Het jaar 2016 van Droomponyhengst Cassanova du Bois

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Het jaar 2016 van Droomponyhengst Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 19:27

De meest bijzondere pony die ik ooit gehad heb, de toverbal, showman, machoman, knuffelkont maar vooral droompony CASSANOVA DU BOIS !
Goedgekeurde Welsh Part-bred wildkleur perlino D-ponyhengst.
V. FS Champion de Luxe
m. Carice du Bois (v. Der Harlekin B)

2016 was voor Cassanova du Bois en mij wel een heel bijzonder om op terug te kijken. We hebben zo ontzettend veel beleefd met elkaar. Zijn werkwillige inzet blijft mij steeds weer verbazen en daarnaast is hij ontzettend aan het ontwikkelen en groeien in zijn kwaliteiten. Ik ben super trots op hem en ik hoop dat ik nog heeeeel lang mag blijven genieten van hem.

Hieronder een overzichtje van ons jaar.

Januari/februari
In januari waren we vooral aan het trainen voor de Hengstenkeuring !
De hengstenkeuring vond half februari plaats.Omdat wij zelf al een aantal hengsten goedgekeurd hebben bij het NRPS en daarnaast ook hengsten goedgekeurd hebben in Duitsland (Rheinland) en in Belgie (RBP) vond ik het leuk om weer eens wat nieuws te proberen!
Ik besloot om Cassanova voor te stellen voor de Welsh (NWPCS sectie WPBR).

Vrijdag vond de 1e bezichtiging plaats. Wat was dit spannend !!!
Er deden 10 hengsten mee in zijn categorie. en tijdens het rondstappen kwam daar de beruchte man "met de hoed".
Nou ik stond doodsangsten uit !!! Met trillende handjes stond ik langs de kant.
Want wanneer de hoed afgaat.. betekent dat je de ring moet verlaten en je niet meer in de race bent voor dekhengst.
En wat een geluk !!! Bij Cassanova bleef ALS ENIGE de hoed op *\o/* ! De overige hengsten vielen allemaal af
Toen moest hij in de middag veterinair gekeurd worden en zich tonen op het straatje.
Ook dit was allemaal goed en mocht hij door naar zaterdag.
Uiteraard was dit nog spannender, want we kwamen nu wel heel dichtbij goedkeuring.
En daar kwam het verlossende woord ....... GOEDGEKEURD !! *\o/* *\o/* *\o/*
En toen mocht hij ook nog deelnemen aan het sectiekampioenschap, tegen de beste uit de rubrieken van oudere en al reeds goedgekeurde hengsten (waaronder ook een FEI ponyhengst).
En ook dit wist hij te winnen !!
Cassanova du Bois algemeen NWPCS kampioen sectie WPBR !!! :D *D <3

Afbeelding

Afbeelding


een overzichtje van de keuring :D

maart/april
In maart mocht hij weer even tot rust komen na het harde trainen van de hengstenkeuring.
Want in april begon namelijk een andere belangrijke periode voor Cassanova, namelijk zijn allereerste DEKSEIZOEN !! jaja dat is een periode waarin hij officieel een echte man werd ;)

Afbeelding


Afbeelding
En zo gaan de snelle zwemmertjes naar een merrie toe ergens in Nederland


Mei
Toen de bloesems weer aan de bomen kwamen werd het tijd om weer eens mooie foto's te maken van Cas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Juni/Juli
Half juni mocht Cassanova mee naar de WPCV zomershow in Wezep. Wat was ik trots op mijn super lieve hengst Cassanova du Bois, die zich ondanks hij volop in het dekseizoen zit ...echt liet zien wat voor topkarakter hij heeft!!! volop Merries en veulens om hem heen, maar dat maakte hem allemaal niet uit.
Hij bleef keurig bij zijn werk en helemaal geen raar hengstengedrag oid. Echt zoals een sport/kinder pony hoort te zijn.
Hij behaalde met zijn top voorbrenger Dirkjan Leeuwis een 1e plaats bij de 3 jr. e.o hengsten. Daarna werd hij Young Stock Champion van de Part Bred en ook nog eens OVERALL CHAMPION SECTIE PART BRED!!
En daarnaast heeft hij ook zijn deklicentie van de WPCV in ontvangst gehad. Dus hij is nu zowel voor de NWPCS en WPCV goedgekeurd !!
Afbeelding

Video https://www.youtube.com/watch?v=5kl8EKzFkbI


Augustus/september
Waren rustige maanden voor Cas. Hij mocht vooral lekker dekken en buiten spelen *\%/*





Oktober/November/December

Voor 1 oktober moesten de dekbewijzen verstuurd worden naar het stamboek. Daarnaast krijgen ook de merriehouders een dekbewijs. Nu leek het mij leuk om de dekbewijzen met een postzegel van Cassanova zelf op te sturen! Nou wat een leuke reacties heb ik hier op gekregen zeg :D zelfs stond er nog een stukje in de Hoefslag hierover: http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... kkers.html

Afbeelding


Ook vond in Oktober de nationale Youngstock Show plaats van het NWPCS. Omdat ik toch graag wilde gaan kijken dacht ik... laat ik dan ook maar mn pony meenemen :D
En wat een dag! Hij flikte het weer, weer kampioen geworden !!!
Kampioen 3 jarige hengsten en kampioen van alle 3 jarige ponys
Sectiekampioen welsh part bred
En reserve dagkampioen !!!

Afbeelding



In november vond de heeeeele gave "The Easy Cymru show" plaats.
Dit was tevens de laatste show van het jaar.


Afbeelding

Man man man wat een show ! De sfeer zat er goed in en dan nog zulke gave prijzen winnen maakt het helemaal fantastisch.

Afbeelding



En ook mag hij nu zijn kwaliteiten onder het zadel laten zien. Hij pakt het werk echt fantastisch fijn op en ik denk dat het een hele goede sportpony gaat worden.
tot nu toe heb ik alleen nog geen rijfoto's maar wel alvast een selfie :D

Afbeelding


Ik hoop dat ik de aankomende jaren net zo mag genieten van mijn droompony! <3 <3 <3

Babette

Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-09-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het jaar 2016 van Droomponyhengst Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:32

Prachtig dier net zoals alle andere knappe mannen die jullie hebben!

En wat een mooie titels heeft hij al op z'n naam

Ben benieuwd hoe hij zich als rijpony ontwikkelt!

margaret18

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:41

Wat een prachtige pony Marjolein, dat jullie er maar heel lang plezier van mogen hebben.

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Het jaar 2016 van Droomponyhengst Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 00:09

Mooie hengst en gefeliciteerd met alle gewonnen titels. Hij doet het toch maar mooi. Ben benieuwd naar zijn veulens en hoe hij zich onder het zadel gaat ontwikkelen.

Als kleurfanaat vraag ik me alleen wel af hoe hij wildkleur kan zijn terwijl hij uit een palomino moeder en valk hengst komt? Kloppen de gegevens van zijn ouders niet en/of is hij kleurgetest?

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: Het jaar 2016 van Droomponyhengst Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 00:27

Super gaaf Marjolein, hij heeft zichzelf echt bewezen!! Ik kan echt niet wachten totdat wij ook een veulentje van hem kunnen verwelkomen <3

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Het jaar 2016 van Droomponyhengst Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 01:24

Zoals gewoonlijk weer een prachtige pony en mooi voorgesteld. Ik ben benieuwd naar foto's onder t zadel.

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Re: Het jaar 2016 van Droomponyhengst Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 01:32

Mooi geschreven en knappe pony,
nog altijd droom om pony door een van de hengsten van Dubois te laten dekken.

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 02:12

Mooi aansprekend dier!
Die foto met het gymtoestel is wel een beetje sneu }> :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 03:13

mooney schreef:
Als kleurfanaat vraag ik me alleen wel af hoe hij wildkleur kan zijn terwijl hij uit een palomino moeder en valk hengst komt? Kloppen de gegevens van zijn ouders niet en/of is hij kleurgetest?


Daar sluit ik me bij aan. Prachtige hengst, maar ik lees iedere keer weer een andere kleur. In je profiel staat hij als smokey cream?
Is hij al kleurgetest?

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Het jaar 2016 van Droomponyhengst Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 07:57

Wat een machtig dier. Mooi overzicht en die resultaten, wauw!

marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 09:08

mooney schreef:
Mooie hengst en gefeliciteerd met alle gewonnen titels. Hij doet het toch maar mooi. Ben benieuwd naar zijn veulens en hoe hij zich onder het zadel gaat ontwikkelen.

Als kleurfanaat vraag ik me alleen wel af hoe hij wildkleur kan zijn terwijl hij uit een palomino moeder en valk hengst komt? Kloppen de gegevens van zijn ouders niet en/of is hij kleurgetest?


Papa is stiekem een dunskin ipv een gewone valk . Alleen in Duitsland hechten ze geen waarde aan die kleurtjes en omschrijvingen dus staat die op papier gewoon als valk. Maar wij hebben 4 nakomelingen van diezelfde hengst en 3 zijn er wildkleur

Nessie

Berichten: 8575
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Het jaar 2016 van Droomponyhengst Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 09:11

Hij is het ultieme voorbeeld van kleur met kwaliteit! Prachtige pony :D

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Re: Het jaar 2016 van Droomponyhengst Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 09:47

Pff ik volg jou en je sprookjespony al het hele jaar.
Ik zit echt op mn handen om geen dekaanvraag te doen. (dat kost me tevens mn relatie denk ik)
Wat een plaatje. Ik kan niet wachten tot de echte rijfoto's voorbij komen.

Ik wens jou en je Toppers een voorspoedig 2017 met nog vele rozetten, veulens, en mooie momenten

Elvi_Elisa

Berichten: 1781
Geregistreerd: 28-01-11

Re: Het jaar 2016 van Droomponyhengst Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 09:52

Mooi topic, heerlijk om al die prestaties op een rijtje te zien!
Ben écht weg van hem, this dat ik geen merrie heb haha! :P

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:36

Ik heb nog even verder gespiekt en persoonlijk zou ik hem toch op wildkleur laten testen als je het als advertentie-element gaat gebruiken.
Jullie Caramel lijkt het van zijn moeder te hebben als ik het zo bekijk, Cavallo is dan zonder (denk ik) en de andere kan ik niet vinden op allbreeds. Verder geeft Champion De Luxe het zelden tot nooit door volgens allbreeds (kan natuurlijk dat de nakomelingen verkeerd zijn getypeerd), minder dan 3% terwijl je met zoveel nakomelingen toch een verdeling zou verwachten die rond de 50% ligt. Zelf mist Champion De Luxe ook wat elementen van wildkleur, die in zijn stamboom ook niet terug te vinden zijn (verdunning van de vacht, masker etc). Ik zag wel een foto van de aalstreep van Cassanova van staart tot bovenkant kruis, dat is inderdaad een mooie strakke streep voor hoever hij in beeld was.
Ik heb alleen een klein stukje aalstreep van jullie hengst kunnen bestuderen, de rest van de foto's van zijn familie laat dat niet echt toe. Maar het zou ook goed kunnen dat het gaat om nd1 (staat voor non-dun) dat zijn paarden die wel de primitieve markeringen hebben maar niet 'echt' wildkleur zijn qua vachtkleur of super strakke counter shading (al vind ik dat minder waarschijnlijk).

Jullie hebben geweldige hengsten, inderdaad kwaliteit en kleur gecombineerd. Ik ken niemand die dat beter doet in jullie segment. Maar kleur is dan natuurlijk wel voor sommige een redelijk belangrijk element in de keuze, dan zou het jammer zijn als de informatie niet lijkt te kloppen achteraf.
Verder zal ik mijn gezeur uit je topic houden, want Cassanova verdient wat mij betreft vooral veel positieve aandacht.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:57

Wat een prachtige hengst! Beloofd een goede toekomst als sport en dek hengst!
Zou alleen toch kiezen voor kleurtesten, just to be safe :)

marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 12:07

mooney schreef:
Ik heb nog even verder gespiekt en persoonlijk zou ik hem toch op wildkleur laten testen als je het als advertentie-element gaat gebruiken.
Jullie Caramel lijkt het van zijn moeder te hebben als ik het zo bekijk, Cavallo is dan zonder (denk ik) en de andere kan ik niet vinden op allbreeds. Verder geeft Champion De Luxe het zelden tot nooit door volgens allbreeds (kan natuurlijk dat de nakomelingen verkeerd zijn getypeerd), minder dan 3% terwijl je met zoveel nakomelingen toch een verdeling zou verwachten die rond de 50% ligt. Zelf mist Champion De Luxe ook wat elementen van wildkleur, die in zijn stamboom ook niet terug te vinden zijn (verdunning van de vacht, masker etc). Ik zag wel een foto van de aalstreep van Cassanova van staart tot bovenkant kruis, dat is inderdaad een mooie strakke streep voor hoever hij in beeld was.
Ik heb alleen een klein stukje aalstreep van jullie hengst kunnen bestuderen, de rest van de foto's van zijn familie laat dat niet echt toe. Maar het zou ook goed kunnen dat het gaat om nd1 (staat voor non-dun) dat zijn paarden die wel de primitieve markeringen hebben maar niet 'echt' wildkleur zijn qua vachtkleur of super strakke counter shading (al vind ik dat minder waarschijnlijk).

Jullie hebben geweldige hengsten, inderdaad kwaliteit en kleur gecombineerd. Ik ken niemand die dat beter doet in jullie segment. Maar kleur is dan natuurlijk wel voor sommige een redelijk belangrijk element in de keuze, dan zou het jammer zijn als de informatie niet lijkt te kloppen achteraf.
Verder zal ik mijn gezeur uit je topic houden, want Cassanova verdient wat mij betreft vooral veel positieve aandacht.


Tjah mij maakt het kleurtje niets uit , want het gaat mij om de kwaliteit en uitstraling van de pony in totaal :D

Maargoed even een uitleg.

Afbeelding
Dit is de streep beter te zien. Doordat hij licht van kleur is kan je de aalstreep en beenstrepen eigenlijk pas goed zien als het vochtig is.

Champion de luxe ken ik zelf natuurlijk goed. ben zo vaak bij die hengst geweest en hij bezit zelf ook de wildstrepen (natuurlijk kan dit een non-dun zijn, maar dan fokt hij zijn non dun kenmerken dus blijkbaar ook door, wat dan natuurlijk ook best leuk is :D ).
Want er lopen er echt tig rond in duitsland die wildkleur-kenmerken hebben. Maar in duitsland hebben ze hier helemaal geeen benaming voor. Daar is een valk met of zonder strepen gewoon een valk.
De volle broer van Cassanova is ook een wildkleur valk.

Afbeelding
Dus het zou natuurlijk best een Non-Dun kunnen zijn maar dan toch met alle kenmerken, is misschien nog wel bijzonderer :D


Hetzelfde hebben ook gehad met nakomelingen van de voshengst Dornik, voshengst FS Don't Worry en de palomino hengst Danny Gold.
Die staan gewoon zonder Dun als kleur ingeschreven in het stamboek.
Maar wij hebben daar ontzettend veel wildkleur nakomelingen uit gekregen.
In duitsland benoemen ze die kleuren gewoon niet. In Nederland is het al een heel gedoe als je bijvoorbeeld een dunalino hebt. Dan willen ze er eigenlijk gewoon palomino van maken in het paspoort. Nu hebben wij het eindelijk voor elkaar dat ze er dan wildkleur palomino van maken, maar dunalino, dunskin etc. snappen ze in NL bij de sportpony-rassen nog niet

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Re: Het jaar 2016 van Droomponyhengst Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 14:35

Geweldige pony, kan niet wachten tot het veulen er is *\o/*

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re: Het jaar 2016 van Droomponyhengst Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 14:53

Wat een pony is het, echt een super bijzonder dier. Heel leuk om je zo vol trots zien te vertellen over hem! Ik ben heel benieuwd hoe hij gaat ontwikkelen en hoe zijn nakomelingen zullen zijn, volg hem dan ook graag.

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Het jaar 2016 van Droomponyhengst Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:57

Prachtige hengst! Gefeliciteerd met alle resultaten!

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Het jaar 2016 van Droomponyhengst Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:14

Knap dier, mag je trots op zijn! Jammer dat het allemaal knappe pony's zijn i.p.v. paard. Anders wist ik het wel haha.

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:04

Marjo wat heb je toch een mooie pony.
niet alleen een gaaf kleurtje. Maar nog een beter karakter.

Mandy schreef:
Pff ik volg jou en je sprookjespony al het hele jaar.
Ik zit echt op mn handen om geen dekaanvraag te doen. (dat kost me tevens mn relatie denk ik)
Wat een plaatje. Ik kan niet wachten tot de echte rijfoto's voorbij komen.

Ik wens jou en je Toppers een voorspoedig 2017 met nog vele rozetten, veulens, en mooie momenten



Mandy dat overleefd ze best wel als ze ziet wat voor leuke pony het is.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:10

Mandy schreef:
Pff ik volg jou en je sprookjespony al het hele jaar.
Ik zit echt op mn handen om geen dekaanvraag te doen. (dat kost me tevens mn relatie denk ik)
Wat een plaatje. Ik kan niet wachten tot de echte rijfoto's voorbij komen.

Ik wens jou en je Toppers een voorspoedig 2017 met nog vele rozetten, veulens, en mooie momenten


De eerste 11 maanden kun je het veulen best nog verstoppen :+
Zonder gekheid, ik ben heel benieuwd naar zijn eerste jaargang waarvan er een bij mij thuis geboren gaat worden. Je mag trots zijn op Cassanova!

marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 18:21

Cayenne schreef:
mooney schreef:
Als kleurfanaat vraag ik me alleen wel af hoe hij wildkleur kan zijn terwijl hij uit een palomino moeder en valk hengst komt? Kloppen de gegevens van zijn ouders niet en/of is hij kleurgetest?


Daar sluit ik me bij aan. Prachtige hengst, maar ik lees iedere keer weer een andere kleur. In je profiel staat hij als smokey cream?
Is hij al kleurgetest?



klopt als veulen dachten ze dat hij smokey cream was, zo staat het dus ook in zn paspoort. Maar hij blijkt het dus achteraf niet te zijn :D

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Het jaar 2016 van Droomponyhengst Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 01:15

Oh wauw wat een plaatje is deze ook weer!

Die foto dat je erop zit, het uitzicht op zo'n bijzondere pony. Echt heel gaaf!

Gefeliciteerd met de behaalde resultaten! Op naar n mooi seizoen!