wat met een paard dat bijt?? Update pagina 43

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Ravottie18

Berichten: 115
Geregistreerd: 06-12-16

wat met een paard dat bijt?? Update pagina 43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-16 10:24

Hallo, ik ben nieuw hier.
Heb me ingelogd omdat ik graag anderen hun mening eens wil horen op het gedrag van mijn paard.

Ik heb sinds 8jaar Victoria, mijn arabier, een paard met een gouden karakter.

Nu vonden ik en mijn vriend het tijd om er eentje bij te halen zodat we gezellig met zn 2 konden gaan rijden..

Zo gezegd, zo gedaan.

We hebben rond gekeken en gezocht tot we een leuk paard vond wat ons wel geschikt leek. In de advertentie stond duidelijk dat het geen paard voor beginners was maar dat was ook zeker geen vereiste aandelen we genoeg ervaring hebben.

Toen is dus Ravottie erbij gekomen, een knappe KWPN ruin van 18 jaar

Helaas kwamen we er al snel achter dat het een paard met handleiding was, die we er jammer genoeg niet bij gekregen hebben. Maar we zagen dit zitten, hadden de tijd en de mogelijkheid om er samen iets moois van te maken en hebben dit gedaan vol overgave, tenslotte was het ook een hele aanpassing voor ravottie om na 14 jaar zijn stal te verlaten en met nieuwe eigenaren ergens anders te beginnen. En die tijd heeft hij ook gekregen.

Hoe graag ik ook wou dat hij samen met Vicky (Victoria)op wei stond, helaas dacht hij hier anders over, hij is erg dominant en vicky laat zich doen dus dat was zeker geen optie.

Stilaan ontstond er een band, niet zoals met Victoria maar zoiets vraagt tijd, veel tijd.

Na enkele maanden hebben we een mooi stuk grond gevonden, kort bij thuis, mooie stallen en dit leek ons beter omdat we zo nog meer tijd bij onze paarden konden Door brengen.

Voor het eerst konden ze ook samen op de wei en sindsdien zijn ze onafscheidelijk.

Nu, de tijd verstreek en het viel ons op dat ravottie steeds dominanter werd, zowel naar vicky als naar ons en dit vooral rond etenstijd.

We hebben hier uiteindelijk een vaste routine in gevonden zodat zijn dominant gedrag geminimaliseerd werd, tot voriginele week...

We waren bij onze paarden, smorgens vroeg, gevoerd, buiten gezet, hooi gebrachte, stallen gemest.. Zoals we dat altijd doen.

Klaar om te vertrekken zeg ik tegen mijn vriend dat ik even ga kijken of ze hooi genoeg hebben en dan kunnen we gaan.

Ze stonden lekker te smullen, hooi genoeg en dus dat was in orde, ik zeg tegen mijn vriend dat ik rap nog een foto wou maken want ze stonden daar zo mooi met zn 2, te eten aan de pallox, het mooie landschap, de witte vorst, prachtig, alleen is die mooie foto er helaas niet van gekomen..

Ik loop weg van de paarden, wat afstand nemen voor de foto, ravotten komt me achterna, iets wat hij normaal nooit doet want als hij eet heeft hij geen oog voor niets of niemand.
Komt hij naar me toe en duwt hij met zijn hoofd tegen mijn been zoals hij altijd doet voor een aaitje, waarom ik heb over zijn bles aai, opeens pakt die mijn arm vast tussen zijn tanden en gaat hij stijgeren zoals een op hol geslagen hengst.

Conclusie: een serieuze hap vlees uit mijn arm en een operatie die volgde.

Ik snap het niet, moest hij pijn gehad hebben of moest hij geschrokken zijn zou ik dit kunnen relativeren maar het was gewoon een rustige zondagmorgen, geen reden, geen aanleiding, niets..

Ik kan het nog steeds moeilijk vatten en snap niet wat er in zijn hoofd is omgegaan op dat moment.

Is dit gedrag een voorbode voor meer van dit gedrag? Is dit enkel dominantie of zit hier meer achter?

