Schijnzwanger of??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Schijnzwanger of??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 21:04

Poes bij mn ouders loopt met dikke buik alsof ze schijnzwanger is. Haar laatste nestje was 2 jaar terug en daarna is ze geholpen.
Ben nu ook wel bezorgd dat het misschien wat anders is, vond dr buikje ook vrij hard aanvoelen.
Het is niet direct heel erg dringend, want ze eet goed, is helder en actief, dus ze lijkt nergens last van te hebben. Ook kun je het gewoon aanraken en haar optillen, als ze pijn had liet ze dat wel merken. Zou toch liefst DA meteen bellen. Soms komt het weekend even niet gelegen.
Helaas niet eerder opgemerkt en mn ouders zijn vrij nuchtere Friese boeren types, die valt dat sowieso niet zo op.

Misschien is er iemand die een idee heeft wat het kan zijn?

Afbeelding

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Schijnzwanger of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:06

Wormen?

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Schijnzwanger of??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 21:11

Heb ze pas nog ontwormd, dus zou niet moeten mogen dan.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:13

Zou bij zo'n buik inderdaad ook direct aan flinke wormbesmetting denken. En niet elk wormmiddel helpt tegen alle wormen. Kan best zijn dat jouw middel een bepaalde worm aanpakt, maar een andere worm niet en dat die juist daar aanwezig is.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Schijnzwanger of??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 21:18

Ze is ontwormd met Flubenol dat krijg ik altijd bij de DA. Maar het is idd wel een idee om eens te kijken dan of we nog met iets anders kunnen ontwormen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Schijnzwanger of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:24

Als je inderdaad volgens schema gedurende 2 a 3 dagen ontwormd hebt, zou dat het inderdaad niet kunnen zijn. Hm... apart... geen idee wat het dan wel kan zijn...

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Schijnzwanger of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:55

Zou morgen eens langs de dierenarts gaat voor onderzoek. Een dikke harde buik kan ook duiden op een tumor.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Schijnzwanger of??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 19:59

Ja daar ben ik ook een beetje bang voor laptopmuis. Kon vandaag nog wel even een andere soort ontworming krijgen, dus dat heeft ze voor de zekerheid gehad. Morgen gaan we sowieso ff langs de DA

xSCWxJarig
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Schijnzwanger of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:04

Dat is inderdaad een flink opgezwollen buik. Dat had onze poes ook, die bleek suikerziekte te hebben. Maar dan heb je ook andere symptomen zoals overmatig drinken.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Schijnzwanger of??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 21:45

Helaas kan ik niet bijhouden hoe ze drinkt, het is een boerderij kat, dus voornamelijk buiten en in de schuur en ik ben daar ook niet hele dagen.
Hoop dat de DA me morgen meer kan vertellen.

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Schijnzwanger of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:05

Verder wel in orde? Ik vrees bij zo n buik en geen dracht al snel dat er veel vocht in de buikholte zit.... is ze mager op de rug?

Kan ook gewoon ouderdom zijn en dat ze wat uitgezakt is. Maar ziet er heel raar uit

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Schijnzwanger of??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 22:37

Nee ze is verder niet mager en nog maar 4 jaar oud, dus nog lang geen oudje. Behalve die dikke buik is er niks mis met haar.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Schijnzwanger of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:42

als dat geen dracht is, dan zit er zoals iemand al aangeeft voro mijn gevoel inderdaad vocht in..
wormenbuik vind ik het niet zozeer..

ik zou haar morgen door de dierenarts laten bekijken en er nu op dit moment niet zomaar ontwormingsspul instoppen voor je zekerheid hebt.. Een harde bolle buik is gewoon iets waar even naar gekeken moet worden.

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Schijnzwanger of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:04

Kan zijn dat ze gewoon een enorme maaltijd genuttigd heeft he wat de tijd nodig heeft om te verteren als dit opeens ontstaan is.

Gelukkig niet mager op de rug en verder altijd gezond. Zelf denk ik namelijk bij zo n zicht vlot aan vocht in buik en dat gaat weer snel richting aids... zeker bij boerderij katten die ook gedekt zijn geweest door ????? Katers.

Ik duim dat het niets raars is!!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Schijnzwanger of??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 16:51

Gister had ik haar die wormenspuit gegeven, virbac vitaminthe was dat en vandaag leek het al een stuk beter. Zijn nog naar DA geweest, maar die kon er eigenlijk niks bijzonders meer aan ontdekken.
Moest het nu in de gaten houden, als het weer opspeelt kunnen er meer onderzoeken gedaan worden.

_Kelley

Berichten: 216
Geregistreerd: 05-10-13

Re: Schijnzwanger of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:53

Die van ons had ook zo'n buik, bleek een schildklier probleem te zijn.. Een week pillen en ze was weer helemaal normaal :)