Welke singel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cebren
Berichten: 29
Geregistreerd: 17-06-16

Welke singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 15:06

Een tijdje geleden heb ik een singel gekocht voor mijn Fjord. Een Shires singel, erg blij mee, aansingelen is geen enkel probleem geweest tot ik de singel kapot trok tijdens het aansingelen. Ik heb de singel teruggestuurd naar de webshop waar ik 'm vandaan had en ik heb van een stalgenootje een neopreen singel gekregen. Sindsdien word het opzadelen niet meer gewaardeerd en krijg ik een sterk vermoeden dat deze singel pijn doet bij mijn pony. Ik heb in de tussentijd een Sella singel geleend van iemand en dat gaat allemaal wel prima, ook blijft mijn zadel beter liggen. Die schuift namelijk (alleen) in de galop wel eens opzij.

Daarom mijn vraag; welke singel gebruiken jullie voor lange en ronde paarden? Ik heb overigens een Wintec care dressuur zadel.

Anna_Aiden
Berichten: 1
Geregistreerd: 16-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:58

Hoi, ik heb rijd zelf met veelzijdigheis- en springzadel, maar stalgenote rijd twee wat rondere en redelijk lange paarden met een dressuurzadel en een Rossner singel https://www.divoza.com/nl/rossner-dressuursingel-leder Zij vind het een fijne singel, en hij werkt ook wel goed want ze rijdt er Z mee :j

Cebren
Berichten: 29
Geregistreerd: 17-06-16

Re: Welke singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 21:44

Wat voor paarden zijn dat als ik vragen mag :)? Het ziet er inderdaad uit als een fijne singel.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Welke singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:55

Ik heb vandaag twee Prolite singels gekregen om te testen. Ik ga er morgen mee rijden! Heb zelf een rondgeribte pony met de singelgroeven erg naar voren liggen.

Cebren
Berichten: 29
Geregistreerd: 17-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 23:16

Harvey1 schreef:
Ik heb vandaag twee Prolite singels gekregen om te testen. Ik ga er morgen mee rijden! Heb zelf een rondgeribte pony met de singelgroeven erg naar voren liggen.


Ah dat lijkt heel erg op die Sella singel waar ik mee heb gereden. Ik baal dat ze zo duur zijn...

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:36

Cebren schreef:
Harvey1 schreef:
Ik heb vandaag twee Prolite singels gekregen om te testen. Ik ga er morgen mee rijden! Heb zelf een rondgeribte pony met de singelgroeven erg naar voren liggen.


Ah dat lijkt heel erg op die Sella singel waar ik mee heb gereden. Ik baal dat ze zo duur zijn...


Dat klopt! €130 euro, als ze het waard zijn en het werkt ga ik ervoor. Hoor er hele goede dingen over!

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:39

Ik heb sinds een aantal weken een Prolite singel (standaard) voor mijn ronde tinkertank.
Mijn zadel blijft sindsdien veel beter liggen en schuift nagenoeg niet meer.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Welke singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:49

Ik heb een ronde connemara pony met weinig schoft. Ik heb een anatomische singel van tribal. (Zadel is ook een tribal van country mill) nooit last van schuivende zadels in geen enkele gang. Ook geen boze pony hier

Zosamaja

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Omgeving Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:10

Ik heb ook een prolitesingel aangeschaft. Nog maar een keer mee gereden omdat we net terug zijn van vakantie. De eerste indruk was wel goed. Ik zat nog wel te twijfelen over de maat maar na opmeten toch de prolite narrow gekocht. Ik heb deze toch aangeschaft omdat hij zoals je ziet een ronde buik heeft(vooral als hij dus even wat minder beweging krijgt zoals met de vakantie) hierdoor kruipt de singel in het meest smalle stuk in de oksel. Waardoor de gespen heel venijnig het vel knepen af en toe. Door de vorm zou dat bij deze dus dan niet meer gebeuren. Hij heeft een tekna dressuurzadel.

Afbeelding
Afbeelding

Nog even ter beeldvorming

Afbeelding

De tinker wordt trouwens met een kieffer dressuurzadel gereden. Met anatomische singel met beide zijden elastiek. Jack voorheen ook. Zijn ook fijne singels.
Afbeelding

Cebren
Berichten: 29
Geregistreerd: 17-06-16

Re: Welke singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 18:58

Super! Dank voor de reacties :) Ik wil nog een zadel laten aanmeten volgend jaar als ze wat meer in haar bespiering zit.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:59

daaf4ever schreef:
Ik heb sinds een aantal weken een Prolite singel (standaard) voor mijn ronde tinkertank.
Mijn zadel blijft sindsdien veel beter liggen en schuift nagenoeg niet meer.



Hoe hoog heb jij de singel liggen?