Ben een beetje radeloos op dit moment

Moderatoropmerking:
De TS heeft een update geplaatst op pagina 43 Ravottie18 @ [OPG] wat met een paard dat bijt?? graag deze eerst lezen voordat je gaat reageren.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 14-12-16 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd

♡Ravottie♡
From Horse With Feet ☆ To Angel With Wings
14.12.2016


PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:37

Lijkt wel voernijd als ik zo je verhaal lees , lijkt mij misschien moet je hem meer de baas blijven.
Dit moet je voorkomen dat hij je bijt.
Ik zal dit even volgen wat er voor antwoorden komen.
Sterkte hoor :(:)

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: wat met een paard dat bijt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:54

Oei wat een verhaal! Lijkt me erg problematisch, niet alleen het gevolg zelf maar ook hoe nu verder met hem. Vertrouw je hem nog?

Ravottie18

Berichten: 115
Geregistreerd: 06-12-16

Re: wat met een paard dat bijt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-16 13:06

Ik dacht ook al Voedernijd maar er was geen aanleiding voor omdat ze al gegeten hadden en we totaal niet met het voer bezig waren.. had enkel van afstand gekeken of er hooi voldoende was. Nu heb ik zojuist contact gehad met de vorige stalbaas van ravottie. Die man wist me te vertellen dat dit zeker niet de 1e keer was dat hij dit gedrag heeft. Hij heeft zijn dochter haar tanden eruit gemept, zijn zoon (hetzelfde als mij) een hap vlees uit zijn arm en de stalhulp heeft de dood in de ogen gekeken nadat hij haar goed tussen gehad heeft.. Vind het niet normaal dat iemand een paard verkoopt zonder dit erbij te zeggen!! Blijkbaar is hij met de fles groot gebracht Door dat zijn mama gestorven is bij de geboorte. Heel erg allemaal, maar als je die dingen weet kan je daar rekening mee houden.. vond ze blijkbaar niet nodig om erbij te vermelden, triest!

♡Ravottie♡
From Horse With Feet ☆ To Angel With Wings
14.12.2016

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: wat met een paard dat bijt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:10

Ben wel benieuwd hoe je dit aan gaat pakken..

Ik heb ooit een bijter gehad maar die heb ik zelf eens goed te grazen genomen en toen was dit bij mij echt over. Maar voor andere mensen dus nog steeds gevaarlijk. Daar moest ik echt altijd op letten.

Eigenlijk is het onverantwoord en geen doen.. succes met dit paard!

Ravottie18

Berichten: 115
Geregistreerd: 06-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-16 13:13

En dankjewel! Mijn arm zal wel weer genezen, al vrees ik dat mijn vertrouwen in hem helemaal verdwenen is. Heb zelfs bang van Vicky nu terwijl ze echt geen vlieg kwaad zou doen en totaal geen slecht in zich heeft. Maar ben toch serieus verschrokken van wat een paard kan aanrichten. Heb al veel gezien, maar dit
Ook geen idee hoe het nu verder moet.. Zou het niet aanders durven hem te verkopen en het risico nemen dat hij straks bij kinderen terecht komt

♡Ravottie♡
From Horse With Feet ☆ To Angel With Wings
14.12.2016

BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:14

Hij heeft je gepakt omdat hij de baas is en de merrie en het voer verdedigt. Dat aaitje over je been lijkt miniem en leuk maar daarmee heeft hij dus de indruk dat jij zijn ondergeschikte bent, punt. Hij heeft er gewoon voor gezorgd dat jij zo snel mogelijk uit de buurt ging. En helaas doen paarden dat hardhandig. Zorg dat je geen enkel duwtje oid van hem meer accepteert, nooit , hoe grappig het ook lijkt. En je kunt rustig weer de weide ingaan, zweep mee en op je hoede blijven. En je vriend in de buurt om in te grijpen, andersom ook, niets maar dan ook niets meer accepteren en hem heel goed duidelijk maken wie de baas is. Doe je dit niet dan word de situatie pas echt gevaarlijk. Succes, ook met je wond.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:15

Och jeetje, dat klinkt wel heftig zeg.

Heel eerlijk, ik zou hier niet mee gaan 'ravotten', maar hem in laten slapen. Dit is afwachten voor meer ongelukken.
En waarom zeg ik dat? Een paard die met de fles is grootgebracht, laten vaker verstoord gedrag zien wat moeilijk tot niet te corrigeren is. Zeker als het zo gevaarlijk is.

