Konijn warm houden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Thincla
Berichten: 525
Geregistreerd: 12-07-12

Konijn warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-16 20:20

Nu de winter er weer langzaam aan komt en het telkens kouder word begin ik mij zorgen te maken over 1 van mijn konijnen. Ik heb in totaal 3 konijnen. 2 gecastreerde mannentjes en 1 vrouwtje. Ze maken nooit ruzie maar het vrouwtjes konijn plukt de vacht van de mannentjes eruit. Bij 1 van onze konijnen zo erg dat die op zijn rug en rondom nog maar een dun laagje haar heeft.
Nu wil ik niet dat hij als het straks -5 oid. is dat hij het koud heeft, dus ben ik aan het bedenken hoe ik he het warmst krijg.

Is een goede bult stro voldoende? of moet ik andere spullen in het hok stoppen. Of moet die iets van een dekentje om? :+ . Het hok is trouwens goed geisoleerd en als het vriest doen we het klepje van het binnenhok dicht.

Heeft iemand nog ideen en/of tips?

Kerstmuts



Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Konijn warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:22

Vrouwtje castreren.
Dat is stereotyp gedrag (over grooming), meestal door te veel hormonen.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:23


missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:28

Bij ons staat het konijnenhok op de deel en wij doen zodra het koud word een deken over het hok heen leggen, ook een stuk plexiglas is handig houdt de wind ook tegen maar komt wel licht door.

Oud konijntje die soms erg sloom en stil zat, koud aanvoelde al meerdere keren in een kratje in de woonkamer op temperatuur laten komen (ongeveer 2 uur) en als hij zich weer goed voelde, levendig en alert was weer terug naar de deel met extra het warme hooi en stro erbij. We noemden het al zijn warmte kuurtje, hij is ruim 10 jaar geworden.

Succes voor het vinden van een geschikte oplossing voor jou konijnen!

Groet Karin.

[ITP] [FOTOVERZ]Hét oortjes topic
[VS] Eetwaar voor paardjes [&]
GEZOCHT 2 HOEFSCHOENEN VOOR BEER RENEGADE CLASSIC MAAT 0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, IMAY1990, Liannetje86, mirriejj, Muiz, Nikkii026, soeboenoe en 120 bezoekers