Welk tuigje moet ik nu? Meningen en aanbevelingen gevraagd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris_VdV

Berichten: 25
Geregistreerd: 30-11-15

Welk tuigje moet ik nu? Meningen en aanbevelingen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 21:02

Hoi allemaal,

De titel zegt het al en deze vraag is waarschijnlijk al meerdere keren verschenen. Ik ben stilaan opzoek naar een nieuw tuigje voor Tilana. Haar mini mini shet tuig van Pfiff is echt te klein geworden, ik heb tweedehands al een merkloos schofttuigje aangeschaft waar ze in past, maar alles wordt gewoon te klein nu. Tijd voor wat nieuws. Ik geraak er echt niet aan uit welk merk ik nu moet nemen en welke maat in dat merk. Graag meningen en aanbevelingen :D
Tilana is een NMPRS miniatuurpaardje van 88cm, ze is geen luxe mini, net iets breder gebouwd, maar toch zeker geen shetlandtype. Ik ben niet per se op zoek naar een goedkoop tuig, maar 600 euro is me nou net iets te veel. Mijn richtprijs ligt rond de 300 a 400 euro. Het moet leder zijn, geen synthetisch of half synthetisch, geen al te breed borsttuig, met een aangenaam singeltje. Hoofdstel doet er niet toe, ik gebruik een Engels hoofdstel. Brandt maar los zou ik zeggen! _/-\o_

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Welk tuigje moet ik nu? Meningen en aanbevelingen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:54

Ik heb voor mijn merrie van 88cm een ideal marathon, ideal luxe is iets iets smaller geloof ik

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Welk tuigje moet ik nu? Meningen en aanbevelingen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:33

Als je mijn mening wil, zou ik zeggen: laat je door Edwin Stok een fijn Zilco tuig aanmeten. Super service en oersterk. Maar dat ga je met je budget niet redden. Bovendien wil je leder...

Mijn 2e mening is dat wanneer je 2e hands wil, je beter af bent met kunststof dan leder. Het zou niet het 1e tuig zijn waarvan het leder ondermaats is qua kwaliteit en maw onveilig.

Je wil geen te breed borsttuig, maar kies ook geen smal. Het is op dat bandje dat de pony de koets moet verder trekken.

Veel succes!

shetlandfan
Berichten: 2354
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Ergens in NL.

Re: Welk tuigje moet ik nu? Meningen en aanbevelingen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 13:43