En ik zou overwegen om juridische stappen te ondernemen naar de vorige eigenaar. Ik vind het echt bizar dat iemand dit paard verkoopt en zijn gevaarlijke gedrag verzwijgt.

Foetsji
Berichten: 196
Geregistreerd: 16-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:15

Ravottie18 schreef:
En dankjewel! Mijn arm zal wel weer genezen, al vrees ik dat mijn vertrouwen in hem helemaal verdwenen is. Heb zelfs bang van Vicky nu terwijl ze echt geen vlieg kwaad zou doen en totaal geen slecht in zich heeft. Maar ben toch serieus verschrokken van wat een paard kan aanrichten. Heb al veel gezien, maar dit
Ook geen idee hoe het nu verder moet.. Zou het niet aanders durven hem te verkopen en het risico nemen dat hij straks bij kinderen terecht komt



Een ervaren trainer in de arm nemen die je uitlegt hoe je hiermee moet omgaan. Het is niet zo moeilijk je moet alleen even weten HOE en WANNEER en dat kan niet vanachter een toetsenbord.

BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:17

EN denken jullie dat dit boven jullie pet gaat dan zou er in mijn ogen maar één conclusie zijn. Flessekinderen kan prima goed komen zolang ze maar in een groepje staan en door paarden opgevoed worden , zien ze alleen mensen dan komen dit soort problemen nog wel eens voor.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:22

Ravottie18 schreef:
Ik dacht ook al Voedernijd maar er was geen aanleiding voor omdat ze al gegeten hadden en we totaal niet met het voer bezig waren.. had enkel van afstand gekeken of er hooi voldoende was. Nu heb ik zojuist contact gehad met de vorige stalbaas van ravottie. Die man wist me te vertellen dat dit zeker niet de 1e keer was dat hij dit gedrag heeft. Hij heeft zijn dochter haar tanden eruit gemept, zijn zoon (hetzelfde als mij) een hap vlees uit zijn arm en de stalhulp heeft de dood in de ogen gekeken nadat hij haar goed tussen gehad heeft.. Vind het niet normaal dat iemand een paard verkoopt zonder dit erbij te zeggen!! Blijkbaar is hij met de fles groot gebracht Door dat zijn mama gestorven is bij de geboorte. Heel erg allemaal, maar als je die dingen weet kan je daar rekening mee houden.. vond ze blijkbaar niet nodig om erbij te vermelden, triest!


Ohjeetje dat maakt de zaak nog ingewikkelder en treuriger dan het al leek...

Ga je met deze wetenschap de oude eigenaren ook nog contacten?

Foetsji
Berichten: 196
Geregistreerd: 16-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:24

Joolien schreef:
Och jeetje, dat klinkt wel heftig zeg.

Heel eerlijk, ik zou hier niet mee gaan 'ravotten', maar hem in laten slapen. Dit is afwachten voor meer ongelukken.
En waarom zeg ik dat? Een paard die met de fles is grootgebracht, laten vaker verstoord gedrag zien wat moeilijk tot niet te corrigeren is. Zeker als het zo gevaarlijk is.

En ik zou overwegen om juridische stappen te ondernemen naar de vorige eigenaar. Ik vind het echt bizar dat iemand dit paard verkoopt en zijn gevaarlijke gedrag verzwijgt.



Excusé?

Hoe is het toch mogelijk dat iemand het aandurft van achter een PC op basis van een paar zinnen te zeggen de dood er mee in! Wat is er toch mis hier Bokt./ Is de acceptatiewaarde van gedragingen van dieren zo laag geworden? Je hebt geen flauw idee wat of hoe. Hoe de TS erin staat mbt tot dominantie. Haar gedrag het misschien ten dele wel uit lokt. En ja misschien is het dier verknipt. Dan moet het terecht komen bij iemand die ervaren genoeg is om te beoordelen of dit 'verknipte"exemplaar daadwerkelijk ook levensgevaarlijk is. Of misschien heel simpel "te hoog gegrepen" .

Het rondstrooien van adviezen van "de dood er mee in "worden wel heel makkelijk gedaan zeg!
Neem je ook de volledige verantwoording voor je uitspraak?

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:26

Mijn paard is ook een eeuwige bijter, hij doet dit alleen als ik in zijn zone kom. De jouwe heeft het extreem, is echt offensief gedrag, lijkt me. Jammer dat dit niet meegegeven is bij de verkoop...ik heb hetzelfde meegemaakt.
Mijn paard begon dit gedrag ook te vertonen na een maand of drie, je leert er veel van maar het houdt heel veel risico's in.
Ik kan bv ook nooit rijden zonder alvorens grondwerk te doen...eerst de puntjes op de i en dan heel misschien erop. Bij ons zijn het tot nu toe enkel blauwe plekken. Ik heb altijd een touw mee als ik de wei in moet, hij komt zo aangedraafd om me dan weg te jagen of mijn kruiwagen om te kieperen, alles in zijn mond nemen.
Is die van u ook zo Met zijn mond bezig? Beetje hengstgedrag?

Foetsji
Berichten: 196
Geregistreerd: 16-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:27

Ravottie18 schreef:
Ik dacht ook al Voedernijd maar er was geen aanleiding voor omdat ze al gegeten hadden en we totaal niet met het voer bezig waren.. had enkel van afstand gekeken of er hooi voldoende was. Nu heb ik zojuist contact gehad met de vorige stalbaas van ravottie. Die man wist me te vertellen dat dit zeker niet de 1e keer was dat hij dit gedrag heeft. Hij heeft zijn dochter haar tanden eruit gemept, zijn zoon (hetzelfde als mij) een hap vlees uit zijn arm en de stalhulp heeft de dood in de ogen gekeken nadat hij haar goed tussen gehad heeft.. Vind het niet normaal dat iemand een paard verkoopt zonder dit erbij te zeggen!! Blijkbaar is hij met de fles groot gebracht Door dat zijn mama gestorven is bij de geboorte. Heel erg allemaal, maar als je die dingen weet kan je daar rekening mee houden.. vond ze blijkbaar niet nodig om erbij te vermelden, triest!



Hoelang heb je het paard? Is er nog tijd voor aanvechten verborgen gebrek? Hoe gedroeg het paard zich de eerste periode bij jullie? Viel hij gelijk de eerste dag al aan, is het geleidelijk onstaan etc..etc..

Foetsji
Berichten: 196
Geregistreerd: 16-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:28

mindful schreef:
Mijn paard is ook een eeuwige bijter, hij doet dit alleen als ik in zijn zone kom. De jouwe heeft het extreem, is echt offensief gedrag, lijkt me. Jammer dat dit niet meegegeven is bij de verkoop...ik heb hetzelfde meegemaakt.
Mijn paard begon dit gedrag ook te vertonen na een maand of drie, je leert er veel van maar het houdt heel veel risico's in.
Ik kan bv ook nooit rijden zonder alvorens grondwerk te doen...eerst de puntjes op de i en dan heel misschien erop. Bij ons zijn het tot nu toe enkel blauwe plekken. Ik heb altijd een touw mee als ik de wei in moet, hij komt zo aangedraafd om me dan weg te jagen of mijn kruiwagen om te kieperen, alles in zijn mond nemen.
Is die van u ook zo Met zijn mond bezig? Beetje hengstgedrag?


Als het paard dit gedrag pas na 3 maanden begon te vertonen mag men gevoegelijk aannemen dat het bij jou is ontstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:30

Foetsji schreef:
Joolien schreef:
Och jeetje, dat klinkt wel heftig zeg.

Heel eerlijk, ik zou hier niet mee gaan 'ravotten', maar hem in laten slapen. Dit is afwachten voor meer ongelukken.
En waarom zeg ik dat? Een paard die met de fles is grootgebracht, laten vaker verstoord gedrag zien wat moeilijk tot niet te corrigeren is. Zeker als het zo gevaarlijk is.

En ik zou overwegen om juridische stappen te ondernemen naar de vorige eigenaar. Ik vind het echt bizar dat iemand dit paard verkoopt en zijn gevaarlijke gedrag verzwijgt.



Excusé?

Hoe is het toch mogelijk dat iemand het aandurft van achter een PC op basis van een paar zinnen te zeggen de dood er mee in! Wat is er toch mis hier Bokt./ Is de acceptatiewaarde van gedragingen van dieren zo laag geworden? Je hebt geen flauw idee wat of hoe. Hoe de TS erin staat mbt tot dominantie. Haar gedrag het misschien ten dele wel uit lokt. En ja misschien is het dier verknipt. Dan moet het terecht komen bij iemand die ervaren genoeg is om te beoordelen of dit 'verknipte"exemplaar daadwerkelijk ook levensgevaarlijk is. Of misschien heel simpel "te hoog gegrepen" .

Het rondstrooien van adviezen van "de dood er mee in "worden wel heel makkelijk gedaan zeg!
Neem je ook de volledige verantwoording voor je uitspraak?


Ik ben normaal iemand die juist de meest heftige gevallen zou willen oplossen, maar als ik alleen al lees dat het paard bij meerdere mensen behoorlijk heftige aanvallen heeft gedaan, dan zou ik me als eigenaar niet veilig voelen om nog verder te gaan met het paard, ook al laat je dit paard trainen/corrigeren door een prof. Verkopen is ook geen optie, je wilt het niet op je geweten hebben dat hij andere te grazen neemt.

En jij doelt op het topic over het veulen met bokvoetje. Waarom moet je alles maar willen redden? Ook dit paard.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:32

Verantwoording nemen voor een uitspraak? Is het dan verboden deze mening te hebben?

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:35

Klinkt lastig ts, ben bang dat je dit niet met "aai poesje aai poesje" op gaat lossen, maar hem een keer flink op z'n plek moet zetten.. Echter is dat bij een paard dat weet hoe breekbaar mensen zijn niet heel simpel en zul je moeten weten hoe wat en wanneer.

Al zou ik eigenlijk eerder zeggen dat dit een retourtje verkoper is, en laat hem z'n eigen problemen oplossen. Zeker als dit niet gemeld is bij verkoop. Al zal hij dan weer beweren dat dit na verkoop ontstaan is.
Weet eigenlijk niet of je dit als " verborgen gebrek" kunt noemen volgens de wet, of dat daar alleen lichamelijke mankementen onder vallen.

Heb je hier eigenlijk al contact over gehad met de verkoper? Omdat je nu alles weet via de oude stal waar hij gestaan heeft.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:35

Foetsji, hou eens op met het tere zieltje spelen, dit is niet de eerste keer dat je aan het pruilen bent omdat iemand zegt dat inslapen het meest veilige/diervriendelijke is.
TS kan het meenemen in haar overweging "wat te doen met dit paard", ze duwt er echt niet gelijk een spuit in omdat iemand dat als een mogelijke oplossing ziet. En dan nog, als dat het meest veilige of diervriendelijke is, dan mag ze dat ook nog eens zelf weten. Altijd maar alles willen redden brengt echt enorme dierenleed of mega gevaarlijke situaties op de wereld. Paarden zelf maakt het echt niks uit, die leven bij de dag.

Wat ik zou doen in jouw situatie: niet meer je rug naar dat paard toe draaien. Zweep meenemen het land in. Goed zijn gedrag observeren als je met hem bezig bent, ook als ie aan het lijntje naast je loopt, als hij in de stal staat etc. Zorgen dat hij op afstand blijft en absoluut niet meer in je persoonlijke ruimte kan komen als je hem niet specifiek uitnodigt. Na een tijdje denk ik dat je wat beter in kunt schatten of je dit kunt handelen, of het vaker voorkomt (of dat ie probeert) en hopelijk verdwijnt de angst dan ook langzaam weer.
Het paard is 18, als hij 14 jaar op 1 stal heeft gestaan zal hij niemand zó ernstig verwond hebben dat het "niet meer te handelen is". Dan had hij de 18 niet gehaald lijkt mij.

Hoe lang staat hij al bij jullie? Aangezien je hem de tijd hebt gegeven om te wennen? Sommige paarden hebben wat langer nodig dan een paar weken of een paar maanden.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

Foetsji
Berichten: 196
Geregistreerd: 16-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:39

Dit staat volledig los van een ander topic. Wel schrik ik dat er zo makkelijk wordt gedacht en GEADVISEERD aan een eigenaar een dier te laten inslapen.

Op je vraag waarom ik alles zou willen redden kan ik een tegen vraag stellen Waarom wil jij alles dood hebben?

Hier vraagt iemand om advies hoe iets aan te vliegen en op te lossen. Dan met de oplossing komen dat het dier dient te worden afgemaakt is veel te kort door de bocht. Je hebt het dier niet gezien, niet behandeld, niet mee gewerkt. Zelfs dierenartsen zullen dit advies niet geven. Zij zullen argumenten aandragen wat voor en wat tegen het dier spreekt. Het verbaast me dus hoe makkelijk er van achter een computerscherm wordt beoordeeld dat een paard dood moet! Is nogal een uitspraak.

Mijn persoonlijke mening is een andere en die heb ik hier boven al geventileerd. Haal er bekwame mensen bij, laat hen beoordelen wat wijsheid is. En of die wijsheid komt van prof trainers, DA's en advocaten of van allemaal is mij om het eender

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:41

Foetsji schreef:
Hier vraagt iemand om advies hoe iets aan te vliegen en op te lossen. Dan met de oplossing komen dat het dier dient te worden afgemaakt is veel te kort door de bocht. Je hebt het dier niet gezien, niet behandeld, niet mee gewerkt. Zelfs dierenartsen zullen dit advies niet geven.


Oh zeker wel. Ik durf met zekerheid te zeggen dat als je verschillende dierenartsen zou bellen met de vraag wat te doen met een paard wat al een paar mensen aangevlogen heeft dat ze euthanasie zouden adviseren. Behalve dan de commercieel ingestelde dierenartsen, maar daar moet je sowieso niet mee in zee willen gaan.

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:41

_O- _O- _O- Ik wil alles dood hebben?? Waar haal je dat in vredesnaam vandaan?

En jazeker zullen dierenartsen aanraden om in te slapen zodra het levensgevaarlijk wordt.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:43

Met zelf prutsen zou ik toch een beetje uitkijken.
Deze keer was het dan je arm, maar misschien is het de volgende keer je nek of gezicht, dat is een stuk minder fijn.
Een paard dat met doel heeft om jou aan te vallen zal niet zo snel onder de indruk zijn van een zwaaiende zweep of touwtje..

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

LoveBodin

Berichten: 4351
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:47

Het lastige is dat er geen (voor jou) duidelijke aanleiding is natuurlijk..

Bijten is deze mate heb ik ook meegemaakt (gelukkig niet bij mij, maar mijn paard heeft meerdere mensen goed gepakt). Bij hem was het echter wél duidelijk met oorzaak. Namelijk pure frustratie. Nu dat opgelost is, bijt hij ook niet meer. Hij kon ook gewoon rustig aan het eten zijn en dan zo maar ineens uitvallen.
De voorzorgsmaatregelen bij dit paard waren ook: altijd opletten, en altijd een zweep in elk geval in de buurt hebben (poetsen met zweep in de hand heb ik niet gedaan :+ ).
Ik zou als ik jou was heel erg goed opletten, proberen te lezen welke kleine signalen hij al afgeeft voordat hij iets doet.
Dat is, als je er nog mee door wil en durft te gaan natuurlijk. Want het is ook heel begrijpelijk dat jij het niet aandurft zo.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Foetsji
Berichten: 196
Geregistreerd: 16-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:47

GamblersCup schreef:
Foetsji, hou eens op met het tere zieltje spelen, dit is niet de eerste keer dat je aan het pruilen bent omdat iemand zegt dat inslapen het meest veilige/diervriendelijke is.
.



Je hebt geen idee wat je zegt! De mens is erg goed in het voor zichzelf recht praten wat krom is. Ik ben niet tegen inslapen ik ben tegen mensen die veel te makkelijk oordelen over leven en dood. Denken dat ze het recht hebben zonder grondig voorafgaand onderzoek dit ook zomaar te mogen rondstrooien.
Zwart op wit mensen te mogen adviseren hun dier te doden. Het roept zo lekker. Maar wat als je dit roept tegen een goedgelovige niet zo ervaren Bokker. Denkt dat het de enige juiste weg is maar achteraf blijkt dat er toch nog een andere oplossing was? Roep je dan net zo hard: Oh sorry?! Foutje?

Er wordt zomaar wat afgeroepen.... Kijk of je iemand adviseerd om gele of groene bandages te nemen is van een totaal ander kaliber dan iemand ADVISEREN uit JOUW naam een dier te doden. Dat is een pittige verantwoording.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers