Wie rijd er allemaal op het paardrijk in berlicum?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Connemaraa
Berichten: 164
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Rosmalen, Den Bosch

Wie rijd er allemaal op het paardrijk in berlicum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-12 23:24

Hallo lieve bokkers,
Ook voor manege het paardrijk nu een eigen topic.
Iedereen die iets met manege het paardrijk te maken heeft kan het hier vertellen,
Ben benieuwd of ik bekende tegen kom :D

Don


Chris_Fire
Berichten: 1031
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: nuland

Re: Wie rijd er allemaal op het paardrijk in berlicum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:45

mijn paardje staat op manege het paardrijk.. En ik kom er al ongeveer 16 jaar..

Connemaraa
Berichten: 164
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Rosmalen, Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-12 18:49

Chris_Fire schreef:
mijn paardje staat op manege het paardrijk.. En ik kom er al ongeveer 16 jaar..


Zo aan je profiel te zien ben je er inderdaad al erg lang, wel leuk profiel trouwens!

Don

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Wie rijd er allemaal op het paardrijk in berlicum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:10

Ik heb er eerst gereden, toen gewerkt, en nu rij ik er een hele leuke pony :).

Voer geen oorlog, voer de eendjes.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 09:44

Ik rijd er ook!! :)
Supermanege!

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:33

ik ook :)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 06:58

noukje123 schreef:
ik ook :)


In welke les rijd je? Wie is je lievelingspaard/pony?

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:58

ik rijd in de les van 11 tot 12, op zaterdag ochtend. heb niet echt een lievelingspaard/pony, maar wel pony's en paarden die ik leuk vind. Taranda, Clooney en Amber vind ik erg leuk. :)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 09:57

Nouklax schreef:
ik rijd in de les van 11 tot 12, op zaterdag ochtend. heb niet echt een lievelingspaard/pony, maar wel pony's en paarden die ik leuk vind. Taranda, Clooney en Amber vind ik erg leuk. :)


Ik rijd zaterdag om de week van 2 tot 3 :)

Ik vind eigenlijk alle paarden wel leuk. Afgelopen les zat ik op Salvador. Hij is echt heel fijn! Wel gaat mijn voorkeur uit naar de jonkies zoals Pepper, Camisha, Hailey :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:00

Leuk! Ik zat gisteren op pepper voor de eerste keer, vind het een leuke pony die fijn loopt, alleen heb ik het probleem dat ik moeite heb met streng zijn. Daar baal ik ontzettend van, dus probeer ik daar aan te werken! Rijd jij ook proefjes? :)

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 07:35

Nouklax schreef:
Leuk! Ik zat gisteren op pepper voor de eerste keer, vind het een leuke pony die fijn loopt, alleen heb ik het probleem dat ik moeite heb met streng zijn. Daar baal ik ontzettend van, dus probeer ik daar aan te werken! Rijd jij ook proefjes? :)


Maandag een springles gehad op pepper, hij was echt heel fijn! Volgensmij houd ie van springen haha :)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:10

Nouklax schreef:
Leuk! Ik zat gisteren op pepper voor de eerste keer, vind het een leuke pony die fijn loopt, alleen heb ik het probleem dat ik moeite heb met streng zijn. Daar baal ik ontzettend van, dus probeer ik daar aan te werken! Rijd jij ook proefjes? :)



Nee ik rijd geen proefjes. In de eerste 2 jaar wel gedaan t/m F5.

Pepper loopt zeker fijn! Enige nadeel is dat ie wel eens onvoorspelbaar kan zijn en vaak van de hoefslag af wijkt. Goed met je binnenbeen eraan en desnoods met een zweepje in je binnenhand.

En even op jouw andere bericht:

Pepper is zo ontzettend fijn met springen! Echt een topper! Ik heb laatst met Salvador voor het eerst gesprongen. Zijn galop is zegmaar uhm... je wordt gelanceerd, maar hij springt zo fijn en rustig! Echt een topper!

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:37

Enjoyx2 schreef:
Nouklax schreef:
Leuk! Ik zat gisteren op pepper voor de eerste keer, vind het een leuke pony die fijn loopt, alleen heb ik het probleem dat ik moeite heb met streng zijn. Daar baal ik ontzettend van, dus probeer ik daar aan te werken! Rijd jij ook proefjes? :)



Nee ik rijd geen proefjes. In de eerste 2 jaar wel gedaan t/m F5.

Pepper loopt zeker fijn! Enige nadeel is dat ie wel eens onvoorspelbaar kan zijn en vaak van de hoefslag af wijkt. Goed met je binnenbeen eraan en desnoods met een zweepje in je binnenhand.

En even op jouw andere bericht:

Pepper is zo ontzettend fijn met springen! Echt een topper! Ik heb laatst met Salvador voor het eerst gesprongen. Zijn galop is zegmaar uhm... je wordt gelanceerd, maar hij springt zo fijn en rustig! Echt een topper!


Salvador lijkt mij ook wel een fijn paard ja! Haha, dat "gelanceerd" kan ik me voorstellen als ik hem zie springen! Dat van pepper dat hij onvoorspelbaar is, ben ik met je eens. Maar het is wel
Echt een lieverd haha! Ik vond springen best wel eng, dus ben ik in een springles gegaan om beter te leren springen, en tot nu toe vind ik het echt super leuk! Heb 1 keer op donna gezeten, vond ik ook leuk! En 2 keer op pepper nu. Ik heb het gevoel dat ik nog veel van pepper ga leren :)


Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:38

Ik denk dat je van Pepper zeker veel gaat leren!

Donna lijkt me ook wel een keer leuk, nog nooit op gereden :P

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:39

Donna is een fijn paard vind ik, maar soms word ze (?) een beetje enthousiast als ze een hindernis ziet en neemt dan zelf alles in handen, met name het tempo haha. Hier komt mijn probleem van "stenger zijn" weer terug. Maar dat is juist goed, dan kan ik het leren :)

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:44

Bedankt voor de tip van goed met je binnenbeen werken met pepper, heeft goed geholpen!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:07

Nouklax schreef:
Bedankt voor de tip van goed met je binnenbeen werken met pepper, heeft goed geholpen!


Mooizo!!

Ik heb gisteren op Froukje gereden. Toen ik zag dat ik op haar moest was mijn eerste gedachte: Nooooo, ik ga dood! Haha. Laatste tijd is ze heel lekker bezig in de lessen. Steigeren, bokken, uit t niets wegrennen....

Het viel gelukkig heel erg mee. In het begin wilde ze steeds van de hoefslag af, en ze is sterk, dus je krijgt haar er niet zo weer opgestuurd :( Dus steeds maar voltes rijden en dan ging ze weer n half rondje vooruit xD

Met het galoperen was het een grote rodeo-show xD Bok-spring-bok-spring. Ben blijven zitten gelukkig :p
Daarna begon ze met steeds wegrennen....
Laatste halfuurtje kwam de beginnersles erbij en toen gingen we pakjes-circuit doen. Pakje van de boot (die gele opstap-trap) pakken, en dan in stap/draf/galop over een balkje, door de slalom, over 4 balkjes heen, door pionnen heen en over een kruisje springen. Natuurlijk moest ik aan iedereen voordoen hoe het moest.... Ik dacht echt: Daar ga ik dan. Niet dus, Froukje deed het geweldig! Braaf dat ze was! Was echt cool haha :p

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:18

Enjoyx2 schreef:
Nouklax schreef:
Bedankt voor de tip van goed met je binnenbeen werken met pepper, heeft goed geholpen!


Mooizo!!

Ik heb gisteren op Froukje gereden. Toen ik zag dat ik op haar moest was mijn eerste gedachte: Nooooo, ik ga dood! Haha. Laatste tijd is ze heel lekker bezig in de lessen. Steigeren, bokken, uit t niets wegrennen....

Het viel gelukkig heel erg mee. In het begin wilde ze steeds van de hoefslag af, en ze is sterk, dus je krijgt haar er niet zo weer opgestuurd :( Dus steeds maar voltes rijden en dan ging ze weer n half rondje vooruit xD

Met het galoperen was het een grote rodeo-show xD Bok-spring-bok-spring. Ben blijven zitten gelukkig :p
Daarna begon ze met steeds wegrennen....
Laatste halfuurtje kwam de beginnersles erbij en toen gingen we pakjes-circuit doen. Pakje van de boot (die gele opstap-trap) pakken, en dan in stap/draf/galop over een balkje, door de slalom, over 4 balkjes heen, door pionnen heen en over een kruisje springen. Natuurlijk moest ik aan iedereen voordoen hoe het moest.... Ik dacht echt: Daar ga ik dan. Niet dus, Froukje deed het geweldig! Braaf dat ze was! Was echt cool haha :p


Oei haha! Had de verhalen ook gehoord, gelukkig ging het goed! Goed gedaan hoor :) wij hadden ook het pakjes spel/ circuit, en ik zat op pepper! Hij liep heel erg fijn, en we hebben veel pakjes afgeleverd haha. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat het een beetje kinderachtig zou zijn, maar dat viel reuze mee en het was echt leuk! Op een gegeven moment had pepper door hoe het moest: na de balkjes bij de smalle doorgang aangalloperen en springen maar! En na het hindernisje remde hij weer keurig om "de pakjes in de schoorsteen te doen" haha! Maar fijn dat het goed ging met froukje! Ik heb er een keer op gereden, vrij in het begin ( toen ze nog niet bokte etc) en merkte inderdaad dat ze erg sterk was, vind het niet zon leuk paard maar ze zit wel lekker haha!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Wie rijd er allemaal op het paardrijk in berlicum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:18

Fijn, dat je het zo leuk vindt op Pepper! :)

Froukje zit inderdaad erg lekker :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Wie rijd er allemaal op het paardrijk in berlicum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:00

Haha ja! Voordat ik er op had gereden was het de pony die ik het meest "vreesde" om het zo maar even te zeggen. Heb jij of had jij ook een pony of paard waar je liever niet op wil(de) omdat je bijvoorbeeld verhalen hoorde?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Wie rijd er allemaal op het paardrijk in berlicum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:38

Nope. Ik stap op elk paard haha. Komt voornamelijk omdat ik een eigen paard Enjoy heb gehad. Als je haar overleeft, overleef je elk ander paard haha

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:08

Enjoyx2 schreef:
Nope. Ik stap op elk paard haha. Komt voornamelijk omdat ik een eigen paard Enjoy heb gehad. Als je haar overleeft, overleef je elk ander paard haha


Fijn! Haha handig! Is ze verkocht..? :(

Animal

Berichten: 8444
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Wie rijd er allemaal op het paardrijk in berlicum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:31

Wat leuk om een 'Paardrijk' topic tegen te komen! Ik heb van het voorjaar een maandje stage gelopen op het Paardrijk en het hier heel erg naar mijn zin gehad! :)

Beat drums, not people!

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:15

Animal schreef:
Wat leuk om een 'Paardrijk' topic tegen te komen! Ik heb van het voorjaar een maandje stage gelopen op het Paardrijk en het hier heel erg naar mijn zin gehad! :)


Leuk! Fijn dat je het naar je zin hebt gehad, ik vind het zelf ook een hele leuke manege met aardige mensen en lieve paarden!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Wie rijd er allemaal op het paardrijk in berlicum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:02

Nouklax,

Ze staat op een zorgboerderij. Ik woonde eerst op die zorgboerderij maar omdat het daar niet klikte met de mensen moest ik daar weg :(

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 2 bezoekers