Kattenkorrels naast de kattenbak... Wat helpt nou echt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Kattenkorrels naast de kattenbak... Wat helpt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 14:17

Hee hallo!

Zoals velen heb ik in de gang een kattenbak staan ten behoeve van mijn viervoetertjes die nog steeds niet weten hoe ze het toilet moeten gebruiken :(:)

Helaas komen de korreltjes uit die kattenbak tussen de voetjes, en voor de kattenbak... En als ze daar komen, dan komen ze ook een stukje verder... Kortom, het hele huis ligt vol kattenbakkorrels tenzij ik elke dag stofzuig :')

Nu heb ik wel van die matjes gezien, maar werkt dat nou echt? Ik zou graag horen wat bij jullie ideaal werkt voor ik een zeer prijzig stukje rubber aanschaf :=

We hebben trouwens tapijt in de gang, wat op termijn vervangen gaat worden door laminaat. Ik weet niet of dat nog wat uitmaakt :)

Alvast bedankt!

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Kattenkorrels naast de kattenbak... Wat helpt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:21

wij hebben een oud tapijt liggen met zo van de langere frutsels aan; Vroeger bleef daar alles in hangen, en dat is de reden dat we dat als kattenbaktapijt gebruiken :') het werkt nog altijd goed, en het koste ons niets extra xD

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Kattenkorrels naast de kattenbak... Wat helpt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:31

Ik heb zo'n uitloop matje, en ik moet zeggen daardoor word het wel behoorlijk beperkt. :)

Ik vind het nu niet meer beneden.. of langs de hele trap :D

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Kattenkorrels naast de kattenbak... Wat helpt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:35

Een goed matje helpt! De korrels zijn dan niet weg maar wel veel minder en bovendien beperkt tot de buurt van de kattenbak.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Kattenkorrels naast de kattenbak... Wat helpt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:38

Helpt een andere korrel/grit misschien?

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:39

Een heel herkenbaar probleem! Die van ons wandelen ook alles eruit.
Ik ken het rubberen matje, maar vind het bij de kattenbak van mn ouders niet echt goed helpen. Misschien zelf toch iets wat hoogpolig gaan proberen..

Mischa

Berichten: 3500
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:39

Ik gebruik Cat's Best, en de uitloop is minimaal. Ik gebruik geen matje oid voor de bak maar meestal liggen er maar iets van 10 korreltjes buiten de bak en ook redelijk direct ervoor.
In de dierenwinkel heb je vaak op de kussenafdeling van die vetbedden zoals dat heet, een soort schapenvacht idee, en die houden ook heel goed kattenbakvulling vast.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:40

Ik gebruik een soort van parels in m'n kattenbak, ligt nooit iets naast en je doet er ook veel langer mee, Is misschien ook een goede optie? Wel iets duurder

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:47

Vroeger legde ik een stukje oud tapijt voor de kattenbak. Dat hielp echt goed.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Kattenkorrels naast de kattenbak... Wat helpt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:50

Sinds wij een Peewee hebben is dat helemaal over. We hebben er wel eentje die met zn kont tegen het deurtje ging staan en dan ging staan ''graven'' en die werkte alsnog de korrels naar buiten. Nu we een grotere hebben is dat opgelost.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:58

Ik heb zo'n uitloop matje, moet zeggen dat het de uitloop toch wel echt beperkt! Ik ben echter ook overgestapt van echt kleine korrels naar kristallen, deze loopt mijn kat ook een stuk minder uit en daarnaast vind ik het erg fijn spul in gebruik!

Overigens is het uitloop matje bij zooplus niet zo heel duur hoor, maar 4€.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ten/321500

Dit zijn de kristallen die ik gebruik:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ino/192749

Doe je overigens ook erg lang mee, vind ik.
Ik vind alleen nog korrels vóór de kattenbak, niet meer door het gehele huis.

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:19

Niet de mooiste oplossing, maar als de kattenbak niet in het zicht staat wel iets wat eea een hoop beperkt.

Wij hebben van zo'n kartonnen sinaasappeldoos een kort eind afgehaald, en daar schuift de kattenbak precies in. Een bak voor de bak dus eigenlijk :) Dit helpt erg goed voor onze graver die alles het liefst drie keer 1 meter onder de grond begraaft en een soort ballenbak experience heeft elke keer dat ze erop gaat.
Ook blijven de meeste korrels dan daar liggen. Het houdt niet alles tegen, maar wel een boel.





