Wie kan ik blij maken versie 2017

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Wie kan ik blij maken versie 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 20:56

Dit topic maak ik na akkoord van het moderatorteam

Hallo allemaal,

Neem alsjeblieft even de tijd om dit te lezen!

Het is al even geleden maar wie kent het nog? De topics van 'Wie kan ik blij maken?'
In deze topics heb ik samen met hulp van ongeveer heel bokt spullen ingezameld om anderen te helpen. Die anderen waren stichtingen, goede doelen, opvang, maneges gericht op gehandicapten maar ook gewoon individuen waar het op dat moment gewoon allemaal even tegen zat.

Mocht je je komende dagen vervelen neem dan zeker even de tijd om de topics nog eens door te lezen. De linkjes plaats ik onderaan deze openingspost. Want de topic waren bokt op zijn breedst, het behulpzaamst en meest meedenkend en handelend. Kamers die vol lagen met opgehaalde (stinkende en niet schoongemaakte) paardenspullen, trailers die afgeladen stonden waardoor er een trailer gehuurd moest worden om op wedstrijd te gaan en kilometers die gereden werden om alles op de verzamelplek te krijgen. Eerst mijn zolder (die ik daarna heb moeten laten reinigen omdat het niet meer uit te houden was) en daarna de schuur van daffodil, die er vervolgens niks meer in of uit kon halen tot alles verdeeld was.

Het was geweldig om alles te sorteren maar ik kan avonden vol praten over de avonturen van het bezorgen bij de goede doelen. De dankbaarheid, de onhandige situaties die soms ontstonden omdat we veel meer brachten dan verwacht en de lol van de medewerkers en cliënten die de zakken open mochten maken. Kortom, een geweldige tijd. :j



Maar dan nu:

Eindelijk is het zover, maar dan in een wat meer volwassen en doordachte vorm. Dit keer zamel ik geen spullen in maar kun jij meehelpen met het inzamelen van kleding. {:)

Ik heb hierover een blog geschreven wat gepubliceerd is via verschillende media, maar absoluut nog veel meer aandacht verdiend.

What did you do to save the world today?

Een vraag die ik steeds weer langs zag komen. Ik probeer zelf gezonder te leven, ik ga zorgvuldig om met afval en probeer mijn kilometers zo gunstig mogelijk in te plannen.

Mijn diesels zijn inmiddels wat nieuwer, ik sport veel naast het paardrijden en eet gezond.

Als ik afval zie liggen op straat pak ik het op en gooi ik het weg maar het is voor mij niet te doen om de hele straat schoon te houden.

Afgelopen zomer zat ik in een boot op het water in de grachten van Den Haag. In aangenaam gezelschap en na een heerlijke (iets minder) verantwoorde maaltijd. Het was heerlijk weer en met mijn reisgezelschap hadden we het over van alles en nog wat. Dit keer ook niet alleen over paarden.

Chantal – ook behorend bij ons gezelschap - had gelezen dat ik geld ingezameld had via een clinic voor het goede doel en we raakten daarover aan de praat. Ik vertelde haar over “wie kan ik blij maken”. Een actie die ik enkele jaren geleden via het forum http://www.bokt.nl organiseerde. Ik had mijn eigen paardenspullen opgeruimd en er was een overschot aan spullen. Ik had geen zin om alles via marktplaats te verkopen en opende op het forum een topic met de titel: Wie kan ik blij maken? In de tekst gaf ik aan dat ik geen zin had in gedoe aan de deur of verzenden en pakketten kwijt raken. Ik vroeg wie er mensen kende die het wat minder hadden en blij zouden zijn met de spullen of dat er goede doelen waren die de spullen konden gebruiken. Het hek was van de dam.

Er waren mensen die ook nog wel spullen hadden liggen die ze wilden doneren en ik had uiteindelijk een lijst met tig goede doelen door het hele land. Niet iedereen kon de spullen ophalen en zodoende werden er per provincie vrijwillige contactpersonen aangesteld waar de spullen heen gebracht konden worden. Ik ben samen met Daphne, een vriendin, het hele land doorgereden om alle spullen, vies en schoon, heel en kapot, op te halen. Het eerste jaar had ik alles thuis liggen om te sorteren, maar gelukkig de andere twee jaren mocht het in de schuur bij Daphne en hoefde ik niet mijn zolder chemisch te laten reinigen. Man, man, wat stonk het daar.

Na het sorteren hebben Daphne en ik het hele land weer doorgereden om alle spullen uit te delen. We kwamen op de meest uiteenlopende locaties maar iedereen was dolgelukkig met de spullen. Ik zou er wel een boek over kunnen schrijven. Malene en Daphne op avontuur in Nederland. Geweldig!

Chantal vertelde vervolgens over haar bedrijf, haar visie en de mogelijkheden om de wereld te verbeteren. Het klimaat, het afval en over de Honey Highway. Ze vertelde over de inzameling van kleding in containers en wat daarmee gedaan werd. De goede kleding komt terecht bij mensen die minder (of niet) bedeeld zijn maar de restanten worden gerecyceld. De gerecycelde producten zorgen voor een vergoeding en met die vergoeding kun je weer goede doelen steunen.

Langzaam broeide er op de boot op de grachten in Den Haag een idee. Een idee waar mijn huisbaas in ieder geval dolgelukkig van wordt. Niks geen opgeslagen spullen meer, maar direct een opbrengst om te schenken aan de goede doelen. Geen stapels dekjes meer, schoon en vies, tot aan het plafond. Geen dekens meer waar de dode muizen uitvallen, maar geld waar de goede doelen veel gerichter mee aan de slag kunnen.

Maar hoe gaan we dit nu aanpakken?

Het bedrijf van Chantal, Quality For All, levert kosteloos de kledingcontainers.
Quality For All zorgt dat de containers geleegd worden als ze vol zijn.
Quality For All zorgt dat de opbrengst van de containers overgemaakt wordt naar Bewust Wedstrijd Rijden.
Bewust Wedstrijd Rijden kiest samen met de volgers op Facebook (https://www.facebook.com/BewustWedstrijdRijden/ ) elke maand een paardgerelateerd goed doel waaraan gedoneerd kan worden. In dit topic kunnen ook goede doelen aangemeld worden. Het kiezen verloopt wel via Facebook omdat het anders niet goed bij te houden is. :o
Bewust Wedstrijd Rijden plaatst het bewijs van de donatie op de eigen website, in dit topic op bokt en op haar Facebookpagina om vooral transparant te blijven! :$

Natuurlijk hopen we dat het gekozen goede doel dan ook nog laat weten wat ze hebben kunnen doen van de opbrengst!

Wel nu, de een zal denken wat een flauwe kul, maar hoe makkelijk kan het zijn om jouw steentje bij te dragen? Onlangs plaatste ik op mijn Facebookpagina de tekst: You won’t save the world by saving an animal, but you willl change that animals world. En dat is een hele belangrijke!

Heeft jouw (hippische) bedrijf, winkel of de stal waar je staat ruimte om een kledingcontainer te plaatsen? Wil jij als bedrijf meedoen met dit vooruitstrevende project? Kun jij de staleigenaar overrreden om hieraan mee te doen? Neem dan contact op via Facebook, bokt of email. Uiteraard wordt jou bedrijf vermeld op de website van Bewust Wedstrijd Rijden en zal je op de hoogte gehouden worden van de voortgang van de donaties.

En denk jezelf….. waarom doet ze dit?

Dat is voor mij heel simpel. Door mijn drukke leven en de drukte binnen mijn eigen bedrijf heb ik haast geen tijd om me in te zetten voor de medemens. Als ik op deze manier mijn steentje bij kan dragen door te zorgen dat er bedrijven zijn waar de containers geplaatst kunnen worden en ik enkel de administratieve afhandeling hoef te doen…… Dan sla ik drie vliegen in één klap. De kleding gaat naar minder bedeelden, de opbrengst gaat naar het goede doel en ik…. Ik heb wat extra promotie maar ook een enorm goed gevoel omdat ik bijdraag aan een stukje verbetering van de aarde!

DOE JIJ OOK MEE????? DAN KUN JE ALS STAL OOK NOG WAT WINNEN!

De stal die over het jaar 2017 zorgt voor de hoogste opbrengst zal begin 2018 grandprix amazone
Malene Nootenboom op bezoek krijgen voor een gratis training. De invulling van deze dag mag door
de winnende stal zelf bepaald worden. Of het nu lesgeven is, een workshop, mental coaching of een
demonstratie, dat maakt niet uit. Het is aan de winnaar! Een combinatie van alles wat is, is natuurlijk ook mogelijk! Er zal elke maand een tussenstand geplaatst worden van de stallen die in de top 3 staan!

En wie ik ben?
Ik ben Malene Nootenboom, grandprix amazone, mental coach en ben een klein beetje bekend geworden doordat ik een aantal keer op Horse Event gestaan heb namens bokt met een clinic en een lezing en van Paard&Lifestyle waar ik regelmatig blogde.

Inmiddels al vier jaar als zzp-er aan het werk met Bewust Wedstrijd Rijden als instructrice en mental coach. En nu mijn bedrijf gaat als een trein stap ik af en toe even uit om te denken aan de medemens en de dieren. En vandaar dat ik samen met Quality For All met deze waanzinnige vervolgactie kom op wie kan ik blij maken!

Bedankt voor het lezen en bedenk goed of jouw stal hier aan mee kan doen. De eigenaren kunnen altijd contact opnemen maar ik wil dat ook doen wanneer je mij de gegevens doorstuurt via PB.

Rest mij nog de linkjes te plaatsen om de donker dagen voor kerst een klein beetje te vullen. ;)

[LZP] Wie kan ik blij maken????

[LZP] Wie kan ik blij maken deel 3

[LZP] Wie kan ik blij maken deel 2


Iedereen bedankt voor het lezen en meedenken en op naar net zo'n knallend succes als de vorige rondes *\%/*

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:00

Misschien een vreemde vraag maar hoe is dit anders dan de kledingcontainers die overal al staan? :)

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 21:02

C_arola schreef:
Misschien een vreemde vraag maar hoe is dit anders dan de kledingcontainers die overal al staan? :)

Dat is helemaal geen vreemde vraag. BWR gaat goede paardendoelen ondersteunen van de opbrengst. Bij de containers van de gemeente gaat de opbrengst de gemeentekas in en in andere gevallen worden ze neergezet door andere goede doelen en organisaties en gaat de opbrengst daarheen.

Dus wat er met de inhoud gebeurd verschilt niet maar wat er met de opbrengst gebeurd verschilt wel.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Wie kan ik blij maken versie 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:04

Bedankt voor je uitleg :)

Joltsje

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Wie kan ik blij maken versie 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:28

Hier geen plek op de oprit. Maar super goed innitiatief.

Jullie vermelden ook waar ze komen lijkt mij?

En wat moeten we nu doneren? Gewone kleren toch? Of paardrijspullen?

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 21:32

Joltsje schreef:
Hier geen plek op de oprit. Maar super goed innitiatief.

Jullie vermelden ook waar ze komen lijkt mij?

En wat moeten we nu doneren? Gewone kleren toch? Of paardrijspullen?


Dank je wel! Het gaat om gewone kleding. Paardrijkleding mag natuurlijk ook maar daar zal geen onderscheid in gemaakt worden.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Wie kan ik blij maken versie 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 02:51

Ik sta op een kleinschalige stal dus is het waarschijnlijk niet interessant, maar ik wil even laten weten dat ik het een hele mooie actie vind! Ik hoop dat jullie een hoop mogen ophalen!

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Re: Wie kan ik blij maken versie 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 03:19

Mooi initiatief, succes gewenst!

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 07:30

Wat een leuk idee! Ik wil je heel veel succes wensen :)

Misschien kun je een container kwijt bij ruitershop boxmeer

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Wie kan ik blij maken versie 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 09:09

Dank jullie wel!
@loveslimpie, ken je de eigenaren zodat je het kunt vragen?

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:56

Ik heb nog wel veel paardenspullen waar ik iemand blij mee zou willen maken. Een manege ofzo. Maar daar is dit dus niet voor bedoeld?

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Wie kan ik blij maken versie 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:04

Nee, daar begin ik niet meer aan Suzanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:26

Ik vind het heel tof dat je weer iets organiseert om de wereld een stukje mooier te maken :j Alleen de vorm vind ik eerlijk gezegd minder mooi dan vorige keren. Met het verzamelen van de paardenspullen had je echt iets wat nog niet bestond en de spullen terecht kwamen bij mensen/organisaties die ze heel goed konden gebruiken. Echt een specifiek paardenmensen voor paardenmensen doel!
Met kleding heb ik dat idee wat minder. Er staan al op zoveel plaatsen kledingcontainers van goede doelen die daar prachtige dingen mee doen, waarom daar nog een extra aan toevoegen? Kleding kan je nu al zo makkelijk naar een goed doel brengen terwijl dat met paardenspullen eigenlijk niet kan.
Zou je niet liever toch de containers gebruiken voor oude paardenspullen? Dan zit je de andere goede doelen niet in het vaarwater én kunnen mensen iets geven (nl paardenspullen) wat ze nu nog nergens kunnen doneren.

Ik bedoel het niet als kritiek, ik vind het super dat je over zulke dingen nadenkt en wat moois wilt doen voor de wereld. Daar kunnen veel mensen echt een voorbeeld aan nemen :j Het lijkt me alleen zonde als je zo'n mooie 'niche' gevonden hebt, dat niet meer te gebruiken :)

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Wie kan ik blij maken versie 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 16:13

Nee. De bedrijven kunnen niks met paardenspullen. Alleen kleding.