Twijfels, Beslissingen, Afscheid en Welkom 1 jaar..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Twijfels, Beslissingen, Afscheid en Welkom 1 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-16 11:27

Na al die topics heb ik besloten om toch ook maar een topic te openen.
Het afgelopen jaar is zoveel gebeurd.

In januari was de bak vooral bevroren dus moesten we het doen met selfies en wandelen en af en toe een buitenritje. Ik had besloten hem dit jaar niet te scheren dus hij was een behoorlijke teddybeer.
Afbeelding

Februari
Eindelijk begon alles te ontdooien en konden we het rijden weer oppakken. Maar daar kwam ook een hoop modder bij kijken.. En zo kreeg ik geen fjord maar een moddermonster met een identiteitscrisis :')
Afbeelding


Maart
In maart begonnen de twijfels al wat te komen. Het rijden ging lastig en het lukte maar niet. Frustraties is wel het meest gebruikte woord.. Uiteraard gewoon doorgezet en door trainen en oefenen.

April
In April hebben we een fotoshoot gedaan bij de bloesembomen. Dit stond al heel lang op mijn bucketlist en eindelijk kon ik dat afstrepen *\o/*
In dit topic staan de foto's
[ITP] Bucketlist: Bloesem en blackfoto's!!

Afbeelding

Mei
De twijfels waren helemaal terug. Het rijden ging nog steeds niet zo lekker en ik merkte dat Floyd liever reacreatief gereden wou worden en ik juist wat meer wou. Ik wou graag de draad weer oppakken en ik wou graag misschien volgend jaar gaan starten. Ik had nog tegen niemand gezegt dat ik enorm twijfelde om hem misschien te verkopen.

Juni
Tanden op elkaar en rijden. Het was meer beweging geven want de lol was wel weg. Op een dag na het rijden komt de staleigenaresse naar me toe en die zei: 'Meid je hebt er echt geen lol meer aan, zou je niet eens na gaan denken om hem misschien te verkopen?' Nou dat was dus waar ik al 2 maanden over twijfelde.. Maar zomaar opgeven kon ik niet. Ik heb hem al vanaf dat hij 2,5 was en ik had er alles al mee gedaan.

Juli
Er was een onderlinge wedstrijd op stal en toch besloten om mee te doen en er een gezellige dag van te maken. De dressuur ging minder. Het was vooral hem door de bak krijgen want hij wou graag de bak uit naar de andere paarden. Springen deed hij super en 2 rondes foutloos. Dit was ook de dag dat ik definitief besloot om hem te koop te zetten. Na alle mooie jaren en na al die maanden twijfelen had ik de knoop doorgehakt. En dus heb ik hem op het internet gezet. Meteen heel erg veel reacties gekregen. Ook heel veel kijkers gehad waarvan het echt niet klikte. Er lopen veel rare mensen rond die denken even een leuk paard te kopen.. Ondertussen was ik al aan het oriënteren voor een nieuw paard. Ik wou graag een leuk KWPN paard die braaf was niet ouder als 10 minimaal 1,63 cm en het liefst een ruin. Na wat paarden te hebben bekeken proef te hebben gereden bleek het allemaal niet te zijn. Tot ik op een dag een berichtje kreeg van de stal eigenaar dat hij bij een oud adres waar hij vroeger mee samenwerkte een leuk paard hadden staan. Dus wij er heen. Toen ik haar zag was ik verkocht. Natuurlijk dat wel aan de kant gezet en het paard kritisch bekeken. Ze was lief in de stal en met het losgooien was ze ook enorm netjes. Geen vuile bokken niks. Heel aanhankelijk en mensgericht. Ik heb er bijna een week over nagedacht en besloten haar te kopen. Ze was een 6 jarige merrie van Oscar x Ekstein. Volgens de man die haar net een week had was ze zadelmak maar dat hadden ze nog niet getest. Dat nam ik maar op de gok. Een projectje was niet zo erg. Ze werd goedgekeurd en mocht dus mee naar huis *\o/* Toen had ik 2 paarden op stal staan. Ondertussen was er een zorgboerderij die veel interesse had in Floyd. Ze hebben hem 2 keer getest met kinderen erbij en waren erg enthousiast.

Wedstrijd met Floyd
[RIJ-ITP] Floyd op onderlinge wedstrijd! Gekke bekken en een hoop lol!
Afbeelding

Eerste bezichtiging van Floor
Afbeelding

Augustus
De zorgboerderij wou Floyd graag kopen en na alle onderhandelingen hebben ze hem laten keuren. Hij kwam glansrijk door de keuring en was verkocht. Ik heb hem weggebracht naar zijn nieuwe plekje waar hij direct vriendjes heeft gemaakt. Hij staat daar lekker dag en nacht op het land en ik mag hem bezoeken wanneer ik maar wil. Hij staat namelijk nog in de buurt. Afscheid nemen was heel zwaar maar hij kreeg daar een super plekje met enorm veel aandacht. Ook mocht ik nog een paar keer helpen om de overgang wat makkelijker te maken voor hem. Dus ik mocht hem daar nog rijden en naar buiten zodat hij aan de nieuwe omgeving kon wennen. Ook ben ik begonnen met Floor. Ze bleek totaal niet zadelmak te zijn en doodsbang te zijn voor het zadel en de longeersingel. Met aansingelen flipte ze hem al van angst. Dus terug naar 0 en oefenen oefenen en oefenen.

