Pensionstal omgeving Ermelo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anne_RM
Berichten: 6
Geregistreerd: 22-11-16

Pensionstal omgeving Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-16 09:05

Hallo allemaal,

Wij gaan binnenkort verhuizen naar Ermelo, en ik dacht in een paardenwalhalla terecht te komen maar tot nu toe kan ik geen stal vinden die past bij wat ik zoek.. Wellicht weten jullie iets? Ervaringen zijn ook altijd welkom, als ik van tevoren weet dat ik ergens niet hoef te gaan kijken of dat het ergens geweldig is dan scheelt dat ook weer in de zoektocht :-)

Wat ik zoek in pensionstalling:
- Paarden hele dag naar buiten, zomer&winter
- Goede kwaliteit ruwvoer en voldoende mogen voeren
- Eigen krachtvoer mogelijk (of de standaard brok overslaan tijdens de voerbeurt en zelf voeren is ook goed)
- Binnenbak & Buitenbak
- Longeerkraal of paddock waar ze los mogen om de benen even goed te strekken
- Uitrijmogelijkheden in bos binnen 15 min stappen
- Eigen instructie mee mogen nemen
- Hele week geopend, ook op zondag en ook 's avonds
- Een grotere stal is geen probleem, zolang de paarden geen nummertjes zijn en bijvoorbeeld niet de binnenbak altijd maar bezet is
- Max een half uur rijden vanaf Ermelo.

Zelf mesten en meehelpen is geen probleem. Voor de juiste stal is de prijs is ook geen probleem.
Ik ben netjes en ik kan me prima aan de regels houden, maar ik wil wel dat dingen in overleg gebeuren en niet dat de pensionhouders alles bepalen.

Ik hoop dat iemand iets weet! Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet Anne


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Pensionstal omgeving Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:23

Helaas ga je het niet vinden.

Wij wonen hier nu 5 jaar en dachten ook dat het hier niet zo moeilijk zou zijn, maar helaas is het tegendeel waar. Hier is redelijk standaard; Te weinig naar buiten. Te weinig en erg slecht ruwvoer. Slechte bakken. Te drukke bakken. Te ver van bos.

We zijn continu zoekende geweest en hebben ook verder weg gestaan, omdat je toch iets moet.

Nu staan we heel tevreden en echt goed in Putten, maar die stal staat dan ook vol.

Wij hebben wel ervaring met stallen hier en wil per pb best wat ervaringen geven.

Amado7

Berichten: 10718
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Pensionstal omgeving Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:28

Dat zal wel even zoeken worden wil je aan al je eisen voldoen. Je mag mij ook altijd pb en met ervaringen over stallen.

Misschien dat je ergens een stal kan vinden achter putten. Daar heb je geloof ik wel wat stallen zitten en zit je ook bij het bos. Verder zou ik inderdaad eerder in Putten gaan kijken, daar is meer te vinden.

Niet perfect is ook goed

Brainless

Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Pensionstal omgeving Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:30


Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Anne_RM
Berichten: 6
Geregistreerd: 22-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-16 19:11

Dank voor jullie antwoorden!

Het hoeft niet per se in Ermelo, voor de perfecte stal wil ik wel een stukje rijden maar het hangt ook wel af van de afstand, een half uur snelweg is in kilometers andere koek dan een half uur binnendoor natuurlijk. Het gebied rond Ermelo/Putten/Voorthuizen/Garderen/Uddel etc. heeft wel mijn voorkeur. Vind het gewoon zo onbegrijpelijk dat er zo weinig te vinden is en zou niet graag uitwijken naar 'de polder' nu ik eindelijk lekker bij het bos zit.

Vooral het buiten staan valt me erg tegen, en dat terwijl er hier zoveel ruimte en wei is.

Ervaringen per PB zijn altijd welkom, aangezien ik nog niets ken daar in de buurt anders dan van internet :-)

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Pensionstal omgeving Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:37

En wenum wiesel/ apeldoorn noord, zou dat te doen zijn? Weet niet waar je in ermelo gaat wonen

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Alenthe05

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Pensionstal omgeving Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:56

In Epe zitten ook stallen die evt aan je eisen voldoen. Dicht bij het bos maar vaak zonder binnenbak.

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019

Anne_RM
Berichten: 6
Geregistreerd: 22-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-16 21:05

Jester_ schreef:
En wenum wiesel/ apeldoorn noord, zou dat te doen zijn? Weet niet waar je in ermelo gaat wonen


Aan de kant van harderwijk dus wenum wiesel/apeldoorn is 45 minuten rijden dat wordt een beetje te veel..

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:19

Mdamsma in Vierhouten.

CarolineCF
Berichten: 700
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Re: Pensionstal omgeving Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:47

Zeker is die stal er en wel eentje van de mooiste van Nederland. Pensionstal Buitenkans www.ppbuitenkans.nl - optie voor paddock paradise met inloopstal of individuele stalling met prive uitloop - beiden geweldig en ver boven het gemiddelde qua welzijn in Nederland. Maar ook prima, bak, goede uitrijmogelijkheden etc.

Anne_RM
Berichten: 6
Geregistreerd: 22-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-16 09:02

luffwinny schreef:
Mdamsma in Vierhouten.


