Futloos, moe en toch actief zijn.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Futloos, moe en toch actief zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:24

Dag bokkers,

sinds een drietal weken (bijna vier) woon ik samen met mijn vriend. Het is de eerste keer voor ons dat we samenwonen. Ik heb wel op kamers gezeten en kan mijn boontjes wel doppen zeg maar. Mijn vriend heeft tot enkele weken geleden steeds thuis gewoond.

Ik merk echter dat het niet helemaal loopt zoals gepland. Sinds augustus heb ik een nieuwe job en geef me daar voor de volle 100%. Ik werk elke week 40u en als ik thuiskom vlieg ik meteen in de potten en pannen om een lekkere maaltijd klaar te maken. Vervolgens begin ik aan de vaat, waar ik heel vroeger wel een dacht 'blijf maar lekker staan' of 'even zitten, ik doe het erna wel' denk ik nu vaak 'ik ga nu onmiddellijk de vaat doen, dan kan ik nadien toch nog de zetel in'. Jammer genoeg denk ik na de vaat dan ook 'sja, ik ben nou toch al aan het werk, ik kan evengoed nog even *vul in* (wassen, strijken, stofzuigen, ...)' Met het gevolg dat ik om 21u30 a 22u00 pas klaar ben met mijn werk, me ga douchen en dan ineens maar ga slapen. Tot grote frustratie van mijn vriend, die gerust tot 24u00 kan opblijven.
Dankzij mijn nieuwe job ben ik (momenteel) elke weekend thuis. Maar helaas vind ik geen tijd om te rusten in mijn weekend. Zo ben ik vrijdagavond al maar begonnen met de bovenverdieping te poetsen, dit omdat ik zaterdag ochtend een symposium had staan van 8u30 tot 13u30. Na dit symposium ben ik doorgereden naar de winkel om de nodige kerstdecoratie te gaan halen (dit wou ik vorig weekend doen, maar kwam tijd tekort. Mijn vriend reageerde toen met "NOU? Ik dacht dat je de kerstboom wel op ging zetten dit weekend?') :') Ik heb mijn decoratie een plaatsje gegeven en ben toen begonnen met eten te maken. Nadien heb ik de beneden verdieping volledig gepoetst en 's avonds zijn we nog weg gegaan met familie. Vandaag heb ik alle ramen gewassen binnen en buiten, de was en de strijk gedaan, 's middags gekookt, de auto gewassen, kaartjes geschreven... Mijn vriend zei nog "hey, zal ik een tuinslang gaan halen in de week, dan kan je die dag je auto wassen?" maar nee, het stond op mijn lijstje vandaag en dan doe ik dat ook. 8)7


We wonen in het oude huis van mijn schoonmoeder en ik ook dat alles er perfect uitziet. Dit aangezien ze elke kans grijpt om commentaar te geven. Dat vermijd ik liever, maar toch weet ze altijd binnen te komen op juist die éné avond dat ik besluit om wél even in de zetel te liggen.

En nu ben ik helemaal op, ik heb nog een hele avond voor me staan, maar moet nog koken, dan de vaat weer doen, en wie weet wil ik toch nog even stofzuigen _O-
Ook ben ik zelden uitgerust, ga slapen rond 22u30 a 23u00 en sta om 6u15 op. Droom vaak slecht en dat vind ik nu net minder leuk. Altijd moe rondlopen, vitaminen bijnemen, vroeg slapen en nog geen resultaat hebben. Ga ik te hard of stel ik me lekker aan? :)


Goof

Berichten: 28753
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Futloos, moe en toch actief zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:26

Uhm, en wat doet je vriend al die uren dat jij het huis staat te poetsen?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:26

Wat ik mis is wat je vriend doet?
In je eentje is het ook heel zwaar, snap ik meteen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:28

Goof schreef:
Uhm, en wat doet je vriend al die uren dat jij het huis staat te poetsen?

Mijn vriend die gaat 28u per week werken, gaat nadien vaak aan zijn motor verder of helpt andere met hun motor. Hij verdient er een centje mee wat ook mooi meegenomen is. Maar eerlijk is eerlijk, hij kan ook wel een dagje uitslapen en dan vloeken na zijn ontbijt dat het al 12u is en de dag zo verschrikkelijk snel voorbij vliegt. := Heb hem wel duidelijk gemaakt dat uitslapen en veel dingen bereiken op één dag niet samengaan :roll:

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:29

Ook ik ben zeer benieuwd naar de huishoudelijke bijdrage van je vriend. Of heeft hij werkweken van 80 uur? :)

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:29

Hoeveel plezier haal je eruit, dat je huis zo schoon is?

