Welke hengst voor Houston merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Welke hengst voor Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-16 23:00

Ik heb op dit moment geen foto bij de hand, dus jullie moeten je helaas baseren op mijn omschrijving, het plan is ook niet om op korte termijn een veulen te fokken maar ben erg benieuwd welke hengst jullie aanraden.

Mijn merrie is ongeveer 1.62, vader Houston (moeder appaloosa), ze is rond gebouwd, appaloosa kleur, zowel KWPN registratie als appaloosa papier. Karakter is prima, soms wat te schrikkerig, mag wel wat stoerder, maar zit geen kwaad in.

Mijn eisen:
- Hengst moet wat groter zijn
- Voorkeur voor vos / veel wit
- niet schrikkerig

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Welke hengst voor Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:04

Die jonge Danser zou wel wat kunnen zijn. Weet even niet hoe hij heet. Lijkt mij wel een hengst die in je plaatje past.

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Welke hengst voor Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-16 23:07

Ik krijg hem zo niet gevonden via google, ben wel benieuwd, laat je het weten als zijn naam je weer te binnen schiet?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Welke hengst voor Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:23

Bij veel wit denk ik aan belissimo. Ik weet niet hoeveel je aan dekgeld uit wil geven. Maar als je wat minder wil zou ik voor een nakomeling van belissimo gaan.

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Welke hengst voor Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:35

Imposant. Hij is nog niet zo groot maar die gaat nog wel een stuk groeien.

Anoniem

Re: Welke hengst voor Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 09:54

Die is 1.63 en heeft juist een merrie met maat en formaat nodig >;)

Zoek Don Olymbrio eens op. Donkere vos, veel wit, toptalent en veel massa voor een dressuurpaard

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 09:59

[***] schreef:
Die is 1.63 en heeft juist een merrie met maat en formaat nodig >;)

Zoek Don Olymbrio eens op. Donkere vos, veel wit, toptalent en veel massa voor een dressuurpaard

Don olybrio is een jazz, nou zijn na mijn weten de jazz paarden vaak wel schrikachtig. Denk dat dan ook niet helemaal geschikt is.

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:11

Charaz schreef:
Mijn eisen:
- Hengst moet wat groter zijn
- Voorkeur voor vos / veel wit
- niet schrikkerig

Wat wil je met het veulen gaan doen? Western, boscrossen, dressuur, springen, van alles wat?

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:18

nicky_rilana schreef:
[***] schreef:
Die is 1.63 en heeft juist een merrie met maat en formaat nodig >;)

Zoek Don Olymbrio eens op. Donkere vos, veel wit, toptalent en veel massa voor een dressuurpaard

Don olybrio is een jazz, nou zijn na mijn weten de jazz paarden vaak wel schrikachtig. Denk dat dan ook niet helemaal geschikt is.



De combinatie Houston en jazz kan wel erg goed uitpakken kijk maar naar Valdez.

Maar het is wel handig om te weten wat je doelen met het veulen gaan zijn, hoeveel dekgeld en wat je verder nog wilt verbeteren aan je merrie kwa gangen bouw enz

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 11:04

Rex_Rolfo schreef:
Charaz schreef:
Mijn eisen:
- Hengst moet wat groter zijn
- Voorkeur voor vos / veel wit
- niet schrikkerig

Wat wil je met het veulen gaan doen? Western, boscrossen, dressuur, springen, van alles wat?


In ieder geval dressuur en in een lage klasse SGW starten, ik wil een stoer paard geen pieperd.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Welke hengst voor Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 11:09

Qua type spreek don olybrio me wel aan, maar ik ben wat huiverig voor het Jazz erachter.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:16

Ik heb een Osmium x Houston, ze is een stuk forser en groter dan haar moeder (v. Houston) en ook een tikkie stoerder en makkelijker te rijden.
Of Osmium bij jouw merrie past, durf ik je niet te vertellen. Maar wellicht kun je er zelf eens naar kijken, ik ben in ieder geval heel blij met mijn Osmium x Houston! (tevens ook een zeer goede fokmerrie) Springtalent heeft ze overigens niet, maar dat is ook zeer weinig met haar gedaan.

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!


Elisa2

Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welke hengst voor Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:19

Misschien is een gelderse hengst als Upperville interessant? Imposant lijkt me ook wel passen maar ik heb geen idee hoe het met maat zit.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 15:42

Upperville zet ik op mijn lijstje

Osmium is ook interessant

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:43

Imposant welke recent is ggk met goede cijfers voor het gelders stamboek KWPN gefokt door een bokker is wellicht ook wel wat. Voor foto's en wat achtergrond informatie zie: [VN] Gelderse hengst Imposant EM in stamboek

Is een goed karakter, fijn springen, allround inzetbaar, ik denk zeker een toevoeging voor jou. En veel wit ;)

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Re: Welke hengst voor Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:46

We hebben een nieuwe Houston op bokt :(:)

Upperville slecht sperma schijnt

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Welke hengst voor Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:39

We hebben een nieuwe Yoda op bokt _O-

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:58

Ik heb een Spielberg hengst gereden uit een zwarte Samber moeder, hij is sabino.
Even kijken of ik een foto kan toevoegen. De combi Spielberg x Samber vererft dus kleur, misschien met een appaloosa moeder ook. :)
Was wat lui maar als je wat van hem ging vragen kon die wel eens tegengas geven, wat ik alleen als positief zie.

Afbeelding

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:04

[***] schreef:
We hebben een nieuwe Houston op bokt :(:)


Hoezo nieuw? Als veulen heeft ze al op de voorpagina gestaan ;)

Gelders is niet zo'n vreemde keuze als je wat stoerders wilt. Ik heb Enchanted haar nichtje nu drachtig van Floris BS, nadat ze dit jaar een prachtig hengstveulen van Grenoble heeft gegeven.
ook heb ik Gunner KS wel in gedachten gehad.

Allemaal vossen met wit ;)

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 17:10

Jij hield niet van vossen toch Donja haha, ik ga eens Googlen naar de hengsten die je noemde.

[edit] Gunner gaat op de lijst!

Nieuwe Houston? Ik en mijn paard zitten al even op bokt of bedoel je dat niet?

Kleur vererven hoeft niet perse Appaloosa kan er natuurlijk altijd uitkomen, maar een mooie vos met bles en witte benen is voor mij al prima. Bij mijn merrie zie je haast niet meer dat ze een bles heeft zo ver is ze door gekleurd.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Anoniem

Re: Welke hengst voor Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:18

De spielberg kwam uit een pik zwarte moeder ook, alleen de opa had vlekken. :)

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:45

Elisa2 schreef:
Misschien is een gelderse hengst als Upperville interessant? Imposant lijkt me ook wel passen maar ik heb geen idee hoe het met maat zit.


Dat is eerst afwachten hoe hij vererft. Vader Danser mist formaat, moeder Roosmarie heeft wel veel formaat. Een halfbroer van Imposant was 158 als driejarige maar is inmiddels 170, Imposant zou dus een laatbloeier kunnen zijn, maar dat, en ook hoe hij vererft, is afwachten.

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 14:59

nicky_rilana schreef:
Bij veel wit denk ik aan belissimo. Ik weet niet hoeveel je aan dekgeld uit wil geven. Maar als je wat minder wil zou ik voor een nakomeling van belissimo gaan.


Dacht ook direct aan deze hengst , geeft ook een goed karakter door.

Kerstmuts

Zeer mooie pony hengst ter dekking!
http://www.bokt.nl/markt/ad/123200/kleu ... et-monello

Vulina

Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Welke hengst voor Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:19

High Five geeft ook veel wit, en goede bewegers. Wat zit er aan moederskant achter?

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Welke hengst voor Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:14

Sonny x prins

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clmr en 3 bezoekers