Dank je wel voor de tip, maar ze schijnen daar zelfs in de zomer maar halve dagen naar buiten gaan, dus in de winter zal dat wel helemaal minimaal zijn.

Elisa2

Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 09:24


''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Pensionstal omgeving Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 10:32

ik zou een belletje wagen naar mdamsma, volgens mij mogen de paarden daar gewoon de hele dag buiten.


Anne_RM
Berichten: 6
Geregistreerd: 22-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-16 11:08

Elisa2 schreef:


Dank je wel!
Ik heb nog niets zelf bezocht en info die ik heb, heb ik gelezen hier op bokt of op de websites van de stallen of zelf van hen per e-mail gekregen.
M&M kun je niet fijn buiten rijden en gaan ze te weinig naar buiten. Stal Jacobs heb ik gelezen dat ze ook geen hele dagen buiten komen en dat het echt een manege is, Ferdam heb ik geen goede berichten over gelezen, Lozeman lijkt me ondanks hoe groot het is wel echt top alleen lees ik dat je met de trailer naar het bos moet, Stal de Driesprong lijkt me geweldig maar neemt geen klanten aan ivm verbouwing naar HIT-actief stal, en PP Buitenkans is ook top maar heeft alleen individuele loopstal vrij en dan betaal je 370 (!!) euro en heb je nog steeds geen binnenbak.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Pensionstal omgeving Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 11:51

Lozeman moet je ook even gaan praten over het buiten staan. Verder heel oke, maar ik vind het te weinig. Rondje kun je wel doen, maar voor echte ritten, is het een flink stuk stappen langs de weggetjes of met de trailer. Op zich ben je er dan heel snel en kun je wel eindeloos rijden.

Driesprong is volgens mij al jaren bezig met reorganiseren.

Buitenkans heeft geen binnenbak, maar een goede buitenbak. Gezien de rest van de stallen, is dat echt wel een pluspunt. Heel veel stallen hebben een slechte bodem, slecht onderhoud of zijn veel te druk.

De combi van een goede stal en een (goede ) binnenbak en bos, is er vrijwel niet en wij hebben echt jaren gezocht.

Vierhouten is best ver. Dan ligt het eraan waar je gaat werken. Er zijn mensen die het combineren met werk en verder weg staan. Maar dat moet prive ook maar allemaal passen.

Ben weleens ergens geweest, dat dicht in de buurt kwam, maar weer vieze, natte kuil voerde.

Anne_RM
Berichten: 6
Geregistreerd: 22-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-16 10:22

En in Nijkerk, valt daar een beetje buiten te rijden?

Esss

Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Pensionstal omgeving Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:40

Misschien Stal Mol in Hulshorst? Ze hebben een binnenbak en mooie lichte en frisse stallen. Ik weet verder niets over de sfeer en het beleid qua buiten zetten, maar dat valt vast te overleggen. En het mooiste: je zit op ong. een kwartiertje stappen van het bos af! :-)

Je zou ook nog bij Pride Stables in Hierden kunnen informeren. Ze hebben geen binnenbak maar wel een Agterberg bodem en een stapmolen.

...Klein maar fijn...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Pensionstal omgeving Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 23:41

Als je iets tegenkomt misschien adres opzoeken op maps. Heb ik ook wel gedaan.

Bij Mol vind ik ze ook nog weinig buiten komen en heb ik vraagtekens bij voerbeleid. Het uitrijden is het eerste stuk wel minder, maar daarna super.
Ze adverteren veel, dus dat vind ik nooit zo een goed teken. Wel is de binnenbak groot en netjes.

Wat er mogelijk is, zou ik persoonlijk gaan vragen.

Een kennisje heeft een tijdje op Costershoeve ( of iets dergelijks ) gestaan. Ligt tussen Putten en Nijkerk. Ik vond het niet geweldig, maar mensen moeten ook zelf kijken en in overleg gaan.

Weet je de postcode? Als je die gebruikt op mp, kom je zo af en toe ook wel wat tegen. Maar veel staan er vaak op en dat is imo niet voor niks.

Esss

Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:58


...Klein maar fijn...

Amado7

Berichten: 10718
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:34

Excuses voor het oude topic omhoog halen.

Zijn hier nog mensen die op zoek zijn naar een plekje in [plaats]?

Niet perfect is ook goed

sanne933
Berichten: 9
Geregistreerd: 18-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:20

Sorry dat ik dit topic weer omhoog haal maar ik zoek nog een plekje voor mijn pony in Harderwijk, Ermelo, Hierden. Het liefst swinters snachts op stal en veel buiten. Wie O wie heeft nog een stalletje vrij met andere paarden?

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Pensionstal omgeving Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:40

Vind je Stroe te doen?
Stal Dick Borgers aan de Wolweg voldoet aan je eisen.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Amado7

Berichten: 10718
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:46

Wij hopen zo snel mogelijk een plekje vrij te krijgen, maar ligt aan hoe snel pony verkocht is. Als je meer informatie wilt hebben moet je even pben!

Edit: in [plaats]

Niet perfect is ook goed

sanne933
Berichten: 9
Geregistreerd: 18-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:18

Albert schreef:
Vind je Stroe te doen?
Stal Dick Borgers aan de Wolweg voldoet aan je eisen.


Ja helaas, ik wil er zelf met fe fiets heen kunnen, ook savonds.
Ik woon zelf in Harderwijk ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers