Glutenvrij hondenvoer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Glutenvrij hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-16 12:57

Op aanraden van een dierenarts moet ik mijn hond glutenvrij gaan voeren. Nu heeft de betreffende dierenarts alleen geen merk genoemd en ik weet verder niet waar deze dierenarts werkt. (De dierenarts was bevallen van een kindje en mijn moeder is kraamverzorgster en heeft daar dus gewerkt)

Ik zoek:
- Glutenvrij
- Geen gevogelte
- Betaalbaar (±€55 voor 15kg)

Het is voor een border collie met een gevoelig verteringsstelsel. Maar veel soorten voer die hier op inspelen zijn heel erg duur of er zitten alsnog gluten in..

Ik heb autisme, en zal soms bepaalde dingen anders verwoorden of opvatten als bedoeld.


Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Glutenvrij hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:01

Goede ervaring met dog lovers gold en dan de visvariant

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:25

Wij voeren Naturis. Zonder granen, zonder toevoegingen. Voorlopig zeer tevreden van, en niet te duur (<40€/15gk). Wij combineren een aantal dagen vers, met een aantal dagen brokken..

ruitershopon

Berichten: 1856
Geregistreerd: 21-09-06
Woonplaats: maarheeze

Re: Glutenvrij hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:32

misschien heb je hier iets aan:http://www.reiconederland.eu/

https://www.ruitershoponline.nl/index.php?item=&action=page&group_id=10000045&lang=NL
GEEN verzendkosten boven de €75,-Gratis retour zenden!!Betalen Na levering,binnen 14dagen.
Neem ook eens een kijkje op onze andere websites: http://www.horse24.nl / http://www.rijbroek24.nl / http://www.paardendeken24.nl en http://www.paardrijcap.nl
Veel shopplezier!

DarkoFoitzik
Berichten: 1391
Geregistreerd: 21-09-15

Re: Glutenvrij hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:36

wij voeren pinnacle maar ik weet niet wat wij ervoor betalen. kan best zijn dat het te duur is.

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:32

Wij voeren Simpsons, verschillende varianten en ontzettend geschikt voor honden met gevoelige darmen. Je kan kijken naar de 80/20 lijn, maar die is iets duurder dan wat je zoekt, wij voeren de premium en die is ongeveer jou prijs (scheelt 10ct/kilo). Ik voer die met eend en aardappel. Te verkrijgen via zooplus

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Mizora

Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Glutenvrij hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:18


Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Glutenvrij hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:14

Ik voer al een tijdje Rocco blikvoer. Dat is 100% vlees, en mijn hond is er gek op :) Kost rond de €2,50 per kilo.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Mizora

Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Glutenvrij hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:17

Let wel op dat je van natvoer ongeveer het dubbele als brok moet voeren. Dus je dan moet rekenen met maximaal 2€/kg (55€/15kg = krap 4€/kg)

Nu is dat met Rocco goed mogelijk, gezien die bij zooplus.de voor 1.56€/kg te bestellen is.
http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundef ... ssic/48654

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:19

De hond van mijn ouders krijgt smølke. Ook alleen glutenvrije snoepjes, en doet het daar super op.
Volgens mij kreeg ze eerst jarco en is dat ook glutenvrij.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Re: Glutenvrij hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:22


als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat
Dunarilla: Dressuur: L1+7; Endurance klasse I +3, klasse II +2 171,1 goedgekeurde km

dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Glutenvrij hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 06:11

Volgens mij heeft Bosch ook glutenvrij en zonder gevogelte brokken. Kijk eens rond op www.zooplus.nl bijv en ga vergelijken ;)


yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Glutenvrij hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 06:42

Hi mede-zeeuw.
Ik voer sinds 2 weken lotgering vlees aan mijn bc en ik moet zeggen dat ze hier geweldig goed op reageert.
Om te proberen of ze het wat vond had ik voor een paar dagen van dit voer gehaald bij de voerhandel op Seroos. Toen bleek dat ze er goed op reageert heb ik zelf 18 kilo besteld.
Ik heb de aanbieding gekocht op lotgering wat betekend dat ik voor 18 kilo ongeveer 45 euro betaalde. Ik kreeg dan verpakkingen van 500 gram waar ik per verpakking 2 dagen mee doe.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 09:45

Hier de combi vers en carnis brok (de zalm versie momenteel)

Na heel heel heel veel merken brokken geprobeerd te hebben blijft de reu dot tenminste wel eten
Dus dan ben je snel klaar (orijen, taste of the wild, Wolfsblut , farmfresh, prince en nog vele andere werden hier direct geweigerd of na een korte periode
En aangezien ik de brok puur ter beloningsbrokje voer moeten ze er wel blij van worden)

