Kneuzing scheenbeen geneesd niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xJustMe6

Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Kneuzing scheenbeen geneesd niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 18:19

26 oktober ben ik met de fiets aangereden door een auto. Mijn rechter scheenbeen heeft de grootste klap op gevangen. Was flink gekneusd en een schaafwond op. Was al gewaarschuwd dat dit even kon gaan duren maar er zou na een aantal dagen wel verbetering in moeten zitten.

Wond goed schoon gehouden en rustig aan gedaan maar de zwelling bleef en de pijn werd met de dag erger in plaats van minder. Toen ik na een week echt bijna niet meer uit de voeten kon en mijn been gloeide maar voor mijn gevoel een ijsklont was en de wond begon te steken terwijl die eerder geen zeer deed ben ik terug naar de HA gegaan. Ik ken mijn eigen lijf en ben geen pieperd maar ik wist dat dit niet goed zat. HA nam me helaas niet zo serieus -O- . Die vroeg zich af wat ik kwam doen, hoorde er allemaal bij. En op mijn vraag dat het toch niet normaal was dat het alleen maar slechter werd ipv beter kreeg ik geen reactie. Terug naar huis dan maar..

2 dagen later sprong de wond open en was hij veranderd in een gat ipv schaafwond en de pus stroomde er uit. Terug naar de HA dus..

Oeps nee dat is toch echt niet goed. Nee joh.. dat zei ik 2 dagen geleden toch al? 8)7

Antibiotica kuur van 4 x per dag 10 dagen lang en richting ziekenhuis want ze waren bang dat de ontsteking al op het bot zat. Dit was gelukkig niet het geval.

Na de eerste dagen antibiotica ging het eindelijk beter. De wond werd rustig en deed geen pijn meer en ook de pijn van de kneuzing nam flink af.

Na een week waren ook de zwelling en blauwe plekken weg.

Ondertussen is de wond in zoverre genezen dat het geen gat meer is en hij is droog. Maar verder genezen doet hij niet en sinds vorige week zijn de blauwe plekken en zwellingen terug -O- .

De wond voel ik niet maar mijn been is extreem pijnlijk. Met lopen, fietsen, paardrijden enz absoluut niet! Ik kan alles doen maar bij de kleinste aanraking ga ik door de grond..

Nu sta ik nog niet 123 te springen om terug naar de HA te gaan gezien ik de vorige keer dus ook niet serieus werd genomen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien toch te snel van alles gaan doen en moet ik gewoon geduld hebben of toch iets anders?

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:23

Een flinke kneuzing kan wel 12 weken duren,heb zeker 4 maanden last gehad van mijn knie van een trap er tegenaan van een paard.
maar als je twijfelt toch weer terug gaan,zeker die blauwe plek vind ik ook wat apart.

Hebben ze in het ziekenhuis ook foto's gemaakt?
Misschien kun je contact opnemen met de arts die je toen behandeld heeft,of was je op de eerste hulp toen.
Maar een huisarts hoort jou serieus te nemen, neem anders iemand met je mee die flink mondig is en je helpen kan zodat hij het wel serieus neemt

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:26

naar de dokter en snel...wat is dat voor figuur???
ik zou gelijk van huisarts veranderen, een arts die jouw wond niet serieus neemt??? weg daar zoek een ander!
ga desnoods s`avonds naar de eerste hulp en zeg dat je het niet meer uithoud dan helpen ze wel hoor!!

heel veel beterschap en opkomen voor jezelf!!

Janneke2

Berichten: 22746
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Kneuzing scheenbeen geneesd niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:41

Wat ik zou doen: de hap bellen - en ik zou misschien wat smokkelen met de waarheid :o :o .
Ik zou het verhaal voorleggen (zonder de misser van de huisarts....) dus wond netjes verzorgd, toch gedoe, antibiotica en foto's in het ziekenhuis - en dat het een tijd beter ging.
En dan ( :o afdeling smokkelen...) zou ik iets zeggen in de trant van: "Ik heb tot halfzes vanmiddag zittend werk gedaan - niet echt veel gemerkt. Maar nu ik op wil staan, het plan was fietsen naar mijn paard - de wond voel ik niet, het been doet gemeen zeer en ik vertrouw het niet. Wat vind u? Hoort dit nu of is er weer een complicatie?"

Drie tegen een dat je dan vanavond gezien kunt worden, en dat je je huisarts niet meer met deze wond vertrouwt snap ik van a tot z! !!
.

xJustMe6

Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Re: Kneuzing scheenbeen geneesd niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 20:55

Er zijn foto's gemaakt toen ik naar het ziekenhuishuis ben geweest. Niks kapot.

Andere HA gaat niet meevallen helaas, de andere praktijk op het dorp zie ik niet zitten.

Ik ga morgen toch nog eens bellen in ieder geval..

maaikemuis
Berichten: 5278
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Kneuzing scheenbeen geneesd niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:12

Reageert je been ook heftig op koude of op warmte? Klinkt ook wel een beetje als dystrofie. Extra vitamine C kan iig geen kwaad.

xJustMe6

Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 21:32

maaikemuis schreef:
Reageert je been ook heftig op koude of op warmte? Klinkt ook wel een beetje als dystrofie. Extra vitamine C kan iig geen kwaad.


