De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-16 17:12

Ook dit jaar zijn we weer terug! Vorig jaar werden mijn eerste eigen gefokte veulentjes geboren, dit was te volgen in dit topic:
[KS-MK] Twee Bolero'kes op komst in het hoge noorden (Welsh NWR's)
Twee prachtige veulentjes hebben we de hele zomer van kunnen genieten, één is alweer twee maanden geleden naar zijn nieuwe eigenaar gegaan. Het merrieveulen is vorige maand naar de opfok gegaan.

Dit jaar zijn zowel Lies als Roos weer drachtig, maar ook nog een toevoeging; Mijn Welsh NWR merrie's staan op stal bij goeroe (Mariska) en ook haar Arabische Volbloed merrie is drachtig. Alle drie van hetzelfde weekend drachtig en met twee dagen verschil ertussen uitgerekend, dus daarom lekker één topic gemaakt. De drie drachtige draakjes!

Als eerste uitgerekend op 20 april:
Mariska's merrie Shadylah W (Pepton x Siam):
Afbeelding
Afbeelding
Een Arabische Volbloed merrie van 18 lentes jong. Vorig jaar december hebben we haar opgehaald aan (bijna precies) de andere kant van het land. Dit wordt haar eerste veulen, hier is allemaal goed naar geïnformeerd. Volgens meerdere DA's zou de grootste uitdaging zijn om haar drachtig te krijgen, wordt een oudere merrie drachtig zouden er weinig extra risico's aan zitten ten opzichte van een jonge merrie.
Nou eerste ronde insemineren en mevrouw was het eerste drachtig van allemaal!
Afbeelding
Afbeelding
Een stukje van Mariska's verhaal en meer foto's: [ITP] Mijn Arabische droom
Shadylah is drachtig van de hengst ByStival Kossack. Een jonge hengst waar nu 2 jaargangen als het niet klopt zal ik wel verbeterd worden O:) van geboren zijn, waar meerdere titel-winnende veulens uit gekomen zijn.
Afbeelding
Afbeelding
foto's gemaakt door Jan Kan
We weten van Shadylah niet of ze heterozygoot of homozygoot schimmel is (haar moeder heeft bij ons weten alleen schimmels gegeven, vader is wel heterozygoot), of welke kleur zij geboren is. Dus de volgende kleuren zijn mogelijk:
- Vos
- Schimmel vos geboren
- Bruin
- Schimmel bruin geboren
- Zwart
- Schimmel zwart geboren

Nummer 2 en 3 spannen er om. Mijn beide merrie's op 22 april uitgerekend.
Laten we beginnen met mijn prinsesje: Starwin's Roos (De Goede Ree Now Or Never x Bjirmen's Wytse)
Afbeelding
Afbeelding
Mijn 6-jarige Welsh NWR merrie die ik heb van veulentje af aan. Behalve het echte ponytype wat ik graag zie heeft ze ook een super fijn, zacht karakter. Afgelopen zomer is ze opgenomen in het stamboek met een 1A premie. Helaas liet ze te weinig zien in beweging om door te mogen voor ster. Een keerzijde van dat fijne karakter, ze was gewoon te lauw, maar voor mij wordt ze daar niet minder van. Haar merrieveulen van 2016 heb ik aangehouden en loopt in de opfok
Afbeelding
Afbeelding
Roos is drachtig van de bewezen hengst Orchard Red Prince sport preferent, laatste in Nederland aanwezige zoon van Aester El Niño, wat voor mij ook mede reden is om hem nog een keer te gebruiken. Zelf loopt hij ZZ-licht tussen de paarden, is hij meerdere malen kampioen geweest, maar ook heeft hij meerdere kampioenen gebracht.
Afbeelding
Afbeelding
Van Red Prince weet ik dat hij EeAa is, heeft naast bruin zowel vossen als zwarte nakomelingen gegeven. Van Roos weet ik helaas minder, komt uit twee bruine ouders. Vader gaf bij mijn weten geen vossen, haar moeder wel. Dus ze kan Ee zijn. Ik ken zo geen zwarte pony's uit deze lijnen, dus kans dat ze Aa is kleiner, maar niet uit te sluiten. Dus mogelijke kleuren die er uit kunnen komen:
- Vos
- Bruin
- Zwart

And last but not least en dus ook op 22 april uitgerekend: stermerrie Campsterhoven's Marlies, en om verwarring te voorkomen, in het dagelijks leven noemen we haar Lies (Heitrak's Marvin x keur preferent prestatie v. Bokkesprong Czardas)
Afbeelding
Afbeelding
Mijn andere Welsh NWR merrie, 7 jaar oud en haar heb ik dan sinds ze jaarling was. In 2015 heb ik haar zelf klaargemaakt voor de keuring, enkel het voorbrengen uitbesteed en tot mijn grote verrassing en blijdschap is ze dat jaar tot stermerrie gekomen. Tevens heeft ze als 4-jarige een tijdje in de sport gelopen en is ze L1 dressuur met winst, eigenlijk wil ik haar nog wel weer een keer verder laten rijden. Maar op dit moment ligt de focus eerst op de fokkerij.
Afbeelding
foto gemaakt door Vivian Hesen
Afbeelding
Lies is drachtig van de nog wat jongere hengst Bijsterhof's Diamond Dancer, als 3-jarige verkozen tot hengst met de beste draf en werd hierna twee keer reserve sectiekampioen. Zijn eerste nakomelingen verschijnen in 2017 op de hengstenkeuring. Wel heeft hij al twee keer de veulenkampioen gebracht op de centrale keuring.
Afbeelding
Afbeelding
Ook hier niet echt iets uit te sluiten wat kleur kansen betreft. Bij mijn weten is ook Diamond Dancer EeAa, van Lies weet ik zeker dat ze Ee is, haar moeder is namelijk vos. Diezelfde moeder heeft ook 2 zwarte veulens gegeven en is dus Aa, daarom kan het zijn dat Lies ook Aa is (en ja, ik wil mijn merrie's nog een keer laten testen ^_^). Mogelijke uitkomsten zijn dus net als bij Roos:
- Vos
- Bruin
- Zwart

De eerste 200 dagen zitten er al op. Om precies te zijn zit Shadylah vandaag (5 december) op dag 206 en Lies en Roos allebei op dag 204. Het aftellen kan voorzichtig aan beginnen! ^_^ Vorig jaar is Roos bevallen op 339 dagen en Lies op 345 dagen, daarom houd ik weer een gemiddelde 342 dagen aan net als vorig jaar.
Mensen die een gokje willen wagen wat betreft geslacht, kleur en geboortedatum, ga je gang. Ik zal proberen om per merrie een lijstje bij te houden ;)

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/


xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:18

Ik volg ook dit jaar weer :D

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:20

Arab en welsh, al mijn favorieten bij elkaar :D Uiteraard kom ik volgen!
Maar Raisa overtreffen wordt wel moeilijk denk ik, maar ben toch heel erg benieuwd :D

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:22

Leuk topic heb je er van gemaakt Aniek! :D Ik volg, hoe verrassend. :+

mooney

Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:23

Ik kom ook meespieken, op kleine Welshjes vind ik de NRW's ook leuk. De jouwe helemaal.
Ben benieuwd wat de dames er deze keer van gaan bakken.


AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-16 17:37

Volgen Mariska? Jij zit er nog het dichtste op van allemaal :P

En leuk dat jullie meevolgen, xAnthea, Faline en mooney.
Raisa overtreffen wordt inderdaad een uitdaging :j Als het ook weer een merrieveulen wordt én overtroffen dan wordt het echt lastig hoor :=
En ik moet ook eerlijk bekennen dat ik sinds Shadylah en sinds we dit voorjaar op hengstenjacht zijn geweest ik ook anders naar Arabieren ben gaan kijken O:)

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

Getty_Maan

Berichten: 2574
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:43

Ook ik volg, stuk voor stuk prachtige merries. Heel benieuwd wat ze er deze keer voor moois van maken :)

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:53

Ik zie je regelmatig voorbij komen in het dikke buiken topic dus ook ik zal volgen !! :j Ben heel benieuwd wat er uit deze combi's gaat komen ! Vast iets heel moois <3

If it's not Icelandic, it's just a Horse

IJslanderstal frá Þyrnihofi


Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:06

Ik volg ook dit jaar (stil waarschijnlijk) weer mee

Life's too short to be scared. So, screw the gap. Let Ethan razz your berries, goose your gander, tickle your tail feathers, cup your coconuts, rock your rump, poke your hontas, wallop your wonderland!

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:23

Yeah de 3 merries van Aniek en Mariska
Nou spannend hoor
We zijn benieuwd wanneer en wat ze uitpoepen

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:26

Ik volg ook weer! Wat heb je toch knappe welshjes!!

Old Avenue's Larissa ---- L1 dressuur + 21 pr: 204 ---- B springen + 3 pr: 78,5 stijlpunten [o]

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-16 18:40

Leuk ook allemaal dat jullie volgen! Stille meelezers of actieve posters is natuurlijk allemaal leuk!
Laura, ja een beetje onzinnig om dan twee topic te doen als we toch tegelijk buikfoto's e.d. zullen maken en hopelijk dicht bij elkaar zullen bevallen!

Larissajulia, leuk dat je ook weer volgt. Is jouw merrie ook weer drachtig dit jaar?

En ik had gisteren nog allemaal leuke sfeerplaatjes naast de buikfoto's, dus daar toch een leuk topicje van gemaakt:
[ITP] De drie drachtige draken en mooie winterse plaatjes!

En de eerste buikfoto's in dit topic (we hebben al een paar lichtingen gemaakt :o ):
Afbeelding
Afbeelding
Shadylah 205 dagen drachtig

Afbeelding
Afbeelding
Roos 203 dagen drachtig

Afbeelding
Afbeelding
Lies 203 dagen drachtig

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:46

3 drachtig op een rij,
Dat maakt het baasje heel blij. *\o/*
Het wachten vraagt geduld.
Maar de voorpret is iets waar iedereen van smult :9
Dus ook al voelt het wachten nog zo lang.
Spam ons maar zo veel je kan! *\o/*

[/list][/size]

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-16 20:14

Hihi Lizje, helemaal in de sinterklaas-mood? Of moet ik daadwerkelijk de cheerleaders voor me zien die dit opdragen? *\o/*
En we gaan ons best doen met de hoeveelheid spam...

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:22

Sinterklaas mood ja <:) . Maar als je het liever in een Cheerleader jel wil denken is dat ook prima +:)+

[/list][/size]

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-16 20:42

Haha ja het is er wel de avond voor :P
Vier hier zelf geen sinterklaas, dus ik hou het maar op cheerleaders hihi

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:12

Ha, ooit word je nog wel arabierenfan :P

Ik haak aan! Jouw poownies plus een arabier, wat wil je nog meer :D

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:18

Ze zijn al aardig rond!

Nee mijn merrie is nu niet gedekt, ik kon het drachtig zijn niet goed combineren met de sport, dus we gaan nu eerst lekker verder de sport in!

Old Avenue's Larissa ---- L1 dressuur + 21 pr: 204 ---- B springen + 3 pr: 78,5 stijlpunten [o]

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:47

Leuk!! Ik volg ook weer mee!!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-16 16:44

Haha Eline, inderdaad, wat wil je nog meer!
En inderdaad al bijna helemaal arabieren-fan, net als van jouw Mishje. Alleen de Welsh pony's blijven toch :o hihi

Larissajulia, logische beslissing inderdaad. Als je wilt rijden is het niet handig. Gaat alles goed met rijden?

En Naath86 ook weer van de partij!
Leuk dat jullie allemaal weer volgen!

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:46

Het rijden gaat eigenlijk super! Het is gewoon fijn dat ik nu constant kan trainen zonder dat ik moet op of afbouwen in verband met de dracht. Ze begint al steeds fijner te lopen :D

Ik snap dat je de liefde voor de Welshjes houdt, Larissa is mijn eerste Welsh, maar ik wil nooit meer anders haha

Old Avenue's Larissa ---- L1 dressuur + 21 pr: 204 ---- B springen + 3 pr: 78,5 stijlpunten [o]

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-16 22:28

Nou fijn dat het goed gaat! Nu lekker wedstrijden rijden!!

Ja, ik was 14 toen ik er (bewust) mee in aanraking kwam, sindsdien zit ik er aan vast. Wel een tijd lang op paarden gereden nog, maar de Welshjes bleven ;)

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:35

Super leuk Aniek, en natuurlijk volg ik ook, ben super benieuwd naar jullie veulentjes!!

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-16 23:36

Leuk dat je mee volgt! Ik ben zelf erg benieuwd! :):) :):)
Op naar een merrieveulentje voor Lies :P

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:50

Ik volg ook! Heeele leuke dametjes heb je.
Vroeger zelf een welshje gehad en die snoetjes zetten toch iets in gang hoor :o als de babies er zijn, zal dat wel een stukje erger worden haha. Ze zijn eigenlijk ook nog heel erg elegant in hun winters truitje, vind je niet?

Maar goed met die combinaties hier kan het vast niet misgaan!

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y, jojoleinee, kimwilliam, Olikea en 15 bezoekers