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Corelli

Berichten: 9995
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:30

Wow meid, even ademhalen en tijd nemen om te leven en te bedenken wat je écht belangrijk vindt. Je stelt je zeker niet aan, ik word al moe als ik je verhaal alleen al lees :+

Wat zou je graag veranderd willen zien t.o.v. hoe het nu gaat en hoe zou je dat kunnen bereiken?

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:30

Waarom doe jij dat allemaal als je 40uur werkt :?

En verder zou ik denken: gaat vanzelf over :') ik was ook zo in het begin en nu kijk ik niet meer op een spinnenwebje meer of minder :+

[o]

Goof

Berichten: 28753
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:31

Anoniem schreef:
Goof schreef:
Uhm, en wat doet je vriend al die uren dat jij het huis staat te poetsen?

Mijn vriend die gaat 28u per week werken, gaat nadien vaak aan zijn motor verder of helpt andere met hun motor. Hij verdient er een centje mee wat ook mooi meegenomen is. Maar eerlijk is eerlijk, hij kan ook wel een dagje uitslapen en dan vloeken na zijn ontbijt dat het al 12u is en de dag zo verschrikkelijk snel voorbij vliegt. := Heb hem wel duidelijk gemaakt dat uitslapen en veel dingen bereiken op één dag niet samengaan :roll:


Maar wat denk je ervan dat hij ook gewoon het halve huishouden op zich neemt dan?
Hij is vitaal genoeg daarvoor neem ik aan aangezien hij ook aan zijn motor kan sleutelen.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:31

Anoniem schreef:
Goof schreef:
Uhm, en wat doet je vriend al die uren dat jij het huis staat te poetsen?

Mijn vriend die gaat 28u per week werken, gaat nadien vaak aan zijn motor verder of helpt andere met hun motor. Hij verdient er een centje mee wat ook mooi meegenomen is. Maar eerlijk is eerlijk, hij kan ook wel een dagje uitslapen en dan vloeken na zijn ontbijt dat het al 12u is en de dag zo verschrikkelijk snel voorbij vliegt. := Heb hem wel duidelijk gemaakt dat uitslapen en veel dingen bereiken op één dag niet samengaan :roll:


Je vriend werkt 3,5 dag, jij 5 + het volledige huishouden ???
Ik zou hier snel afspraken over maken voor jij de persoonlijke huissloof bent...

[o]

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:33

TS: je hoeft natuurlijk niet perfect te zijn hè. En jullie huis ook niet. Ook jij mag een vrije middag besteden aan een hobby, een vriendin of wat dan ook. Ergens hwb ik het idee dat jij jouw eigen lat heel hoog legt. En dat is, zolang jouw huis geen beschimmeld, door ongedierte bewoonde, stinkende bouwval is echt niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:33

Doubtless schreef:
Hoeveel plezier haal je eruit, dat je huis zo schoon is?

Ik vind het wel fijn om in een proper, gezellig huis thuis te komen. Loop graag op mijn sokken rond, dusja. :D


Corelli schreef:
Wow meid, even ademhalen en tijd nemen om te leven en te bedenken wat je écht belangrijk vindt. Je stelt je zeker niet aan, ik word al moe als ik je verhaal alleen al lees :+

Wat zou je graag veranderd willen zien t.o.v. hoe het nu gaat en hoe zou je dat kunnen bereiken?

Ik wil wat ik nu heb, alleen minder moe zijn. Ik zou ook graag mijn vriend hierbij inschakelen, maar dat zou moeilijk kunnen worden. Hij helpt wel met de vaat, dus dat is elke dag gedaan als ik thuiskom. Maar na het avondeten staat er helaas weeral vaat _O-

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:33

Ik zou iets aan je indeling doen met je vriend. Als in: bij ons is het de regel dat degene di e kookt niet hoeft af te wassen. Degene die fulltime werkt hoef niet het huishouden te doen, degene die parttime werkt pakt dat als er tijd is. En dat werkt prima.
Nu woon je natuurlijk net pas in je nieuwe huisje, en wil je alles helemaal schoon houden. Snap ik. Maar ik vermoed dat het wel minder gaat worden, je poetsdrang. Als je er wat langer woont en het wat meer als je eigen stekje gaat zien gaat t misschien ook beter.
Maar ik zou zeer zeker je vriend ook betrekken in het huishouden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:34

Ik ga wel wekelijks een uurtje paardrijden :j

Goof

Berichten: 28753
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:34

Anoniem schreef:
Ik wil wat ik nu heb, alleen minder moe zijn. Ik zou ook graag mijn vriend hierbij inschakelen, maar dat zou moeilijk kunnen worden. Hij helpt wel met de vaat, dus dat is elke dag gedaan als ik thuiskom. Maar na het avondeten staat er helaas weeral vaat _O-


Dat kan moeilijk worden? Serieus? Hij mankeert toch niets en het is toch ook zijn huis?
Hij heeft het mooi voor elkaar zo.


