Wie wil met mij meedenken? Welke baan past bij mij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Wie wil met mij meedenken? Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 12:50

Hoi allemaal,

Misschien zouden jullie met mij mee willen denken?

Op dit moment heb ik een vast contract als sociaal werker, maar niets is zeker en er hangt veel af van het budget van volgend jaar (zonder hier verder op in te gaan).

Ruim 6 jaar heb ik met een zeer zware doelgroep gewerkt als persoonlijk begeleider. Sinds 2 jaar ben ik sociaal werker, dit doe ik met heel veel liefde :) Wel heeft dit werk ook hele zware en stressvolle aspecten.

Mocht ik op zoek moeten naar een andere baan, dan zou ik misschien toch in een iets andere, minder gevaarlijke en minder stressvolle, richting willen kijken. Vandaar dat ik net een beroepskeuzetest heb gedaan, maar helaas na 57 vragen beantwoord te hebben, verschenen de laatste 3 niet :') Overigens besef ik dat een gratis beroepskeuzetest qua advies niet vernieuwend is, maar jullie misschien wel!

Er kwam uit dat ik de volgende zaken leuk vind, misschien dat iemand een beroep weet die hier bij past? Ik ben benieuwd :D

- Anderen mobiliseren
- Anderen helpen
- Op individuele basis werken
- Ordenen
- Structureren
- Overzicht creëren
- Plan maken
- Belangrijk zijn voor anderen/verschil maken (:0 egooo :') )
- Zelfstandig werken binnen teamverband
- Mensen opvrolijken
- Mensen in hun kracht zetten
- Mensen koppelen aan (vrijwilligers)werk vanuit hun kracht

Het grappige is dat ik graag met mijn handen wil werken ipv met mijn hoofd. Dat kost mij minder energie, maarrr ik ben totaal niet handig, niet creatief en heb geen fantasie :') Ik heb dit alleen wel ervaren bij de paarden; als ik tot niks meer in staat ben, is dit bij de paarden toch nog wel het geval en laad ik zelfs op!

Ik heb ook overwogen om een studie tot paardencoach te volgen, maar ik weet niet of dit mij ligt en wil eigenlijk toch ook wel de 'veiligheid' van het werken onder een baas.

Mocht je iets weten, dan hoor/lees ik het graag!

Groetjes!

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wie wil met mij meedenken? Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:52

Klinkt als een docent :P

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wie wil met mij meedenken? Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:54

Operatie assistent of anesthesiemedewerker!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wie wil met mij meedenken? Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:55

Iets met verstandelijk of lichamelijk beperkte mensen?

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:57

thuiszorg? Maatschappelijk werker?

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Wie wil met mij meedenken? Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:03

Decaan op een middelbare school of vervolgopleiding? Studiebegeleiding (individueel of bij een bestaand instituut) oid?
Zo te horen weet je al wel erg goed wat je zelf leuk en belangrijk vindt. Nu nog een passende baan. Zou het helpen om gewoon eens advertentie door te gaan kijken en zonder verder na te denken een top zoveel te maken van waar je het liefst zou worden aangenomen?

96Laura

Berichten: 534
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Naast de buren :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:04

logopedie?

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Wie wil met mij meedenken? Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:08

Schuldhulpverlener?
Coördinator vrijwilligerswerk?
Wmo medewerker bij de gemeente?
Jobcoach?

Wat is je achtergrond qua diploma?

Anoniem

Re: Wie wil met mij meedenken? Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:13

HRM?

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 13:16

Jeetje, wat een reacties al! Bedankt! Leuke ideeën ook! Docent zou inderdaad wel wat kunnen zijn ivm mensen in hun kracht zetten en tot hun gewenste werk laten komen :) Deze neem ik voor mijzelf mee!

Ik ben helaas geen held met bloed ed dus als medewerker in lichamelijke zorg zoals een operatiekamer, ziekenhuisafdeling of thuiszorgmedewerker wordt hem helaas niet..