Laatste foto van mijn 2 schatten samen
Afbeelding

Mijn vriend kwam soms helpen want als ze flipte kon ik haar niet houden. Bokken steigeren noem het maar op, 2 extra handen waren handig. Als de singel eenmaal omzat was het goed.
Afbeelding

September
We gingen gewoon verder. Nog meer oefenen. Soms vervloekte ik mezelf dat ik zo'n sensibel paard gekocht had. Maar ik gaf niet op. Het was de grootste uitdaging tot nu toe. Inmiddels ging het longeren goed en zijn we met de bijzet begonnen. Ook deden we een fotoshoot samen.

[ITP] Mijn eerste Fotoshoot met Floor! (Oscar x Ekstein)
Afbeelding

Afbeelding

Oktober
Na al het oefenen waren we toe aan het zadel. Inmiddels had ik iemand gevonden die me wou helpen met het zadelmak maken van Floor en die niet bang was voor haar. We hebben het rustig opgebouwd. Poetsen naast het zadel, laten snuffelen aan het zadel. En toen moest het gebeuren dat zadel moest er toch een keer op. Met 3 mensen waarvan 1 volwassen man in alle rust het zadel erop gedaan. Uiteraard is ze even ontploft wat resulteerde in 3 gebroken palen en kapot lint en de hele longeercirkel kapot. Maar daarna was ze super braaf en heeft ze niet 1 keer meer gebokt met het zadel op.
Vandaar uit zijn we verder gegaan. Het opzadelen bleek haar grootste angst te zijn. Als het er eenmaal op lag was het klaar. Veel oefenen en haar het vertrouwen geven.

Afbeelding

Soms ging het nog niet goed en haalde ze uit
Afbeelding


November

Oefenen en nog een oefenen. Opzadelen gaat inmiddels goed en is ze braaf mee zadel erop gaat goed. Losse beugels gaat goed wat was ik trots *\o/* Ook deden we een fotoshoot waar Calijn (van stichting paard zoekt baas) prachtige foto's van haar maakte. Calijn helpt me met het zadelmak maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels is het al weer december en ik ben zo trots op mijn merrie. Voor de eerste keer heeft Calijn er aan gehangen en ze heeft geen stap verkeerd gezet! Nu rustig verder opbouwen en haar alle tijd geven. En ik heb er alle vertrouwen in dat ik straks een super fijn sportpaard heb. <3


Tot volgend jaar en hou ons in de gaten over hoe het verder gaat *\o/*
Afbeelding

♥ Albasini van het Kesterveldhof (verkocht)
♥ Floria - Carla (Oscar x Ekstein) (verkocht)
♥Floyd (Ansgar Skellerod x Kaspar) (verkocht)
rip HARRY Y;( 11-01-2012)


Shinedown

Berichten: 1013
Geregistreerd: 19-03-09

Re: Twijfels, Beslissingen, Afscheid en Welkom 1 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 13:05

Mooi nieuw paard heb je! Met rustig opbouwen en geduld ga je zeker veel bereiken :). En wat fijn dat je je vorige fjordje nog altijd kan opzoeken!

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: Twijfels, Beslissingen, Afscheid en Welkom 1 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 13:37

Een heel bewogen jaar! Ik hoop dat je veel plezier gaat hebben met Floor. Volg je berichtjes altijd in het Oscar topic. Je gaat straks een super eerlijk en fijn rijpaard aan haar hebben. En al deze tijd die je nu in haar ontwikkeling steekt krijg je straks dubbel terug in liefde en hardwerken. Zo ken ik Oscars.

Diana (Oscar X Paddox)
B+13, L1+21, L2+20, M1+11

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-16 17:48

Shinedown schreef:
Mooi nieuw paard heb je! Met rustig opbouwen en geduld ga je zeker veel bereiken :). En wat fijn dat je je vorige fjordje nog altijd kan opzoeken!

Dankje ja ben heel blij dat ik hem mag opzoeken :)

Alice13 schreef:
Een heel bewogen jaar! Ik hoop dat je veel plezier gaat hebben met Floor. Volg je berichtjes altijd in het Oscar topic. Je gaat straks een super eerlijk en fijn rijpaard aan haar hebben. En al deze tijd die je nu in haar ontwikkeling steekt krijg je straks dubbel terug in liefde en hardwerken. Zo ken ik Oscars.

Dankje ja merk het nu al ze doet zo haar best!

♥ Albasini van het Kesterveldhof (verkocht)
♥ Floria - Carla (Oscar x Ekstein) (verkocht)
♥Floyd (Ansgar Skellerod x Kaspar) (verkocht)
rip HARRY Y;( 11-01-2012)


Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Re: Twijfels, Beslissingen, Afscheid en Welkom 1 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-16 17:39

Helaas vandaag niet kunnen hangen de bak was te hard. :(

♥ Albasini van het Kesterveldhof (verkocht)
♥ Floria - Carla (Oscar x Ekstein) (verkocht)
♥Floyd (Ansgar Skellerod x Kaspar) (verkocht)
rip HARRY Y;( 11-01-2012)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers