autoruit spontaan open

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

autoruit spontaan open

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 11:00

Hoi!

Ik ging vanmorgen de hond uitlaten, ik liep langs mijn auto (een Skoda Fabia) en zag dat de autoruiten openstonden. Mijn ouders opgebeld om te vragen of ze de ruiten aan de bestuurders- en passagierskant voor open hebben gedaan maar dat hebben ze niet -O- Daarnaast is ook niks uit de auto weg (lag ook niet veel bijzonders in) en zijn de deuren en alles nog gewoon dicht.

Iemand een idee hoe dit heeft kunnen gebeuren en/of de autoruiten "spontaan" open kunnen gaan? Maak mij best wel zorgen haha.

Alvast bedankt!

willemhorse
Berichten: 7
Geregistreerd: 28-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:06

Hoi Elite!

Ik denk dat je per ongeluk een knopje hebt ingedrukt in je zak, sommige auto's gaan de ramen van open als je de 'open' knop voor enkele seconden inhoud.

Anders een elektrische storing door vocht/kou. Welk jaar is de auto?

Zal wel goed koud zijn geweest in je auto vanmorgen! :brr:

Edit; wat doet dit topic in deze categorie trouwens? :Y)

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 11:15

willemhorse schreef:
Hoi Elite!

Ik denk dat je per ongeluk een knopje hebt ingedrukt in je zak, sommige auto's gaan de ramen van open als je de 'open' knop voor enkele seconden inhoud.

Anders een elektrische storing door vocht/kou. Welk jaar is de auto?

Zal wel goed koud zijn geweest in je auto vanmorgen! :brr:

Edit; wat doet dit topic in deze categorie trouwens? :Y)


Bedankt voor je antwoord!
Ik wist niet zo goed waar dit moet staan, is pas mn 2de topic dat ik open :+
Ik denk dan idd aan een storing, heb namelijk de sleutel altijd in een la liggen.
En koud was het zeker :brr:

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:24

ZOu best een storing kunnen zijn hoor.

Ik heb een keer gehad dat de auto spontaan op slot sprong, terwijl kind er nog in zat en de sleutels in het contact slot... Sta je dan te kijken... :') :')
En maar gebaren en proberen uit te leggen aan een 2 jarige hoe ie de deur van het slot af moet krijgen van binnen. :+ :+

edit. Nee het was geen anti diefstal beveiliging, want zo lux was die auto niet. Had nog net centrale vergrendeling, die het soms op z'n heupen kreeg. :')

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: autoruit spontaan open

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:27

Hee één van onze autoruiten stond op een kiertje vanochtend!
Ik denk alleen dat degene die zaterdagavond achterin gezeten heeft met z'n knie tegen het hendeltje gezeten heeft (oudere auto dus achterin is nog van die draaihendeltjes) maar wel gek dat we het eerder niet gemerkt hadden. Gisteren nog mee op de snelweg geweest, meestal hoor je dat dan wel als er een raam een stukje open staat :+

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: autoruit spontaan open

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:29

Of je raam mechaniek begint lam te worden. Dan kan je ruit ook naar beneden zakken.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: autoruit spontaan open

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:39

Omdat je vraag gaat over technische zaken rondom huis verplaats ik je topic naar [HTT] Huis, tuin en techniek :)

JunkDeLuxe

Berichten: 2345
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Oost Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:42

Er zijn wagens van VW die destijds zijn terug gehaald vanwege een storing in het slapend circuit van het elektrisch systeem. Dus het KAN wel, dat je ramen spontaan openen, vermits Skoda van de VW groep is.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:47

Ik zou ook eerder in de richting gaan zoeken die Chasey zegt. :)
Wel irritant nu met dit weer... Misschien kan je ze, voor de nacht, op één of andere manier blokkeren van binnen uit? (vast tapen ofzo :+)

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:48

Hey nog een fabia die dat heeft. Doet die van ons ook... heel leuk als je rijd en je raam heb je open en de auto besluit dat hij toch maar dicht moet. Wat het probleem is geen idee... wij hebben er niks aan gedaan. Wij hebben gewoon een auto met eigen willetje haha. Zij ( en ja het is een zij en heeft zelfs een naam haha) doet het niet als de sleutel eruit is trouwens.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: autoruit spontaan open

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:22


Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 15:31

Ik ben benieuwd wat ie vannacht gaat doen. Ik zorg iig ervoor dat ik het open knopje niet ingedrukt hou en vanavond voor ik ga slapen maar even voor de zekerheid nog een keer de auto op slot doe :')