Demodex: puppyschurft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Demodex: puppyschurft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 23:27

Hebben meer mensen ervaringen hier met deze mijten? Hoe verloopt jullie behandeling of hoe is jullie behandeling verlopen, kan je het op een gegeven moment in de hand houden?

Bij mijn hond: ik had eerder al problemen, een afkrabsel laten nemen maar niks duidelijks te zien, algemeen pipetje en desinfecterende shampoo meegekregen - dit hielp en geen klachten meer. Afgelopen week weer problemen, afspraak gemaakt voor maandag (vandaag), in het weekend ging het snel achteruit met zijn huid. Vandaag ectodex meegekregen, om de vijf dagen hem in gaan sponsen, hoop dat het snel zijn vruchten afwerpt.

snorkel1986

Berichten: 3009
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Demodex: puppyschurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 23:40

Hond van mijn zus had dit ook heeft redelijk lang geduurd voor helemaal over was wel snel dat de huid rustig werd

Osianaa
Berichten: 357
Geregistreerd: 08-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 23:41

Zorg dat je zelf goede handschoenen draagt enzo met die ectodex. Is echt troep, ook voor je eigen huid. Ook is mijn ervaring dat je ermee om de 3 dagen moet sponzen? Hond mag 6 uur daarna niet opnieuw nat worden.

Heb een tijd gelopen bij een stichting waar dagelijks honden met demodex binnen kwamen. Tegenwoordig gebruiken ze daar advocate, 1 pipet beginnen en na 10 dagen herhalen en dan schijnen de mijten ook weg te zijn.

Vergeet niet om zelf alles ook goed schoon te houden en zijn kussen etc ook dagelijks te verversen en op 90 graden te wassen ivm herbesmetting.

Succes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Demodex: puppyschurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 23:44


geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 23:44

ken een hond die het had,die is behandelt met ivomec.De injecteerbare oplossing voor koeien door zijn voer....ik ontworm mijn paarden daarmee,ook door het voer.Die hond heeft er na de behandeling nooit meer last van gehad.Maar gezond is anders natuurlijk.Je kunt het beter met wassen proberen weg te krijgen..

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 23:53

Wij hebben advies gekregen om de 5 tot 7 dagen te wassen, daar houd ik mij ook aan, in het begin zal ik om de vijf dagen doen want anders gaat zijn mooie vacht echt weg.

Die pipet die wij hadden meegekregen was van advocaat oid. Ik heb thuis nog exil liggen. Hij moet sowieso weer een pipetje krijgen (ik heb die tot nu toe om de twee maanden gegeven ivm in het bos wonen en teken). Ik denk dat ik toch advocate weer even koop ipv exil, als dat de dierenarts groen licht geeft tenminste ik ga niet zelf met medicijnen rotzooien.

Die link had ik al gelezen.

Alles schoonhouden gaat helaas niet want hij ligt op de tapijttegels, dacht dat het met deze mijt niet uitmaakte omdat het niet besmettelijk is?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 23:54

Hier goede ervaringen met bravecto, niet officieel geregistreerd maar werkt erg goed tegen demodex. Tablet werkt 3 maand, daarna nog eens controleren. Ectodex is een naar goedje, honden kunnen er na elke keer wassen flink ziek van zijn. Pipetten zijn fijn om het de eerste tijd na behandeling te onderhouden maar vaak niet voldoende als behandeling.

http://parasitesandvectors.biomedcentra ... 015-0775-8

vergelijkende studie bravecto en advocate

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Demodex: puppyschurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 00:14

Ik heb ook ervaring met demodex, eerst een aantal keer bij de plaatselijke dierenarts geweest maar die kon ze niet traceren in meerdere afkrabsels, arme puppy heeft zelfs prednison gekregen nadat alle andere medicatie die ze gehad heeft tegen jeuk niet hielp. Toen naar een andere dierenarts gegaan en daar was het direct raak, ectodex meegekregen waarmee ik haar 1x in de week moest wassen. Uiteindelijk hielp dit wel, dat haar huid niet volledig opknapte was ook te wijten aan haar voedselallergie.. miskleun :')

Heb ook advocate geprobeerd maar dat werkte niet :n

Zorg inderdaad voor goede handschoenen! Ik kreeg ook oogzalf mee die ik moest gebruiken voor tijdens het wassen, zodat die troep niet in haar oogjes kwam..

Ectodex is echt het enige wat goed helpt :\ Succes ermee!

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 18:47


!!! UPDATE !!!


Vandaag zou mijn hercontrole zijn, had hem expres voor de feestdagen de afspraak gemaakt want mijn hondje ziet er niet uit, zijn huid is helemaal naar de filistijnen. Eenmaal aangekomen, bleek dat zij de afspraak voor volgende week in hun agenda hadden gezet. Ik had juist nog lang telefoongesprek om uit te leggen dat dit echt urgent is en voor de feestdagen moest ; geen probleem vrijdag kon ik komen. Niet dus. Bloed kwam onder mijn nagels vandaan. Niks was mogelijk; of inloopspreekuur (hartstikke druk) of dinsdag. Ben flink kwaad geweest daar.

Vandaag ben ik dus van dierenarts geswitched. En ik heb nog nooit zo'n lieve dierenarts ontmoet :D
Zij kwam tot de conclusie: ectodex moet nooit gegeven geweest zijn, heel zijn huid is kapot door dat middel waarschijnlijk en niet zozeer door de demodex. Het ziet er echt niet uit, hij loopt ook kreupel door zijn schuurpapierhuid maar ik mag mijn lange wandelingen voortzetten gelukkig (omdat het niks met motoriek te maken heeft, ik was bang voor verkeerde spierbelasting maar is geen probleem).

We gaan twee keer daags antibiotica geven (bacteriƫle infectie van de wonden) en dagelijks een zalfje smeren (morgen ophalen, kan niet wachten !! Wat zal Boris blij zijn verzachting voor zijn huid). Mocht blijken dat hij toch nog veel last heeft van de mijten gaan we hem behandelen met injecties in plaats van deze terpetinezooi. Ik heb goede hoop !!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Demodex: puppyschurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:28

Ectodex is ook puur gif, had ik al eerder neergezet, sneu dat honden daar nog steeds mee behandeld worden. Nogmaals ik vind bravecto super werken met demodex. Maargoed eerst huid maar opknappen want alles wat gezonde huidflora betreft zal wel compleet weg zijn