Afbeelding

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:26

kiwiwitje schreef:
Sinds wij een Peewee hebben is dat helemaal over. We hebben er wel eentje die met zn kont tegen het deurtje ging staan en dan ging staan ''graven'' en die werkte alsnog de korrels naar buiten. Nu we een grotere hebben is dat opgelost.

Wat doe jij dat ik niet doe? :D
Wij hebben ook een grote peewee maar vanaf het eerste moment liggen de korrels overal in het huis, zelfs op de bank kunnen we ervan genieten.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Kattenkorrels naast de kattenbak... Wat helpt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:22

Geen idee :p maar hier en ook bij mijn zus en vader is het over sinds de peewee. Al geef ik wel toe dat ik mij niet aan de vulhoeveelheid houd die peewee aangeeft veel minder. En ik gebruik niet de originele peewee korrels maar die van de cranenbroek. Veeel goedkoper.

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Kattenkorrels naast de kattenbak... Wat helpt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:24

Weet niet wat voor speciale matjes er te koop zijn, wij hadden er gewoon een deurmat onder liggen. Stuk kunstgras kan ook goed helpen. Daardoor wordt tussen hun tenen de boel ook een beetje los gemaakt. :P

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kattenkorrels naast de kattenbak... Wat helpt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:15

Ik heb een vrij grove korrel van tigerino. Is te verkrijgen bij zooplus en niet zo duur (zo'n 50ct de kilo).
Ik vind hier wel dagelijks wat korreltjes vlak voor de kattenbak maar meer ook niet.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 08:04

Afbeelding
Ik heb een matje gehad maar als je een kat hebt die alles met volle kracht alle kanten op smijt krijg je alsnog dit. Hier kan geen matje tegenop helaas. En ja,dit is met het klepje dicht :')

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Kattenkorrels naast de kattenbak... Wat helpt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 08:14

Ik gebruik een stuk langharig kunstgras, werkt geweldig. Beter als een uitloop matje bij mij :j

future_vet
Berichten: 2610
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Kattenkorrels naast de kattenbak... Wat helpt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 08:51

Ook ik gebruik matjes, maar mijn fluffy's nemen de korrels mee tussen de tenen in de langevacht. Achja 2x per week stofzuigen daar om heen

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Kattenkorrels naast de kattenbak... Wat helpt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:14

Ik heb allerlei matjes gebruikt maar niks hielp helaas tegen korrels die onder die fluffy poten bleven hangen en zo meeliften door het hele huis.

Nu las ik vorige week in een Facebookgroep de tip van de Ikea badmatten. Gelijk een gehaald en na wel 15 dingen geprobeerd te hebben werkt dit echt super! *\o/*
Ik heb ook andere badmatten geprobeerd, maar op de een of andere manier werkt die van de Ikea wel en hier springen ze ook niet over wat ze bij de speciale uitloopmatten wel deden. _-:(

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kattenkorrels naast de kattenbak... Wat helpt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:47

Oh wauw, die foto :wow: . Ik moet er niet aan denken... :=
Wij gebruiken houtkorrels, onze katten nemen slechts enkele korrels mee buiten de bak, maar de korrels zijn zo op te pakken en terug te gooien. :)

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Kattenkorrels naast de kattenbak... Wat helpt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:22

@ingedebruin Ooooooooh mijn god :') !!!! Ik heb ook een graver, maar die is gelukkig niet ZO fanatiek ahahahaha. Maar bij mij smeren ze inderdaad ook alles onder, de helft wordt eruit gesmeten en de andere helft blijft onder de voetjes hangen. Een doos ervoor vind ik wel een goed idee eigenlijk, dat ga ik eens proberen! Ze zijn gek op dozen :+ .

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:34

Koop een groter grit die niet zo in de pootjes blijft kleven. Ik heb hier biokat de classic, uitloop is amper.

Ik heb een kattenbak meubel en bij action een deurmat gekocht en die doormidden geknipt en aan beide uitgangen neergelegd, zijn van die matten die groeven heeft zodat het daarin gaat zitten.
Zo een:
Afbeelding
Die uitloopmatten zijn vaak best hard/scherp op de pootjes en springen ze vaak overheen, dit zijn zachtere matten en lopen ze zo op.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:34

Oh dat hebben wij echt niet!
Expres grove korrel ivm langer haar.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Kattenkorrels naast de kattenbak... Wat helpt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:39

Ik heb ook een goedkope deurmat van de action, liefst zo hoogpolig mogelijk daar blijft het meeste aanhangen als ze de bak uitlopen :)