Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 01:15

Verkoper accepteerde meerdere keren mijn annulering niet met als reden "out of stock"
Nu staat het pakket toch op verzonden, heb zo'n idee dat dit mijn eerste dispute gaat worden :=

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:31

Grr een tijdje terug vitamine A zuur creme gezien, ik dacht op aliexpress, maar nu kan ik het nergens meer terugvinden ? Weet iemand waar ik het kan vinden ?

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:45

Goh, ik dacht dat aliexpress altijd vanuit china was ofzo. Maar bij mijn bestelling die onderweg is staat: Austrian Post. :)

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:05

verschilt nog weleens waar het vandaan komt, soms staat er ook dat het vanuit Maleisië komt of Duitsland oid.
Staat bij de shipping method vaak wel vermeld iig. :)

Ik wachtte al sinds september op een pakje, vorige week nadat de purchase protection verlengd was en inmiddels weer tegen het einde aan liep een dispute geopend met dat ik nu al 3 maanden wacht en dat ik m'n geld terug wil.
Verkoper heeft heel snel de purchase protection verlengd en aangegeven dat ik nog maar langer moest wachten.
Niet mee akkoord gegaan en niets weer gehoord vd verkoper, dus nu, 5 dagen later, kwam AE zich ermee bemoeien en is het in mijn voordeel afgesloten: ik krijg mijn geld terug. :)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Linnie050

Berichten: 11796
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:58


Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:59

Ik zat net bij een verkoper te kijken die duidelijk ook actief is op ebay :')
Item zal naar Ebay koper afleveradres ALLEEN, dus bevestig uw beschikbaar adres op Ebay voordat betalen via paypal.

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:31

linnie050 schreef:

Is een paar blz geleden ook al over gediscussieerd. ;)
Ik ben zelf niet voor bont en als ik iets koop wat op bont lijkt zoals van die muisjes voor de katten dan check ik heel goed of het echt is of niet en als ik twijfel koop ik het niet.
Is het volgens de omschrijving synthetisch en blijkt het bij aankomst echt bont te zijn dan open ik een dispute en flikker ik het daarna weg want katten worden helemaal gek als ze in aanraking komen met echt bont.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:31

Ashleytjuhh schreef:
Ik zat net bij een verkoper te kijken die duidelijk ook actief is op ebay :')
Item zal naar Ebay koper afleveradres ALLEEN, dus bevestig uw beschikbaar adres op Ebay voordat betalen via paypal.

:')

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:04

Helaas, ik heb een dispute geopend. De purchase protection loopt over 3 dagen af, die heb ik ook verlengd (request), maar het gaat al een week over een vervangend produkt (wil ik niet, want ze kunnen NIET EXACT hetzelfde aanbieden en wat ze aanbieden is niet gelijkwaardig, zit een andere aan-uit switch op en dat blijft bij mij nog geen duik heel, en ander batterijtype, en nog veel meer anders, dus voor hen is een duiklamp een duiklamp, maar voor mij niet). Ze hebben aangegeven hetzelfde produkt niet meer te hebben. En dan gaan ze overstag met terugbetalen, maar dan moet dat via paypal, en dat heb ik niet. Accepteer je dat niet, dan komt er al 2 dagen geen reactie. Dus ik ben nu direct de dispute ingegaan.
En heb de klacht omschreven.

Gisteren wel 1 van de 10 hangertjes ontvangen. Deze was erg mooi en helemaal niet duur (nog geen 40 cent). Nu wel 45 cent zie ik, maar ze zijn mooi (verzilverd):
https://nl.aliexpress.com/item/Fashion- ... 0.0.PG043u

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:14

Ik had oorbellen besteld. Is het staafje wat door het oor moet eraf toen ik ze uitpakte.

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:52

_lauraaa_ schreef:
Ik had oorbellen besteld. Is het staafje wat door het oor moet eraf toen ik ze uitpakte.

foto maken en dispute openen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:57

germie schreef:
Gaat lekker hier, aangetekende zending uit China is volgens postnl bezorgd, 3 dagen geleden al, dus die verkopers uit China willen hun geld en dus een bevestiging. Maar het is niet bezorgd bij mij.
Hoe kan ik nu zeggen dat ik het niet ontvangen heb. Ik heb NIET getekend, maar wie heeft er dan wel getekend? Het pakket ligt ook niet op het postkantoor. En niet bij de buren.

24-11-2016 13:58 The item has been delivered successfully
24-11-2016 12:13 Receive item at delivery office (Inb)
24-11-2016 11:58 Receive item at delivery office (Inb)
23-11-2016 12:49 The item has been processed in the country of destination
17-11-2016 07:46 The item is pre-advised

Uiteraard wil ik nu natuurlijk NIET betalen voor iets wat ik NIET ontvangen heb. PostNL uiteraard al gemaild. Zij moeten toch kunnen nagaan waar het pakket dan wel bezorgd is? Dit gaat dus om een wat duurdere zending, en het is te veel geld om te laten zitten.

Gaat wel lekker, een pakket van Amazon.de is al 2 weken zoek in Lyon, dus ook daar zal ik m'n geld terug willen ontvangen (maar daarvan is bekend dat het gewoon niet bij mij is aangekomen).


Misschien al antwoord gehad hoor, maar download de app van PostNL, gebruik het track nummer van je bestelling en kijk wat PostNL aangeeft. :)

Zo doe ik ook alles.


germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:04

Tallie1979 schreef:
germie schreef:
Gaat lekker hier, aangetekende zending uit China is volgens postnl bezorgd, 3 dagen geleden al, dus die verkopers uit China willen hun geld en dus een bevestiging. Maar het is niet bezorgd bij mij.
Hoe kan ik nu zeggen dat ik het niet ontvangen heb. Ik heb NIET getekend, maar wie heeft er dan wel getekend? Het pakket ligt ook niet op het postkantoor. En niet bij de buren.

24-11-2016 13:58 The item has been delivered successfully
24-11-2016 12:13 Receive item at delivery office (Inb)
24-11-2016 11:58 Receive item at delivery office (Inb)
23-11-2016 12:49 The item has been processed in the country of destination
17-11-2016 07:46 The item is pre-advised

Uiteraard wil ik nu natuurlijk NIET betalen voor iets wat ik NIET ontvangen heb. PostNL uiteraard al gemaild. Zij moeten toch kunnen nagaan waar het pakket dan wel bezorgd is? Dit gaat dus om een wat duurdere zending, en het is te veel geld om te laten zitten.

Gaat wel lekker, een pakket van Amazon.de is al 2 weken zoek in Lyon, dus ook daar zal ik m'n geld terug willen ontvangen (maar daarvan is bekend dat het gewoon niet bij mij is aangekomen).


Misschien al antwoord gehad hoor, maar download de app van PostNL, gebruik het track nummer van je bestelling en kijk wat PostNL aangeeft. :)

Zo doe ik ook alles.

Het antwoord van PostNL was dat er meerdere pakjes zijn met hetzelfde tracingnummer en dat mijn pakje NIET bezorgd is bij mij, maar waar het wel is, is ook niet bekend. Ik ben hiermee de dispute ingegaan bij de verkoper nadat de purchase protection nog 2 weken verlengd was en net vandaag hebben ze een akkoord voor terugstorten geld op creditcard gegeven.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

DesertOrchid

Berichten: 85
Geregistreerd: 14-04-11

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:17

Ik heb net een kaart van PostNL gehad dat ik een pakketje uit het buitenland kan ophalen... maak me een klein beetje zorgen; het duurste dat ik heb besteld was 19 euro. Dan zou ik toch goed moeten zitten qua inklaringskosten?

Tango VDW L2+6

Flowery

Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:18

Dat krijg ik telkens bij pakketjes die niet door de brievenbus komen, ze gaan hier direct naar de Primera en kan ze daar ophalen :)

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:19

DO, sommige pakjes worden bij een postservice gebracht omdat ze niet door de brievenbus passen. Kaart meenemen, ophalen en klaar
Anders krijg je namelijk een brief van se douane

DesertOrchid

Berichten: 85
Geregistreerd: 14-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:21

Flowery schreef:
Dat krijg ik telkens bij pakketjes die niet door de brievenbus komen, ze gaan hier direct naar de Primera en kan ze daar ophalen :)


Oh dat kan natuurlijk ook, dat het niet paste :+ daar had ik nog niet eens aan gedacht haha :D

Tango VDW L2+6

DesertOrchid

Berichten: 85
Geregistreerd: 14-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:21

MMIDV schreef:
DO, sommige pakjes worden bij een postservice gebracht omdat ze niet door de brievenbus passen. Kaart meenemen, ophalen en klaar
Anders krijg je namelijk een brief van se douane



Tnx!

Tango VDW L2+6

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:42

germie schreef:
_lauraaa_ schreef:
Ik had oorbellen besteld. Is het staafje wat door het oor moet eraf toen ik ze uitpakte.

foto maken en dispute openen.

Of eerst de verkoper even een berichtje sturen, zodat ze het eerst zelf op kunnen lossen.

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

DesertOrchid

Berichten: 85
Geregistreerd: 14-04-11

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:49

Het pastte idd gewoon niet door de brievenbus :D
Maar die track&trace info klopt ook echt voor geen meter zeg, haha. Ik heb al een paar dingen ontvangen die nu nog steeds in transit zijn volgens ome Alie... (wel al afgemeld, zeg maar). En pakketje van vandaag had eigenlijk China nog niet verlaten +:)+

Ik stuur meestal ook eerst de verkoper een berichtje... meestal gaat dat goed, maar heeeeeeeeeeeeel soms komt er totaal geen reactie. Vaak heb ik dan nog niet besteld dus daar heb jij nu niks aan _lauraaa_ maar als ik dat merk, dan bestel ik elders.

Tango VDW L2+6

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:05

Nogmaals, van de track&trace klopt 9vd10 keer echt geen bal. Alleen als je echt pakketjes hebt klopt het weleens. Had een pakketje waarin een laptophoes in zat die niet door de brievenbus paste. Deze had een werkende track&trace code. Van de brievenbuspakketjes kun je het wel vergeten. Daar moet je gewoon geduldig op wachten.


xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:36

Bamii schreef:
Iemand belang bij een paar stijgbeugels a 1100 euro? :D
https://nl.aliexpress.com/item/Folk-Chi ... 2d8f78386d

Wauw. Niemand die dit koopt toch zeker... of is het een verzamel item ofzo? Hoeveel heeft hij in stock? (Ik durf niet te ver door te klikken want als ik ze per ongeluk koop sla ik mezelf echt voor m'n kop :') nadeel van de app)

La Vie en Rose 

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:46

Per ongeluk kopen kan toch helemaal niet.., je moet toch voor je betaald hebt ook in de app nog een paar keer klikken...
Er heeft nog niemand besteld en hij staat op 9999 in stock

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:57

luxje schreef:
Per ongeluk kopen kan toch helemaal niet.., je moet toch voor je betaald hebt ook in de app nog een paar keer klikken...
Er heeft nog niemand besteld en hij staat op 9999 in stock

Ik moet 2x klikken en dan zegt 'ie: bedankt voor uw betaling :+ hoef geen code in te voeren, een bevestiging, niks. Zal je zien dat ik precies mijn telefoon laat vallen en met het opvangen op het schermpje precies op 'kopen' klik (ja ervaringsdeskundige hier :') )

La Vie en Rose 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers