Ervaringen met Feliway Friends?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Ervaringen met Feliway Friends?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 12:44

Hallo,
Sinds kort hebben mijn vriend en ik 2 katten.
Maar ze kunnen niet met elkaar opschieten.
De dag dat we de 2e kregen, had de eerste een urinebuis verstopping.
We denken dat daardoor de eerste kennismaking niet goed is verlopen, omdat de eerste zich niet goed voelde.
We hebben sindsdien van alles geprobeerd.
Ze juist bij elkaar houden, ze het zelf laten uitzoeken, catnip strooien...
We hebben vanaf het begin een gewone Feliway verdamper.
Maar nu kwam ik laatst de Feliway Friends tegen.
Heeft er iemand ervaring mee?
Helpt het? Al is het maar een beetje?
Of maakte het niks uit?

Of hebben mensen misschien nog andere tips om ze beter elkaar te laten tolereren?

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Ervaringen met Feliway Friends?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 15:27

Niemand? :/

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Ervaringen met Feliway Friends?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 22:27

Echt helemaal niemand?

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Ervaringen met Feliway Friends?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:32

Ik volg even mee. Hier ook een kat die niks van onze nieuwe kat moet weten. :=

Esther_

Berichten: 3996
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Ervaringen met Feliway Friends?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:33

Zijn het kittens of oudere katten? Hebben ze altijd alleen gewoond? Hoe heb je ze laten wennen? Allemaal dingen die meespelen.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Ervaringen met Feliway Friends?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:49

Ik heb het toevallig pas binnen gekregen maar ik heb m nog niet geprobeerd omdat ik mn oude "gewone" feliway nog even op moet maken. Hier 5 katten, weinig problemen alleen 1 zit continue achter een van de anderen aan, heel sneu. De gewone feliway helpt iets, maar niet denderend.. Ik heb dus goede hoop dat de friends versie meer helpt, als de oude op is, over n week of 2/3 ga ik over op friends :j

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 23:24

Esther_ schreef:
Zijn het kittens of oudere katten? Hebben ze altijd alleen gewoond? Hoe heb je ze laten wennen? Allemaal dingen die meespelen.

De eerste is een jaar of 9, de ander is 3 jaar.
Ze hebben beide nooit alleen gewoond, de 2e is dekkater geweest(momenteel chemisch gecastreerd).
We hebben ze een halve dag een beetje op hun beloop gelaten en toen moesten we met de eerste met spoed naar de dierenarts waar hij 3 dagen is geweest.
Sinds thuiskomst is het niet goed.

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Re: Ervaringen met Feliway Friends?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 23:29

Het enige dat ik weet ik dat de gewone Feliway soms juist tegenovergesteld werkt. Door de vreemde geur in huis, kunnen dominante katten zich juist ongemakkelijk voelen.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Ervaringen met Feliway Friends?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:15

Zijn het twee katers of kater en poes?

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Ervaringen met Feliway Friends?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 12:31

Een chemisch gecastreerde dekkater, en een gecastreerde kater die tegenwoordig ook nog zonder penis door het leven moet.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Ervaringen met Feliway Friends?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:46

Bij de groothandel zijden ze dat het precies het zelfde was alleen de ene duurder.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Ervaringen met Feliway Friends?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 13:06

Ik werk in een dierenspeciaalzaak waar wij dit product verkopen. Ik hoor niets anders dan hele positieve verhalen. Met de normale Feliway was dit al het geval: stress factoren werden op deze manier opgelost: net zoals de reclame zegt.

Nu hebben ze de Feliway Friends ontwikkeld en ook deze geeft weer positieve effecten. Veel tevreden klanten en de problemen lossen vrij vlug op met het gebruik van de Feliway.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 18:19

Hallo Ts,

Ik ben benieuwd of je de feliway friends inmiddels geprobeerd hebt en wat je ervaring ermee is.

Ik heb vandaag voor het eerst de feliway friends in gebruik genomen en hoop dat dat wat spanning tussen 2 van mijn 3 katten gaat wegnemen.

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Ervaringen met Feliway Friends?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 20:56

We hebben het nog niet gekocht.
Naar aanleiding van een andere opmerking hier over de mogelijk 'vreemde' geur die de oudste kat tegenstaat hebben we even helemaal geen feliway aan.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Ervaringen met Feliway Friends?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 22:41

Helaas. Had graag ervaringen gehoord.. mogelijk iemand anders?

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Ervaringen met Feliway Friends?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 00:57

Ik heb m er inmiddels inzitten sinds een paar dagen! Zoals ik hierboven ook al schreef heb ik 1 kater en 4 poezen, kunnen t allemaal goed met elkaar vinden behalve de kater (bo) en 1 van de poezen (turtle).

Turtle is een schijterd en nogal snel geïntimideerd, terwijl bo juist alle katten van de buurt in elkaar mept. Regelmatig (3/4x per week) krijgt hij het dan ook in zijn hoofd om turtle eens achterna te rennen tot ze onder het bed zit en dan doodleuk te blijven zitten zodat ze geen kant meer op kan.

Nu zit friends er pas een paar dagen in en helaas heb ik bo toch weer betrapt op tuttel-rennen, 2x maar wat me opvalt is dat hij opeens een stuk minder fanatiek is, hij geeft opeens alleen nog maar het eerste zetje en rent niet meer mee tot onder het bed, maar alleen nog maar tot de hal. Ook heb ik het idee dat tut releaxter is, ipv angstig onder het bed kruipen en daar n half uur blijven zitten sprong ze nu gewoon op bed en ging daar liggen slapen. Van de week lag ze overdag ook opeens midden in de woonkamer te slapen, ben ik niet gewend van haar.
En vandaag zijn ze tot 2x toe vlak bij elkaar gaan liggen zonder ruzie, alleen de 2e keer schoof tut toch maar een stukje op.
Ik heb wel het idee dus dat het werkt, maar het is lastig. Als dit zo door blijft gaan ben ik heel erg tevreden maar dit zou ook toevallig kunnen zijn natuurlijk. Als ik t niet vergeet wil ik over n maandje nog wel eens n update plaatsen. :j

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Ervaringen met Feliway Friends?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 01:30

Klinkt al goed.

