[CENTRAAL] Het Perfecte Plaatje

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

[CENTRAAL] Het Perfecte Plaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-16 19:23

Ik heb heel bewust gekozen om dit topic, dat over een TV programma gaat, bij FK te zetten en niet bij ENT, omdat ik niet zozeer het programma wil bespreken, maar wel lekker de foto's en de fotografie in het programma bespreken.

Zelf heb ik inmiddels 2 keer een foto ingezonden:
Food fotografie:
Afbeelding

Natuur:
Afbeelding

Zijn er nog meer fotograferende bokkers die meedoen?
Laatst bijgewerkt door Muurp op 28-11-16 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd.

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."


xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:23

Mij lijkt het wel super gaaf. Misschien doe ik deze week mee, is het niet natuur nu? (shiiiiit is hij nu net gesloten :( ik heb echt een hele leuke pinguin foto

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:26

Leuk topic!

Afgelopen week kon je inderdaad een natuurfoto inzenden (tot afgelopen vrijdag 10u). De thema's van de uitzending van vanavond zijn selfie en concert, ik vermoed dat de thuisopdracht iets met selfie is.

Ik vind Kim een leuk karakter hebben, dat wist ik niet. En humor! En Marco kan slecht tegen kritiek.

Ik had ook een natuurfoto ingestuurd;
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 28-11-16 19:32, in het totaal 2 keer bewerkt

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Het Perfecte Plaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:28

Vind het echt jammer ik wilde echt meedoen :( een van de weinige natuurfoto's waar iik ook echt heel blij mee ben en ik ook echt nog lang zal zijn.

Ik vind humberto enorm grappig, ook z'n imitatie van die kinderen vorige week, heerlijk XD

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Het Perfecte Plaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:29

Mijn moeder tipte me erover van het weekend. Ook over de thuisopdrachten, maar ik was helaas te laat met een foto inleveren. Ik ga volgen! :D

[o]

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:30

Oh gaaf dat je mee hebt gedaan!

Ik vind Kim ook wel tof inderdaad, en Humberto tussen de paardjes vond ik ook geinig.

Olifant voor de lens [BB-ITP] Up close and personal: olifantenonderzoek!

Say 'neigh!' to nonsense! FedUpFred.com

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Het Perfecte Plaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:30

Ik vond zijn foto ook erg gaaf! Maar Humberto doet ook wel meer met fotografie had ik begrepen.

[o]

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Het Perfecte Plaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-16 19:39

Ze doen allemaal meer aan fotografie. Marco ook al langer. Alleen Heleen en Kim waren "telefoonfotogtrafen". Dat gezegd hebbende doet Kim het echt heel goed!
Die kindershoot was hilarisch!
Ik ben heel benieuwd naar deze week. Toevallig deze week een selfie gemaakt (zie Centraal thema topic), maar die ga ik niet insturen omdat die echt onder de maat zal zijn. De inzendingen zijn zo goed, dat het mij echt uitdaagt!

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Het Perfecte Plaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:51

Kim had wel wat vakken gevolgd of 1 jaar geloof ik, en veel vakjargon gehoord van zelf voor de camera staan.

Het themadenken is sowieso leuk inderdaad! Geldt ook voor het thema fototopic (reclame!)

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:38

Zo, was weer een leuke aflevering.
Kim wordt mijn female crush denk ik, vond haar cool.

Nu mogen wij aan de slag met de thuisopdracht! Wie gaat wat maken of heeft nog wat liggen?

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [CENTRAAL] Het Perfecte Plaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:43


Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:45

Veel mensen sturen oudere foto's in. Alle seizoenen werden ingestuurd vorige week. Gewoon plaatsen dus!

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-16 22:48

Ik heb dus laatst een selfie gemaakt, alleen weet ik bij voorbaat al dat die niet gaat winnen, dus doe maar niet...
Ik heb wel een goed idee gekregen om een selfie te maken!

Kim is leuk en heeft echt talent! De foto van Humberto was voor mij echt de beste, al snap ik heel goed zijn frustratie van het "streepje" licht op het gezicht van Armin. Als "concert fotograaf" (even teruggekeken, ik heb echt flink wat concerten gefotografeerd... := ) zou ik me daar ook aan ergeren.

Overigens is een kwartier helemaal niet vreemd. Three songs No flash is de standaard regel bij vrijwel alle concerten.

@Suuszels: Die is leuk!!

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: [CENTRAAL] Het Perfecte Plaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:33

Er loopt hier ook een ander topic over. Misschien kan het samengevoegd worden.

Ik vind het in ieder geval een leuk programma. Best moeilijke opdrachten en vaak niet zo veel tijd. Bij concertfotografie is het inderdaad eigenlijk nooit langer. Ik vond wel dat het nu heel goed te merken was dat ze het voor het eerst deden. Humberto en Kim waren niet of te laat op een goeie plek.

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:05

mbkaatje schreef:
Er loopt hier ook een ander topic over. Misschien kan het samengevoegd worden.

Bedoel je deze op rijtechnisch? [RT-V] Het perfecte plaatje
Deze gaat niet over fotografie en een andere kan ik niet vinden.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:06


F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:25

Thanks, Bij deze bewijs dat de zoekfunctie niet lekker werkt. Agossie en ik hadden beiden gezocht en kregen alleen die RT.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: [CENTRAAL] Het Perfecte Plaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:31

Komt omdat het HK is, die functie (HK overslaan) moet je zelf uitvinken :) .

Olifant voor de lens [BB-ITP] Up close and personal: olifantenonderzoek!

Say 'neigh!' to nonsense! FedUpFred.com

MarrieLeen

Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:34

Ik ben helaas vaak maandagavond niet thuis, maar vind het wel een leuk programma!
En goede tip hier dat er ook thuisopdrachten zijn, dat wist ik niet! +:)+

Ik vind Kim en Humberto erg leuk ja, Humberto is echt een fanatiekeling en Kim doet het ook erg goed.
Die heeft er denk ik ook wel oog voor omdat ze zelf veel betrokken is bij shoots etc.

Overigens over de zoekfunctie, waarschijnlijk heb je niet gezocht op Huiskamer-topics en komt 'ie er daarom niet uit. :)
Edit: Dat dus, zie bovenstaand. :+

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:35

Sokje_6 schreef:
Komt omdat het HK is, die functie (HK overslaan) moet je zelf uitvinken :) .


Klopt. Ik kwam het topic ook enigszins toevallig tegen. Ik vind het hier ook beter passen eigenlijk.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: [CENTRAAL] Het Perfecte Plaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:36

Wie denken jullie dat er gaat winnen? Ik vind Kim wel een gevaarlijke outsider. Ze doet het eigenlijk heel goed voor iemand die alleen fotografeerde met haar telefoon.


F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:40

Kim heeft - meende ik dat ze enkele afleveringen geleden zei - 1 jaar een fotografie vakschool gevolgd, en staat natuurlijk zelf veel voor de camera. Ik vind haar erg leuk! Leuke humor en ze is erg sympathiek tegen de mensen die voor- en met haar werken, waar Marco bijvoorbeeld soms (vanuit stress, dat begrijp ik) wat snauwen kan.

Het is lastig in te schatten wie er zal winnen. Marco is stabieler, de andere 2 zitten aan weerszijden van de extremen. De opdrachten worden steeds lastiger.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: [CENTRAAL] Het Perfecte Plaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:01

Was dat Ruud niet, die een jaar fotovakschool heeft gedaan? Ik meen dat Kim, net als die schrijfster, alleen ervaring had met telefoonfotografie. Mede door haar gebrek aan (technische) ervaring, zou ze best hoge ogen kunnen gooien. De andere twee hebben wel meer ervaring.
Maar het kan alle kanten op natuurlijk. Ben benieuwd.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: [CENTRAAL] Het Perfecte Plaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-16 14:08

Als het Ruud was, had hij wel wat meer techniek mogen laten zien. We kunnen het terugzien, als we willen. Maar maakt het uit? Ik dacht dat het ook Heleen van Rooijen en Kim waren die alleen met de telefoon fotografeerden, maar Kim heeft natuurlijk op een andere manier veel meer ervaring met fotografie. Dat was zeker te zien met de naaktmodellenshoot.
Ik gok dat Humberto gaat winnen, maar Kim kan ons enorm verrassen, denk ik.

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."

Dagmar80

Berichten: 1846
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:19

De eerste afleveringen heb ik gemist, maar ik volg het nu al trouw 3 weken :+ Zou die andere afleveringen nog wel willen kijken eigenlijk...

Kim vind ik inderdaad wel leuk en sympathiek overkomen, dat vond ik bij Paulien hier en daar minder, wat een kat zeg als ze stress heeft... Humberto is ook leuk ja :) En één van de beteren qua fotografie.

De opdrachten van gisteren waren leuk. Bij een selfie dacht ik eerst hmmm, maar op deze manier is een zelfportret wel erg leuk. Best een lastige opdracht was het ook. Marco's uitvoering vond ik erg grappig en Kim had echt een mooie en kunstzinnige foto gemaakt.

Misschien moet ik ook eens wat insturen. Die camera is wel een leuk prijsje om te winnen :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers