De juiste brok voor twee pups van middenformaat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

De juiste brok voor twee pups van middenformaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 12:54

Momenteel voeren wij applaws aan onze beide pups van 10 en 15 juni.

Qua smaak en structuur zijn ze erg content van hun brokken, maar ik ben toch minder tevreden.
Ze hebben vaak dunne ontlasting die ook zeer ruikt. Ook ruiken hun scheetjes heel erg, als in nucleair erg.....

Eerst dacht ik dat dit kwam door snoepjes en andere toevoegingen, maar na een week geen snoepjes en andere toevoegingen ruiken ze nog met zo erg.

Dus welke brok adviseren jullie en waarom? Prijs speelt geen rol, daar hoeft geen rekening mee worden gehouden.


Afbeelding

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: De juiste brok voor twee pups van middenformaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 12:58

Mijn pup van 2juni voer ik Farmfood. Heerlijk vindt ze het, en ze doet het er super op. Weinig granen en veel vlees.
Zij had vanaf de fokker ook ander voer waar ze enorm van stonk. Nu super poep en een mooie vacht, en geen stink scheten meer! (Behalve als ze pens gehad heeft := )

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 13:04

Dimphyl schreef:
Mijn pup van 2juni voer ik Farmfood. Heerlijk vindt ze het, en ze doet het er super op. Weinig granen en veel vlees.
Zij had vanaf de fokker ook ander voer waar ze enorm van stonk. Nu super poep en een mooie vacht, en geen stink scheten meer! (Behalve als ze pens gehad heeft := )


Ja verder zijn ze perfect op gewicht en prachtig in het haar. Althans, Jack de pup die we al van 8 weken hebben, Rafi is er nog maar een goede anderhalve week.

Ik zal dat voer eens bekijken!

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 13:16

Die van ons krijgt Prins en we wisselen de brok af met vers vlees van dit merk. Hondlief is inmiddels puppy af, maar heeft het er tot nu toe prima op gedaan! :j Dit voer kreeg hij ook al bij de fokker. Hij stinkt er niet van: niet uit z'n bek en ook niet uit z'n achterste. :P

Dat afwisselen doen we trouwens over langere periodes: hij krijgt meestal een halve week brok en dan een week vlees. Dit omdat de spijsvertering 't op een iets andere manier moet verwerken, omdat de structuur en voedingsstoffen wat anders zijn. Wat wel duidelijk opvalt is dat hij van vers vlees veel minder poept: uit vers vlees vallen duidelijk meer voedingsstoffen te halen. :j

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 13:20

Wij voeren onze Grote Zwitser al sinds pup Belcando. Duits voer in allerlei variaties.

Www.belcando.com

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 13:24

Bunn schreef:
Die van ons krijgt Prins en we wisselen de brok af met vers vlees van dit merk. Hondlief is inmiddels puppy af, maar heeft het er tot nu toe prima op gedaan! :j Dit voer kreeg hij ook al bij de fokker. Hij stinkt er niet van: niet uit z'n bek en ook niet uit z'n achterste. :P

Dat afwisselen doen we trouwens over langere periodes: hij krijgt meestal een halve week brok en dan een week vlees. Dit omdat de spijsvertering 't op een iets andere manier moet verwerken, omdat de structuur en voedingsstoffen wat anders zijn. Wat wel duidelijk opvalt is dat hij van vers vlees veel minder poept: uit vers vlees vallen duidelijk meer voedingsstoffen te halen. :j


In brok zitten ook alle voedingsstoffen. In vlees zit meer water dan in droge brok, dus minder droge stof (= minder ontlasting). Bij brok heb je ook een klein deel celstof die niet verteerd wordt, die komt er ook weer uit. Maar is net als bij de mens stimulatie voor de darm.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: De juiste brok voor twee pups van middenformaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 14:42

Prins krijgen de katten als voer, iets anders blieven ze niet.
Dat is dus wel een goede optie inderdaad!

Vers wil ik pas gaan voeren als ze pup af zijn, heb daar zoveel enge verhalen over gehoord.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:59

Hier krijgen ze Acana cobb chicken and green.
Acana vind ik zelf één van de beste brokken, en dan vind ik zelf deze variant daarvan weer de beste. :)

Acana heeft ook puppybrok, dat ziet er ook goed uit.

Ik heb 2 honden, de ene hond had eerst DLG en Prins maar met beide niet echt goede ontlasting.
Nu gaat het prima gelukkig!

Maar je moet ook kijken waar je honden het goed op doen.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Re: De juiste brok voor twee pups van middenformaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 00:42

Hier Bosch en eindelijk doen de volwassen honden het goed op een brok. De pup gaat dit straks ook krijgen.
Voor mijn oudste meng ik het wel met lidl brok anders is hij erg winderig.

De brok waar je hond het goed op doet is de juiste brok. Dit hoeft echt niet de duurste of degene met meeste vlees er in te zijn

QuintyKelly

Berichten: 656
Geregistreerd: 18-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 02:06

Hier krijgt onze 'pup' van 6 maanden Prins. Toen ze net bij ons was heeft ze heel lang diarree gehad. Soms zelfs zo erg dat ze als het ware explodeerde..
Via de dierenspeciaalzaak zijn we in aanraking gekomen met het careteam van Prins die ons hebben geadviseerd. Ze adviseerden om eerst versvoeding te geven en daarna over gaan op brokken. Hier doet ze het super op, ze groeit goed en is heel fit. Het Prins careteam is ook een team wat meedenkt en advies geeft over voeding maar ook opvoeding ed. Ons hebben ze erg geholpen en het is ook fijn om na 2 weken een persoonlijke mail te ontvangen hoe het nu gaat. Ze denken hierbij echt mee met de klant.

Zelf vind ik het erg belangrijk dat een hond gezond is en ook goede voeding krijgt als pup, ze moeten erg veel energie hebben voor de groei. Dat ze nu het zo goed doet op de Prins brokken is ook heel fijn.
Verder zijn wij ook naar een 'Prins fandag' geweest, hierbij kon je kijken in de fabriek en gaven ze verschillende workshops over voeding. Ik ben normaal niet iemabd die snel iets zal aanprijzen maar het feit dat ze zo open zijn over het proces is erg fijn. Dat de brokken dan wat duurder zijn dan de brokken die wij normaal hebben is dan niet erg.