Bus vakantie (met paarden) Gezocht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Bus vakantie (met paarden) Gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 11:20

Hallo allemaal,

Ik wil dit jaar met de bus op vakantie, de locatie maakt mij persoonlijk niet zo zeer veel uit. Ik wil met de bus omdat ik me nog niet zelfverzekerd genoeg voel in de auto om een groot eind te rijden.

Zijn jullie bekent met of je een busvakantie kan doen waarbij je bijvoorbeeld een paarde vakantie hebt of kan rijden (ook voor beginners graag want ik ga met mijn vriend)

Iemand ideeƫn?
(ik ben 18 en mijn vriend is 20 jaar oud.)

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:38

misschien kun je gewoon met het openbaar vervoer naar iets toe, ken geen reisorganisatie die een busreis ernaartoe ook regelt.

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 15:01

mystery1980 schreef:
misschien kun je gewoon met het openbaar vervoer naar iets toe, ken geen reisorganisatie die een busreis ernaartoe ook regelt.


heb je wel een goede vakantie locatie?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Bus vakantie (met paarden) Gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:12

Wat is je budget?
Hoe lang wil je weg?
Moet het een warm land zijn?
Wil je op trektocht of gewoon iedere dag een buitenrit?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:24

mystery1980 schreef:
misschien kun je gewoon met het openbaar vervoer naar iets toe, ken geen reisorganisatie die een busreis ernaartoe ook regelt.

>;)
Genoeg organisaties die busreizen organiseren hoor.. denk aan alle jongeren die met de bus lekker cheap op vakantie gaan na de examens :+

TS:
Idd, wat wil je? hoelang, en richting t noorden zuiden of in eigen land blijven? Eventueel vliegen niet een optie, scheelt je zoveel tijd als je bijv naar spanje wilt (busreis +- 22u)

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:43

Celiien schreef:
mystery1980 schreef:
misschien kun je gewoon met het openbaar vervoer naar iets toe, ken geen reisorganisatie die een busreis ernaartoe ook regelt.

>;)
Genoeg organisaties die busreizen organiseren hoor.. denk aan alle jongeren die met de bus lekker cheap op vakantie gaan na de examens :+

TS:
Idd, wat wil je? hoelang, en richting t noorden zuiden of in eigen land blijven? Eventueel vliegen niet een optie, scheelt je zoveel tijd als je bijv naar spanje wilt (busreis +- 22u)


Dacht dat ze echt zocht naar paardevakantie's, niet naar een vakantie om te gaan stappen.

Myou
Berichten: 921
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:48

mystery1980 schreef:
Celiien schreef:

>;)
Genoeg organisaties die busreizen organiseren hoor.. denk aan alle jongeren die met de bus lekker cheap op vakantie gaan na de examens :+

TS:
Idd, wat wil je? hoelang, en richting t noorden zuiden of in eigen land blijven? Eventueel vliegen niet een optie, scheelt je zoveel tijd als je bijv naar spanje wilt (busreis +- 22u)


Dacht dat ze echt zocht naar paardevakantie's, niet naar een vakantie om te gaan stappen.


Bussen rijden naar allerlei plekken, dat zijn echt niet alleen uitgaansgebieden...
TS voor een paardenvakantie lijkt het mij het meest praktisch om een paardenstallen in het buitenland te zoeken die jou aanspreken en daarna kijken hoe het vervoer geregeld kan worden. Meestal kom je wel ver met het vliegtuig, busreizen, openbaar vervoer etc.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:52

@Mystery: ik noemde een voorbeeld >;) ouderen etc doen t toch ook ? M'n opa bijvoorbeeld naar Lourdes :j

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Bus vakantie (met paarden) Gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:55

Ik denk dat je vraagstelling iets te ruim is. Zoals een paar mensen hiervoor ook al aangeven, wat wil je precies? Wil je een paardrijvakantie of wil je een andere vakantie met de mogelijkheid om ook een keer paard te rijden? Wanneer wil je? Moet het er warm of koud zijn? Hoe lang wil je?

Als je wat gerichter kunt zijn met wat je zoekt, kunnen we je beter adviseren.

Overigens, op gevaar af dat je geen paardrijvakantie wilt, kijk eens bij organisaties als Trailfinders voor een paardrijvakantie, zij hebben er een paar in Nederland of iets daar buiten. Die zijn prima te doen via de bus.

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bus vakantie (met paarden) Gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:06

Kijk eens naar Flixbus, die hebben een heel breed netwerk in Europa :)

Goof

Berichten: 28769
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Bus vakantie (met paarden) Gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:20

Je eisen zijn echt te ruim. Je wil met een bus naar paarden.
Dat kan hier in Nl (rijd lekker naar de Veluwe ofzo) of in het buitenland (doe een trektocht in Roemeniƫ). Nogal breed dus.

