sinds dit jaar problemen met shirts, iemand een idee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

sinds dit jaar problemen met shirts, iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 12:15

hallo iedereen,

ik gooi het nu maar op bokt omdat ik het zelf niet meer weet..

sinds dit jaar heb ik het probleem wanneer ik het een beetje warm heb dat mijn shirts direct naar zweet ruiken, ik kan me iedere dag 10 keer wassen en nieuw shirt aantrekken maar niets helpt..
het ruikt NIET alsof ik mij een paar dagen niet gewassen heb, zoals bij sommige andere mensen.

ik ben de enigste die het ruikt, ik had andere collegas gevraagt en die hebben gezegd dat ze niets ruiken. (ben ik even blij mee). maar ik schaam me er zelf diep voor...

ik was mezelf iedere dag grondig, van boven naar beneden. mijn haren iedere 2 of 3 dagen omdat ik een huisziekte heb (psoriases, of hoe ik ook schrijven moet).
mijn huidziekte is ook sinds dit jaar erger geworden.

ik kon laatste jaar shirts 3 dagen aantrekken.. natuurlijk na 2 dagen wel gewisseld voor een schone.

ik was mezelf zeepvrij, omdat ik gemerkt heb dat dit beter is. voor zowel mijn ex en mijzelf.
wasmiddel gebruik ik Ariel, ook sinds kort. ik doseer naar verpakking.
kalk is hier extreem veel in water.

ik moet zeggen dat ik erg veel stress gehad heb dit jaar, vakantie was voor mijn niet relaxed, ik ben sinds kort verhuisd omdat mijn vriend en ik uitelkaar zijn gegaan 5 weken terug.
mijn vader heeft een ongeluk gehad, is er bijna weer 100% goed.
werk gewisseld.. en ga zo maar door.

koffie drink ik niet veel en knoflook hou ik echt heel veel van maar eet ik ook al weinig.
deo gebruik ik ook en mijn kleren zijn wisselend tussen duur en goedkoop.

heeft iemand DE tip voor mij?

wanneer het niet verbeterd ga ik naar en dokter, maar misschien heeft iemand hier een goede tip voor mij?

Anoniem

Re: sinds dit jaar problemen met shirts, iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:17

Hoeveel water drink je op een dag :) ? Volgens mij zorgt veel water drinken ervoor dat je zweet minder sterk ruikt.. Maar sommige mensen zijn helaas gewoon 'gezegend' met een sterkere geur dan anderen. De deodorant van Odorex extra dry werkt ook goed.

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:20

Wat vervelend :(:)
Heb je wel eens Syneo5 geprobeerd ? Dat hoef je maar eens in de 5 dagen op te doen en zorgt ervoor dat je niks ruikt.
Misschien is dat een optie voor je ? Dat je huis niet elke dag teveel te verduren krijgt van allerlei producten.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 12:22

Dank jullie wel voor jullie snelle reactie!


dat is een goede, ik drink echt te weinig.. vanaf vandaag dus meer drinken :) ik woon in Duitsland, ik ken deze deo niet maar ik gebruik nivea. extra dry geloof ik.

ja maar ik heb dit nog nooit ghad en een water drinken ben ik mijn hele leven al niet geweest?

Anoniem

Re: sinds dit jaar problemen met shirts, iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:26

Ik gok dat dit je probleem is:stress. Ik ruik ook anders als ik stress heb, dat is een hele sterke geur.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:27

Vervelend probleem :j

Ik heb dit ook snel met t-shirts. De oplossing voor mij is simpelweg door geen t-shirts te dragen, maar juist shirts zonder mouwen en andere dingen die niet tegen je oksels aan zitten. Als ik een hemd aan heb met een vest eroverheen heb ik bijvoorbeeld nergens last van omdat het allemaal kan luchten :)

Verder is stress inderdaad echt een dooddoener. Als ik een presentatie moet geven ren ik direct daarna weg om me even op te frissen in de badkamer omdat ik mezelf ruik :7 Vochtige doekjes in je handtas zijn daarvoor altijd een winnaar :D

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 12:33

Joolien, dankjewel voor jou reactie :)

daar had ik ook al aangedacht.. het komt eerst opzetten als ik een beetje harder werk op mijn werk. ik maak kleine maschines, maar hier heb ik nog nooit stress ervaren en snel werken is goed maar precies werken wordt van jou gevraagd.
ik hou van mijn werk :)

maar dit is wel een goede punt van jou, ik probeer dan vanaf nu meer onspannende dingen te doen. zoals een wandeling.

Cubone: dankjewel voor je reactie!
handtas heb ik niet, lastige dingen XD maar ik heb een kluisje, kan daar wel zulke doekjes erin doen. ik heb echt sinds dit jaar het probleem dat voornamelijk tshirts met mouwen erg gaan ruiken en zonder mouwen draag ik zoveel als mogelijk. heb ik gister ook gedaan en het had iets geholpen :D

maar het rare is dat ik dit mijn hele leven niet heb gehad.. en nu eerst op komt zetten..

