Spullen verkopen met succes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Spullen verkopen met succes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 10:10

Hallo allemaal,

Ik ben de zolder aan het uitruimen en ik heb nog zoveel spullen die echt nog goed zijn of nog nieuw in verpakking of toch net te zonde om weg te gooien. Nu kan ik best wat extra gebruiken en omdat er zoveel aanbod op marktplaats is heb ik dat een beetje opgegeven. Nu heb je hier iets waar je een kraam kan huren, maar dat is 30 euro voor een week dus ik betwijfel of je dat er eigenlijk uit haalt. Hoe verkopen jullie of hebben jullie nog ideeën? Ik wou vorig jaar met koningsdag staan maar toen regende het de hele dag. Nu wil ik dit jaar anders wel weer koningsdag proberen, maar daar is vlak voor ons huwelijk dus ik weet niet of het dan gaat lukken :')

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Spullen verkopen met succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:16

Op Facebook zijn er veel verkoop hoeken uit je eigen omgeving, ik probeer het daar vaak op te zetten
Werkt meestal wel

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:18

Via Marktplaats of via een plaatselijke verkoophoek via Facebook werkt hier goed :j Daarnaast sta ik 1x per jaar met een vriendin op een rommelmarkt in een nabijgelegen dorp, ook leuk!
De kosten van de kraam delen we met een aantal mensen, dan is het nog goed te doen en kun je de prijs van de kraam er makkelijk(er) uithalen. Ik heb meestal toch wel €80 winst en ben dan een hoop spul kwijt.

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Spullen verkopen met succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:30

Bij ons in het dorp heb je een markplaatswinkel.
Mensen huren dan een kast/plank en stallen daar hun spullen op uit.
Winkel krijgt dan een percentage van de omzet dacht ik.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 10:34

Een bepaald percentage zou ik goed vinden maar hier in de buurt is het dus 30 euro voor een week en ik denk dat ik dan misschien zelfs verlies er aan over hou

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:37

moonsparkle schreef:
Een bepaald percentage zou ik goed vinden maar hier in de buurt is het dus 30 euro voor een week en ik denk dat ik dan misschien zelfs verlies er aan over hou

En wat krijg je dan voor die €30? En wat heb jij zoal te verkopen?

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 10:41

Kopjes, bordjes, schaaltjes, beeldjes, spelletjes, bloempotten etc. Voor 30 euro krijg je dan dus een week een soort stelling ik denk 1 meter breed, maar wel met een soort van 2 verdiepingen dus je kunt onder dingen zetten en op een tafel. Maar als ik er ook soms op zaterdag kom zie ik 4 tot 6 mensen in de winkel rondlopen, dus ik kan ook heel slecht inschatten hoe druk het de rest van de week is en wat er dan zoal verkocht word

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Spullen verkopen met succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:43

Het ligt aan je prijs die je er voor vraagt. Mijn zus heeft dat ook gedaan en dikke winst.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Spullen verkopen met succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:47

Het lastige aan een onbeheerde stelling is dat je er zelf niet bij bent om bijv over de prijs te onderhandelen of het product aan te prijzen. Op de markt kan dat natuurlijk wel en dan is de kans op verkoop wat groter. Ik zou lekker laag inzetten qua prijs TS, zeker als je veel spullen hebt.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Spullen verkopen met succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 11:11

Marktplaats of Speurders oid kan ook prima werken, maar je moet even de moeite nemen goede advertenties te maken. Duidelijke foto's, goede titel, correcte omschrijving.

Voorbeeld: Ik kwam gisteren op mp een advertentie tegen met de titel "paard". Op de foto een paar rijlaarzen en in de omschrijving ontbrak de maat. Schoolvoorbeeld van hoe het NIET moet.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 11:14

Ja kan naast de FB groepen ook kijken waar in de zomer in je buurt rommelmarkten zijn. En daar een plek huren voor de verkoop. En sommige plekken hebben tegenwoordig ook van die kofferbakverkopen.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Spullen verkopen met succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 11:24

Er is ongeveer één keer per maand een vlooienmarkt in de Americahal in Apeldoorn, maar dat vind je denk ik ook te duur, de goedkoopste kraam is 35 euro per dag. Maar er zijn wel altijd héél veel bezoekers (meer dan 1000)

Ir111

Berichten: 11952
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:45

Ik raak eigenlijk alles via FB kwijt, gewoon via mijn eigen pagina. Anders via Marktplaats, inderdaad, goede foto's maken en duidelijke tekst. Al zou ik dat voor een bloempot van 2 euro dan weer niet doen. Dat zou ik te veel werk vinden. :o Misschien wel een idee om dingen te groeperen en in 1x te verkopen, dus als je 8 bloempotten hebt deze in 1 koop te te koop aanbieden.

Moet eerlijk zeggen dat ik de spullen die jij noemt gewoon gratis weggeef. Tuurlijk mooi als je 50ct per beker krijgt maar dat lijkt me nogal een gedoe (veel werk, minimale opbrengst). Zou zelf ook geen tweedehands schaaltjes etc kopen, tenzij het hele bijzondere zijn.

Succes in ieder geval. :)

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Spullen verkopen met succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:53

Dat is best duur €30 voor een week een plank huren.

Als je geen haast hebt kan je op Koningsdag gaan zitten om te verkopen.