Cursus en boeken van Paul Ekman

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Cursus en boeken van Paul Ekman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 00:10

Avond!

ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die de boeken hebben gelezen van Paul Ekman of de cursus hebben gevolgd die hij aanbiedt.

Wat betreft de boeken ben ik erg benieuwd welk boek ik het beste mee kan beginnen. Mijn interesse ligt voornamelijk bij de wetenschap, ietsjes minder bij de filosofie.

M.b.t. de opleiding, ik ben benieuwd hoe deze er visueel uit ziet. Het is online begrijp ik? Zijn er tests? Ik neem aan dat het een erg visuele cursus is? Ik kan er weinig over terug vinden dus ik ben benieuwd hoe het in elkaar zit.
Verder, weet iemand of deze cursus enige waarde heeft op de banenmarkt? Krijg je er een certificaat voor of iets dergelijks?

Thanks!
Tessa

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 01:23

Is dat die cursus over gelaatsuitdrukkingen en micro-expressies? Heb er ooit was wat over geleerd in colleges. Waarom wil je dit precies volgen? Kan me alleen voorstellen dat het enig nut heeft in bepaalde vakgebieden.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Cursus en boeken van Paul Ekman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 11:32

Hey, klopt inderdaad Ierpier, en tis vaak onderdeel van een opleiding. Vooral mbt veiligheid en gezondheid. Ik vind het echter erg interessant en de cursussen die ze aanbieden zijn ook niet achterlijk duur (299 dollar voor een volledige cursus).
http://www.paulekman.com/micro-expressi ... ing-tools/
(Even naar beneden scrollen).

Maar het is me dus niet helemaal duidelijk wat ze nou aanbieden bij deze cursus. Of het enige waarde heeft op de banenmarkt bijvoorbeeld. En het wordt "library" genoemd, doet me afvragen of het nou enkel feitelijke informatie biedt of dat er ook vragen gesteld kunnen worden, tests gedaan kunnen worden etcetera.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Cursus en boeken van Paul Ekman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:45

Of het waarde heeft op de arbeidsmarkt hangt ook af van je vakgebied denk ik.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Cursus en boeken van Paul Ekman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 13:25

Dat uiteraard, maar vraag me af of een cursus überhaupt enige waarde heeft, zelfs in het juiste vakgebied.