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: sinds dit jaar problemen met shirts, iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:37

Ben je recent begonnen of gestopt met medicijnen of anticonceptie?
Gaat de geur eruit in de was, of ruik je het na het wassen nog steeds / direct weer als je het aantrekt?

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: sinds dit jaar problemen met shirts, iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:51

Ik zou een paar dingen doen;

- Shirts max. 1 dag dragen.
- In ieder geval je oksels wassen met een douchegel zodat die echt schoon zijn, enkel water gaat niet genoeg zijn om de bacteriën en deo te verwijderen.
- Een schepje Vanish Extra Hygiene (groene pot) bij iedere wasbeurt.

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: sinds dit jaar problemen met shirts, iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:02

Wat voor soort shirts draag je qua stof ? Ook dat kan een reden zijn dat het sneller ruikt ?

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:02

Wat vervelend voor je!

Geen idee of dit er iets mee te maken heeft;
Een cliënt die ik begeleid heeft ook psoriasis. 'S morgens wordt zij gewassen en staat zij een tijd onder de douche. Ook 's avonds weer.
In der loop van de dag begint haar lichaam een vreemde, indringende geur af te geven. Geen precieze zweetlucht.

Zou het misschien iets met je psoriasis te maken kunnen hebben?

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 13:47

watchthesky schreef:
Ben je recent begonnen of gestopt met medicijnen of anticonceptie?
Gaat de geur eruit in de was, of ruik je het na het wassen nog steeds / direct weer als je het aantrekt?


Allen heel erg bedankt voor jullie reacties! :) ik ben er echt heel blij mee dat jullie meedenken.

Ik ben aan de anticonceptie, dit ruim twee jaar. Wel altijd het gelijke.

Bepaalde shirts ruik ik het na het wassen nog. Maar andere juist niet..

Ik draag voornamelijk kartoen, allen waar ik het niet snel warm krijg.

Vanisch hebben we hier in duitsland geloof ik niet. Wel hygienespoel, heb ik erook ingedaan met wassen. Wordt iets beter maar perfect is het niet.

Wassen doe ik met zeepvrije douschegel, ik had zeep opgeschreven omdat ik even de benaming op nederlands niet wist.
Doordat ik dit product gebruik is het iets beter geworden.

Met psoriases kan het natuurlijk ook daarmee te doen hebben, dit is bij mij laatste jaar ook verergerd.

Het ruikt ook niet naar echt zweet, alsof ik mij niet gewassen heb. Maar echt die guur die jij beschrijft.

Ik vraag daarna bij mijn huisarts,

Dank jullie wel voor jullie antwoorden! :)

Ik ga zo werken, reageer pas weer laat in de avond
Laatst bijgewerkt door Arashah op 06-12-16 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:49

Mondy schreef:
Wat vervelend :(:)
Heb je wel eens Syneo5 geprobeerd ? Dat hoef je maar eens in de 5 dagen op te doen en zorgt ervoor dat je niks ruikt.
Misschien is dat een optie voor je ? Dat je huis niet elke dag teveel te verduren krijgt van allerlei producten.


Ik gebruik die ook.. briljant! Op een vakantie lang geleden, stond ik met alleen maar grote zweetvlekken op de foto.. nooit meer last van gehad sinds ik syneo5 gebruik van de etos *\o/*

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 13:51

Pieter25 schreef:
Mondy schreef:
Wat vervelend :(:)
Heb je wel eens Syneo5 geprobeerd ? Dat hoef je maar eens in de 5 dagen op te doen en zorgt ervoor dat je niks ruikt.
Misschien is dat een optie voor je ? Dat je huis niet elke dag teveel te verduren krijgt van allerlei producten.


Ik gebruik die ook.. briljant! Op een vakantie lang geleden, stond ik met alleen maar zweetvlekken op de foto.. nooit meer last van gehad sinds ik syneo5 gebruik van de etos *\o/*


Dankje wel voor jou antwoord!:)

Ik hoop dat we dit product in duitsland hebben, anders koop ik mij dat wanneer ik in nederland ben. (24 tot 30).
Zweetplekken heb ik dan niet,

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: sinds dit jaar problemen met shirts, iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:52

Stress en angst laat zweet stinken.
Daarbij zijn veel truitjes van ander materiaal waar bacteriën in achter kunnen blijven... bij vocht of warmte gaan ze meteen weer stinken. Als je ze even een uurtje in azijn legt en dan wast is dat in ieder geval op gelost.

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: sinds dit jaar problemen met shirts, iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:59

Lastig zeg. Kan het misschien zijn dat je té hard wast? Regelmatig douchen natuurlijk, maar heel hard schrobben is niet heel goed voor je huid :)

En kijk inderdaad naar de stof van je shirts. Mijn goedkope shirts stinken ook heel snel, terwijl de wat duurdere shirts langer goed blijven.