Kou is niet bepaald lekker nee. Toen het van de week nog vroor s morgens moest ik echt een thermolegging aan onder mijn broek anders deed het goed zeer. Warmte maakt geen verschil.

maaikemuis
Berichten: 5278
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Kneuzing scheenbeen geneesd niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:40

Voelt je huid in het gebied ook warmer of kouder dan bijvoorbeeld je andere been? Is het gezwollen? En doet bewegen en aanraken van de huid zeer (niet alleen rond de wond, maar ook het gebied er ruim omheen)?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:57

Janneke2 schreef:
Wat ik zou doen: de hap bellen - en ik zou misschien wat smokkelen met de waarheid :o :o .
Ik zou het verhaal voorleggen (zonder de misser van de huisarts....) dus wond netjes verzorgd, toch gedoe, antibiotica en foto's in het ziekenhuis - en dat het een tijd beter ging.
En dan ( :o afdeling smokkelen...) zou ik iets zeggen in de trant van: "Ik heb tot halfzes vanmiddag zittend werk gedaan - niet echt veel gemerkt. Maar nu ik op wil staan, het plan was fietsen naar mijn paard - de wond voel ik niet, het been doet gemeen zeer en ik vertrouw het niet. Wat vind u? Hoort dit nu of is er weer een complicatie?"

Drie tegen een dat je dan vanavond gezien kunt worden, en dat je je huisarts niet meer met deze wond vertrouwt snap ik van a tot z! !!
.



Hoe zou het toch komen dat de zorgkosten de pan uitstijgen 8)7

Janneke2

Berichten: 22746
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:59

Polly schreef:
Hoe zou het toch komen dat de zorgkosten de pan uitstijgen ?


Specifiek graag!!!
(Wat dacht je van vergrijzing, farmaceutische industrie, betere behandelingen tegen voorheen dodelijke ziekten...? "Penny wise, pound foolish", zodat bejaarden wekenlang in een peperduur ziekenhuisbed liggen...?
Reagan-economics en bio industrie, zodat de resistentie tegen AB toeneemt en TBC steeds lastiger te bestrijden is....? )

....of een /*(£%#@€ van een huisarts die de infectie niet op tijd heeft gezien?


Ja, goedkoop, duurkoop....

(In principe is de Nederlandse huisartsen zorg, inclusief de hap uiterst kosten-efficiënt. Vooral als zo'n meneer (of mevrouw) oplet en goede zorg verleent.)

xJustMe6

Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 00:35

maaikemuis schreef:
Voelt je huid in het gebied ook warmer of kouder dan bijvoorbeeld je andere been? Is het gezwollen? En doet bewegen en aanraken van de huid zeer (niet alleen rond de wond, maar ook het gebied er ruim omheen)?


Voelt niet warmer of kouder als mijn goede been.

Zwelling zit een stukje onder de wond en op mijn enkel. Bewegen is niet pijnlijk. Aanraken wel maar is voor mijn gevoel het bot wat pijn doet, vanaf enkel tot halverwege scheenbeen.

tamary

Berichten: 29177
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Kneuzing scheenbeen geneesd niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 00:36

Kneuzing botvlies?

Sannens
Berichten: 1402
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Kneuzing scheenbeen geneesd niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 00:55

Ik zou gewoon teruggaan naar de huisarts. Opnieuw blauwe plekken en opnieuw een zwelling zonder aanleiding is iets wat heel vreemd is en waar zeker goed naar gekeken moet worden. Dus hup, terug naar je arts.

Mocht die je weer niet serieus nemen, waar je natuurlijk altijd een klacht over kan indienen, kan je altijd nog bellen naar de HAP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 00:59

Het eerste wat in mij opkwam was een kneuzing van het botvlies.
Ik ben één keer van de trap gevallen, en één keer hard met mijn scheenbeen op mijn bedrand ( %) ) en de kneuzingen deden toen gemeen pijn :=

-----
Voelt het bot op enkele plaatsen ook wat dikker, zoals een bobbel die je niet kunt verplaatsen? Want aangezien je huid dicht op het bot zit is het niet vreemd als het botvlies een goede opdonder heeft gehad. En vaak wordt dit eerst een hardere bult. Vandaar mijn vraag

Dan zou de wond er los van staan.

-----
Een extra ritje naar je HA lijkt me, hoe vervelend hij ook was, niet een overbodige luxe ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-12-16 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

xJustMe6

Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 01:01

Joaltijd schreef:
Het eerste wat in mij opkwam was een kneuzing van het botvlies.
Ik ben één keer van de trap gevallen, en één keer hard met mijn scheenbeen op mijn bedrand ( %) ) en de kneuzingen deden toen gemeen pijn :=

Voelt het bot op enkele plaatsen ook wat dikker, zoals een bobbel die je niet kunt verplaatsen? Want aangezien je houd dicht op het bot zit is het niet vreemd als het botvlies een goede opdonder heeft gehad. En vaak wordt dit eerst een hardere bult.


Dan zou jouwn wond er los van staan.


Ja! In het midden van beide zwellingen zit inderdaad een harde bult.

Ik ga sowieso even terug bellen morgen.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Kneuzing scheenbeen geneesd niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 01:05

Pas idd op dat het geen dystrofie is. Alsnje heeel zacht over je huid gaat doet dit dan pijn?

xJustMe6

Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 01:07

Ja elke aanraking doet goed zeer. Bewegen dan weer niet, best apart :Y)

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kneuzing scheenbeen geneesd niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:44

Heb je vandaag nog contact gehad met de huisarts?