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:35

Anoniem schreef:
Doubtless schreef:
Hoeveel plezier haal je eruit, dat je huis zo schoon is?

Ik vind het wel fijn om in een proper, gezellig huis thuis te komen. Loop graag op mijn sokken rond, dusja. :D


Corelli schreef:
Wow meid, even ademhalen en tijd nemen om te leven en te bedenken wat je écht belangrijk vindt. Je stelt je zeker niet aan, ik word al moe als ik je verhaal alleen al lees :+

Wat zou je graag veranderd willen zien t.o.v. hoe het nu gaat en hoe zou je dat kunnen bereiken?

Ik wil wat ik nu heb, alleen minder moe zijn. Ik zou ook graag mijn vriend hierbij inschakelen, maar dat zou moeilijk kunnen worden. Hij helpt wel met de vaat, dus dat is elke dag gedaan als ik thuiskom. Maar na het avondeten staat er helaas weeral vaat _O-


Hoezo moeilijk :? Hij werkt 3,5 dag... Tijd zat dus zou ik denken.

[o]

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:35

Allereerst: hou je het huis schoon voor jezelf of voor je schoonmoeder?
Durf het los te laten en poets voor jezelf en niet voor haar.

En net zoals de rest hierboven mis ik ook maar de geringste inbreng van huishoudelijke activiteit van je vriend. Ga daar maar eens als eerste wat aan proberen te doen. Heel veel succes!

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:37

:') Goof

Dit gaat een interessant topic worden geloof ik :')

TS: als het beeld dat jij nu schetst representatief is, heb jij mijn inziens geen reeel beeld van een huishouden runnen. Hoe gaat het er in je ouderlijk huis aan toe?

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Futloos, moe en toch actief zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:40

Ik ben ziek en zit altijd thuis, mijn vriend werkt 40 uur en doet de boodschappen en kookt elke dag. Eigenlijk voel ik me daar vrij schuldig over maar ik probeer zoveel mogelijk te doen, hij zit nu aan zijn max en maakt niet schoon. Jij moet wel echt over je max heen zitten.

Trek je vriend van zijn motor en laat hem eens een dag of wat koken en laat het poetsen wat los, geweldig schoon hoeft niet ;)

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:51

Ik wil jouw vriend zijn *\o/* Heerlijk veel tijd voor mijzelf en de rotklusjes worden door een ander gedaan.
Alhoewel ik mij dan vreselijk egoïstisch zou voelen dat ik zoveel tijd voor mijzelf zou hebben en mijn partner zich rot werkt binnens- en buitenshuis (los van situaties zoals Azmay beschrijft, dan is het anders).

TS, serieus? Zie je echt niet hoe oneerlijk het verdeeld is tussen jullie?
En probeer niet aan de standaard van je schoonmoeder te voldoen, want als jij deze druk nu al voelt en eraan toegeeft, kom je er nooit meer vanaf. Iedereen moet maar wennen aan hoe de situatie nu is.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Futloos, moe en toch actief zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:54

Je bent zijn moeder niet ...

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:55

Zet die gozer van jou es even aan het werk. En dat maak je meteen wereldkundig, zodat zijn moeder op hém commentaar heeft als het niet netjes genoeg is.

Twee vliegen in één klap. Fijne avond op de bank alvast TS. Schenk even een wijntje in voor jezelf. En stuur je kerel even naar de keuken om de zoutjes voor je te halen.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:56

Ho maar...stop de tijd even...pas op de plaats :+
De huiselijke taken zijn absoluut niet evenredig verdeeld, maar daarover waren al posts hierboven dus hoef ik niet te herhalen.
Maar als jij zo doorgaat meid, ligt de burn-out op de loer vrees ik. Even de zaken doorspreken en dringend één en ander wijzigen, dit gaat niet goed blijven gaan.

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:56

verootjoo schreef:
Waarom doe jij dat allemaal als je 40uur werkt :?

En verder zou ik denken: gaat vanzelf over :') ik was ook zo in het begin en nu kijk ik niet meer op een spinnenwebje meer of minder :+

''Helaas'' niet bij iedereen. Woon nu iets meer dan een jaar op mezelf en wil nog steeds m'n huis heel netjes hebben! Ben vanuit huis ook gewend dat het super schoon is, alleen werkt mijn moeder niet.. dus dat is natuurlijk een heel verschil!

Werk zelf 40+ uur. Herken me wel in het verhaal van TS. Elk weekend weer de keuze: te weinig rust of rust maar geen leuke dingen doen.
Heb dan ook nog een pony en een bijrijdpaard.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:57

Dus eigenlijk heeft jouw vriend zijn moeder ingeruild voor jou... Geef die jongen eens een schop onder zijn kont en stel een schema op voor huishoudelijke taken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, germie, lientje80, SentiBot, Wieke en 85 bezoekers