[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 09:25

Fabster schreef:
Ja. Ik heb gisteren mijn laatste rit op Leo gemaakt. Meestal kon ik hem in de winter nog wel rijden, maar het is nu echt over. Zijn rug wil het echt niet meer. Hij had altijd al een slechte rug, maar door de cushing is hij veel spier kwijt geraakt. Gisteren op hem gereden, maar hij wilde alleen maar zijn kop omhoog en zijn rug wegdrukken. Het is dus klaar. Hij gaat nu definitief met rijpensioen. Ik hou hem aan de hand verder soepel, maar dat is t. Hij is 25. Ik hoop dat hij bog wel even in leven bljft. Hij gaat nu rap achteruit.... ;(


:(:) Ik hoop het ook voor je!


Ik ben er ook weer. Ik was 2,5 maanden in Hongarije stage lopen. :P
Gister heeft vera bedacht dat ze een echte penny pony wilde worden door zichzelf roze te maken. De liksteen geeft af. :')

Dit jaar is het laatste jaar met haar. Zaterdag komt mijn eerste eigen paardje en op lange duur gaat twee paarden te veel worden. Dus dan is deze en volgende maand de laatste maand dat ik haar ga verzorgen en rijden. Kan ik het jaar nog mooi afsluiten en stop ik niet gelijk met haar.


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 09:51

Je nieuwe paardje geen fjord?

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:02

Nee helaas. :P
Lijkt ook niet op een Fjord. Dus doen alsof gaat ook niet werken. :')

Dit is hem. <3
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:17

Nope, lijkt niks op een fjord :D

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:00

Mijn 2,5 jarige klophengst staat inmiddels sinds vrijdag op de kliniek in Utrecht. Hij is nu aan het vasten en maandag ochtend wordt hij gecastreerd! Ze konden met de echo zijn tweede testikel niet vinden, niet in de lies en niet in de buik. Ze vonden wel iets anders wat in eerste instantie niet op een testikel lijkt, maar wel zou kunnen zijn. Heel raar.
Nu wordt er eerst laparoscopisch een kijkoperatie gedaan. Mochten ze dan de testikel vinden, wordt hij deze afgebonden en daarna de normale testikel 'normaal' verwijderd. Vinden ze de tweede niet, dan wordt deze over de lies verwijderd. Ik kan niet wachten tot ik maandag gebeld word, vind het toch wel spannend :o

Afbeelding


Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 07:26

Yacintha schreef:
Mijn 2,5 jarige klophengst staat inmiddels sinds vrijdag op de kliniek in Utrecht. Hij is nu aan het vasten en maandag ochtend wordt hij gecastreerd! Ze konden met de echo zijn tweede testikel niet vinden, niet in de lies en niet in de buik. Ze vonden wel iets anders wat in eerste instantie niet op een testikel lijkt, maar wel zou kunnen zijn. Heel raar.
Nu wordt er eerst laparoscopisch een kijkoperatie gedaan. Mochten ze dan de testikel vinden, wordt hij deze afgebonden en daarna de normale testikel 'normaal' verwijderd. Vinden ze de tweede niet, dan wordt deze over de lies verwijderd. Ik kan niet wachten tot ik maandag gebeld word, vind het toch wel spannend :o

[ [url=m/YTZV5J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sterkte, inderdaad best spannend

moeilijke mensen zijn de grootste leermeesters :9
http://www.develuwezoom.nl/
http://www.gewiekstmindfulness.nl/

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:01

@Yacintha, weet je nu al iets meer over je knuffelbeer?

Zijn er hier toevallig ruiters die even zot zijn als ik in het hoofd en een cyclus hebben meegereden met hun fjord?
Mijn fjordenman is nu3.5jaar en ik zou volgend jaar graag starten met een paar wedstrijden... Maar i.p.v. de gewone E/A proefjes (B-proefjes in Nederland), ga ik denk ik starten met hem in de cylcus 4jarige dressuurpaarden... (Dressuur is er toch voor het paard en niet omgekeerd dus waarom niet denk ik dan)... Nog mensen die zo zot waren/zijn als ik die echt mee gaan strijden tegen de 'sjiekere' dressuurpaarden?

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Marcella

Berichten: 36531
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:22

Ik heb gewoon met mijn fjord tegen KWPN gereden, maar ook verslagen dus zeg niet altijd wat (ook bij een jury die eigenlijk helemaal niet van fjorden hielt). Als je maar zorg dat je gewoon een hele strakke proef weet te rijden.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:40

Bedankt!
Ben gister uiteindelijk gebeld. Het was een lange operatie en Knud bleek een zeldzame klophengst te zijn? Via de laparoscopische kijkoperatie hebben ze geen testikel gevonden, maar wel ander afwijkend weefsel. Ze hebben één keer een paard met hetzelfde gehad, toen bleek het oud testikel weefsel te zijn. Maar kwaadaardig weefsel is nog niet uitgesloten.
Daarna hebben ze hem aan dezelfde kant nog over de lies geopereerd omdat ze daar een zaadstreng vonden, hier hebben ze een kleine bijbal gevonden die ook onderzocht gaan worden. Daarna nog het normale testikel verwijderd, maar geen tweede testikel dus.. Nu moet hij tot maandag blijven ipv vrijdag in verband met een testosteron test.
Vanavond bellen ze me weer op over het herstel van Knud.

Ik vind het zo sneu voor hem, maar ik ben nu wel blij dat ik Utrecht heb gekozen!

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:21

Aco schreef:
@Yacintha, weet je nu al iets meer over je knuffelbeer?

Zijn er hier toevallig ruiters die even zot zijn als ik in het hoofd en een cyclus hebben meegereden met hun fjord?
Mijn fjordenman is nu3.5jaar en ik zou volgend jaar graag starten met een paar wedstrijden... Maar i.p.v. de gewone E/A proefjes (B-proefjes in Nederland), ga ik denk ik starten met hem in de cylcus 4jarige dressuurpaarden... (Dressuur is er toch voor het paard en niet omgekeerd dus waarom niet denk ik dan)... Nog mensen die zo zot waren/zijn als ik die echt mee gaan strijden tegen de 'sjiekere' dressuurpaarden?


Zijn er genoeg die het doen hoor :j Ik heb het zelf ook regelmatig gedaan.
Zoals Marcella ook al zegt, ik vind tegenwoordig dat er gewoon eerlijk gejureerd word.

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 18:44

Yacintha schreef:
Bedankt!
Ben gister uiteindelijk gebeld. Het was een lange operatie en Knud bleek een zeldzame klophengst te zijn? Via de laparoscopische kijkoperatie hebben ze geen testikel gevonden, maar wel ander afwijkend weefsel. Ze hebben één keer een paard met hetzelfde gehad, toen bleek het oud testikel weefsel te zijn. Maar kwaadaardig weefsel is nog niet uitgesloten.
Daarna hebben ze hem aan dezelfde kant nog over de lies geopereerd omdat ze daar een zaadstreng vonden, hier hebben ze een kleine bijbal gevonden die ook onderzocht gaan worden. Daarna nog het normale testikel verwijderd, maar geen tweede testikel dus.. Nu moet hij tot maandag blijven ipv vrijdag in verband met een testosteron test.
Vanavond bellen ze me weer op over het herstel van Knud.

Ik vind het zo sneu voor hem, maar ik ben nu wel blij dat ik Utrecht heb gekozen!


Vorig jaar is mijn klophengst ook in Utrecht gecastreerd op dezelfde manier erg fijn daar.
Inmiddels een jaar verder en het is een geweldig dier geworden.

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 18:48

Foss schreef:
Yacintha schreef:
Bedankt!
Ben gister uiteindelijk gebeld. Het was een lange operatie en Knud bleek een zeldzame klophengst te zijn? Via de laparoscopische kijkoperatie hebben ze geen testikel gevonden, maar wel ander afwijkend weefsel. Ze hebben één keer een paard met hetzelfde gehad, toen bleek het oud testikel weefsel te zijn. Maar kwaadaardig weefsel is nog niet uitgesloten.
Daarna hebben ze hem aan dezelfde kant nog over de lies geopereerd omdat ze daar een zaadstreng vonden, hier hebben ze een kleine bijbal gevonden die ook onderzocht gaan worden. Daarna nog het normale testikel verwijderd, maar geen tweede testikel dus.. Nu moet hij tot maandag blijven ipv vrijdag in verband met een testosteron test.
Vanavond bellen ze me weer op over het herstel van Knud.

Ik vind het zo sneu voor hem, maar ik ben nu wel blij dat ik Utrecht heb gekozen!


Vorig jaar is mijn klophengst ook in Utrecht gecastreerd op dezelfde manier erg fijn daar.
Inmiddels een jaar verder en het is een geweldig dier geworden.


Ik ben tot nu toe ook heel erg blij dat ik hem daar naartoe hen gebracht! Heb er zo'n goed en gerust gevoel bij.
Ben wel benieuwd hoe hij hierna is, omdat hij ook nogal een pittig karakter heeft van zichzelf.
Hoe snel merkte je dat die van jou rustiger werd? En heeft hij er iets aan over gehouden vlak na de operatie?

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 07:24

Amber_ schreef:
Aco schreef:
@Yacintha, weet je nu al iets meer over je knuffelbeer?

Zijn er hier toevallig ruiters die even zot zijn als ik in het hoofd en een cyclus hebben meegereden met hun fjord?
Mijn fjordenman is nu3.5jaar en ik zou volgend jaar graag starten met een paar wedstrijden... Maar i.p.v. de gewone E/A proefjes (B-proefjes in Nederland), ga ik denk ik starten met hem in de cylcus 4jarige dressuurpaarden... (Dressuur is er toch voor het paard en niet omgekeerd dus waarom niet denk ik dan)... Nog mensen die zo zot waren/zijn als ik die echt mee gaan strijden tegen de 'sjiekere' dressuurpaarden?


Zijn er genoeg die het doen hoor :j Ik heb het zelf ook regelmatig gedaan.
Zoals Marcella ook al zegt, ik vind tegenwoordig dat er gewoon eerlijk gejureerd word.


Dit hoop ik heel erg! Moet zeggen dat ik bij de gewone provenciale wedstrijden zelf nog nooit fjorden heb gezien bij ons(VLP, LRV wel/ jumpings wel, dressuur niet). Cyclussen zijn nationaal... Dus misschien zie ik er zo wel verschijnen.

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:29

Yacintha schreef:
Bedankt!
Ben gister uiteindelijk gebeld. Het was een lange operatie en Knud bleek een zeldzame klophengst te zijn? Via de laparoscopische kijkoperatie hebben ze geen testikel gevonden, maar wel ander afwijkend weefsel. Ze hebben één keer een paard met hetzelfde gehad, toen bleek het oud testikel weefsel te zijn. Maar kwaadaardig weefsel is nog niet uitgesloten.
Daarna hebben ze hem aan dezelfde kant nog over de lies geopereerd omdat ze daar een zaadstreng vonden, hier hebben ze een kleine bijbal gevonden die ook onderzocht gaan worden. Daarna nog het normale testikel verwijderd, maar geen tweede testikel dus.. Nu moet hij tot maandag blijven ipv vrijdag in verband met een testosteron test.
Vanavond bellen ze me weer op over het herstel van Knud.

Ik vind het zo sneu voor hem, maar ik ben nu wel blij dat ik Utrecht heb gekozen!



kunnen we hem nu dan ruin noemen of is hij nog steeds klophengst? Of is daar pas echte duidelijkheid over na die test?

Mijn Fjorden:
Meline (Havstad) moeder van:
Celony┼ en Djambo (Balony) - Ferro, Hindra, Indre, Jilco (verkocht) en Luco┼ (Karant) - Gino (Rudsmo Råssar) - Kayo (Anton, verkocht) - Mirko (Topas), grootmoeder van: Leneke (HindraxKventin) - Mara en Nolan (IndrexTopas) - Marinde en Nivar (HindraxTopas)
Topas staat bij ons ter dekking

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:43

Anita45 schreef:
Yacintha schreef:
Bedankt!
Ben gister uiteindelijk gebeld. Het was een lange operatie en Knud bleek een zeldzame klophengst te zijn? Via de laparoscopische kijkoperatie hebben ze geen testikel gevonden, maar wel ander afwijkend weefsel. Ze hebben één keer een paard met hetzelfde gehad, toen bleek het oud testikel weefsel te zijn. Maar kwaadaardig weefsel is nog niet uitgesloten.
Daarna hebben ze hem aan dezelfde kant nog over de lies geopereerd omdat ze daar een zaadstreng vonden, hier hebben ze een kleine bijbal gevonden die ook onderzocht gaan worden. Daarna nog het normale testikel verwijderd, maar geen tweede testikel dus.. Nu moet hij tot maandag blijven ipv vrijdag in verband met een testosteron test.
Vanavond bellen ze me weer op over het herstel van Knud.

Ik vind het zo sneu voor hem, maar ik ben nu wel blij dat ik Utrecht heb gekozen!



kunnen we hem nu dan ruin noemen of is hij nog steeds klophengst? Of is daar pas echte duidelijkheid over na die test?


Dat zal blijken na zowel de bloedtest als weefseltest. Maandag wordt nog bloed afgenomen en daarna mag hij naar huis. Dan is de verwachting dat de uitslag eind volgende week of die week daarna komt.
Ik hoop toch wel dat hij nu een 'simpele' ruin is :o

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:42

Mijn klophengst is nu echt een ruin geen hengsten gedrag meer van zichzelf is hij wel tamelijk druk maar hij luisterd nu een stuk beter.