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Glutenvrij hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:04

carnis is een stuk duurder, en ook niet volledig glutenvrij. Ze adverteren mooi met tarweglutenvrij, maar er zitten wel andere gluten in zoals haver.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Glutenvrij hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:38

Wij voeren van Select Gold (ik weet alleen niet of dat in Nederland te verkrijgen is, wij halen het bij de Fressnapf in Duitsland). Onze hond kon absoluut niets verdragen, maar met dit voer heeft ze nergens last van. Je hebt het ook in allerlei verschillende smaken, dus ook zonder gevogelte en zelfs met wild.
Droogvoer kost €39,99 (€3,33/kg) voor 12kg
Natvoer kost €20,94 voor 6x 800gr (€4,36/kg)
Op heel veel internetsites kun je ook een filter instellen dat je glutenvrij wilt en wij hebben ons gewoon laten voorlichten in de dierenwinkel.


Ieder einde is een nieuw begin :-)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:43

Ligt aan de versie die je hebt de zalm is tarwegluten vrij
Maar er zit wel rijst, mais, sorghum en haver in (alle vier glutenvrij bestempeld in de humane voedingsindustrie mits het correct geteeld en verwerkt is , maar dan gaat het idd specifiek om tarwegluten )


Konijn versie bevat haver (again word als tarwe! Glutenvrij erkend)

Lam versie bevat sorghum wat ook in humane voeding een glutenvrij product is

Dus liegen doen ze niet , maar als je verder dan tarwegluten kijkt dan kan het idd een issue zijn

Hier is het helaas een compromis na letterlijk honderden en honderden euro's weg te hebben kunnen gooien en geven aan geweldig of gehyped hondenvoer wat ze niet te vreten vonden of waar ze het slecht op deden(edit : en hier moet het ook nog aan de voorwaarde kip vrij voldoen , das ook dikke pret)
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 30-11-16 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Manadeluca

Berichten: 1122
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Glutenvrij hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:52

Zoals al eerder aangehaald, Naturis persbrok (kip - makreel - lam) heb je tussen de 38-47 euro voor 15 kg, daarnaast voeren we vers vlees ervan. Heel betaalbaar en goed voer.

Douce

Berichten: 3505
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:55

Ik voer Prins Procare graanvrij http://www.prinspetfoods.nl/artikel/pri ... -skin-coat
Dit omdat het een volledig graanvrije brok is en geen broek die tarwe gluten vervangt door rijst of andere dingen die honden imo niet nodig hebben. Edit: Ahum, ik zie nu in de ingrediëntenlijst dat er redelijk wat gevogelte in zit, dan valt deze brok af :+ maar misschien heb je nog iets aan andere lijnen of wellicht hebben andere mensen iets aan deze informatie. De smuldier is overigens wel gevogelte vrij.
Daarnaast vul ik aan met smuldier, ook gluten en graanvrij, maar dat voornamelijk omdat de hond het zo lekker vindt en omdat het gemakkelijk met de boodschappen mee te nemen is.

“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:57

Wij voeren nu de carnis konijn dit na een halve zomer met vervelende allergie waar wij niet weten waar het van kwam wij dachten eerst aan dazenbeten (hierdoor verergerde het wel) maar hij ziet er ondertussen weer super uit en weer klaar om geshowed te worden.
Je kan ze ook altijd mailen wij vonden ze erg behulpzaam en keken naar oplossingen en zo kwamen we hier op uit

Remezida*D (Sha Lazio x Moon's Reza)27-03-2002, Z1+1 Remezida
Sirel*D (Silver General x Mirella) Z1+4 Ter dekking!! Sirel & Co
Almas el Jawhar (BB Jawhar el Than x Insjallah's Samah) 26-06-2013*

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:04


Aren't ordinary people adorable? ♥

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Glutenvrij hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:10

Ik blijf voorlopig op carnis(ben echt jaren bezig geweest met het vinden van een brok )
Maar misschien dat het voor ts wel een optie is :j

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:26

Cemlys schreef:
Goede ervaring met dog lovers gold en dan de visvariant


Yep! Deze dus :)

[o]

Dustyshadow
Berichten: 32
Geregistreerd: 25-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:46

Ik voer Smuldier glutenvrij. Gewoon te koop in supermarkt dus gemakkelijk aan te komen en ik hoef geen grote partijen in 1 keer te kopen. Is de vriezer ook niet meteen vol met alleen vlees voor de hond.
Ander voordeel is dat het heel goedkoop is vergeleken met ander KVV.

Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:49

Wow... heeft die dierenarts je hond überhaupt gezien of is het een advies op basis van een verhaal?

Wat zegt je eigen dierenarts er van? Lijkt me toch het meest voor de hand liggend om die eens om advies te vragen.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloodymary, lucifertje, OmgiliBot en 103 bezoekers