Nu ik goed over de doelgroep nadenk, merk ik dat ik het erg leuk vind om met mensen te werken die met enige begeleiding weer terug kunnen naar de arbeidsmarkt. Mijn werk van nu bestaat gedeeltelijk uit deze doelgroep. In het verleden heb ik gewerkt met mensen met een lichamelijke beperking, verstandelijke beperking, dementerende ouderen, gevangenen, TBS-ers, zwaar harddrugsverlaafde mensen, mensen met zwaar psychiatrische problematiek en dak- en thuisloze mensen. Door oa de vele agressie en zeer weinige motivatie (zonder te generaliseren, iedereen heeft zijn eigen mogelijkheden, onmogelijkheden en redenen, maar ik heb hier erg veel in meegemaakt) merk ik dat ik het nu erg prettig vind om met mensen te werken die vooruit kunnen en willen :)

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wil met mij meedenken? Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:18

Ik dacht ook meteen aan docent voortgezet onderwijs en dan wellicht ook in een mentor rol.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wie wil met mij meedenken? Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:28

Deurwaarder? :P

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:28

revalidatiecentrum?

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 13:34

Happypaardje, ik vind jouw ideeën erg leuk!! Zowel banen die je noemt als het idee om een top 10 met vacatures te maken! Dank!

Logopedie zou nog een hele studie op zich zijn, maar ik ga zeker even kijken wat het inhoudelijk precies inhoudt :)

Zelf heb ik MBO4 activiteitenbegeleiding (maar absoluut niet creatief, geen fantasie en zwart onhandig :') ) en daarnaast HBO maatschappelijk werk en dienstverlening.

Eigenlijk is mijn werk van nu oa een combinatie van schuldhulpverlener en WMO medewerker gemeentr. De ideeën die je noemt mbt jobcoach en coördinator vrijwilligerswerk klinken super! Is de laatste ook een betaalde baan?

Ik snap hoe je bij HRM komt, goed bedacht! Ik denk alleen dat dat mij iets teveel op kantoor is.

Jullie zijn echt zoooo veel beter dan een beroepskeuzetest!! Super leuk!! Mochten er nog meer ideeën zijn, dan hoor ik dit graag :D

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Wie wil met mij meedenken? Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:36

Ergotherapeut, misschien?

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 13:43

Grappig dat jullie aan school denken :D Daar had ik mijzelf nooit geplaatst! Maar als studiebegeleider misschien wel! Als docent denk ik niet, dat betekend namelijk nog een hele opleiding en ik denk niet dat mijn kracht specifiek daar ligt :)

Deurwaarder vind ik ook leuk bedacht! Toch zou ik het fijner vinden om nog wat te kunnen betekenen voor mensen voordat het zo ver is :)

Met het revalidatiecentrum heb ik geen ervaring, als fysiotherapeut zou dit niet gaan, maar mogelijk als maatschappelijk werker wel :)

Thanks allemaal!

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Wie wil met mij meedenken? Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 13:49

Ergotherapeut!! Dat is een leuke!! Ik ben ooit eens fantastisch geholpen door een ergotherapeut! Wat een goed idee!! Haha zometeen heb ik big teveel ideeën :'p Nee hoor, ik hoor graag nog meer :) ik wordt hier helemaal enthousiast van :D

robbie88

Berichten: 2086
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:50

ergotherapeut

novita13

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:53

Coach bij het uwv?
Bij een Reintegratie bedrijf werken.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:54

AdemoJoey schreef:
Grappig dat jullie aan school denken :D Daar had ik mijzelf nooit geplaatst! Maar als studiebegeleider misschien wel! Als docent denk ik niet, dat betekend namelijk nog een hele opleiding en ik denk niet dat mijn kracht specifiek daar ligt :)

Deurwaarder vind ik ook leuk bedacht! Toch zou ik het fijner vinden om nog wat te kunnen betekenen voor mensen voordat het zo ver is :)

Met het revalidatiecentrum heb ik geen ervaring, als fysiotherapeut zou dit niet gaan, maar mogelijk als maatschappelijk werker wel :)

Thanks allemaal!


AdemoJoey schreef:
Ergotherapeut!! Dat is een leuke!! Ik ben ooit eens fantastisch geholpen door een ergotherapeut! Wat een goed idee!! Haha zometeen heb ik big teveel ideeën :'p Nee hoor, ik hoor graag nog meer :) ik wordt hier helemaal enthousiast van :D



Of als ergotherapeut in een revalidatiecentrum.

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Wie wil met mij meedenken? Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:00

voor mensen werken die een pgb hebben en hulp nodig hebben.
er zijn mensen die op allelei manieren hulp nodig hebben.
je bent rechtstreeks bij de mensen in dienst heb dus niks met grote bedrijven/instellingen te maken

kijk eens op nationale hulpgids

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Wie wil met mij meedenken? Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:31

Coördinator vrijwilligerswerk is waar ik stageloop een betaalde functie, omdat je dan zorgt voor de koppeling tussen mensen en bijvoorbeeld informatiebijeenkomsten op zet.

Wat ook belangrijk is om je af te vragen, is in hoeverre je afhankelijk wilt/kunt zijn van opgelegde regels. Ik kan me voorstellen dat je als werkcoach van het UWV gebonden bent aan binnen zoveel tijd een baan regelen, of het nu passend is of niet, waardoor je weer meer met demotivatie te maken hebt.

Verder weet ik niet wat je nu als sociaal werker precies doet, maar besef wel dat het een enorm breed werkveld is. Bijvoorbeeld medisch maatschappelijk werker of dus Wmo consulent kan hier allemaal onder vallen.

Ben je je aan het oriënteren voor als je contract wordt beëindigd en blijf je als het in stand blijft? Of wil/moet je weg en 'moet' je nu echt een nieuwe baan?

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:48

AdemoJoey schreef:
Jeetje, wat een reacties al! Bedankt! Leuke ideeën ook! Docent zou inderdaad wel wat kunnen zijn ivm mensen in hun kracht zetten en tot hun gewenste werk laten komen :) Deze neem ik voor mijzelf mee!

Ik ben helaas geen held met bloed ed dus als medewerker in lichamelijke zorg zoals een operatiekamer, ziekenhuisafdeling of thuiszorgmedewerker wordt hem helaas niet..

Nu ik goed over de doelgroep nadenk, merk ik dat ik het erg leuk vind om met mensen te werken die met enige begeleiding weer terug kunnen naar de arbeidsmarkt. Mijn werk van nu bestaat gedeeltelijk uit deze doelgroep. In het verleden heb ik gewerkt met mensen met een lichamelijke beperking, verstandelijke beperking, dementerende ouderen, gevangenen, TBS-ers, zwaar harddrugsverlaafde mensen, mensen met zwaar psychiatrische problematiek en dak- en thuisloze mensen. Door oa de vele agressie en zeer weinige motivatie (zonder te generaliseren, iedereen heeft zijn eigen mogelijkheden, onmogelijkheden en redenen, maar ik heb hier erg veel in meegemaakt) merk ik dat ik het nu erg prettig vind om met mensen te werken die vooruit kunnen en willen :)


ik werk met mensen met een lichamelijke beperking en je komt echt niet continue met bloed in aanraking. eigenlijk bijna niet. enkele keer wonden maar daar moet je je zelf de kans voor geven om aan te wennen. welke opleiding heb jij. bij ons werken veel SPWers of SPHer.
Als ik dit zo lees is het volgens mij echt iets voor je. Miss jezelf eens aanmelden als vrijwilliger dan kan je kennis maken met de doelgroep

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:01

Cayenne schreef:
Iets met verstandelijk of lichamelijk beperkte mensen?

Hier moest ik ook gelijk aan denken. Of het Speciaal Onderwijs?

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Wie wil met mij meedenken? Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:14