Ik hoop dat die van jou een echte ruin wordt dat is wel het fijnste.

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:53

Foss schreef:
Mijn klophengst is nu echt een ruin geen hengsten gedrag meer van zichzelf is hij wel tamelijk druk maar hij luisterd nu een stuk beter.

Ik hoop dat die van jou een echte ruin wordt dat is wel het fijnste.


Wat fijn!
Ik hoop het ook ja, we gaan het zien :)

Feelsoproud

Berichten: 914
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:46

Aco schreef:
Zijn er hier toevallig ruiters die even zot zijn als ik in het hoofd en een cyclus hebben meegereden met hun fjord?
Mijn fjordenman is nu3.5jaar en ik zou volgend jaar graag starten met een paar wedstrijden... Maar i.p.v. de gewone E/A proefjes (B-proefjes in Nederland), ga ik denk ik starten met hem in de cylcus 4jarige dressuurpaarden... (Dressuur is er toch voor het paard en niet omgekeerd dus waarom niet denk ik dan)... Nog mensen die zo zot waren/zijn als ik die echt mee gaan strijden tegen de 'sjiekere' dressuurpaarden?


Ik durf het niet met zekerheid zeggen,moet je eens nakijken,maar volgens mij mag je zelfs niet met een fjord starten.
Cyclus jonge dressuurpaarden is op nationaal niveau,en nationaal mag je niet met een pony tussen de paarden starten.

Ik rijd al jaren VOR,en daar heeft jaren geleden wel een tijdje een fjord meegelopen.Die kreeg echter zelden de punten die hij verdiende :( :( .

Ik heb nu een fjordenmerrie van 1,5 jaar,en het plan is ook wel om haar in de toekomst af en toe bij de VOR te starten,maar grote verwachtingen heb ik er niet van.

Feelsoproud

Berichten: 914
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:04

Om deel te nemen aan de nationale cyclus jonge paarden moet het paard ingeschreven zijn in een stamboek dat lid is van de WBFSH(internationale federatie van stamboeken voor rijpaarden),het fjordenstamboek is hier geen lid van!

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:06

Feelsoproud schreef:
Aco schreef:
Zijn er hier toevallig ruiters die even zot zijn als ik in het hoofd en een cyclus hebben meegereden met hun fjord?
Mijn fjordenman is nu3.5jaar en ik zou volgend jaar graag starten met een paar wedstrijden... Maar i.p.v. de gewone E/A proefjes (B-proefjes in Nederland), ga ik denk ik starten met hem in de cylcus 4jarige dressuurpaarden... (Dressuur is er toch voor het paard en niet omgekeerd dus waarom niet denk ik dan)... Nog mensen die zo zot waren/zijn als ik die echt mee gaan strijden tegen de 'sjiekere' dressuurpaarden?


Ik durf het niet met zekerheid zeggen,moet je eens nakijken,maar volgens mij mag je zelfs niet met een fjord starten.
Cyclus jonge dressuurpaarden is op nationaal niveau,en nationaal mag je niet met een pony tussen de paarden starten.

Ik rijd al jaren VOR,en daar heeft jaren geleden wel een tijdje een fjord meegelopen.Die kreeg echter zelden de punten die hij verdiende :( :( .

Ik heb nu een fjordenmerrie van 1,5 jaar,en het plan is ook wel om haar in de toekomst af en toe bij de VOR te starten,maar grote verwachtingen heb ik er niet van.


Meen je dit? Hmmmmz jammer... Zal de vlp er nog eens over mailen. Had hen nochtans al eens gemaild en toen was het antwoord ja (maar dan had ik wel niet uitdrukkelijk gevraagd over de cyclus, wedstrijden in het algemeen).

some horses are worth melting for ♥ Olaf

eestheer

Berichten: 585
Geregistreerd: 08-02-11
Woonplaats: aan de rand van het bos! :)

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:50

Hoi! Omdat dit niet in de foto-topics mag.. maar toch met deze vraag zit, probeer ik het hier even.. En wil daarna graag blijven hangen om gezellig over onze fjordjes te kletsen :-)

Paardje begin van de winter half geschoren maar is toch niet genoeg. Co gaat aankomende week helemaal kaal maar ben nu even aan het kijken naar warme dekens. Vorige jaren stond hij onder een 300grams wat eigenlijk goed ging, maar merkte wel dat hij op zijn hals sneller vacht aanmaakte dan de rest van zijn lichaam. Logisch natuurlijk want daar zat geen deken. Nu ben ik aan het kijken naar halsdekens maar vraag me af of zijn boog dan netjes omhoog blijft staan. In de zomer heeft hij altijd een eczeemdeken op maar deze heb ik in de hals laten verbreden zodat de boog niet omvalt..
Wat is jullie ervaring met halsstukken op winterdekens en hoe doen jullie dit? Wel of geen halsdeken bij een geheel geschoren fjord.. Ben benieuwd naar de reacties!

