47

Dank jullie wel :) ik hoop op nog vele jaren! Ik kom nu 2 keer in de week, wanneer het past kom ik 3 of 4 dagen :) eigenaar kan zelf max. 2 dagen, af en toe kan ze een hele week komen, maar dat vind ik in orde. Ze heeft twee jonge kinderen.