Het jaar dat mijn meisjesdroom uitkwam

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Het jaar dat mijn meisjesdroom uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-16 15:13

Net als veel andere meiden hier had ik een droom: een eigen paard en het liefst een zwarte Arabier, hoe penny.
Spoiler:
Het is niet helemaal een zwarte Arabier geworden, maar het lijkt er wel een beetje op.
Het begon natuurlijk al vroeg met het vragen van een paard voor sinterklaas, kerst en verjaardag. Na een tijdje had ik wel door dat mijn ouders die droom niet zouden vervullen. Ik nam me voor te gaan sparen en zelf uiteindelijke een paard te kopen. Omdat ik realistisch was over mijn eigen mogelijkheden ben ik begonnen met het bijrijden van paarden van anderen. Daar kreeg ik een heel goed idee van hoe het zou zijn om een eigen paard te hebben. Toen een van mijn eerste bijrijdpaarden in 2014 weg moest en ik hem zomaar kreeg aangeboden van de eigenaresse heb ik dit topic geopend: [VVDD] Een mogelijke meisjes droom die uitkomt of..

Voor de beeldvorming; lieve Hielke, het paard waar het mee begon.
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb er heel lang nagedacht of ik een paard kon onderhouden en of ik dit paard wilde hebben. Ik heb uiteindelijk besloten dat het voor mij nog te vroeg was en dit paard niet de plek kon bieden die ik vond dat hij verdiende. Helaas voor mij is hij de handel in gegaan en heb ik geen idee waar hij nu is en of hij het goed heeft. Ik heb deels spijt en deels vrede met die beslissing. Ik kijk stiekem altijd nog als ik een fries tegen kom of hij het is.

Omdat ik na dit bijrijdpaard erg veel pech heb gehad met nieuwe bijrijdpaarden (twee paarden moesten vrij kort na elkaar ingeslapen worden) wist ik niet meer zo goed wat ik wilde. Ik ben sinds ik was begonnen met bijrijdpaarden nog nooit paardloos geweest, dus ik miste het al snel. Maar ik wilde rustig aan doen en kijken of er iets op mijn pad zou komen. Dat rustig aan doen ging me niet zo goed af en opeens zag ik op de boktmarkt een tweejarige pony te koop staan. Ik was helemaal niet opzoek naar een eigen paard, maar ik was verliefd geworden op de foto's en liet ze een vriendin zien. Die vriendin was super enthousiast en zei ineens dat dat paard wel bij haar mocht staan. Ookal was ik helemaal niet opzoek, het was wel een hele mooie kans die ik wilde aangrijpen en zo zijn we gaan kijken bij de pony van de advertentie. Helaas sprak de pony me in het echt veel minder aan dan op de foto's en zou die waarschijnlijk ook erg klein blijven voor mij, maar mijn zoektocht was gestart.

Erg lang zou die niet duren. Ik heb heel veel advertenties bekeken, maar nog niet echt iets gevonden wat aan mijn wensen voldeed. M'n vriendin was ook druk aan het kijken voor mij. Een advertentie die ze stuurde was van een veulen in de buurt. Ik vond hem ook eigenlijk wat te jong, maar ik was wel benieuwd. Dus we zijn gaan kijken. Heel leuk en lief paardje vond ik het, maar het paardje wat er bij stond sprak me nog veel meer aan en die bleek ook te koop. Zo ben ik aan Jaro gekomen en samen beleefden we dit jaar al vele eerste keren.

Afbeelding
De eerste keer dat ik hem zag, net één jaar en hengst. Een beetje onstuimig en ja die bal gooide hij zelf de lucht in.

Afbeelding
Zo verliefd geworden op dat smoeltje.

Afbeelding
Eerste keer bij zijn nieuwe vriendjes.

Afbeelding
Eerste keer zien hoe hij kan lopen.

Afbeelding
Best aardig al zeg ik het zelf.

Afbeelding
Eerste keer opstijgen (maar dan anders).

Afbeelding
Eerste fotoshoot samen.

Afbeelding
Eerste keer alleen wandelen.

Afbeelding
Eerste keer mee naar het bos.

Afbeelding
Eerste keer mee aan de fiets.

Afbeelding
Eerste keer arrogant doen.

Afbeelding
Maar over het algemeen is het gewoon een lieve puppy.

Ook is hij al meegeweest als handpaard. Hij hoeft nog niet veel te doen, maar heel spelenderwijs pakken we steeds een beetje meer mee. Verkeersmak is hij in elk geval al wel. Ik toch wel blij met de keuze die ik heb gemaakt. Ik ben een hele trotse eigenaar, vandaar dit topic natuurlijk. Normaal open ik niet zoveel topics. Hopelijk hebben jullie een beetje mee kunnen genieten van afgelopen 7 maanden met mijn paardje.

Jaro ♥


Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het jaar dat mijn meisjesdroom uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:20

Wat een leukerd!! hij is nu goed 1.5 jaar?
Wij hebben gister ook onze eerste paard gekocht, een hengst van 1.5 jaar jong :) En hopen da we hem volgende week kunnen ophalen!

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-16 15:33

Miesjex schreef:
Wat een leukerd!! hij is nu goed 1.5 jaar?
Wij hebben gister ook onze eerste paard gekocht, een hengst van 1.5 jaar jong :) En hopen da we hem volgende week kunnen ophalen!


Jaa klopt, hij is van 15 april 2015.
Spannend nog even geduld hebben, dat is de dreamboy toch? Zag ik net in het veulen van 2015 topic volgens mij.

Jaro ♥

Esther_92

Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:53

Wat een ontzettend knap paard heb je daar!

Snap dat je verliefd geworden bent op dat smoeltje! <3

Veel plezier het hem!

noor14

Berichten: 738
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Re: Het jaar dat mijn meisjesdroom uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:33

Jaro is echt een prachtig paard <3
En leuk dat je er al zoveel mee doet :)
Je leert hem nu echt goed kennen, en voor je het weet is hij alweer 3 jaar!
Super mooi ook die bruine uiteindes aan de manen!
Leuk overzichtje zo, hopelijk volgend jaar weer zon overzicht met nieuwe dingen!

~Dex~28 maart 2015~Bontfire x Gentlemen~

~Rosie~14 juni 2021~Zambesi x Sanyo

Babsding

Berichten: 744
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Overijssel

Re: Het jaar dat mijn meisjesdroom uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:48

Wat een leuk paard! Veel plezier gewenst, en die opstijgfoto is geweldig :D

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:40

Ilayla schreef:
Miesjex schreef:
Wat een leukerd!! hij is nu goed 1.5 jaar?
Wij hebben gister ook onze eerste paard gekocht, een hengst van 1.5 jaar jong :) En hopen da we hem volgende week kunnen ophalen!


Jaa klopt, hij is van 15 april 2015.
Spannend nog even geduld hebben, dat is de dreamboy toch? Zag ik net in het veulen van 2015 topic volgens mij.


Haha jaa dat klopt, ik zie het net ook!! wat leuk.

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

Shinedown

Berichten: 1013
Geregistreerd: 19-03-09

Re: Het jaar dat mijn meisjesdroom uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:22

Wat een leuk paard, echt een schattig gezicht ook :)! Ga je hem wanneer hij over een hele tijd oud genoeg is zelf beleren?

Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

Re: Het jaar dat mijn meisjesdroom uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:31

Ah wat een leukerd! Erg schattig :D


Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-16 20:11

Dankjullie wel voor de leuke reacties! Plezier zullen we ongetwijfeld blijven houden. Hopelijk stijgen we ooit samen op. *D

noor14 schreef:
Jaro is echt een prachtig paard <3
En leuk dat je er al zoveel mee doet :)
Je leert hem nu echt goed kennen, en voor je het weet is hij alweer 3 jaar!
Super mooi ook die bruine uiteindes aan de manen!
Leuk overzichtje zo, hopelijk volgend jaar weer zon overzicht met nieuwe dingen!


Thanks! Ja de tijd vliegt nu al vind ik. Ik ben heel zuinig op die bruine uiteindes haha, alleen jammer dat ze niet meer terug komen als ik ze ooit afknip. Dus ik ben benieuwd hoe lang zn manen kunnen worden :D Ik ga voor de KWPNer met de langste manen.


Shinedown schreef:
Wat een leuk paard, echt een schattig gezicht ook :)! Ga je hem wanneer hij over een hele tijd oud genoeg is zelf beleren?


Dankjewel! Ja z'n koppie is erg schattig, voor de rest is het echt een lange slungel :p Het plan is inderdaad wel om hem zelf te beleren als hij voldoende kent vanaf de grond en hij er klaar voor is met instructeur. Dat lijkt me wel het mooiste als je zelf zo met een paard kunt groeien.

Jaro ♥

Dusteyes

Berichten: 127
Geregistreerd: 12-08-12

Re: Het jaar dat mijn meisjesdroom uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:59

Jaro!! *\o/* Blijft bijzonder dat na alle bijrijd- en verzorgpaardjes je dan nu een eigen paardje hebt, maar wat is ie leuk! <3 Super leuk om te zien dat toen we de eerste keer naar hem gingen kijken dat hij zo "wild" was en moet je hem nu zien :') Lief mannetje! Ben heeel benieuwd hoe hij uit groeit!! Ontzettend veel plezier met je "kleine" ventje! :j /3

Stilana & Bailynn

Sara_Lexie

Berichten: 46
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: België

Re: Het jaar dat mijn meisjesdroom uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:55

Wat enorm knap paardje heb je daar <3
Super leuk om jullie zo "bezig" te zien, heel veel plezier samen!

P_AndUnicorn

Berichten: 32
Geregistreerd: 21-03-16
Woonplaats: Ede

Re: Het jaar dat mijn meisjesdroom uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:57

Lief koppie zeg!
Super leuk zo een jong beestje die je helemaal naar je eigen hand kan zetten.
Heel veel plezier ermee, ben benieuwd naar een update als jullie weer wat verder zijn! :)

xfloorremy

Berichten: 60
Geregistreerd: 02-11-16
Woonplaats: Limburg

Re: Het jaar dat mijn meisjesdroom uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:44

Aaah wat leuk zeg! veel plezier samen <3

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:47

Wat een mooi verhaal, en wat een prachtig paard heb je gevonden. <3
Ik wens jullie samen veel plezier en succes.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het jaar dat mijn meisjesdroom uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:44

Dan doe ik met je mee! Kwpn met langste manenAfbeelding
Gaat al aardig voor zijn 1,5 jaar toch

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-16 19:28

Bedankt weer voor de lieve reacties.
Ik weet zeker dat we nog heel veel plezier gaan hebben samen en zeker na jullie plezierwensen :D

P_AndUnicorn schreef:
Lief koppie zeg!
Super leuk zo een jong beestje die je helemaal naar je eigen hand kan zetten.
Heel veel plezier ermee, ben benieuwd naar een update als jullie weer wat verder zijn! :)


Leuk om te horen dat je benieuwd bent naar zijn vorderingen. Ik zal af en toe wel een topic van hem maken met onze vorderingen. Gaat nniet zo snel hoor, want zoveel doen we niet en de belangrijkste dingen voor een jaarling kent hij al.

Miesjex schreef:
Dan doe ik met je mee!

Leuk! Ben benieuwd hoe lang kwpn manen kunnen worden haha. Gaat al de goede kant op inderdaad.

Jaro ♥

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:41

Jaa Ilaya, daar ben ik ook heel benieuwd na.. Maar kane heeft eigenlijk al een flinke bos, en vooral zijn voorpluk is mega!Afbeelding <3

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 7 bezoekers