Co!! <3

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:18

Yacintha schreef:
Ik ben tot nu toe ook heel erg blij dat ik hem daar naartoe hen gebracht! Heb er zo'n goed en gerust gevoel bij.
Ben wel benieuwd hoe hij hierna is, omdat hij ook nogal een pittig karakter heeft van zichzelf.
Hoe snel merkte je dat die van jou rustiger werd? En heeft hij er iets aan over gehouden vlak na de operatie?

Van het voorjaar hier ook een klophengst van 2 jaar aan huis geopereerd. Hele belevenis want dit hadden we nog nooit meegemaakt/gezien zo, maar ging ook over de lies. Die had ook een bal (nouja, slap frutseltje) vrij hoog zitten. Binnen een week was hij weer de oude, eigenlijk sneller dan castratie bij een 'open wond', ging heel mooi!
Vervolgens heeft het een dikke 1,5 a 2 maanden geduurd voordat we konden zeggen dat hij qua karakter ook echt niet zo hengst meer was.

Afhankelijk van hoeveel hengst ze ook van tevoren waren kan het heel snel of juist tijd nodig hebben. Als ze ooit gedekt hebben duurt het meestal ook wel langer. Hier ook eentje die na 2 dekjaren geruind is. Vorig zomer gecastreerd en sinds deze zomer pas echt écht ruin. (Hij kan nog wel stoer doen soms, maar de andere paarden accepteren hem nu volledig als ruin en hij claimt de merries niet meer.)

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:45

Poeh dat duurde nog wel even dus. Scheelt dat die van mij niet gedekt heeft en vrij weinig reageerde op merries. Thuis is hij wel vrij goed te doen wat betreft hengstengedrag dus dat maakt me sowieso dan al niet zo veel uit. Wel zit denk ik een hoop van zijn gedrag in zijn karakter, ben dan ook wel een beetje bang dat dat niet zal veranderen haha :')

Heb je toen mee mogen kijken? Lijkt me echt onwijs interessant!
Wel heel fijn om te horen dat het herstel sneller gaat. Moest je toen nog veel met hem doen, als stappen en koelen? Mocht hij gewoon weer naar buiten?

Ik ben nu onderweg om hem op te halen. Hij heeft er 1,5 week gestaan, als het goed is is er vanochtend bloed afgenomen en mag hij dus naar huis. Lichamelijk was hij verder in perfecte gezondheid, totaal geen last gehad van de operaties. Zelfs geen diarree, gelukkig!

Spenk
Berichten: 21631
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:30

Mag ik mij hier ook melden :) ?

Ik train ook een fjord :D , hij is van mijn beste vriendin. Zelf heb ik 'gewoon' een bruin sportpaard die ik uitbreng in de M2.

Maargoed terug naar de fjord :).
Zijn naam is Boris en we ik start hem nu sinds 9 maanden.

Zijn in februari 2016 onze eerste wedstrijd gestart en zijn op dit moment M1 + 2 .
Hij doet het ontzettend goed op wedstrijd! Hij heeft nog nooit een proef géén winstpunt gehaald en haalt geregeld scores van 195 + en eerste prijs tussen de paarden.


Dit zijn wij :) foto's zijn van afgelopen zomer in de L1.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:19

Ziet er leuk uit! :D

Zaterdag even op Vera gestapt zonder zadel. Toen ik aankwam met het hoofdstel rende ze weg. Ik wist gelijk hoe laat het was. Ze wilde eerst even der benen strekken.. Met of zonder mij erop. Nouja prima, maar dan wel zonder mij. :')
Toen ze klaar was kwam ze naar mij toe. Heerlijk zo'n paard die duidelijk is. :D

Daarna snel naar huis. Want mijn eigen paardje werd die dag gebracht. :):)


Vandaag half uurtje gereden. Zit toch wel weer érg breed hoor. Kon ook niet langer rijden, mijn heupen vonden het niet meer zo grappig. :=

Maar ze was heerlijk braaf. Geen gekkigheid, alleen hoek c was een beetje eng. Achja, rijden we daar maar niet langs. Geen zin om overal heen te gaan behalve de goede kant. :P


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 4 bezoekers