Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
mautje13
Berichten: 16
Geregistreerd: 03-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:59

W_Empress schreef:
Wat een vaag verhaal hierboven 8\

Even reageren op wat van de laatste reacties hierboven :P
Blondie heette idd op de Dollard al Blondie. Kwam ze daarvoor niet van de Reiderhoeve in Finsterwolde (samen met de andere fjord die hierboven genoemd wordt)? Daar heette ze volgens mij nog wel Edna, dus dan zou ze op de Dollard Blondie geworden zijn. :j En heeft ze ook niet op de ponyclub gestaan?

Vele paarden en pony's zijn er al niet meer lees ik... Triest...

Wat is er destijds met Nellie gebeurd?
Van Santana weet ik waar ze gebleven is, helaas niet of alles nog steeds goed met haar is.
En ik ben ook vreselijk nieuwsgierig waar lieve kleine Twister gebleven is. Heb weken geprobeerd Sipko te bellen toen, maar er werd geen enkele keer opgenomen... En Olga, had een super afstamming voor de fokkerij. Jammer dat er niet naar een baasje in die richting is gezocht.

Ik kan me idd ook niet voorstellen dat Olette onverkoopbaar zou zijn. Hoe oud zou die geweest zijn? Volgens mij was ze 5-7 toen ze op de manege kwam. Dat was in 2000/2001? Dan zou ze in het minste geval nu 21 jaar zijn. Tja, als je zo gaat rekenen...
Prachtig, machtig paard, heb het altijd jammer gevonden dat ze onder het zadel gebruikt werd. Maar had ze de laatste tijd ook niet iets met haar schoft?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JRQKLYt96Ig[/youtube]

De manege in Vledderveen is trouwens weer te koop. Kan er weer naar de paarden die daarheen zijn gegaan, gezocht worden...

Nog even terugkomende op het berichtje van mautje13.
Waar heb je het nou precies over? Wie heeft ingebroken op HCB? Het lijkt nu namelijk alsof je suggereerd dat Jennifer etc dat gedaan zouden hebben? En wie zouden er thuis geweest moeten zijn tijdens die pogingen tot inbraak? Voor zover ik weet, heeft er niemand meer gewoond sinds het faillisement (Staat nog gewoon te koop voor een kleine 3,5 ton). Er gingen wel geruchten over een zwerver in het stookhok, maar het lijkt me toch stug dat dat als "iemand thuis" bestempeld wordt. :+


Zover ik weet is er niets bekent over wie er ingebroken is.
Reneè de vader van Jennifer zou thuis geweest zijn.
Hij moet daar blijven wonen tot dat de manege verkocht is.


mautje13
Berichten: 16
Geregistreerd: 03-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:16

kallista90 schreef:
Een dikke week voor de overname hoor ik net, heb even nagevraagd :) Ik meende echt dat Hebron Nellie en Santana al veel eerder voor de overname weg waren, maar dat zal dan aan mij liggen, excuus. Zal inderdaad zo zijn zoals W_Empress zegt.


Dat klopt want ik ben daar op de manege gekomen een week na de overname. En volgens corien01 (een heel erg goede vriendin) waren Hebron Nellie en Santana al weg. Chica en Prins waren er nog een paar week na dat ik daar was gekomen, ik zou toen in de les op Prins gaan rijden maar dat kon opeens niet meer.

Anoniem

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:08

Hebron is naar een andere manege gegaan (Scheemda).

kallista90

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-12-07

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:36

Nee joh, Chica en Prins waren er nog een dik jaar na de overname. Die zijn pas in oktober 2012 weggegaan en geen paar weken na de overname.

Hebron staat bij de Avinia Staete in Midwolda.

Hanke_k

Berichten: 2617
Geregistreerd: 21-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:38

eeuwig zonde...

Fanny is 28 mei naar mij toe gegaan, toen de manege nog van bergman was. De andere paarden die met pensioen gingen (Santana, Nellie en Hebron) hebben nog 2 maand mee gedraaid bij de Kiewit :)

Renske - Voorgoed uit ons midden, voor altijd in mijn hart! Y;( Je was én bent alles voor me! 05-10-2010 the day my world stood still....
Fanny -oma'tje is niet meer rust zacht popje! 04-10-2013 <3 Ik sluit mijn ogen en glimlach, omdat missen ook herinneren is. :+:



paulien__
Berichten: 414
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:13

Ik zag dat ze er gisteren bezig waren. Staat ook een container met allemaal rommel.
Zou er weer iemand komen wonen?

inezriona
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:01

edna is vorige week jammer genoeg plosteling overleden .

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:02

inezriona schreef:
edna is vorige week jammer genoeg plosteling overleden .

Ah, wat jammer om te horen! Sterkte met het verlies :(:)

inezriona
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-05-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:03

bedankt ja erg jammer maar ze heeft een goed leven gehad maar heeft iemand nog leuke fotos van haar

inezriona
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-05-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:05

want we willen haar graag op canvas

Hanke_k

Berichten: 2617
Geregistreerd: 21-12-05

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:16

Sterkte!

Misschien kan je Kallista90 even een pbtje sturen, ik denk dat die wel foto's heeft

Renske - Voorgoed uit ons midden, voor altijd in mijn hart! Y;( Je was én bent alles voor me! 05-10-2010 the day my world stood still....
Fanny -oma'tje is niet meer rust zacht popje! 04-10-2013 <3 Ik sluit mijn ogen en glimlach, omdat missen ook herinneren is. :+:




inezriona
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-05-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:08

Dank jullie wel, gr Inez

rekalo
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:03

W_Empress schreef:
Wat een vaag verhaal hierboven 8\

Even reageren op wat van de laatste reacties hierboven :P
Blondie heette idd op de Dollard al Blondie. Kwam ze daarvoor niet van de Reiderhoeve in Finsterwolde (samen met de andere fjord die hierboven genoemd wordt)? Daar heette ze volgens mij nog wel Edna, dus dan zou ze op de Dollard Blondie geworden zijn. :j En heeft ze ook niet op de ponyclub gestaan?

Vele paarden en pony's zijn er al niet meer lees ik... Triest...

Wat is er destijds met Nellie gebeurd?
Van Santana weet ik waar ze gebleven is, helaas niet of alles nog steeds goed met haar is.
En ik ben ook vreselijk nieuwsgierig waar lieve kleine Twister gebleven is. Heb weken geprobeerd Sipko te bellen toen, maar er werd geen enkele keer opgenomen... En Olga, had een super afstamming voor de fokkerij. Jammer dat er niet naar een baasje in die richting is gezocht.

Ik kan me idd ook niet voorstellen dat Olette onverkoopbaar zou zijn. Hoe oud zou die geweest zijn? Volgens mij was ze 5-7 toen ze op de manege kwam. Dat was in 2000/2001? Dan zou ze in het minste geval nu 21 jaar zijn. Tja, als je zo gaat rekenen...
Prachtig, machtig paard, heb het altijd jammer gevonden dat ze onder het zadel gebruikt werd. Maar had ze de laatste tijd ook niet iets met haar schoft?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JRQKLYt96Ig[/youtube]

De manege in Vledderveen is trouwens weer te koop. Kan er weer naar de paarden die daarheen zijn gegaan, gezocht worden...

Nog even terugkomende op het berichtje van mautje13.
Waar heb je het nou precies over? Wie heeft ingebroken op HCB? Het lijkt nu namelijk alsof je suggereerd dat Jennifer etc dat gedaan zouden hebben? En wie zouden er thuis geweest moeten zijn tijdens die pogingen tot inbraak? Voor zover ik weet, heeft er niemand meer gewoond sinds het faillisement (Staat nog gewoon te koop voor een kleine 3,5 ton). Er gingen wel geruchten over een zwerver in het stookhok, maar het lijkt me toch stug dat dat als "iemand thuis" bestempeld wordt. :+



Welke manege in Vledderveen staat te koop dan?
De stal waar de 3 ponys van HCB heen zijn gegaan lijkt me namelijk nog al stug. Ik heb namelijk regelmatig contact met hun omdat mijn oude verzorgpony daar staat. Die stal draait super! En Lotus, Elsa en Helma hebben een super goed huisje daar!


En over het bericht dat er was ingebroken,
Toen der tijd woonden inderdaad de ouders van Jennifer daar nog, om kraak en dergelijke te voorkomen.

Thunder is the sound of hoofbeats in heaven ♥
never give up the fight♡

Romary

Berichten: 76
Geregistreerd: 15-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:27

Afbeelding
Dolce eind september. Het gaat goed met dr :) :j


Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:03

Is sissy toevallig een kleine bruin bonte pony?


rekalo
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:08

Romary schreef:
[ Afbeelding ]
Dolce eind september. Het gaat goed met dr :) :j



Ohh wat super leuk!
was stiekem als best benieuwd hoe het nu met Dolce ging. Leuk dat ze een goed plekje heeft gevonden!

Thunder is the sound of hoofbeats in heaven ♥
never give up the fight♡

Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:26

Even een kleine update:

Manege Wittenburg is in midden januari begonnen met lessen.
En heb Lizzy meegenomen om mee te helpen om de draai erin te krijgen.
Ze doet het super. Rijden nu een kindje op waarvan de moeder ook op haar heeft leren rijden, echt grappig.

Als Lizzy er echt geen zin meer in heeft of het niet aan kan komt ze weer lekker naar huis.


Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:23

Lizzy is weer terug naar huis.

Heeft super meegeholpen om de lessen op te zetten en mag weer thuis genieten van alle aandacht.

Met daarbij haar vaste dames die op haar rijden. Bijna een jaar weg geweest en draaid gewoon weer mee alsof ze nooit is weg gewees

Geregje
Berichten: 4
Geregistreerd: 14-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:40

Ninette schreef:
Met uit het bos doelde ik op de verkoper, maar dit blijkt een andere te zijn dus heb een ander paardje voor me, iemand een idee waar Gerrie gebleven is, het maatje van Edna/Blondie? Ook fjordje 25+? Gerrie en Edna ken ik van stichting paardrijden gehandicapten Groningen en gebruikte ze zelf vaak bij de kinderfeestjes/lesjes op de Dollard.


Hoi, ik ben sinds januari 2011 de nieuwe eigenaresse van Geregje (Gerrie), na haar vanaf 2004 geleased te hebben! Ze is inmiddels 30 jaar en nog net een jong paard!(Geb.24/51986. :-) Ze is met mij meeverhuisd in 2011 naar Assen, waar ze een nieuw vriendinnetje heeft gevonden, wat óók haar nichtje bleek te zijn,de vader van Geregje (Yerxes),is de opa van Ollie! Ik ga minstens 3x per week met haar op buitenrit! Volgens mij is Etna (Blondie) inmiddels overleden,zij was 2 jaar ouder dan Geregje(de namen gingen op alfabetische volgorde per jaar!)
Groetjes, Hillie!
Ps: Etna heette op de Dollard Manege nog gewoon Etna hoor, toen ze was verkocht noemden ze haar daar pas Blondie! Heeft iemand enig idee waar Valentino is gebleven van manege Reiderhoeve?
Laatst bijgewerkt door Geregje op 14-12-16 15:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Muronia

Berichten: 19490
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:43

Goh wat leuk om te horen zeg! Ik ken Gerrie en Edna nog uit de tijd dat ze op de Reiderhoeve stonden en ik daar les gaf. Gerrie werd ook voor voltige gebruikt daar.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Geregje
Berichten: 4
Geregistreerd: 14-12-16

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:57

Dat klopt!Toen kende ik haar nog niet,mijn dochter begon pas met rijden toen ze 11 jaar was, in 2003!
Geregje heeft ook nog een veulen gehad voordat ik haar kende,toen stond ze nog op de Reiderhoeve, ik heb er nog wel een foto van! Die heette Isabella? Naar de kleur neem ik aan? Ik weet niet waar zij is gebleven??

Magica

Berichten: 1921
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Wilsum (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:01

Ik heb ook nog foto's van Gerrie op mijn laptop staan, geen idee hoe lang geleden precies :D en ook nog 1 van Gerrie en Etna samen. Ik kan ze alleen niet plaatsen want er staan mensen bij op. Voor de liefhebber kan ik hem wel in een PB sturen.

Eye of the Wolf Fotografie


[url]
www.facebook.com/EyeoftheWolfFotografie
[/url]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bietjah87, gigil, Googlebot, Kayleigh__, koenlover, kyrkelover, maava, Sorriso, TessaaGr, XladyX en 93 bezoekers