Anky: "Ik kreeg een aanbod om Salinero te klonen"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14004
Geregistreerd: 20-04-16

Anky: "Ik kreeg een aanbod om Salinero te klonen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-16 09:29

Column Volkskrant
Ingezonden door Ketaki
Afbeelding
Anky van Grunsven en Salinero tijdens de Olympische Spelen 2012. Foto door ellsea64 via Flickr



'Na de Spelen' is een rubriek in de Volkskrant, waarin oud-deelnemers van de Olympische Spelen vertellen over het leven na hun Olympische carrière. In de editie van gisteren is Anky van Grunsven aan het woord die vertelt hoe het nu met haar en Salinero gaat.

"Gemiddeld gaan wedstrijdpaarden tot hun 16de mee," meldt van Grunsven in haar column. "Op de Spelen in Londen was Salinero al 18 jaar, maar hij was nog één keer nodig om te schitteren in de teamwedstrijd. Daarna was het mooi geweest. Vanaf de openbare weg kun je hem nu zien staan in de wei. Als mensen hier komen kijken, dan is het meestal voor hem. Net zoals topsporters na hun carrière moeten aftrainen, moest Salinero dat ook. Ik rij hem nog altijd een paar keer per week. Sla ik een keer over, is hij meteen chagrijnig."

Aan het klonen van Salinero begint Van Grunsven niet. "Een tijd geleden kreeg ik een aanbod om Salinero te klonen. Mensen van een Frans bedrijf zijn hier op bezoek geweest. Maar we zijn er niet aan begonnen. Ik vind het juist mooi als een paard uniek is. In mijn ogen leidt klonen altijd tot een teleurstelling, omdat het nooit meer zo mooi wordt als die eerste keer. Bovendien: je kunt nooit helemaal honderd procent klonen. Er zullen altijd details verschillen, en juist om die details draait het in de topsport."

Van Grunsven vertelt ook over de inbraak in haar huis: "Vorig jaar hebben ze mijn hele huis leeggehaald. Op klaarlichte dag, dat was echt shit. Er is toen onder meer een paardenhaararmband van Bonfire gestolen. Gelukkig bewaar ik mijn medailles in een kluis, dus die heb ik nog. Ze hebben voor mij vooral een symbolische waarde. Ik rij paard omdat ik daar enorm veel plezier in heb, niet om zo veel mogelijk medailles te winnen. Dat is er meer een logisch gevolg van."

Lees hier de volledige column van Anky van Grunsven.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Re: Anky: "Ik kreeg een aanbod om Salinero te klonen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:02

Wat naar zeg die inbraak :(

Helemaal dat ze zo iets als een paarden haar armband meenemen voor misschien hooguit het sluitingje

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Anky: "Ik kreeg een aanbod om Salinero te klonen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:04

Jammer dat je ergens moet inloggen om een column te lezen. Dat doe ik dus niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Dublinlove8
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-10-16
Woonplaats: Zegiknie

Re: Anky: "Ik kreeg een aanbod om Salinero te klonen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:16

Klonen moet je inderdaad laten!
Ik ben zelf een felle tegenstander van klonen

Al i want for cristmass is a ponyyyyyyyyy!!!![/size]

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:21

germie schreef:
Jammer dat je ergens moet inloggen om een column te lezen. Dat doe ik dus niet.


Dan doe je dat niet :D Neem aan dat Bokt hier ook niet zoveel over te zeggen heeft.

Mooie insteek over het klonen van Anky :) Treurig dat haar armband gestolen is

[o]

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:23

Ikwashier schreef:
germie schreef:
Jammer dat je ergens moet inloggen om een column te lezen. Dat doe ik dus niet.


Dan doe je dat niet :D Neem aan dat Bokt hier ook niet zoveel over te zeggen heeft.

Mooie insteek over het klonen van Anky :) Treurig dat haar armband gestolen is



Volgens mij is het hartstikke verboden om Anky te klonen :')

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:26

Verdorie :') Laten we dat niet doen, Anky is uniek en de volgende Anky zal leiden tot een teleurstelling, het wordt nooit zo mooi als de eerste keer! En die verschillende details, daar draait het toch wel om in de topsport

[o]

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Anky: "Ik kreeg een aanbod om Salinero te klonen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:29

Anky en Salinero klonen, zou dat weer een topcombinatie opleveren? of zullen dan de slechte genen overheersen? LOL

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

willemhorse
Berichten: 7
Geregistreerd: 28-11-16

Re: Anky: "Ik kreeg een aanbod om Salinero te klonen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:24

Ik ben zelf echt tegen het klonen van dieren, straks krijg je geen natuurlijke paarden meer maar klonen van klonen.. is dat wat we moeten willen?

beheerder van een honden website


GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Re: Anky: "Ik kreeg een aanbod om Salinero te klonen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:36

Klonen van topsportpaarden vind ik inderdaad ook erg irrelevant. Maar het klonen van dieren brengt wel voordelen met zich, met name voor medische doeleinden.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:39

Topsportpaarden klonen is onzin. Paarden evolueren mee met de tijd. Teruggaan naar het verleden is nergens voor nodig. Wat mij betreft stoppen ze helemaal met het klonen. Verder vind ik Salinero helemaal top, en Anky heeft gelijk, er is maar 1 Salinero. Door een wezen te fokken met ongeveer dezelfde lichamelijke kenmerken als Sali breng je hem niet terug in een tweede Sali. Er is nog altijd iets als de ziel.

Verder wens ik Sali, Anky en haar kids nog een fijne tijd met elkaar. Volgens mij zien wij Sali over een tijdje als kinderpaard <3.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie