Hoeveel kerstballen gaan er in onze boom?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Hoeveel kerstballen gaan er in onze boom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 14:03

Dit jaar vieren we voor het eerst Kerst in ons eigen grote mensenhuis en daar hoort natuurlijk ook een grote mensen Kerstboom bij. Dus onlangs hebben we -mooi op tijd- een nieuwe boom gekocht:

Afbeelding

Op de foto lijkt hij een stuk kleiner, maar hij is 210 cm hoog en onderaan 125 cm breed.
Nu moeten we hier natuurlijk ook kerstballen voor hebben, maar ik heb werkelijk geen idee hoeveel er nu eigenlijk in zo'n grote boom gaan. Ik snap dat er geen richtlijnen voor zijn, maar heeft iemand enig idee hoeveel we er ongeveer zullen moeten kopen?


Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Hoeveel kerstballen gaan er in onze boom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:11

Ligt eraan hoe vol je de boom wil hebben, ik had een boom van 150 cm en daar zaten naar schatting iets van 40 ballen in.... dus vrij vol, maar niet té vol (heb helaas geen foto voor je)

Spoiler:
Kiekeboe haha ;)

Anoniem

Re: Hoeveel kerstballen gaan er in onze boom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:13

Het is net wat je leuk vind. Heb je uberhaupt al kerstversiering in huis? Weet je al welke kleur je wilt?

Je kunt gewoon eens beginnen met optuigen, dan begin je met pakmbeet 40 ballen, en dan zie je vanzelf of je ht wat vind. En kun je altijd nog wat erbij kopen.

Maar, wil je ook een slinger erin? Wil je alleen ballen, of ook andere versieringen? Bne je creatief? Zo ja, kun je zelf ook leuke dingen maken voor in de boom :)

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 14:20

Joolien schreef:
Het is net wat je leuk vind. Heb je uberhaupt al kerstversiering in huis? Weet je al welke kleur je wilt?

Je kunt gewoon eens beginnen met optuigen, dan begin je met pakmbeet 40 ballen, en dan zie je vanzelf of je ht wat vind. En kun je altijd nog wat erbij kopen.

Maar, wil je ook een slinger erin? Wil je alleen ballen, of ook andere versieringen? Bne je creatief? Zo ja, kun je zelf ook leuke dingen maken voor in de boom :)


Dit was onze vorige boom van 185 cm.
Afbeelding

Ik denk dat ik hem wel weer net zo vol wil hebben. Lampjes hebben we inmiddels bij gehaald.
We hadden altijd plastic ballen in verband met de kwispel van ons boef, maar nu die helaas is overleden gaan we voor glazen ballen. De rest van de versiering, dus de niet-ballen, willen we waarschijnlijk wel houden. Net als een enkele slinger.
Zelf dingen maken voor in de boom ga ik denk ik niet doen, er staan al voldoende DIY spulletjes van mij in huis. :=

craiester

Berichten: 617
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:00

Mijn boom is 2,30m en ik heb er 130 stuks versiering in. Waarvan Ongeveer 40 kleine ballen dan nog 40 andere versieringen zoals ijspegels en sterretjes de andere 50 zijn grotere ballen. Ik heb wel geen slinger en gewoon lampjes erin hangen. En ik heb de boom maar voor 3/4 vol hangen de kant van de muur zie ik toch niet. Ik vind dat er zelfs nog wat bij mag. Ik hang de ballen ook in de boom en niet enkel op de uiteinden van de takken.
Afbeelding

Afbeelding

it's beginning to look alot like Kerstmuts


_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hoeveel kerstballen gaan er in onze boom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:01

Ik zou een kerstbal doen, valt die extra op!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hel1, rosak en 24 bezoekers