En als je een vest of trui aan hebt, misschien een tanktop eronder? Dat werkt bij mij ook heel goed :)
Vooral niet te strakke kleding aantrekken.

Hopelijk helpt het wat!

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: sinds dit jaar problemen met shirts, iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:08

Gooi maar eens schoonmaakazijn door je was heen. (is beslist niet schadelijk) (kopje, in het bakje van de wasverzachter bijvoorbeeld, of gewoon los in de trommel)
Je shirtjes zullen lekkerder ruiken, en langer fris blijven.
Verder, als je problemen met je huid hebt... Ander wasmiddel: neutral
En shampoo e.d. vrij van parabenen, siliconen en sulfaten...

Succes!

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:10

Ruikt je kleding wel echt schoon (neutraal) na het wassen? Als er een beetje zweet/vuil/wasmiddel in is achtergebleven ga je dat ruiken zodra je ook maar een beetje zweet (warmte + vocht). Ik lees dat je al een wastoevoeging gebruikt maar ook dat het water erg hard is. Hier hebben we ook hard water en ik vind mijn wasgoed frisser ruiken als ik een beetje azijn heb toegevoegd (zodat het wasmiddel gewoon z'n werk kan doen ipv het water te ontkalken). Ook doe ik een scheut azijn door het spoelwater (vakje voor de wasverzachter) en laat ik vaak extra spoelen, zodat echt alle viezigheid en wasmiddel er uit zijn. Edit: oeps zelfde tip als hierboven dus...

Hoop dat je dit snel achter je kunt laten, want het gevoel hebben dat je stinkt is natuurlijk niet fijn (om nog maar te zwijgen van al het extra waswerk).

Bedenk me nu dat de stress van het afgelopen jaar ook nog op een andere manier kan meespelen: je bent daardoor misschien wat gevoeliger / minder verdraagzaam dan anders.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:10

Psoriasis, is dat dezelfde chronische autoimmuunziekte die Joe Cross had van de documentaire Fat, Sick and Nearly Dead? Die is daar iig vanaf gekomen, misschien interessant om eens te kijken.
Maar ik kan me idd ook goed voorstellen dat het door de stress komt. Stress-zweet heeft vaak een veel sterkere geur en lijkt wel meer in de kleding te blijven zitten.
Is het geen idee om mouwloze shirtjes aan te trekken en daar overheen een wat lossere, luchtige trui of vest? Als je oksels vrij zitten dan worden je kleren minder snel vochtig en kan het zweet makkelijker verdampen, en dan kan je ook makkelijker af en toe met een zakdoekje erbij om het droog te vegen.

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:12

En als niets helpt qua andere wasmiddelen of deodorants...
Botox :+
Klinkt rigoureus, maar door botox in te spuiten in de oksel e.d. wordt de zweet productie verminderd. Met echt extreem zweten problematisch wordt het ook vergoed door de verzekeraar. Ik heb er verder geen ervaring mee en weet niet wat het op lange termijn doet, maar weet wel dat het kan omdat een kennis van me het uit heeft laten voeren.

Hatsjie
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:19

Gebruik jij Deo uit een spuitbus?
Gek genoeg ga ik daar ook van ruiken, met een deo roller of stick heb ik dat niet.
Blijkbaar zit er iets in spuitbussen wat met mij geen goede combi is.
Misschien ook op jou van toepassing?

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Re: sinds dit jaar problemen met shirts, iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:27

Ik ben ook overgestapt van spuit deo, naar rollers en nog beter zijn de geurloze mannen deo's. Geen geur en geen zweetlucht. Bij de dames roller deo's komt er sneller weer een lucht doorheen of van mezelf of de geur van de deo. Dat is iig mijn ervaring :+

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:33

canisia schreef:
Ik ben ook overgestapt van spuit deo, naar rollers en nog beter zijn de geurloze mannen deo's. Geen geur en geen zweetlucht. Bij de dames roller deo's komt er sneller weer een lucht doorheen of van mezelf of de geur van de deo. Dat is iig mijn ervaring :+


Je hebt bij o.a. Kruidvat ook sticks van aluin. Deze maak je nat en wrijf je onder je oksels. Doe voor de grap eens na het douchen, je wilt niet weten hoe weinig geur je weg krijgt met douchen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: sinds dit jaar problemen met shirts, iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:56

Ik zweer bij het eerder genoemde Odorex Extra Dry. Is een flesje en je doet wat op een wattenschijfje en dept het onder je oksel. Je ruikt gegarandeerd niets en je hoeft het maar om de paar dagen te doen.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: sinds dit jaar problemen met shirts, iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:59

Heb niet alles gelezen maar tshirts in een emmer lauw warm water met een flinke scheut schoonmaakazijn en dan 1 nacht laten weken en volgende dag meteen uitwassen werkt hier wel.