Ik hoop dat iemand hier er verstand van heeft en kan zeggen of we gelijk hebben of niet!
Onze auto is vorige week weggegaan voor de APK, er zou worden gebeld als er iets mee was. Toen mijn moeder hem 's avonds ging ophalen bleek dat er vanalles mis was en dat de reparatie 600 euro ging kosten. Nou, even balen maar niks aan te doen. Gisteren hebben we hem dus weggebracht, en de hele dag niks weer gehoord. Bleek hij gisteravond dus nog niet klaar te zijn.
Vandaag aan het einde van de dag werden we gebeld dat hij nu wel klaar was, komen we daar aan en blijkt de rekening bijna €900 te zijn. Hierover zijn we dus niet ingelicht.
Omdat de baas er zelf niet was zouden we maandag gebeld worden over hoe en wat, maar na speurwerk op het internet blijkt dus gewoon dat het helemaal niet mag! De garage is aangesloten bij de BOVAG, en op internet vind ik Algemene Voorwaarden BOVAG Autobedrijven 2013. Hier staat in:
Citaat:De opgegeven prijs en termijn zijn bij benadering, tenzij de
opdrachtgever en de reparateur een vaste prijs en/of termijn overeenkomen. Indien de bij
benadering opgegeven prijs met meer dan 10% wordt overschreden of dreigt te worden
oversch
reden, dient de reparateur contact met de opdrachtgever op te nemen teneinde de
meerkosten te bespreken
Echter vraag ik me dus af of niet nog betrouwbaar is, omdat dit dus de voorwaarden van 2013 zijn, en ik niks van 2016 kan vinden.
Op de site van de ANWB staat dit:
Citaat:Bij een reparatie door een BOVAG aangesloten garage, zijn de BOVAG-voorwaarden van toepassing. Daar staat in dat de garage contact moet opnemen als de kosten met meer dan 10% de gegeven prijsindicatie overschrijden.
Weet iemand wat we het beste in deze situatie kunnen doen?
Alvast heel erg bedankt!