'Mannelijke' hobby's?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

'Mannelijke' hobby's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:15

Mijn collega's kijken me raar aan als ik zit te grinniken achter mijn beeldscherm en vragen wat er aan de hand is. 'Oh ik zie wat Memes voorbij komen over Nico Rosberg, die stopt met F1.' Oh echt, interesseer jij je daarin? Nja, dan vertel ik dus dat F1 in van mijn grote hobby's is, en kijken mensen me toch raar aan. Zelfs laatst werd ik bij Opa Verstappen achteraf geinterviewd en toen ik begon over bandenstrategiëen en rondetijden zei de interviewer 'zoals je er over praat, lijk je wel een man!' En bedankt :')
Ook van de week hadden we de meet en greet met Olav Mol en Jack Plooij, en die vonden het ook verwonderlijk dat er zoveel dames geinteresseerd waren in de F1. (voor de duidelijkheid, ik zit bij de formule 1 vrouwen groep via Fb :P )

Ook heb ik een seizoenskaart van Heracles en doe ik als een van de weinige vrouwen in NL zelfstandig stormchasen. Maar ook houd ik van make-uppen en paarden uiteraard :P

Zijn er meer dames die een 'mannelijke' hobby hebben? Wat voor reacties krijgen jullie daarop?

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:20

Ja, ik heb een hobby die vooral veel door mannen wordt beoefend. Zijn wel ook een handjevol dames maar de meeste zijn mannen/jongens.

Wat doe je dan, vraag je je af. Ik speel diabolo. En dan niet op campingniveau ;) En de meeste mannen vinden het juist heel leuk als er ergens een diaboloënde vrouw opduikt. Dan ben ik ook nog 30+... één van de 30+ dames. En voor zover ik weet de enige amateur. De andere twee (kan er zo gauw niet meer bedenken) zijn pro. Eentje uit Zwitserland en eentje uit Taiwan.

F1 heb ik ook jaaaarenlang gevolgd. Dat was in de tijd van Senna. Lang geleden dus.
Laatst bijgewerkt door Koper op 02-12-16 17:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:20

Oh ja! Hier nog iemand! :)
Ik speel drums en dat is echt een mannen instrument :)
Je ziet vaak wel veel vrouwelijke gitaristen, bassisten, toetsenisten en heel veel zangeressen, maar drummers zijn meestal toch mannen.

Hoe erop gereageerd wordt.. Tja.. :')
Veel mannen vinden het schijnbaar sexy, een vrouw achter het drumstel. Ik krijg er uit die hoek veel complimenten over. Daarnaast is er nog een groep die zich verwonderd en er is nog een groep mannen die vinden dat vrouwen niet kunnen drummen en het dus ook niet zouden moeten doen. Gelukkig is dat maar een kleine groep. Van vrouwen krijg ik meestal gewoon leuke reacties als; Goh wat leuk! Stoer zeg! Etc. :D

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:24

Ik werd vroeger nog wel eens raar aangekeken als ik zei dat ik naar Dragonball Z keek, en graag op de playstation speelde en handig was met computers :+ De meeste jongens die ik kende vonden dat super cool haha.
Tegenwoordig geef ik daar niet veel meer om, maar wordt wel af en toe uitgelachen door mijn vader omdat ik liever bij de Gamma ga shoppen dan in een kledingwinkel :+
Maar mannelijke sporten, nee, dat is me al snel te luid en druk en aggressief.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:30

Hier is het tegenwoordig niet zo bijzonder meer hoor, als je als vrouw voetballiefhebber bent of voetbal speel. Kijken ze niet van op ;) Karten vinden ze vaak wel best speciaal, maar er zijn sowieso een stuk minder mensen die karten dan voetballen. Krijg er eigenlijk alleen maar leuke reacties op :)

Ben verder overigens echt een meisje-meisje! Laat mn nagels iedere 2 weken doen en ik kan echt uuuuuren bezig zijn met make-up <3

Happy16

Berichten: 4611
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: 'Mannelijke' hobby's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:34

Niet echt een hobby maar ik doe een opleiding tot schaapherder. Leer ook van alles over natuurbeheer en stond zodoende afgelopen weken met bosmaaier en kettingzaag in het bos. Dat verbaast mensen meestal ook, want ik loop verder eigenlijk altijd in jurkjes enzo :=

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:40

Hier een redelijk hardcore gamer 8-) Ze zeggen altijd: online bestaan geen meisjes. Toch wel!!
World of Warcraft, The Witcher 3, Skyrim, Planet Coaster, Heroes of the Storm, Overwatch, Minecraft, Stronghold Crusader.. Denk dat ik dagelijks toch een uur of 3 (minstens) speel.

Leuke noot: heb mijn vriend leren kennen in zo'n online spel. Hij dacht eerst dat ik een rare vent was, omdat ik zo vrouwelijke praatte (goh..) Duurde even voordat hij geloofde dat ik echt een vrouw was, haha :D

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:41

Ik werk als IT-er, was vroeger een gamer(ultima online, world of warcraft, forsaken world maar ook unreal tournament)en daarnaast autoliefhebber.
Scheur rustig een rondje over circuits, win soms leuke acties van Peugeot, heb een project auto en hou mij bezig met detailing...

Maar heb ook een nagellak verslaving en zelden zonder make up.
Laatst bijgewerkt door Sorro op 02-12-16 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:43

Ik ben altijd op de hoogte van voetbal en het gekke is dat het niet eens mijn hobby is :') :') :') Ik hoor of zie in de haast dan de uitslagen voorbij komen als ik door het nieuws scroll en dat sla ik op. Een college maakte eens een grapje over een CL wedstrijd en ik ging er serieus op in, zag hem echt kijken van HUH hoe weet zij dat nou weer :+ Op de middelbare school koos ik er wel altijd voor om met de jongens te voetballen, ze piepen wat minder snel als je ze een flinke duw geeft.

Paarden mogen dan een vrouwenhobby zijn, maar bij mij is er niets tuttigs aan. Ik rij altijd met hetzelfde dekje, heb alles wat ik nodig heb aangeschaft en koop niets dubbel. Dus een vrij lege zadelkast en ik krijg van stalgenoten altijd de vraag hoe dat toch komt. Gewoon één zadel, één hoofdstel, één halster + touw, één cap en één poetsdoos met alleen de noodzakelijke borstels.

Ook vind ik winkelen verschrikkelijk en make-up ook. Daar kijken de meesten wel van op.

Enige vrouwelijke angst heb ik voor spinnen en ander ongedierte (en dan weer niet vogelspinnen, die vind ik wel leuk :D).

Maar goed, werk alleen maar met mannen en dat heeft ook een redden. :Y)

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:44

Ik was vroeger (heb ik het over de jaren negentig) heel erg raar, want ik was Star Wars fan en keek ook naar andere sci-fi. Heb me echter nooit laten beinvloeden door andere mensen om te doen zoals het hoort (lees: alleen maar over jongens en make-up kletsen).
Gelukkig wordt het nu iets meer normaal gevonden. :-)

En ja, videogames spelen (en naar de muziek luisteren) wordt ook nog steeds wel als iets "mannelijks" gezien. Als ik naar een videogame muziek concert ga, is zo'n 95 % van het publiek toch wel man, denk ik.

Silver_Fox

Berichten: 512
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:52

Vroeger speelde ik tafelvoetbal. Ik wilde dan vaak meespelen en dan zie je de mannen al naar elkaar kijken, van 'ach ja ok, dat meisje wil ook een keer, maar dan doen we het rustig aan'.

En dan werden ze dik ingemaakt. Geweldig was dat :') maar eigenlijk ook heel stom dat ik steeds die reactie kreeg.
Laatst bijgewerkt door Silver_Fox op 02-12-16 17:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 'Mannelijke' hobby's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:54

Ik houd ook van voetbal, en gamen.

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:55

Ik rijd motor. Ook sleutel ik zelf aan mijn eigen motor en zit de kennis erover ook wel snor. Mannen nemen me niet altijd serieus of hebben respect voor het feit dat ik door weer en wind (ook met -5 haha) op de motor zit en hem zelf onderhoud.

Verder werk ik met dieselmotoren (the kind that has 16/18 cilinders..) en ken ik eigenlijk geen vrouwen die ditzelfde werk doen.

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:57

Ik mag graag darten, iets dat schijnbaar nogal 'apart' is, zeker als je gewoon een meisjemeisje bent met jurkjes en rokjes :')

En ook hier een seizoenskaart, alleen dan van Cambuur :)

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: 'Mannelijke' hobby's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:00

Ik ben gek op auto's... daarom zit ik ook samen met jou in het F1 topic :+
Maar ik kan het sowieso uren over auto's hebben. Veel vriendinnen niet, mannelijke exemplaren kan ik beter mee praten :+

goriginal

Berichten: 233
Geregistreerd: 30-08-14
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:00

Ook een gamer hier, op het moment vooral Battlefield 1, maar vindt Call Of Duty ook mooi en de fantasy games ook. :)

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:04

Ik hou van f1, vind auto's machtig interessant, game graag (unreal tournament, halo, mortal kombat; ik heb een sta poster van Scorpion in de woonkamer *\%/*) en ben allergisch voor sentimentele chick flicks. Mosh pits zijn gezellig, en whiskey is heerlijk.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: 'Mannelijke' hobby's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:06

Haha Koper ik dacht dat je Diablo bedoelde :+ Ik had een vriendinnetje die dat speelde. Vind het zelf niks.

Ik game veel, op het moment speel ik het liefst Hearthstone maar een leuke nieuwe MMO vind ik ook altijd interessant. En ik kan me uren vermaken met de user sub van Imgur :')

xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:08

Nou ja ik volg F1, Ajax is mijn clubje en doe ik zelf als sport mountainbiken. Morgen naar Essen motor show om de hele dag m'n ogen uit te kijken bij auto's en ben ik een vrij vlotte rijder op de weg.

Maaar,ga ik ook niet zonder make-up de deur uit en zou ik het liefst de hele dag op hakken rondrennen met nette kleren erboven.

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:13

Ik rij eens in het jaar nu autocross mee, ook erg leuk! Op m'n werk (administratief) vinden de dames het maar niets, de mannen vinden het stoer, haha.
Verder een zuinig make-upje, haren steilen heb ik een hekel aan. Zo op z'n tijd je best doen is dan wel weer leuk, hakje, jurkje ed. :)

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:15

Ja ik!!

Ik doe aan airsoft, krijg vaak wel leuke reacties erop en er komen steeds meer vrouwen die dit doen.
Maar vaak ook reacties van niet bang dat je een nageltje breekt?

Darten kijk ik ook graag maar vind het niet heel erg een mannending

Sinds januari dit jaar(dit jaar keek ik verplicht mee) aankomend jaar iets minder verplicht. De dakar!

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: 'Mannelijke' hobby's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:26

Ja hoor *\o/* stormpjes *\o/*

WildDreams

Berichten: 2426
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:38

Sport gericht op geslacht, zo'n cliché :')

Als ik mensen vertel dat ik mountainbike, kickboks (alhoewel daar steeds meer vrouwen in het wereldje komen) en het leger in wil, krijg ik ook de opmerking "Dat is toch niks voor een meisje? >;) "

Uh dus omdat ik geen slurf heb moet ik andere sporten en interesses hebben? Nee hoor :D Heerlijk al die risico's en adrenaline, alles even vergeten. Sta dan ook bekend als "de halve kerel" binnen de vriendenkringen dankzij die dingen haha

En zo liggen mijn interesses ook op dingen zoals oorlogsfilms en vind ik air-soft echt kicken, ook stormchasen vind ik super gaaf. Jurkjes en make-up heb ik dan weer niks mee. :P

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:42

Dan ben ik ook een man denk ik. :+ Ik voetbal sinds mijn 10e ongeveer en kijk sindsdien volg ik voetbal ook gewoon heel erg.

Maar naast voetbal ben ik oooonwijs geïnteresseerd in vliegtuigen. Mensen kijken mij ook raar aan hoor. "Dus met jouw studie word je straks stewardess?!" Uh nee, piloot. "Maar dat is toch een mannenbaan?" Ik snap je dus volkomen TS! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:45

WildDreams schreef:
Sport gericht op geslacht, zo'n cliché :')

Als ik mensen vertel dat ik mountainbike, kickboks (alhoewel daar steeds meer vrouwen in het wereldje komen) en het leger in wil, krijg ik ook de opmerking "Dat is toch niks voor een meisje? >;) "

Uh dus omdat ik geen slurf heb moet ik andere sporten en interesses hebben? Nee hoor :D Heerlijk al die risico's en adrenaline, alles even vergeten. Sta dan ook bekend als "de halve kerel" binnen de vriendenkringen dankzij die dingen haha

En zo liggen mijn interesses ook op dingen zoals oorlogsfilms en vind ik air-soft echt kicken, ook stormchasen vind ik super gaaf. Jurkjes en make-up heb ik dan weer niks mee. :P


You have to find your innerfemale :')

Nee zonder dollen, dat hoeft niet. Air-soft, doet dat niet zeer? :P

Hahaha Rapunzel, ik kan me voorstellen dat je die opmerking vaak krijgt _O-

Ja Nenah jij bent een van de weinige andere vrouwen die ik ken die dat doet, verder alleen nog Marloes, maar die gaat meer met Rick mee. Verder neem ik wel eens dames mee, he Elise :D

Chantal, jij houdt van auto's in het algemeen toch? Of meer raceauto's?