Ik heb 2 (gecastreerde) katers, 1 van 8 en 1 van 7 en een gesteriliseerde poes van ongeveer 12?? Katers al vanaf baby af aan en poes sinds 4,5 jaar in huis.. sinds een tijd slaat af en toe flink de flam in de pan tussen oudste kater en poes... poes laat dan van angst alles lopen... Katers lopen overdag buiten.. poes is een binnen kat. Het kan heel lang goed gaan en dan ineens is het helemaal mis. Vandaar dat ik nu de feliway friends ga proberen... poes is heel erg op zichzelf en we laten haar ook altijd gewoon met rust

Tuttebel

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Zutphen

Re: Ervaringen met Feliway Friends?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 01:41

Uit mijn omgeving hoor ik goede verhalen.. 2 gecastreerde katers (broers) die na de komst van een kitten(kater) niet meer samen spelen ondanks de gewone feliway. Doen dit na plaatsen van de friends wel weer.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Ervaringen met Feliway Friends?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 02:17

Ik heb ook het idee dat ze allemaal wat knuffeliger zijn dan normaal. Had ze vanochtend zomaar alle 5 op bed, laatste keer dat dat gebeurde is ruim 2 jaar terug, maar ook daarvoor geld natuurlijk dat het toeval kan zijn omdat ik er nu op let. Maar ik hoop dat dit echt t verschil gaat maken.
Mijn turtle heeft helaas ook regelmatig onder het bed gepoept uit angst voor mn kater als ik niet thuis was om ze uit elkaar te halen, echt sneu :(:)

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Ervaringen met Feliway Friends?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 02:28

Ik volg ook even. Ik heb drie poezen die het super met elkaar kunnen vinden, maar sinds een klein half jaar is er een hoogbejaarde laatgecastreerde kater bij gekomen. Hij is zo oud en krakkemikkig dat ie zonder zijn speciale trapjes niet op bed of op de bank geraakt, maar af en toe flink achter de meiden aan gaan kan ie nog prima :') nou heb ik van die mutsen die niet slim genoeg zijn om altijd ergens bovenop te springen (dan kan hij er niet bij), dus misschien kan Feliway Friends helpen. Zowel voor de jachtdrift van Opa Mopperkont als voor het zelfvertrouwen van de meiden, want ze zijn ook gewoon zo onderdanig dat ze zijn machogedrag zonder het te willen triggeren.

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:33

Tuttebel schreef:
Uit mijn omgeving hoor ik goede verhalen.. 2 gecastreerde katers (broers) die na de komst van een kitten(kater) niet meer samen spelen ondanks de gewone feliway. Doen dit na plaatsen van de friends wel weer.


Ik kan hier nog aan toevoegen dat ze ook meer met de kleine proberen te spelen. Al vlogen ze elkaar voor de friends niet aan maar er hing duidelijk een spanning. Bij het snuffelen werd er vaak nog geblaasd, nu enkel als er eten in het spel is. Voor mijn gevoel heeft de friends de spanning grotendeels weg genomen. Gisteravond lagen de kitten en een van de broers zelfs samen bij mij :).

De friends heb ik nu bijna 3 weken ingeplugd met een week merkte ik volgens mij de eerste verbeteringen.

Tuttebel

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 00:35

Weissjee schreef:
Tuttebel schreef:
Uit mijn omgeving hoor ik goede verhalen.. 2 gecastreerde katers (broers) die na de komst van een kitten(kater) niet meer samen spelen ondanks de gewone feliway. Doen dit na plaatsen van de friends wel weer.


Ik kan hier nog aan toevoegen dat ze ook meer met de kleine proberen te spelen. Al vlogen ze elkaar voor de friends niet aan maar er hing duidelijk een spanning. Bij het snuffelen werd er vaak nog geblaasd, nu enkel als er eten in het spel is. Voor mijn gevoel heeft de friends de spanning grotendeels weg genomen. Gisteravond lagen de kitten en een van de broers zelfs samen bij mij :).

De friends heb ik nu bijna 3 weken ingeplugd met een week merkte ik volgens mij de eerste verbeteringen.


Hee zus :P

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 13:57

Langzame verbeteringen in ons katten dillema.
Ze hebben vandaag een soort van gespeeld bij elkaar in de buurt, en snoepjes gegeten op nog geen halve meter afstand!
Waarbij de oudste zelfs een snoepje wegpakte voor de jongste zijn neus weg.
Wij zijn tevreden :)

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:29

weer even een up (mijn nieuwe topic is gesloten vanwege dit bestaande topic) en hoop op nog meer ervaringen van gebruikers!

Binnenkort hier een kitten erbij en wil er alles aan doen om het goed te laten verlopen.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Ervaringen met Feliway Friends?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:36

Ik heb hierboven al geschreven hoe de situatie hier was voor feliway friends, ik ben het blijven gebruiken, inmiddels dus alweer een half jaar. Ik heb zeker het idee dat 't ervoor gezorgd heeft dat de ruzies hier minder heftig zijn, maar helemaal verdwijnen zullen ze wel nooit, dat heb ik inmiddels wel geaccepteerd. Voor situaties als de mijne vind ik het dus zeker een aanrader.