Chihuahua met suikerziekte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jenny1988

Berichten: 93
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: best

Chihuahua met suikerziekte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 20:09

Wie van jullie heeft ook een chihuahua/ of ander hondje met suikerziekte? Mijn chihuahua heeft nu ongeveer een jaar suikerziekte en word 2 keer per dag gespoten en dit is redelijk stabiel en is gewoon onder de controle van de dierenarts.

Omdat mijn chihuahua helemaal gek is van eten en eigenlijk niks lekkers tussen door mag was ik toch eens benieuwd of er bepaalde koekjes botjes zijn wat eigenlijk niks met de suiker doet en wat jullie ervari gen ermee zijn? Ik geef hem af en toe een bullepees en dat doet niet echt veel met zijn suiker.

Verder staat hij op hills diabetes brokken en vlees van Animonda GranCarno kip of rund.

Toch vind ik dat hij best heftig reageert op de hills diabetes brokken met zijn suiker.

Graag jullie ervaringen kwa voer en snacks. Ik ben algemeen bekend met suikerziekte maar hoor toch graag of er nog iets op de markt is kwa botjes enzo wat niet teveel op zijn suiker reageert.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:44

Gedroogde visjes of gedroogd vlees (kip, hert, rund)? Gedroogde longen (stinkt wel vreselijk :D ) is ook een puur product, dacht ik. Eigenlijk alles wat gedroogd is.

deb_tink

Berichten: 329
Geregistreerd: 31-03-13
Woonplaats: heiloo

Re: Chihuahua met suikerziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 10:03

Mijn ervaring met gedroogde snacks voor de kat was dat er alsnog suikers inzaten. Sorbitol stond er dan op de verpakking. Mijn kat hield ook diabetes van het diabetes voer maar kon zonder insuline toen ze voer van carnibest kreeg, de diabetes versie. Als snack kreeg ze een stukje biefstuk, koolvis of gedroogde snacks van thrives.

jenny1988

Berichten: 93
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: best

Re: Chihuahua met suikerziekte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 10:38

Dat was mijn ervaring ook met sommigen gedroogde producten dat als nog suiker in zat. Vandaar mijn vraag over jullie ervaringen.

Meikje

Berichten: 429
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Europa

Re: Chihuahua met suikerziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 01:33

Het beste kun je alle koolhydraten vermijden, ook in het dagelijkse voer. Dus blikvoer of rauwe vleesvoeding zonder granen/aardappel/peulvruchten. Ook in de Hills brokken speciaal voor diabeteshonden, zitten veel teveel koolhydraten.

Qua snacks kun je gedroogde vleesproducten geven, als je pure producten geeft, zitten er geen koolhydraten in.

jenny1988

Berichten: 93
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: best

Re: Chihuahua met suikerziekte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 11:56

Inderdaad Meikje dat vond ik dus ook dat zijn suiker best wel wat deed op de hills diabetes brokken. Heb je toevallig nog andere ideeen over brokken wat niet zo zijn suiker beinvloed? En waarbij hij wel gewoon zijn voedingswaarde binnen krijgt.

deb_tink

Berichten: 329
Geregistreerd: 31-03-13
Woonplaats: heiloo

Re: Chihuahua met suikerziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:38

Zo min mogelijk koolhydraten idd, als je op de verpakking kijkt zie je daar de
Eiwit
Ruwe as
Ruwe vet
Ruwe vezel
Calcium
Nja dat hele rijtje wat er staat tel je bij elkaar op

Dan komt er een getal uit en dat trek je af van 100. Wat er over blijft zijn de koolhydraten. Dit geldt zo voor droogvoer

http://m.zooplus.nl/detailsInfo/shop/ho ... escription Hier staat een percentage koolhydraten bij 45,7% dat is echt heel veel en nog speciaal voer voor de diabeet.
Je wilt voer met zo min mogelijk koolhydraten, liefst onder de 10%

Over het algemeen betekend dit dat je voer nodig hebt met een hoog aandeel aan vlees. Voor de hond zou ik zo niet weten wat. Is er geen forum voor honden waar meer info te vinden is?? Ik had een forum gevonden voor katten waar ook hele uitgewerkte schema's waren met koolhydraten in voeding.

jenny1988

Berichten: 93
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: best

Re: Chihuahua met suikerziekte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 22:01

Dat zijn inderdaad veel koolhydraten in de hills diabetes brokken. Maar dan vraag ik mij eigen af waarom is dit zo hoog voor een diabetes pacient? Komt dit dat er toch gekeken word naar bepaalde voedingswaarde die het dier nodig heeft? Dat de brokken daarop gebaseerd zijn. Want we hebben natuurlijk allemaal onze voedingswaarden nodig.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Chihuahua met suikerziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:07

Bijna 46% is inderdaad erg hoog. Het liefst zou je daar minstens de helft van zien. En meer eiwit, aangezien dit in mindere mate omgezet wordt in glucose, maar niet van die gigantische pieken geeft. Dus veel eiwit, weinig koolhydraten.

colunder

Berichten: 3546
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Chihuahua met suikerziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 01:14

Kijk eens voor Power of Nature honden brokken.
In power of nature meadowland zitten maar 11 % koolhydraten.
geen granen en dgl en hoog vleesaandeel)ik geloof 80 % maar dat moet ik even nakijken,
Is duits voer, maar in nederland verkrijgbaar bij www.doggywebshop.com
Ik bestel daar mijn voer voor mijn kat met diabetici,dat heeft maar 3% koolhydraten.

deb_tink

Berichten: 329
Geregistreerd: 31-03-13
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:21

jenny1988 schreef:
Dat zijn inderdaad veel koolhydraten in de hills diabetes brokken. Maar dan vraag ik mij eigen af waarom is dit zo hoog voor een diabetes pacient? Komt dit dat er toch gekeken word naar bepaalde voedingswaarde die het dier nodig heeft? Dat de brokken daarop gebaseerd zijn. Want we hebben natuurlijk allemaal onze voedingswaarden nodig.


Ze zeggen dat het voer geschikt is voor diabetespatienten omdat het langzaam vrijkomende suikers heeft. Hierdoor zou de hond geen suikerpiek krijgen. Maar dan blijft het aandeel koolhydraten te hoog. Misschien idd een idee om het voer hierboven eens te proberen, klinkt goed met een hoog vleesgehalte en laag koolhydraat.

Is vers voeren een optie?? Je topicvraag was nl welke snacks geschikt kunnen zijn en we dwalen wel een beetje af. Hoewel de theorie hetzelfde geldt voor snacks natuurlijk

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: Chihuahua met suikerziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:29

Orijen heeft een heel hoog vlees gehalte? En weinig koolhydraten wat ik begreep...

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:30

Orijen, Taste of the Wild, Applaws?
Dog Lovers Gold heeft 20% koolhydraten en zou ook een fijn merk zijn.

jenny1988

Berichten: 93
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: best

Re: Chihuahua met suikerziekte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 20:23

Bedankt voor jullie reactie's! Vind alles fijn om te horen. Dan kan ik goed overwegen in mijn beslissing kwa voer.