Ik ben benieuwd wat de wensen van je vriend zijn? Wat wil hij? Dagelijks paardrijden? Een uurtje rijden gewoon voor de ervaring? Durft hij niet te rijden met de auto?

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Re: Bus vakantie (met paarden) Gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 18:45

ik wil ongveer 10 dagen gaan.
buget uhm... rond 350 pp. ofzo...
hoeft niet perse warm land.
en geen trektocht

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Bus vakantie (met paarden) Gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:53

Ik ben bang dat je dat moet verdubbelen.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Bus vakantie (met paarden) Gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:57

Dit is het goedkoopste wat ik tot nu toe vond.

http://www.lemartinet.nl/prijzen.html

540 euro exclusief vervoer.

Er rijden bussen zoals je kunt lezen. Weet natuurlijk daar de prijzen niet van.

Goof

Berichten: 28769
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:59

white_flame schreef:
ik wil ongveer 10 dagen gaan.
buget uhm... rond 350 pp. ofzo...
hoeft niet perse warm land.
en geen trektocht


Voor dat bedrag kan je nergens 10 dagen terecht inclusief reis. Hooguit met een jongerenreis weggemoffeld in een te klein appartementje en Lloret ofzo.

Je zoekt dus een vakantielocatie waar je met ov naar toe kan en eventueel ook een keertje kunt paardrijden.
Eigenlijk.... kun je dit overal.
Als ik jou was zou ik eerst eens met je vriend samen gaan overleggen welke landen of plekken jullie leuk lijken. Dan zou ik eens gaan kijken of je er ook kunt paardrijden. En dan uitzoeken hoe je er met ov komt.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 23:56

Wij verhuren appartementen in Benidorm en met mogelijkheid tot paardrijden, beginners , routes en excursies. Bij interesse stuur een pb en dan praten we. :D

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Bus vakantie (met paarden) Gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:05

je kunt voor die prijs misschien kijken of je een campeerplekje ergens bij een manege kunt vinden. Misschien kun je liftend of via een app als bla bla car met iemand goedkoop meerijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:09

En een van de Nederlandse waddeneilanden? Je kunt er van alles doen en ook oa paardrijden. Er zijn jongerecampings die betaalbaarder zijn en het vervoer er heen kan goedkoper?

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 10:15

Judith_ schreef:
En een van de Nederlandse waddeneilanden? Je kunt er van alles doen en ook oa paardrijden. Er zijn jongerecampings die betaalbaarder zijn en het vervoer er heen kan goedkoper?


Ja zouden we afgelopen jaar doen.
Maar ben nu al 2 jaar niet naar het buitenland geweest...
Wil ik toch graag.
Iemand ervaring met bepaalde stallen in Bvb. Duitsland bijvoorbeeld. Dan kan ik misschien gewoon een vakantie boeken en daar een paar keer heen gaan.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Bus vakantie (met paarden) Gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:19


NZ92

Berichten: 3171
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Bus vakantie (met paarden) Gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:18

Ik heb een te gekke locatie in de Ardennen voor je. Hier kun je naar toe reizen met de trein. Is ongeveer 4 uur vanaf Utrecht-Centraal.

Het gaat om villalesolivettes.be in la Roche. Je kunt hier geweldige halve dagritten maken maar ook ervoor kiezen om een hele dag op pad te gaan. Het gebied is heel afwisselend en je rijdt hier met Merens paard een zeer betrouwbaar ras.
Je hebt het alleen over dat je vriend een beginner is. Beheerst hij wel stap/draf en galop? Dit is bij deze locatie wel een vereiste namelijk.
Momenteel hebben ze hier verschillende leuke arrangementen.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bus vakantie (met paarden) Gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:25

voor dat bedrag zou ik eerder kijken of je ergens tegen vergoeding op een stal kan helpen, alhoewel ik me afvraag of ze dat voor 10dagen doen...

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:18

Op de manege van vrienden mag je gratis rijden (buitenritten, lessen enz) tegen werkjes zoals stallen uitmesten en voeren. :j

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:26

mystery1980 schreef:
Ik heb hier ooit een buitenrit gemaakt: http://www.pferdehof-montferland.de/Wil ... lkom-D-NL/
Was wel leuk, geen idee meer van de prijs helaas.


Als je hier naar toe zou gaan heb je meer dan voldoende overnachtingsmogelijkheden, denk aan vakantiepark in Braamt, maar ook in Beek verschillende mogelijkheden voor jullie zelf
Daarbij in het bos Montferland is het leuk rijden.