Longeer hulp accepteert het paard niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hoiHORSES

Berichten: 12
Geregistreerd: 16-08-16

Longeer hulp accepteert het paard niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-16 19:14

Hoi,

Even een vraagje. Mijn verzorgpaard longeren we af en toe. Met name op af en toe omdat ze best sterk is en soms uitbreekt op de circel. (We hebben namelijk geen longeerkraal) Wanneer we longeren met longeersingel met daaraan de longeerhulp dan gaat ze juist niet ontspannen lopen. Ze accepteert het bit dan niet echt, toch willen wij haar nek en rug spieren trainen. Dus de vraag is of er ook een andere methode is voor het trainen van de spieren aan de longe?

Alvast bedankt :)

Volg me op insta @hoiHORSES
Bekijk mijn paardenblogs op hoihorses.wordpress.com


cobiie

Berichten: 7300
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Longeer hulp accepteert het paard niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:18

In je andere topic is te lezen dat ze onder het zadel ook niet ontspannen/nagevelijk loopt.
Misschien is het slimmer er een instructeur bij te halen om te zien waar de probleempunten bij jullie liggen.

[o]

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Longeer hulp accepteert het paard niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:20

Sommige paarden lopen gewoon niet graag met een longeerhulp. Mijn vos loopt de sterren van de hemel met de hulp eraan terwijl mijn schimmeltje haar vastzet. Haar longeer ik gewoon zonder en daar doet ze het prima op :)

tamary

Berichten: 29160
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:22

4 caveletti's , elke 1/4 cirkel 1. Leg ze op 15-25 cm hoog afhankelijk van stokmaat paard. 3-4 achter elkaar kan ook, maar is wat lastiger met correcte afstanden (zeker in verschillende gangen) en paard hoeft maar op 1 punt op te letten waar de benen moeten.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –


Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Longeer hulp accepteert het paard niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:37

Je hebt twee topics over de verzorgpony, maar heb je wel les met de pony? Wat zegt de eigenaar ervan? Zonder goed les te nemen kan je niet veel leren. Zo krijg je ongelukkige pony en gefrustreerde berijder.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Koper

Berichten: 30228
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:39

tamary schreef:
4 caveletti's , elke 1/4 cirkel 1. Leg ze op 15-25 cm hoog afhankelijk van stokmaat paard. 3-4 achter elkaar kan ook, maar is wat lastiger met correcte afstanden (zeker in verschillende gangen) en paard hoeft maar op 1 punt op te letten waar de benen moeten.

Die fjord waar het om gaat is zo krom als een hoepel. Die kan zichzelf niet dragen op de volte, laat staan dat je 'm over cavaletti moet gaan sturen.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

lovelyfiefy

Berichten: 5091
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Longeer hulp accepteert het paard niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:46

Mijn paard bleek scheef te zijn.
Breekt daarom waarschijnlijk 1 kant op los en de andere kant op niet los.
Die longeer ik nu gewoon los in de bak
& hij gaat dan vanzelf rondjes om mij heen lopen.
Als hij heel druk is kan hij dan lekker even door de hele bak heen vliegen en als hij rustiger is gaat hij vanzelf weer beter zijn 'volte' lopen :P

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Longeer hulp accepteert het paard niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:03

Het paard kun je beter in de lange lijnen gaan trainen, maar dat vergt veel kennis en kunde. Les is dus wel echt een must. Het paard moet zichzelf leren dragen en het gewicht verdelen over 4 benen. Eerst maar eens rechtuit, dus lekker naar buiten lange stukken (niet onder het zadel, maar in de lange lijnen). Als het paard heeft geleerd hoe het rechtuit hoort te lopen zal de nageeflijkheid en de ontspanning vanzelf volgen. Vanuit daar kun je naar de volte gaan werken. En als dat goed gaat, kan het rijden ook weer opgepakt worden.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers